Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 356 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij

 
Profiel   

Bedankt voor het linkje Elisa! Heel informatief!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 13:35 



 
Profiel   

KimDime schreef
Heel nieuwschierig wat er aan de hand is met Next Level. Zelfde als Next Pitch trouwens, die had ik ondertussen ook wel eens in een VO verwacht.

Benieuwd of beide de volgende keer meedoen.


N.L heeft hoefbal kneuzing, niks dramatisch maar wel reden om hem door te verwijzen naar het voorjaars onderzoek.

Snap niet dat kwpn daar niet meer open in is, zonder de reden te vermelden komen er al snel allerlei indianen verhalen

Verder eens met het verhaal van MisterA, ben zelf meerdere malen bij N.L wezen kijken voordat ik definitief de keuze gemaakt heb om hem te gebruiken

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 15:20 



 
Profiel   

Hindo2 schreef
N.L heeft hoefbal kneuzing, niks dramatisch maar wel reden om hem door te verwijzen naar het voorjaars onderzoek.


Blijkbaar had ik t niet helemaal juist, onderstaand reactie van de HH op FB.

https://www.facebook.com/14890514980506 ... 59617/?d=n

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 18:53 



 
Profiel   

Jammer van Next Level. Dat was ook wel een echte spraakmaker, ik was wel benieuwd naar hem.

Mijn eerste merrie begint al flink uier aan te maken. Die is 3 maanden terug geopereerd aan koliek en staat daarom nog aan de regumate. Eigenlijk is ze pas 28 februari aan de telling, maar ze is altijd 3 of 4 weken eerder. Ze is drachtig van Next Pitch, dus dat word wellicht wel het allereerste veulen van NP.
Die merrie wil ik daarna 1 of 2 (of 3?) rondes gaan spoelen, ik moet alleen nog even verzinnen welke hengst(en) ik dan wil gaan gebruiken. Best essentieel, haha!
Het is een elite, ibob, prok, doc merrie van Special D x Jazz ( https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/223154/zonie ). Het is een wat fijn merrietje, ze mag wel wat meer maat / formaat krijgen. Ik zit een beetje met Livius, My BH Santiano, Las Vegas of misschien wel Vaderland in mijn hoofd. Eigenlijk heb ik nog geen idee voor haar, haha, ik moet gaan opschieten!

Als jullie embryo's gaan spoelen, gebruiken jullie dan elke ronde een andere hengst? Of meerdere embryo's bij dezelfde hengst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:41 



 
Profiel   

Mooi lijntje, heeft waarschijnlijk wel een goed achterbeengebruik? Kan ze goed galopperen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:45 



 
Profiel   

Elisa, ja is zeker een fijne merrie. 3 bovengemiddelde bewegingen, alleen mag ze wat groter / grootramiger / forser / stoerder qua exterieur in mijn ogen. Verder heerlijke merrie, ook top karakter.
Helaas niet meer de jongste en ik heb er nog geen merrieveulen van helaas. Ook nu zit er met 95% zekerheid weer een hengst in. Vandaar dat ik maar wil gaan spoelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:15 



 
Profiel   

Ah dat is jammer, ik denk dat Las Vegas wel bij je wensen past maar dan zit je wel met lijnenteelt op Ferro. BH Santiano lijkt me ook wel massa en kracht te kunnen geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:25 



 
Profiel   

Valdiviani?
Escolar!
Maracana!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:41 



 
Profiel   

Geen mode hengst,maar Il Divo misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:53 



 
Profiel   

wordt die nog uitgebracht, staat niet hoger dan Z1 geklasseerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:00 



 
Profiel   

Expression is ook een fijn hengst met maat en formaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:18 



 
Profiel   

Mijn voorkeur heeft toch een Nederlandse hengst (NL gustregeling) die vers beschikbaar is, en ook nog enigszins commercieel. Aangezien ik de hengstveulens altijd verkoop en ik nogal een abbonnement heb op hengstveulens moet het toch wel wat commercieel zijn. Expression en Il Divo vallen daardoor al af. Escolar heb ik ook al eens naar gekeken, maar de gustregeling is minder geloof ik.
Ik denk op dit moment dat ik de eerste keer spoelen Santiano ga gebruiken, en als dat lukt dan nog een keer Las Vegas. Of toch Vaderland. Of.... Nou ja, meestal blijf ik in dubio zitten tot het moment dat ik sperma moet bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:34 



 
Profiel   

Il Divo is geblesseerd. Die heeft (pin me er niet op vast) een glijer gemaakt bij Diederik op stal.

De vraag is of het goed komt. Geloof dat ze deze winter zouden kijken of ze hem op konden bouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:05 



 
Profiel   

Zit iedereen klaar voor de eindpresentatie van de hengsten van het verrichtingsonderzoek?
Ik heb mooi een middagje adminstratie ingepland voor mijzelf, dan kan ik het mooi volgen! Misschien zit daar ook nog wel wat interessants bij en dan kan ik nog weer verder gaan twijfelen, haha

Van Il Divo is heel erg jammer, op zich vind ik het echt een mooi type. Maar daardoor is hij volledig uit de picture en dat maakt hem veel minder commercieel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:33 



 
Profiel   

Ik sta er iets anders in ;als je denkt een goed veulen te kunnen fokken met een bepaalde combi,waarom niet?
Een goed paard verkoopt toch altijd,ongeacht of de hengst populair is of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:57 



 
Profiel   

KahluaB schreef
Ik sta er iets anders in ;als je denkt een goed veulen te kunnen fokken met een bepaalde combi,waarom niet?
Een goed paard verkoopt toch altijd,ongeacht of de hengst populair is of niet.


Zo sta ik er ook in. Maar het merendeel niet.
Wij hebben 2 il Divo veulens gehad. Eentje hebben we nog en diezelfde merrie is nu drachtig van Expression.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:11 



 
Profiel   

carola schreef
Zit iedereen klaar voor de eindpresentatie van de hengsten van het verrichtingsonderzoek?
Ik heb mooi een middagje adminstratie ingepland voor mijzelf, dan kan ik het mooi volgen! Misschien zit daar ook nog wel wat interessants bij en dan kan ik nog weer verder gaan twijfelen, haha

Van Il Divo is heel erg jammer, op zich vind ik het echt een mooi type. Maar daardoor is hij volledig uit de picture en dat maakt hem veel minder commercieel.


Zeker, vond de Toto en Totilas beide fijne paarden met veel aanleg voor het sluiten. Nirvano deed me niet zoveel, had wel een fijne galop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:26 



 
Profiel   

Noble Prince, Nashville, Dark Rousseau en de Toto en Totilas vond ik op dit moment de fijnste hengsten. (niet zo zeer op die volgorde)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:56 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Noble Prince, Nashville, Dark Rousseau en de Toto en Totilas vond ik op dit moment de fijnste hengsten. (niet zo zeer op die volgorde)

Gek dat ik er blijkbaar totaal geen verstand van heb. Ik heb een heel ander lijstje.

(N B neigt naar telgang, Nashville neerwaartse romprichting, 2 poonies, de Jerveaux en de Dettori..) wat sterk gezegd.

opvallend is hoe fijn ze zijn te rijden. Beginnen met een koud niet ingereden paard en aan het einde van het proefje zie je ze sterk verbeteren, vooral meer souplesse en ruimte in de beweging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:08 



 
Profiel   

KahluaB schreef
Expression is ook een fijn hengst met maat en formaat.


Maar met achterbenen die in mijn ogen geen lange houdbaarheidsdatum hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:13 



 
Profiel   

s0173957 schreef
KahluaB schreef
Expression is ook een fijn hengst met maat en formaat.


Maar met achterbenen die in mijn ogen geen lange houdbaarheidsdatum hebben.


Voor een merrie met een sterke achterhand is dat geen probleem. Heb al eens echt een mooi veulen van hem gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:17 



 
Profiel   

Expression blijf ik ver vandaan. Ik ken meerdere met flinke OCD´s, en ik heb laatst zelfs een 4 jarige expression dood kunnen maken omdat het gewoon een grindbak was. Niet te opereren gewoon. Doodzonde....

En de meeste mensen zullen het niet toegeven, maar als ik meerdere geschikte hengsten voor een merrie heb, dan kies ik uiteindelijk toch wel een wat commercielere hengst. Il Divo vind ik echt een mooie hengst, maar er zijn meerdere mooie hengsten die ook mooi bij die merrie zouden passen, en dan kies ik liever die dan een hengst waar we waarschijnlijk nooit meer wat van gaan horen.

Dat gezegd hebbende: ik heb ook eens met Hermes gedekt omdat ik hem gewoon heel goed vond, vóórdat hij doorbrak. Hij was eerst totaal niet gewild en niet commercieel, ik heb dat (uiteraard hengst)veulen maar matig verkocht. Gelukje dus voor de koper; nu is Hermes heel wat meer in the picture en gewaardeerd, en die koper heeft nu een knappe 3 jarige Hermes staan.

Zelf dek ik toch graag met jonge hengsten: ik vind het wat 'spannender' en ik heb 4 wat oudere fokmerries (de jongsten zijn D'tjes). Dan wil ik toch graag het generatieinterval wat korter maken.

misterA; wat waren volgens jou de uitschieters?

Ik vond Nalegro en Nashville Star toch wel de fijnste hengsten. Ik kon mij ook wel vinden in het commentaar. Er zaten ook een paar mindere hengsten bij, maar goed, als je daar wel een passende merrie bij hebt kan het misschien toch wel wat toevoegen.
Bij Nalegro zat ik toch wel te denken aan mijn merrie Zonie (waarvan ik hierboven de horsetelex link heb gedeeld).
Wel ben ik bang voor de bloedspreiding. Ook nu weer een Totilas x Jazz en een Toto jr. x Jazz. Over 10 jaar is er geen paard meer vrij van Totilas bloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:39 



 
Profiel   

carola schreef
Expression blijf ik ver vandaan. Ik ken meerdere met flinke OCD´s, en ik heb laatst zelfs een 4 jarige expression dood kunnen maken omdat het gewoon een grindbak was. Niet te opereren gewoon. Doodzonde....


Nou nou je doet net of die hengst vergif is. Er komen ook goede nakomelingen van hoor.
Ik ken ook wel nakomelingen van andere hengsten waar veel ocd ‘s van zijn. Maar dit ligt niet alleen maar aan de hengst.
banketstaaf voor die 4 jarige maar dat kan met elke hengst gebeuren.


Ik was ook gecharmeerd van Nashville star.
Mooie hoog beenige chique hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:59 



 
Profiel   

Nee, hoor. Ik doe niet alsof die hengst vergif is. Ik zeg alleen dat ikzelf er echter ver vandaan blijf, teveel ellende van gezien. Dus IK ga niet met hem dekken. Maar goed, ieder zijn eigen keuze he? Ieder heeft zo zijn eigen ervaringen die je toch kleuren en die maken of je een hengst juist positief of negatief waardeerd. Ikzelf heb nog nooit een goede Expression gezien, dus mijn mening over die hengst is niet zo best nee.
Expression zelf vind ik echt wel een mooie hengst en lijkt mij een prettig dier. Alleen zijn nafok valt mij niet mee, maar dat is dus alleen op basis van mijn eigen ervaringen dus dat zal zeker gekleurd zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:03 



 
Profiel   

Ik ben altijd wel blij als een dierenarts toch aangeeft van welke hengsten weg te blijven. Die zijn toch wel onbevooroordeeld, en zien meer langskomen. Net zoals een opfok ook over karakter vaak wel wat kan zeggen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 356 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen