Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 500 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 497, 498, 499, 500, 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij

 
Profiel   

E_D_E schreef
carola schreef
Wanneer verwachten jullie het eerste veulen van het jaar?


Hier de 1ste eind mei.



We doen wegens wijziging vergunning enkele drachtige merries weg. Moest iemand nog 1tje erbij zoeken :Y)


Wat heb je in de aanbieding als ik vragen mag?
Hier mag er eventueel nog wel eentje bij :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 08:36 



 
Profiel   

E_D_E schreef
We doen wegens wijziging vergunning enkele drachtige merries weg. Moest iemand nog 1tje erbij zoeken :Y)


Om welke merries gaat het? En drachtig van? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 09:29 



 
Profiel   

Jameson, dat gaat toch niet goedkomen in de sport vrees ik...
Intrinsieke kwaliteiten genoeg maar als hij die spanning niet gaat laten afvloeien wordt dat hopeloos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 08:46 



 
Profiel   

s0173957 schreef
Jameson, dat gaat toch niet goedkomen in de sport vrees ik...
Intrinsieke kwaliteiten genoeg maar als hij die spanning niet gaat laten afvloeien wordt dat hopeloos.


Me eens.

Ik vond Las Vegas ook echt gaaf maar wist niet dat het een beest van 185 was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 09:02 



 
Profiel   

Ik vond de meeste paarden met Top of Dressage echt wel schrikbarend gespannen en die bekkies... Bij Jameson kon ik gewoon 10 min door zijn mond naar de overkant kijken, hij sloot hem gewoon ook echt niet.
Ik vond hem wel echt veel meer lossigheid hebben dan Las Vegas en qua dat dan wel weer fijner om naar te kijken. Zie dat het gisteravond ook niet heel goed ging, gezien zijn score. Jammer!

Iemand al interesse om een nieuw topic te openen? ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 09:20 



 
Profiel   

Misschien dat het hengst zijn hem ook nog wat in de weg zit?! Of moet hij nog meer mee van huis voordat hij echt kan ontspannen.
Er zaten wel mooie stukken bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 11:34 



 
Profiel   

Kan ik het ergens terugkijken? Ben wel benieuwd.
Zo te horen zie ik het nog wel gebeuren dat hij geruind gaat worden, als dit zo blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 12:20 



 
Profiel   

s0173957 schreef
Jameson, dat gaat toch niet goedkomen in de sport vrees ik...
Intrinsieke kwaliteiten genoeg maar als hij die spanning niet gaat laten afvloeien wordt dat hopeloos.

Was niet fijn om naar te kijken. En zoals altijd, nog veel te hoog gewaardeerd.
Dit moeten we toch echt niet willen.

Just Wimphof daarentegen blijft zich heel goed door ontwikkelen. Evenals Renate.

En zojuist de G.P. gezien.
Alweer een hengst van van Uytert die met de winst er vandoor gaat.
Super gereden door Dinja. En de ster van Ricky is rijzende.

Franziskus was ook fijn om te zien met Ingrid Klimke.


Laatst bijgewerkt door misterA op 27-01-23 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 14:34 



 
Profiel   

Ik vind Las Vegas ook erg gaaf. Baal nog steeds dat het veulen van vorig jaar het niet gered heeft.

Ik heb nu een merrie van 1,75 dus dan is Las Vegas misschien een beetje te groot van het goede.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 14:37 



 
Profiel   

Het karakter van Just Wimphof is echt goud waard!
Ik heb hem op het lijstje voor mijn merrie staan maar vrees dat ze daar iets te weinig bloed voor heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 14:47 



 
Profiel   

Hermes is wel echt pi/passage koning..vind zijn draftour wel echt genieten, hun harmonie samen ook. Franziskus werd ook heel fijn voorgesteld, kan wat minder makkelijk sluiten. Zack blijft ook altijd genieten vind ik.

Jameson, JW en LV heb ik niet gezien maar ik denk dat het wel terug te kijken is via Clipmyhorse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 14:51 



 
Profiel   

Umeo schreef
Het karakter van Just Wimphof is echt goud waard!

Toevallig hoorde ik vorige week dat de JW's op de HK helemaal niet zo makkelijk waren.

Zou dat aan de hengst liggen of is ie juist vanwege zijn eigen karakter op lastige merries gebruikt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 16:55 



 
Profiel   

Mijn JW is in elk geval wel gemakkelijk.
Wakker, dat wel, maar zeker niet moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 17:21 



 
Profiel   

Mijne was ook echt super braaf

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 17:54 



 
Profiel   

Mijn Jw is ook heel braaf, wel wat go. Maar echt braaf. En de knuffel van stal. Ze komt ook uit een redelijk hete merrie. [ img ]
Haar moeder geeft altijd poppetjes, die van mij is de enige die wat normaler van postuur is. Ze is niet groot. Ze is dit jaar gust gebleven. Dus ben nu aan het denken voor een hengst voor dit jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 18:29 



 
Profiel   

De JW bij ons op stal is ook wakker, maar wel lief. En gewoon heel leuk :D Hij heeft een onwijze uitstraling en heeft al wel veel body. Mag nog wat meer maat, maar hij compenseert veel met zn body en flinke hals.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 19:23 



 
Profiel   

Hermes heeft veel kwaliteiten, maar kan eigenlijk niet echt genieten van zijn proeven. Ik mis dus echt wel een beetje "het in verbinding zijn" en dat heeft niet eens zo zeer met aanleuning te maken.

Rijtechnisch enorm veel respect voor Klimke. Dat is echt rijden... Franziskus heeft ook zijn zwakke punten, maar wat heeft zij die met een gedegen opleiding in de loop der jaren verbeterd. En wat een prachtig frame. Echt, dat is zoals het hoort. Prachtige wisselseries!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 19:55 



 
Profiel   

Just Wimphofs zijn leuk! Ik hou van die uitstraling.

Jameson fantastisch bewegen natuurlijk, maar persoonlijk vind ik dus echt harmonie zwaar tellen en de spanning breekt hen als combinatie dan op. Erg jammer

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 19:56 



 
Profiel   

Even een vraagje tussendoor. Ik wilde lid worden bij het kwpn. Om zo mijn merrie op mijn naam te zetten en het veulen te registreren.
Nu staat er een kopje: Genoomfokwaarde OC aanvragen. Ik twijfel hierover een beetje. Waarom zouden jullie dit wel of niet aanvragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 21:08 



 
Profiel   

Alle JW's die ik ken zijn braaf, maar wel heel ijverig.
Denk dat het zeker ook een stuk ligt aan welke merrie gebruikt is. Als ze hem voor het goede karakter op een hele hete of moeilijkere merrie zetten dan is het ijverige wat hij ook door geeft samen met wat de merrie door geeft misschien iets tè.
Maar ik heb er nog niet echt een irl meegemaakt die lastig was eigenlijk.

Ik vind het een fantastische hengst. Met een fotoshoot meegemaakt hoe geconcentreerd hij is op zijn ruiter. Maakte niks uit wat we langs de baan deden voor de foto's. Hoe gekker hoe meer hij zijn focus richtte op Renate. Echt een top instelling dat paard. En echt gaaf om te zien dat ze zich steeds verder ontwikkelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 07:26 



 
Profiel   

c_alsemgeest, die ervaring heb ik ook. Een 8 tal inmiddels gefokt en alleen maar positief. Heel mensgericht. Twee volle zussen van 3 en 4 jaar, om in de loopstal te stappen moet je ze eerst even opzij duwen. Ook in het werk zijn ze fijn. J.W. heeft het goede van zijn vader. Vrijwel de enige De Niro met luxe en bloed uitstraling.
Ik kijk ook uit naar de veulens van zijn halfbroer.
Ik verbaas me oprecht over alle ophef en lofprijzingen met name hier, over de aankomende nieuwe jaargang. Terwijl ik niks hoor over de verrichtingstoppers van vorig jaar.
Wat dat betreft, verwijs ik naar de column van DWR, deze week in de Paardenkrant. Hij houdt daar de dressuurfokkers een spiegeltje voor.
Valt wel wat over te zeggen, dat wel .Maar ook om over na te denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 10:16 



 
Profiel   

Xritt schreef
Even een vraagje tussendoor. Ik wilde lid worden bij het kwpn. Om zo mijn merrie op mijn naam te zetten en het veulen te registreren.
Nu staat er een kopje: Genoomfokwaarde OC aanvragen. Ik twijfel hierover een beetje. Waarom zouden jullie dit wel of niet aanvragen?


Als ik een merrieveulen krijg en die aan hou vraag ik het altijd aan. Bij veulens die verkocht worden niet. Mag de koper doen.
Als ik een merrieveulen aan hou ga ik daar later mee naar de keuring of eptm en dan is het handig als ze de D-OC al hebben. Als
Ze goed zijn kunnen ze gelijk elite worden bij een eptm test.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 11:38 



 
Profiel   

Bedankt voor de feedback over de JW nakomelingen. Dat is dan zo waardevol aan dit topic, hoor je ervaringen van meerdere kanten. Anders hoor je toch maar de ervaring van één persoon, dat is vrijwel altijd meer beperkt dan wanneer je het van meerdere heel uiteenlopende mensen hoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 12:08 



 
Profiel   

Ik zit trouwens het filmpje van v Uytert te kijken, daar vind ik hem onder het zadel een beetje scheef. Kantelt wat rechtsom maar als je van achteren kijkt lijkt hij rechts ook hoger in zn kruis te blijven. Of ben ik nou scheel? Wil er verder niet perse iets mee zeggen hoor, maar dat viel me op.
En jammer dat ie zo ver achter de LL loopt, maar dat doet niet af dat het een goed paard is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 12:55 



 
Profiel   

Wij zijn wat hengsten in het echt wezen bewonderen op jumping Amsterdam. We hebben genoten! *D prachtige küren gezien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 19:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 500 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 497, 498, 499, 500, 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen