Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij

 
Profiel   

Ik volg dit topic ook.

Ben voorlopig welliswaar even gestopt met de fokkerij, aangezien de veulens aan de straatstenen bijna niet kwijt te raken zijn op dit moment.
Daarom maar even pauze :D .

Na de pauze is het plan om heel kleinschalig verder te gaan met nog maar één merrie: Bon Coeur x Weltmeyer, nu 3 jaar. Nog erg jeugdig en mag voorlopig gewoon nog lekker meer paard worden.
Daarnaast ga ik op zoek volgend jaar naar een hele fijne en speciale D (of misschien E) sportpony merrie (veulen/jaarling/tweejarige) om daarmee te gaan fokken. Heb één keer een uitstapje naar de ponyfokkerij gemaakt en vind dat eerlijk gezegd wel heel leuk :j . Merk ook dat het aanbod van écht goede sportpony's in Nederland niet heel groot is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 18:10 



 
Profiel   

Ik lees hier ook graag mee als dat mag...

Fok zelf niet, maar heb dit jaar voor het eerst een veulen aangekocht en heb me in de aanloop de afgelopen jaren steeds meer verdiept in de fokkerij, jonge paarden en wat ik graag zie.
Erg boeiend, leerzaam en verslavend merk ik al... :')

Vanwege mijn huidige carrière, wonend in het buitenland, ben ik compleet uit de paardensport en dan is dit een heel boeiende ingang om toch wat betrokken te blijven :) Over een paar jaar hoop ik zelf de sport weer in te gaan en dan wat fijns te hebben staan.

Grote kans dat er komend jaar nog wat bij komt dus ik lees en klets graag mee om jullie visies en ervaringen de lezen.

Zelf fokken kriebelt al ontzettend maar dat is voor later :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 18:28 



 
Profiel   

LDRD schreef
Merk ook dat het aanbod van écht goede sportpony's in Nederland niet heel groot is.

Klopt, maar dan moet je ook echt wel iemand hebben die de pony kan beleren. Want beleerd gaat t past echt wat opleveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 19:07 



 
Profiel   

Babootje schreef
LDRD schreef
Merk ook dat het aanbod van écht goede sportpony's in Nederland niet heel groot is.

Klopt, maar dan moet je ook echt wel iemand hebben die de pony kan beleren. Want beleerd gaat t past echt wat opleveren.


Geldt niet alleen voor pony's.

Overigens hoeft het niet een verdienmodel te zijn hoor, plezier staat voorop, wat dan ook weer niet betekent dat ik van plan ben overal op toe te leggen :+ .


Laatst bijgewerkt door LDRD op 25-11-19 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 19:11 



 
Profiel   

leuk topic! ik lees mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 19:44 



 
Profiel   

Ook ik volg.
1 fokmerrie, StPrSt van San Amour x Rotspon.
Halfzus van ggk hengst Sean Connery I, stam met veel sport.
Drachtig van Jameson, volgend jaar denk ik aan Desperado.
Wil voldoende maat, niet te veel lengte en sport!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 20:23 



 
Profiel   

Ik verbaas me écht over jullie ervaringen met de verkoop van de veulens.. Ik was ze echt zomaar kwijt. Merries houden we aan, hengsten te koop. Voor volgend jaar zijn de hengsten gereserveerd voor eerste koop, merries blijven weer. Tenzij het allemaal merries worden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 20:24 



 
Profiel   

Ik verkoop normaal nooit veulens, dus kan niks zeggen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 20:31 



 
Profiel   

Vulina schreef
Ik verbaas me écht over jullie ervaringen met de verkoop van de veulens.. Ik was ze echt zomaar kwijt. Merries houden we aan, hengsten te koop. Voor volgend jaar zijn de hengsten gereserveerd voor eerste koop, merries blijven weer. Tenzij het allemaal merries worden..


Ik heb zelf geen veulens te koop aangeboden maar als ik rond mij hoor blijkt het toch niet zo simpel.

Je zal goede veulens aanbieden ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 21:10 



 
Profiel   

Vulina schreef
Ik verbaas me écht over jullie ervaringen met de verkoop van de veulens.. Ik was ze echt zomaar kwijt. Merries houden we aan, hengsten te koop. Voor volgend jaar zijn de hengsten gereserveerd voor eerste koop, merries blijven weer. Tenzij het allemaal merries worden..


Vulina, ik denk dat jij jezelf onder een iets ander fokker kan noemen dan de meesten van ons hier.
Correct me if i’m wrong.

Ik heb dit jaar mijn eerste kwpn veulen gefokt. Stond 2 maanden te koop. De eerste week 1 reactie. Daarna weken niets. Ik ging er vanuit dat hij nog 2,5 jaar bij mij zou blijven, stond ook al in de opfok. Maar toen opeens 2 geïnteresseerden in 1 week en nog fijn kunnen verkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 21:36 



 
Profiel   

Vulina schreef
Ik verbaas me écht over jullie ervaringen met de verkoop van de veulens.. Ik was ze echt zomaar kwijt. Merries houden we aan, hengsten te koop. Voor volgend jaar zijn de hengsten gereserveerd voor eerste koop, merries blijven weer. Tenzij het allemaal merries worden..


Ik denk ook dat je in een ander segment zit.

Veulen dat wij fokken, heb ik nu al geïnteresseerden voor. Vivaldi x Ferro uit die merriestam x Ferguson is op dit ogenblik erg gewild.
Allereerst hoop ik natuurlijk dat het met de bevalling allemaal goed gaat. En dat het veulen verder gezond is. Dan zien we wel verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 21:41 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! Ik zet ook een stipje!
Ik heb sinds de zomer een jaarling merrie gekocht (Secret x bon bravour) bedoeling is ook om met haar een veulentje te fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 21:58 



 
Profiel   

Ik volg ook graag. Ik heb dit jaar wel een veulen, maar niets drachtig voor volgend jaar. Ik zou gaan stagelopen en dan is het niet handig om een merrie drachtig te hebben die 9 van de 10 x tussen half 8 en 9 in de ochtend bevalt.

Wie gaan er morgen nog meer naar Ermelo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 22:10 



 
Profiel   

Ik volg ook, interessant om mee te lezen en meer te leren. :)
Zelf verwacht ik aankomend jaar 2 pony veulens, maar vind niet dat ik mezelf een echte fokker kan noemen. Ik probeer absoluut te verbeteren, maar ik ben zo kleinschalig en het is echt hobby..

LDRD schreef
Na de pauze is het plan om heel kleinschalig verder te gaan met nog maar één merrie: Bon Coeur x Weltmeyer, nu 3 jaar. Nog erg jeugdig en mag voorlopig gewoon nog lekker meer paard worden.
Daarnaast ga ik op zoek volgend jaar naar een hele fijne en speciale D (of misschien E) sportpony merrie (veulen/jaarling/tweejarige) om daarmee te gaan fokken. Heb één keer een uitstapje naar de ponyfokkerij gemaakt en vind dat eerlijk gezegd wel heel leuk :j . Merk ook dat het aanbod van écht goede sportpony's in Nederland niet heel groot is.

Leuk, ik ben erg benieuwd waar je straks mee thuis komt. Al enig idee welke richting op je een pony gaat zoeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 23:30 



 
Profiel   

Ik volg ook.

Momenteel hebben we geen merrie dragend, maar nog wel een zelfgefokt veulen, jaarling en twenter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 23:52 



 
Profiel   

Ik wil ook graag meelezen. Voor komend jaar niks dragend maar willen er wel 2 gaan dekken.
1 daarvan is een eigen gefokte five star, momenteel 2,5 jaar en gaan we begin van het jaar rustig aan klaar maken voor de keuring. De ander is haar moeder, ster merrie en hopelijk binnenkort het sportpredikaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 03:40 



 
Profiel   

Hier 2 fokmerries! Een nu drachtig, Halakea is gedekt door Koning DG voor haar eerste veulentje, uitgerekend in Mei.

Koning DG (Bordeaux x Jazz)
[ img ]

[ img ]

X
Halakea ( Ijsselmeer Ikepono x Fair Play)

[ img ]

[ img ]


Andere merrie Idaza DG is nu niet drachtig maar wordt dit voorjaar gedekt door Gaudi.

Gaudi (Totilas x De Niro)

[ img ]

X

Idaza DG (UB40 x Caridor) (Op de foto met veulen uit 2018 van Gaspard de la Nuit, die was heul goed gelukt!)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 06:11 



 
Profiel   

Wordt al gezellig druk hier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 07:38 



 
Profiel   

Leuk al die verschillende merries en combis
Ik moet wel even afkicken geen veulen volgend jaar. Maar extra leuk om fokkers hier dan te volgen.

Ik heb nog wel twee veulens waar ik van hoop dat er 1 geschikt is voor het keurings traject maar dat zien we over 1.5 jaar wel weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 08:50 



 
Profiel   

Vulina schreef
Umeo schreef
Wat een vooruitgang Vulina. Van 4 naar 11 :D
Heb je al een idee welke hengsten je gaat gebruiken?


Nou, we hadden een aantal gust dit jaar.. En 1 nieuwe merrie en 2 extra draagmerries. Ik denk 10 trouwens ipv 11 :')


Toch 11 :Y) Was de 2,5 jarige vergeten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 09:13 



 

Libera hoe kom je zo in de States verzeild
Heb je de paarden daar gekocht of geïmporteerd? Ga je ook naar de keuringen die daar gehouden worden?

Mopper ik wel eens dat verder weg wonen een uitdaging is met fokken :+

Bewust 2 jarige gedekt Vulina?
Ik twijfel er ook wel eens over maar toch steeds gewacht tot 3 jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 09:15 



 
Profiel   

Nee, ik bedoel dat die volgend jaar wordt gedekt, ze is nu 2,5 dus dan 3. Ik wacht ook tot ze 3 zijn :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 09:17 



 

O zo ik lees half

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 09:17 



 
Profiel   

Verkopen jullie via veiling of aan huis Vulina?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 09:28 



 
Profiel   

Eigenlijk alleen aan huis. De meesten aan bekenden of via via :)

Edit; Ik denk dat er gigantisch veel veilingen zijn. Ik vind het lastig dat je dan geen baas meer bent over 1/ het verkoop bedrag 2/ de nieuwe eigenaren.
Ik ga ze niet weg doen voor een appel en een ei.. Dit jaar hebben we de veulens verkocht aan 1 gedreven ZZL amazone en de anderen aan Grand Prix ruiters/amazones. Ik vind dat net zo belangrijk dan het bedrag wat ik ervoor krijg.. De veulens moeten de kans in de sport krijgen, dat is voor onze merries natuurlijk belangrijk. Daarbij zijn dit mensen die meestal jaarlijks bij kopen. 2 ervan hebben bv aangegeven aankomend jaar eerste koop te willen hebben wanneer het hengsten worden. (Lastig met 2 kopers :') )


Laatst bijgewerkt door Vulina op 26-11-19 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 09:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen