Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 362 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij

 
Profiel   

Kathleen_vW schreef
Gaat er hier nog iemand naar Vechta 18 februari?

Waar vind ik hier informatie over? Ik heb op internet rondgesnuffeld maar kan er niets over vinden. Worden hier alleen dressuurhengsten getoond of ook springhengsten?

Of weet iemand of er een hengstenshow van Paul Schockemöhle komt ergens?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:12 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Wat ik dan wel positief vind is dat er de laatste jaren toch meer geselecteerd lijkt te worden op fijne karakters en een goed achterbeen gebruik. Waar dat in de jaren daarvoor toch beide wel echt een dingetje was soms.


Eens. En toch kijk ik er wel een beetje naar wie erop zit. Het zal niet de doorslag geven in de hengstenkeuze, maar je krijgt er toch wel een beetje informatie van, zeker bij jongere hengsten.

@ oji: Ik heb de hengstenbrochure gehad van Lodbergen, ik heb met Rubin Royal gedekt een aantal jaren terug. De datum stond in de brochure. Volgens mij worden er ook springpaarden getoond, maar niet op die vrijdag. Volgens mij staat er op de website van Oldenburg wel ergens meer informatie.

EDIT: Lees net op de website dat het 17 tot 19 februari is. Vrijdag is dressuurdag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:33 



 
Profiel   

Oja mee eens, in het VO weet je vaak genoeg bij wie de hengsten als ruiter ingedeeld worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 13:01 



 
Profiel   

Kathleen_vW schreef
EDIT: Lees net op de website dat het 17 tot 19 februari is. Vrijdag is dressuurdag.

Heb je voor mij een linkje, want ik kan het echt niet vinden. Zal wel helemaal verkeerd zoeken, maar ik zie alleen in november volgend jaar iets en al helemaal niet een programma.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:37 



 
Profiel   

oji schreef
Kathleen_vW schreef
EDIT: Lees net op de website dat het 17 tot 19 februari is. Vrijdag is dressuurdag.

Heb je voor mij een linkje, want ik kan het echt niet vinden. Zal wel helemaal verkeerd zoeken, maar ik zie alleen in november volgend jaar iets en al helemaal niet een programma.

https://oldenburger-pferde.com/en/events/stallions/

Alstu!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 18:30 



 
Profiel   

Ah ja die had ik ook gevonden, maar die is in november, ik had begrepen dat er ook iets in februari was wat ik niet kon vinden.
Bedankt in ieder geval!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:38 



 
Profiel   

Vreemd, ik kan het nu ook niet meer vinden. Dit is in ieder geval wat er in de brochure staat:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:41 



 
Profiel   

Ik ben nieuwsgierig naar de promofilmpjes van de pas gekeurde dressuurhengsten kwpn.
Staan ze nog niet in kwpn tv, of kijk ik er over?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 13:26 



 
Profiel   

Heb ze ook nog niet gezien. Misschien bewaren ze het voor de online hengstenshow?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 13:58 



 
Profiel   

Misschien een domme vraag, maar is DSP ook een door het KWPN erkend stamboek? Ik had er nog nooit van gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:09 



 
Profiel   

karinna schreef
Misschien een domme vraag, maar is DSP ook een door het KWPN erkend stamboek? Ik had er nog nooit van gehoord.


https://www.deutsches-sportpferd.de/

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:24 



 
Profiel   

Hoi, iemand van jullie ervaring met de hengst
Furst Samarant ( for romance x Furst nymphenburg)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:43 



 
Profiel   

Sorry Bauduh, maar daar kan ik niet mee helpen.
Wat ik mij wel af vroeg - ik zie zo weinig In Style nakomelingen in de hengstenkeuring/ merriekeuring resultaten? De afstammelingenkeuring van In Style was toch redelijk goed - iemand een idee van de driejarige/ vierjarige In Styles?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 00:03 



 
Profiel   

karinna schreef
Misschien een domme vraag, maar is DSP ook een door het KWPN erkend stamboek? Ik had er nog nooit van gehoord.

Ieder stamboek die door de WBFSH erkend is uitgezonderd de Friezen en de Spaanse paarden. Dus deze ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 00:41 



 
Profiel   

Marghe schreef
Sorry Bauduh, maar daar kan ik niet mee helpen.
Wat ik mij wel af vroeg - ik zie zo weinig In Style nakomelingen in de hengstenkeuring/ merriekeuring resultaten? De afstammelingenkeuring van In Style was toch redelijk goed - iemand een idee van de driejarige/ vierjarige In Styles?


Ik heb er een aantal gezien, allemaal wat hoog in het kruis met niet hele goede bovenlijnen, volgens mij wel een mooie voorkant. Maar bewegen ook niet bijzonder, leken me gewoon nette functionele paarden maar dat is imo de reden waarom je er niet zoveel over hoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:45 



 
Profiel   

Ik heb er tijdens de jonge paarden competities een aantal gezien, waarvan eentje me positief opviel (en mooie punten liep). Hij maakt ze knap, maar ik miste er bij een paar een beetje front en lengte, soms ook maat. Wel hele bewerkbare paarden en zoals je al zegt, Elisa, dieren met functionele gangen. Ik denk persoonlijk dat we de In Style nakomelingen straks wat meer gaan zien wanneer ze wat ouder zijn.

baudyh: Ben niet met hem bekend, nee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:12 



 
Profiel   

Dank jullie wel - ik zag bitter weinig In Style nakomelingen langskomen, dus was benieuwd. Dus de merrie moet een goede bovenlijn hebben als we hem willen gebruiken.. benieuwd naar wat de toekomst brengt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 14:25 



 
Profiel   

Houden jullie nog rekening met een register A (ster)merrie en de hengsten keuzen? Of maakt dat niet uit.

In style werd bij mij afgeraden vanwege zijn postuur en vanwege een iets wekere rug. Aldus de dierenarts. Hij zei om de rug/souplesse van mijn paard te verbeteren, moet ik hem niet kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 09:29 



 
Profiel   

Xritt: Ligt helemaal aan wat je fokdoel is. Als de beste match een hengst is waarmee het veulen geen vol papier krijgt bij het KWPN, maar het wel een combinatie is waar je het meest van verwacht, dan zou ik persoonlijk altijd daarvoor gaan, maar dat is persoonlijk. Wellicht kijken andere fokkers er anders tegenaan.

Jeetje, wat een wind zeg. Hij staat bij ons vol vanuit de akker, dus de storm heeft vrij spel. Heb een grote tak van een hoge boom achter de schuur op half zeven hangen. Hoop dat hij niet bezwijkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 10:54 



 
Profiel   

Hier in Drenthe is het bijna windstil, heel apart

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 13:07 



 
Profiel   

baudyh schreef
Hier in Drenthe is het bijna windstil, heel apart

Daar komt nu “stilte voor de storm” vandaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 14:28 



 
Profiel   

Kathleen_vW schreef
Gaat er hier nog iemand naar Vechta 18 februari?


Is door corona afgelast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 15:59 



 
Profiel   

Ah balen. Kon er niks meer over lezen. Is er ergens online nog wat te zien?

Hou trouwens KWPN.tv in de gaten. De filmpjes van de springhengsten staan er nu op, dus de dressuurpaarden zullen vast snel volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 17:16 



 
Profiel   

Kathleen_vW schreef
Ah balen. Kon er niks meer over lezen. Is er ergens online nog wat te zien?


Volgt blijkbaar nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 18:43 



 
Profiel   

Zackerey ook naar Lodbergen. Vind het erg apart. Iemand die er meer info over heeft?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 19:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 362 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen