Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 312 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij

 
Profiel   

Dit is Razzles v/d Waalsehoeve
Johnny Depp x Vivaldi
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 18:39 



 
Profiel   

Vulina schreef
Ik dek sowieso mijn Rheingau x Florestan merrie met hem. Ze is morgen uitgerekend, dus hopelijk kunnen we snel los.

Waar is de merrie nu drachtig van?

Sinds ruim een week ben ik de eigenaresse van haar dochter Soliste (v. Sorento). Ik ga er eerst een jaartje mee rijden. En dan volgend jaar dekken en/of spoelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 20:27 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Vulina!

Puppetje: die lijkt mij bijzonder goed geslaagd of niet?!

Ik hoop dat iemand van jullie me een beetje kan helpen in mijn hengstenkeuze. Het gaat om de merrie waar ik ooit dit topic voor heb gemaakt: _Roxanne @ [EHK] Jonge hengst voor Dayano x Sultan uit Reina-stam (horsetelex: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... arly-reina)

Ik verwacht donderdag/vrijdag de veulenhengstigheid en daar willen we haar graag op dekken. Sperma moet vers zijn en dezelfde dag geleverd kunnen worden. Het Incognito-veulen wat ze nu heeft bevalt me tot nu toe het beste, het Totilas-bloed, For Romance en For Ferrero gaven m.i. veulens die niet rassig/luxe/chique genoeg waren met te weinig voorbeentechniek.

Waar ik nu aan zit te denken: 'iets van Ferdeaux/Bordeaux', denk aan een Las Vegas, Johnny Depp of Livius. Fürst Dior staat ook nog op het lijstje. Ik ben erg fan van een vleugje Vivaldi, en Vaderland veulens lijken me tot nu toe goed te bevallen.

Mag ook per PB, wil dit topic niet vervuilen maar ik zit er een beetje mee in mijn maag :+

Help?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 20:40 



 
Profiel   

yvonnepuntnl schreef
Vulina schreef
Ik dek sowieso mijn Rheingau x Florestan merrie met hem. Ze is morgen uitgerekend, dus hopelijk kunnen we snel los.

Waar is de merrie nu drachtig van?

Sinds ruim een week ben ik de eigenaresse van haar dochter Soliste (v. Sorento). Ik ga er eerst een jaartje mee rijden. En dan volgend jaar dekken en/of spoelen


Oh wat leuk!

Ze heeft via ET een veulen gekregen van Bordeaux en is nog drachtig van Raven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 20:44 



 
Profiel   

Puppetje schreef
Dit is Razzles v/d Waalsehoeve
Johnny Depp x Vivaldi
[ [url=m/NjH3IP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 21:28 



 
Profiel   

_Roxanne schreef
Gefeliciteerd Vulina!

Puppetje: die lijkt mij bijzonder goed geslaagd of niet?!

Ik hoop dat iemand van jullie me een beetje kan helpen in mijn hengstenkeuze. Het gaat om de merrie waar ik ooit dit topic voor heb gemaakt: _Roxanne @ [EHK] Jonge hengst voor Dayano x Sultan uit Reina-stam (horsetelex: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... arly-reina)

Ik verwacht donderdag/vrijdag de veulenhengstigheid en daar willen we haar graag op dekken. Sperma moet vers zijn en dezelfde dag geleverd kunnen worden. Het Incognito-veulen wat ze nu heeft bevalt me tot nu toe het beste, het Totilas-bloed, For Romance en For Ferrero gaven m.i. veulens die niet rassig/luxe/chique genoeg waren met te weinig voorbeentechniek.

Waar ik nu aan zit te denken: 'iets van Ferdeaux/Bordeaux', denk aan een Las Vegas, Johnny Depp of Livius. Fürst Dior staat ook nog op het lijstje. Ik ben erg fan van een vleugje Vivaldi, en Vaderland veulens lijken me tot nu toe goed te bevallen.

Mag ook per PB, wil dit topic niet vervuilen maar ik zit er een beetje mee in mijn maag :+

Help?


Qua voorbeentechniek denk ik aan Vivaldi bloed, van je lijstje weet ik niet of deze hengsten rassig genoeg in combinatie met voldoende voorbeentechniek zullen geven. Qua Vivaldi bloed en bloederig denk ik aan Dettori.
Ferdeaux wil ze ook wel chique geven maar ik weet niet of deze voldoende voorbeentechniek geeft voor je wensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 08:58 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Vulina was het de laatste van dit jaar?

@puppetje knap veulen gefeliciteerd met de aankoop

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 17:24 



 
Profiel   

Bedankt, ben er ook erg blij mee. Al weten we pas over 3 of 4 jaar natuurlijk pas hoe hij wordt, maar voor nu ben ik blij met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 20:12 



 
Profiel   

Vraagje, heeft een maagzweer en krijg hiervoor medicatie. Hij eet op de wei zand en zit er ook zand in zijn mest.
DA heeft zandkuur gegeven maar hij eet nog niet veel brokken dus krijg het moeilijk binnen. Heeft iemand tips?
(Zandstukken afzetten is onmogelijk aangezien er over de gehele wei kleine stukjes open liggen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 00:21 



 
Profiel   

Zand eten duidt vaak op een mineralen te kort, mineralen kunnen maagzuur neutraliseren. Ik heb goede ervaringen met groene leem bij maagzweer en als aanvulling van mineralen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 08:28 



 
Profiel   

Ik geef voor zand een kuurtje sand oil 369. Eten ze zo op uit je hand in brokvorm. Bevalt super. 1 van mijn paarden is zeer gevoelig die krijgt ook geen gewone brokken. ease and excel doet ze heel goed op met luzerne melasse vrij en een omega mix

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 09:13 



 
Profiel   

Willemiens schreef
Vraagje, heeft een maagzweer en krijg hiervoor medicatie. Hij eet op de wei zand en zit er ook zand in zijn mest.
DA heeft zandkuur gegeven maar hij eet nog niet veel brokken dus krijg het moeilijk binnen. Heeft iemand tips?
(Zandstukken afzetten is onmogelijk aangezien er over de gehele wei kleine stukjes open liggen)

Sorry beetje onduidelijk lees ik nu maar het gaat om een veulen van 7 weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 09:54 



 
Profiel   

Wat een leuk veulen Puppetjei Gefeliciteerd!

Ik heb inmiddels beslist mijn Charmeur x Ferro te laten dekken met McLaren, morgen ochtend rij ik met haar naar een merrie begeleidingscentrum om te laten scannen. Ik hoop heel erg dat het dit seizoen nog lukt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:46 



 
Profiel   

Leuk, ik hoop ook voor je dat het gaat lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 15:19 



 
Profiel   

Mijne was in 1 x drachtig van McLaren. Hoop dat het jou ook zo vergaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 16:44 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
Mijne was in 1 x drachtig van McLaren. Hoop dat het jou ook zo vergaat.


Dat is ook al hoopgevend +:)+

Op welke merrie heb jij hem gebruikt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 16:44 



 
Profiel   

Elite v Ro-lex, al 19 jaar. Niet de modernste, maar zo'n fijn paard, met een top instelling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 17:43 



 
Profiel   

Lees hier altijd met veel plezier mee en heb nu even een soort van oproepje.

Helaas zal ik in september als mijn veulentje oud genoeg is afscheid moeten nemen van mijn lieve merrie. Veel te jong, maar de schade na een ongeval op de kliniek is helaas te groot.
Dankzij deze merrie ben ik er wel achter gekomen dat mijn hart inmiddels wel echt bij de fokkerij ligt. Helaas heb ik ook dit jaar weer een hengstveulen en dus geen opvolging.
De bedoeling is om na het afscheid te gaan zoeken naar een interessante merrie voor de fokkerij en eventueel nog wat sport, maar plaats toch nu vast even een oproepje.

Ik zou graag een merrie zoeken tussen de 2 en 8 jr. En zou het vooral leuk vinden om een merrie bij een fokker te vinden die het leuk vind dat een jonge enthousiaste fokker serieus verder gaat met het voortzetten van zijn/haar lijn. Bijvoorbeeld een wat oudere fokker die wat wil minderen, maar het leuk vind om wat contact te houden en eventueel nog wat mee te denken in de hengstenkeuzes. In het geval van een jonge merrie is het ook zeker de bedoeling om ermee naar de keuring te gaan en eventueel een ibop.
Mocht een van jullie de komende tijd toevallig iets horen dat hier misschien bij past, zou je dan aan mij willen denken en mij dan een berichtje willen sturen? Mijn budget is niet mega en moet wel normaal blijven, maar heb dan ook alle tijd en geen haast. Alvast bedankt! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 11:45 



 
Profiel   

Wat sneu, wat is er aan de hand met je merrie? Ik zal mijn ogen en oren open houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 09:24 



 
Profiel   

Ze is in november helaas niet goed verdoofd geweest tijdens een behandeling en daardoor zo in paniek geraakt dat ze over een opvoelbox heen is gekomen. Ze is flink kreupel aan 3 benen en heeft behoorlijke problemen aan de schedel. Gelukkig is ze nu met pijnstilling redelijk oke, zodat het lukt om haar veulen groot te brengen. Maar oordeel van de kliniek een aantal weken geleden was vrij duidelijk, dit komt niet meer goed..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 10:26 



 
Profiel   

Brr, da's geen leuk verhaal.
Soms doen ze zichzelf toch wat aan è... instinct is een raar iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 10:50 



 
Profiel   

immii_clarr schreef
Ze is in november helaas niet goed verdoofd geweest tijdens een behandeling en daardoor zo in paniek geraakt dat ze over een opvoelbox heen is gekomen. Ze is flink kreupel aan 3 benen en heeft behoorlijke problemen aan de schedel. Gelukkig is ze nu met pijnstilling redelijk oke, zodat het lukt om haar veulen groot te brengen. Maar oordeel van de kliniek een aantal weken geleden was vrij duidelijk, dit komt niet meer goed..


Jemig dat is heftig en ook een grote fout van de kliniek.
Second opinion bij een andere kliniek geen optie? of was het toch al duidelijk genoeg zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 14:37 



 
Profiel   

Waterproof! *D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 15:38 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
immii_clarr schreef
Ze is in november helaas niet goed verdoofd geweest tijdens een behandeling en daardoor zo in paniek geraakt dat ze over een opvoelbox heen is gekomen. Ze is flink kreupel aan 3 benen en heeft behoorlijke problemen aan de schedel. Gelukkig is ze nu met pijnstilling redelijk oke, zodat het lukt om haar veulen groot te brengen. Maar oordeel van de kliniek een aantal weken geleden was vrij duidelijk, dit komt niet meer goed..


Jemig dat is heftig en ook een grote fout van de kliniek.
Second opinion bij een andere kliniek geen optie? of was het toch al duidelijk genoeg zo?


Nee onderzoek paar weken terug is al door een andere kliniek gedaan. Ik was al bang voor deze uitkomst. Had gehoopt dat ze beter zou zijn als het gewicht van het veulen weg was, maar dat was helaas niet zo.

Haha lekker plassen stampen kahlua :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 15:49 



 
Profiel   

Ah triest..ja dan kun je niks meer..

Mooi veulen Kahlua
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 16:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 312 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen