Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 499 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 496, 497, 498, 499, 500, 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij

 
Profiel   

Volgens mij is er in het najaar een lijstje gemaakt met welke veulens iedereen krijgt en wanneer.
Hier begin april een Fries, dan half mei een Extreme en in juni een Toto jr.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 22:14 



 
Profiel   

Hier midden maart een Le Formidable.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 22:16 



 
Profiel   

splenius schreef
Deze hengst vind ik wel een topper
https://youtu.be/RwSb7EQjXbk

Alleen niet echt nieuw bloed maar vind hem wel erg stoer.


Deze was mij ook heel positief opgevallen op de eerste bezichtiging, ik vind de stap wel meevallen op het filmpje..beter dan die van de Oldenburger kampioen.

Fokker: heb je een filmpje van Zarenball?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 08:53 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Fokker: heb je een filmpje van Zarenball?


https://www.youtube.com/watch?v=B10_ezBuZS4

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 12:14 



 
Profiel   

Bedankt, vind hem vooral erg neerwaarts blijven in de beweging..ook in de galop en in de stap overtuigd hij ook niet zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 16:18 



 
Profiel   

Even iets totaal anders: moet je per sé lid van het KWPN zijn om een paard op naam te zetten en in te kunnen schrijven voor een IBOP?

In dit geval gaat het om iemand die haar ruin daar gaat laten starten, omdat dat kans geeft onze merrie prestatie te krijgen. Zelf heeft ze dus helemaal niks aan een lidmaatschap, ze heeft immers alleen een ruin. Als zij hem niet zelf in kan schrijven bied ik denk ik maar aan dat ik hem op ons lidmaatschap registreer en aanmeld voor de IBOP....

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 17:42 



 
Profiel   

_roxanne ik heb dat ook zo gedaan toen een vriend van mij zijn sportmerrie voor thuiskeuring wilde doen.
Paard op mijn naam gezet, thuiskeuring aangevraag en nadat nieuw papier met bijwerkte predicaten binnen was paard weer van mijn naam afgehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 17:47 



 
Profiel   

Ja, dan moet je inderdaad KWPN lid zijn. De omweg die jij noemt lijkt me een goed alternatief.

Hindo; voor het 'op naam zetten' moet je toch ook al KWPN lid zijn?

Ik vind die Zarenball ook wel een lekker paard hoor. De meeste van ons zouden willen dat we ze zo fokken.
Elisa; ik ben wel benieuwd van welke hengst jij nu wel warm word? Wat vind jij nu een goede hengst? Waarmee dek je jou eigen merrie(s)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 18:10 



 
Profiel   

Volgens mij laat ik dat genoeg blijken in dit topic? Bovenstaande Toto bijvoorbeeld..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 18:45 



 
Profiel   

Die Toto loopt er inderdaad wel lekker overheen! Is hij ook voor geweest in Nederland?
Ik zag in de 3e generatie Mataro. Is dat de Sir Shostakovich? Of een andere?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 18:48 



 
Profiel   

https://www.horsetelex.nl/horses/extend ... /2160143/6

Zo te zien wel, hij is door naar de 2e bezichtiging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 18:56 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
https://www.horsetelex.nl/horses/extend ... /2160143/6

Zo te zien wel, hij is door naar de 2e bezichtiging.


Wat grappig. Ik heb Mataro nog gereden vroeger. Is nooit een bekende fokhengst geweest, dekte ook weinig. Zou wel leuk zijn als hij op deze wijze nog wat betekent voor de fokkerij, al is het in de 3e generatie.
Gaaf dier deze Toto in ieder geval. Eens kijken of ik zijn kooi filmpje van Ermelo kan vinden.

Edit: Ooh achter de Mataro zit Balzflug uit Atradin van Formateur. Dat is een volle zus van mijn Insulation. Wat leuk zeg. Nu ben ik helemaal verliefd. Niet bevooroordeeld ook. :+ <3 <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 19:03 



 
Profiel   

Dat is inderdaad grappig, waarom dekte Mataro weinig? Ik ken hem verder ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 19:06 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Dat is inderdaad grappig, waarom dekte Mataro weinig? Ik ken hem verder ook niet.


Hij was niet KWPN gekeurd, alleen Trakehner. De bedoeling was om hem via de sport in the picture te rijden om hem zo bij het KWPN gekeurd te krijgen. Ik heb hem maar een jaar gereden, daarna heeft hij nog meerdere ruiters gehad waaronder John Thijssen. Maar echt hoog in de sport heeft hij nooit gelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 19:09 



 
Profiel   

Ah vandaar, het zal zijn redenen wel gehad hebben waarom hij nooit hoger is gekomen in de sport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 19:13 



 
Profiel   

Hier staat trouwens een filmpje van hem als veulen. Toch bijzonder om te zien want hij toont daar wel veel houding en een goed achterbeen maar zo apart als hij nu is was hij daar niet. Toch knap als mensen de kwaliteit van de veulens zo weten te zien. Ik wel een veulen met veel houding, goed achterbeen en een fijne tact.

https://www.topveulens.nl/veulens/dress ... ht/parero/

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 19:14 



 
Profiel   

carola schreef
Ja, dan moet je inderdaad KWPN lid zijn. De omweg die jij noemt lijkt me een goed alternatief.

Hindo; voor het 'op naam zetten' moet je toch ook al KWPN lid zijn?


Ja sorry vergeten er bij te zetten; je moet voor overschrijven idd lid zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 19:47 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Hier staat trouwens een filmpje van hem als veulen. Toch bijzonder om te zien want hij toont daar wel veel houding en een goed achterbeen maar zo apart als hij nu is was hij daar niet. Toch knap als mensen de kwaliteit van de veulens zo weten te zien. Ik wel een veulen met veel houding, goed achterbeen en een fijne tact.

https://www.topveulens.nl/veulens/dress ... ht/parero/

Het is daar ook wel een aparte hoor. En die draf kun je gewoon heel veel aan sleutelen in de training.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 22:27 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Hier staat trouwens een filmpje van hem als veulen. Toch bijzonder om te zien want hij toont daar wel veel houding en een goed achterbeen maar zo apart als hij nu is was hij daar niet. Toch knap als mensen de kwaliteit van de veulens zo weten te zien. Ik wel een veulen met veel houding, goed achterbeen en een fijne tact.

https://www.topveulens.nl/veulens/dress ... ht/parero/


Ik zie wel wat hele aparte drafstukjes er tussen zitten.

Maar ben het verder met je eens, ik vind het ook altijd knap als mensen zo de kwaliteit van veulens in kunnen schatten. Veulens kunnen zo verschillend uitgroeien nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 08:19 



 
Profiel   

Ik kan dat in elk geval niet, aan een veulen zien wat het gaat geven...

Wat betreft die Toto x Negro (Parero), die liet zich bij het los bewegen in OLD niet zien. Heeft daar mss een halve lange zijde gedraafd en de rest gegaloppeerd en terug gedraaid.
Aan de longe mooi voorbeen maar beetje snel peddelend. Als je dat vergelijkt met de Bon Courage, die had niet zoveel knie maar die pakte wel een pak meer bodem in draf. En was veel gemoedelijker in alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 09:22 



 
Profiel   

We zijn al bijna aan de 500. Nieuw topic! Wie gaat de eerste post maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 10:14 



 
Profiel   

Kathleen_vW schreef
We zijn al bijna aan de 500. Nieuw topic! Wie gaat de eerste post maken?


Jij? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 17:36 



 
Profiel   

Ik wil het best doen hoor. Is iedereen daar oke mee? Dan moet ik wel even aan de slag. Nog ideeën voor de openingspost of de titel? Of houden we het simpel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 19:14 



 
Profiel   

carola schreef
Wanneer verwachten jullie het eerste veulen van het jaar?


Hier de 1ste eind mei.



We doen wegens wijziging vergunning enkele drachtige merries weg. Moest iemand nog 1tje erbij zoeken :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 20:16 



 
Profiel   

Kathleen_vW schreef
Ik wil het best doen hoor. Is iedereen daar oke mee? Dan moet ik wel even aan de slag. Nog ideeën voor de openingspost of de titel? Of houden we het simpel?


Mij maakt het allemaal niet uit, als er maar een vervolgtopic komt. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 08:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 499 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 496, 497, 498, 499, 500, 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen