Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 453 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij

 
Profiel   

Umeo schreef
Heb je foto's? Ik ben benieuwd!



https://youtube.com/shorts/sTfylRQDvq8?feature=share

Over slecht gemonteerde filmpjes gesproken :')


[ img ]

[ img ]

[ img ]


Deze is dan gekruist met een Appaloosa Peru’s Sarowski (dressuurgericht gefokt). Maar wel zelfde idee.
Merrie is militaire stam en echt geschikt voor in de bergen. Geweldig karakter. Dit veulen is ook echt het meest lieve en leuke veulen wat je kan hebben en verkocht zichzelf dan ook makkelijk.
Apart trekt toch wel aandacht. Deze kleurt ook door naar Appaloosa.
Ze beweegt in alle 3 de gangen goed, vrije schouder, dit mist haar moeder.
Moeder heeft veel moeite met stap en galop.
Deze stapt goed en draaft ook goed. Galop niet goed in beeld gehad, vooral plat door de bochten scheurend :j

Ik zou de combi iig zo weer maken of met een KWPN hengst overweeg ik ook.
De rest van de veulens zijn dankzij dit lieve en zachte veulentje ook erg snel tam en lief voor mensen.


Laatst bijgewerkt door Balko op 11-08-22 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 18:57 



 
Profiel   

Persoonlijk vind ik hem te neerwaarts, zowel op stand als in beweging. En ik ze zelf graag iets luxer met wat meer (hals)lengte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 18:58 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Persoonlijk vind ik hem te neerwaarts, zowel op stand als in beweging. En ik ze zelf graag iets luxer met wat meer (hals)lengte.



Deze is trouwens ook absoluut niet gefokt als dressuurpaard maar als heerlijk recreatiepaard.
Maar ze beweegt een stuk beter dan ik verwacht had, ik ben dus positief verrast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 19:01 



 
Profiel   

Ah zo, dan begrijp ik het!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 19:02 



 
Profiel   

[ img ]

Ik ben dol op mijn Fürst Jazz X Rousseau. <3
Gaan binnenkort naar keuring, hopen dat ze zich laat zien. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 19:03 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]


Als ik mijn Livius x Florencio door de wei zie gaan word ik inderdaad wel blijer. Maar het is maar waar je van houd, de kopers van de PRE kruising vinden dit veulen namelijk afschuwelijk lelijk hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 19:19 



 
Profiel   

Haha ieder een andere voorkeur ja :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 19:24 



 
Profiel   

Ik vind het een leuk veulen Balko maar idd op dit moment erg overbouwd. Iberische paarden zijn sowieso laatbloeiers en vaak ronduit lelijk totdat ze 3 a 4 zijn. Dus ook als jonge paarden veel moeilijker te beoordelen is mijn ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 21:10 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik vind het een leuk veulen Balko maar idd op dit moment erg overbouwd. Iberische paarden zijn sowieso laatbloeiers en vaak ronduit lelijk totdat ze 3 a 4 zijn. Dus ook als jonge paarden veel moeilijker te beoordelen is mijn ervaring.


Zeker waar, daarom had ik de merrie ook gedekt. Die bleef ook heel jeugdig.
Nu 6 en wordt nu sterker.

Maar, ik moet eerlijk zeggen; ik ben onwijs gek van deze merrie om haar karakter. Ik had haar meermaals kunnen verkopen maar ze is zo’n fijne stabiele factor in de kudde. En je kan er een kind op weg laten rijden ondanks haar groenheid. Ze is gewoon goud eerlijk.
Alle veulens staan ook eigenlijk altijd bij deze merrie en drinken alleen bij hun moeder :').
Maar als ik kijk naar de PRE zie ik ze nooit zo gebouwd dat ik er enthousiast van word.
Daarom heb ik ook de keuze gemaakt haar niet te dekken met een PRE, ik vind dat namelijk geen verbetering.
Nu heb ik een heel fijn recreatiepaard gefokt die ook prima mee kan in de basissport en qua fundament in mijn optiek veel beter in elkaar zit dan haar moeder.

Dus ik denk inderdaad dat het wel vooral een verbetering is van het PRE stamboek en niet zozeer het KWPN.
Ik zou dan ook nooit een PRE hengst op mijn KWPN merrie zetten, maar andersom zie ik het wel. Fijne karakters kunnen we wel gebruiken in het KWPN.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 22:03 



 
Profiel   

Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Ik ken hele fijne en talentvolle PRE,s en wat mensen vaak vergeten is dat er in de PRE fokkerij en ook in de PSL fokkerij verschillende richtingen en types zijn. Ik heb daar echt extreem talentvolle paarden gezien die ik beter vond dan menig KWPN hengst. Dus ik denk dat er genoeg te verbeteren valt binnen het ras met echt goede kwaliteitsvolle hengsten en merries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 22:58 



 
Profiel   

Hoe is jullie ervaring met het volgende:

Mijn oudste fokproduct is nu 2 jaar oud. Als veulen had hij een mooie schuine schouder. Nu op 2 jaar en 4 maand lijkt die wel 'weg'. Is dit gewoon een kwestie van tijd voor het weer 'goed komt'? Of kunnen ze zo veranderen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 17:05 



 
Profiel   

Umeo schreef
Hoe is jullie ervaring met het volgende:

Mijn oudste fokproduct is nu 2 jaar oud. Als veulen had hij een mooie schuine schouder. Nu op 2 jaar en 4 maand lijkt die wel 'weg'. Is dit gewoon een kwestie van tijd voor het weer 'goed komt'? Of kunnen ze zo veranderen?


Heb je foto's of filmpjes van toen en nu ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 17:58 



 
Profiel   

Umeo schreef
Hoe is jullie ervaring met het volgende:

Mijn oudste fokproduct is nu 2 jaar oud. Als veulen had hij een mooie schuine schouder. Nu op 2 jaar en 4 maand lijkt die wel 'weg'. Is dit gewoon een kwestie van tijd voor het weer 'goed komt'? Of kunnen ze zo veranderen?

Een paard groeit in partjes en de schouder is één van de laatsten. Daarom zeggen ze ook, kijk met 3 dagen, 3 maanden en met 3 jaar. Alles ertussen in is lelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 18:40 



 
Profiel   

Ja wat Jan zegt klopt… de mijne lijkt op dit moment wel 2 paardjes aan elkaar geplakt :')
Wacht ongeduldig tot het bijtrekt zodat ik een nieuwe video kan maken :Y)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 18:49 



 
Profiel   

Precies ik wil net zeggen . 3 dgn, 3 maanden en 3 jaar. Ik zou geduldig afwachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 19:58 



 
Profiel   

Dankjewel!

Ik vroeg het mij gewoon af omdat ik nog geen praktijk ervaring heb (van 0 tot 3 jarige).
We hebben gelukkig alle tijd ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 20:02 



 
Profiel   

Hier vandaag ook goed nieuws. 16dagen controle drachtig van McClaren en Red Viper *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 21:03 



 
Profiel   

Gefeliciteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 21:18 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Ede!

Wij hebben van de week de 2e scan gehad bij de merries. Wij verwachten volgend jaar een Toto jr. en een Extreme. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 21:27 



 
Profiel   

Hier vandaag ook een scan, merrie 16 dagen drachtig van Zafferano. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 21:37 



 
Profiel   

Wat een goed nieuws bij velen, gefeliciteerd met de drachten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 22:16 



 
Profiel   

Gefeliciteerd allemaal, met de positieve scans!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 23:26 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de drachtige merries *\o/*

Toch nog een hoop merries die op het laatste moment drachtig zijn geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 10:22 



 
Profiel   

Hier ook 1 drachtig van Spielberg! De ander niet van O'toto, maar die hebben we ook maar 1x geprobeerd en de merrie bleek cystes te hebben. Die dus eerst maar laten weghalen en dan volgend jaar weer bij de hengst. Heeft iemand daar ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 13:26 



 
Profiel   

Lets. Cyctes Hoeven echt geen probleem zijn. Ik heb laatst één merrie geinsemineerd, helemaal vol met cyctes. En gelijk in één keer drachtig. Was enkel niet gelijk duidelijk, pas met hartslag wisten we het zeker, zo vol zat die.

Mijn eigen merrie heeft ook meerdere cyctes en wordt gewoon drachtig. Het is enkel alleen een risico als vrucht aan cycte vasthecht.
Met één cyclus zou ik niet gelijk cyctes weg laten halen. Is ze schoon, of zuigt ze lucht? Er zijn zoveel mogelijkheden waarom het niet lukt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 13:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 453 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen