Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 451 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij

 
Profiel   

Precies je kan een spetterend filmpje maken maar als ze komen kijken valt dat vaak tegen.
Doe maar gewoon doe je gek genoeg.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 18:32 



 
Profiel   

Een goed gemonteerd filmpje blijf je naar kijken. Een lang weinig zeggend filmpje ben je snel op uitgekeken en dan klik ik door.
Ik hoef geen veulen plat door de bochten te zien gaan, dat verteld me niks over het veulen. En alleen knap verkoopt niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 19:28 



 
Profiel   

Ik wil er ook niemand mee voor de kop stoten, maar het is gewoon fameus frustrerend hoe we maatschappij daarin veranderd is... iedereen koopt precies liever anoniem op veiling dan dat ze komen kijken en ook de fokker en z'n visie achter z'n fokkerij leren kennen.
Ik zit zo niet in elkaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 08:05 



 
Profiel   

s0173957 schreef
Ik wil er ook niemand mee voor de kop stoten, maar het is gewoon fameus frustrerend hoe we maatschappij daarin veranderd is... iedereen koopt precies liever anoniem op veiling dan dat ze komen kijken en ook de fokker en z'n visie achter z'n fokkerij leren kennen.
Ik zit zo niet in elkaar!


100% met je eens. Vorig jaar met de verkoop van Felix echt mijn best gedaan om iedereen een plezier te doen. Van 9 van de 10 nooit meer wat gehoord en 1 bekende amazone moet nog steeds komen kijken....

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 08:43 



 
Profiel   

ik heb echt een gruwelijk hekel aan verkopen/adverteren. Mensen die of heel negatief zijn, of juist vreselijk positief en vervolgens niets laten horen, veulens die niet meewerken en zich niet laten zien. Altijd lastig om een prijs te bepalen, nee is verreweg het minst leuke onderdeel van het fokken.

Blij dat het dit jaar snel en makkelijk was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 08:46 



 
Profiel   

Ik voel met je mee:
Mensen die door de natuur joggen met muziek in hun oren
Mensen in het bos die alleen maar op hun schermpje kijken
Koppels op het terras die meer aandacht aan hun smartie geven dan aan hun gezelachap
Kinderen die op een feest naast elkaar zitten en via hun tablet spelen
Mensen die hun intelligentie laten verwateren door steeds kunstmatige intelligentie te gebruiken
...
MAAR
Probeer maar eens te ontsnappen !
Als je iets van de markt wil bekomen, kan je niet anders dan je aanpassen aan de (huidige) markt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 08:49 



 
Profiel   

Ik snap jullie frustratie, maar 'vroeger' kon de ene advertentieschrijver zijn veulen ook beter aanprijzen dan de ander. Dat is nu gewoon niet anders maar dan niet met een advertentie in de krant (of zelfs nog IDS), maar door middel van goed beeld materiaal.

Ik denk dat het heel erg per persoon verschilt, dat ik mijn merrie als veulen kocht, zijn we meermaals bij haar fokkers geweest. Moeder, oma en overgroot oma stonden allemaal in hetzelfde land met een veulen aan de voet. Veel uitleg gekregen over hoe hun karakters in elkaar zitten, waarom ze elk echt een andere hengst kiezen maar de merries toch ontzettend op elkaar lijken.
Zelf vond ik dat enorm leuk, kreeg op die manier veel meer 'band' met de moederlijn en kan nu ook makkelijker iets over het karakter zeggen van het (nu nog ongeboren) veulen van volgend jaar. Puur omdat ik zo veel heb mogen en kunnen horen van de lijn.

Maar, niet iedereen boeit dat. Er zijn ook gewoon mensen die verliefd worden op zo'n beestje en het ze niet uitmaakt of Weihegold de moeder is of de merrie tussen de hengsten is losgebroken. En ook daarnaast heb je nog een grote groep die gewoon een goede predicaatrijke moederlijn zoeken in combinatie met een goed bewegend veulen.

Tja, echt kwalijk kun je ze het niet nemen. En het is natuurlijk wel, op visie kun je niet rijden.
De wereld verandert nou eenmaal in een razend tempo en het is aan jou om daar wel/niets mee te doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 08:51 



 
Profiel   

Dit is niet iets van nu...de handelstal waar ik ooit werkte daar ging het precies hetzelfde. Het eerste wat er gebeurde was dat paarden gewassen werden, manen getrokken, dekentje op etc. en dan mochten ze nooit met een vies hoofd op stal staan, presentatie is alles. Alleen toen was internet nog in opkomst en filmpjes waren er nog nauwelijks. Als er foto's gemaakt werden dan ook altijd zo dat het paard er zo voordelig mogelijk op stond. De manier van toiletteren aanpassen op het paard zodat zwakke punten verdoezelt worden en sterke er uit springen. Dat gebeurd nog steeds op keuringen..

Verkopen is heel stom, het beeld van de mensheid word er vaak ook niet beter op bij de verkoop. Dat heel erg je best doen en niks meer horen is helaas heel erg normaal geworden. Ik weet wel dat duidelijk zijn heel erg helpt, gewoon zorgen voor 1 goed filmpje waar de sterke punten er uit komen, duidelijke vraagprijs en voor de rest moeten ze gewoon komen kijken. Niet tig vragen gaan beantwoorden, want dat zijn vaak degene die uiteindelijk toch niet komen kijken. Bellers zijn altijd serieuzer.

En als mensen de sterke punten zien en deze indruk maken dan worden de mindere vaak al meer voor lief genomen, dus ook als ze irl komen kijken is het heus niet eens heel anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 09:24 



 
Profiel   

Vooral dat laatste, als ze ook al helemaal gek zijn op het beeld dat ze gekregen hebben van foto's/video's, zien ze de mindere kanten ook minder irl.

En de eerste stap is ze überhaupt op het terrein krijgen = goede foto's/video's.

En je kan zo in elkaar zitten of niet, het is gewoon waar de markt om vraagt. Wil je daar niet aan voldoen (want kunnen is het niet), dat is prima, maar dan zal verkopen een stuk lastiger zijn ja.

En niets verkoopt zo goed als een droom (of een "prospect"). Kijk maar naar verkoop van embryo's...

Presentatie is alles inderdaad en levert je zo ook een hoop extra op voor een kleine investering.
Het kost je een dag om ze er netjes op te hebben staan en goede foto's/video's te (laten) maken, maar daarna kost het je veel minder tijd en moeite. Sneller verkocht, minder gedoe, meer opbrengsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 09:39 



 
Profiel   

Zoiets wou ik ook zeggen Elisa2, dit is niet iets van nu.
Nu heb je misschien geen geschikte camera, eerder had je een heel aparte in de wei maar geen netwerk... Toen was een veilingveulen een visitekaartje, nu is dat voor bijna iedereen wel een mogelijkheid.

Sales is niet voor niets in alle industrieen een vak. Iets verkopen kan iedereen, iets goed verkopen niet.

Neemt niet weg dat ik het wel heel erg begrijp hoor!

Net als dat embryos duurder verkopen dan interessante veulens met goed beeldmateriaal...alsof het makkelijker is om veel geld uit te geven als je niet weet wat je koopt ... Dan kan je later niet verweten worden dat je het had kunnen zien :+ }>



Mijn veulen ben ik destijds naar gaan kijken nav foto's in een advertentie en een filmpje van een paar sec.
De prijs had ik niet eens gevraagd :o

Dit was het eerste veulen dat ik ooit bekeek en bij de bezichtiging was het een racend projectiel dat nog door het draad ging en wat ik aan draf en galop zag was niet denderend. Heb hem toen niet durven kopen...
Ik was ook zeker niet ervaren genoeg om er doorheen te kijken.

Toen ik een paar weken later 's avonds 2 filmpjes kreeg met de mobiel gemaakt in de wei van een heel mooi stuk draf en wat jolig gespeel was ik gelijk om.

De fokker had mij goed ingeschat :')
En de prijs waren we zo uit ;)

Inmiddels is hij 3 en beweegt hij beter dan ik had durven hopen. Dus ik ben blij :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 09:50 



 
Profiel   

Je kan hier ook de moeder zien, de 3jarige halfbroer en de jaarling halfzus.
Dan weet je toch ook al veel meer dan 7 filmpjes...

De 3jarige gaat overigens later dit jaar ook in de verkoop... daar kijk ik al helemaal niet naar uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 09:54 



 
Profiel   

Nokia dacht ook dat mensen knopjes wilden. Kijk waar ze nu zijn?

Soms moet je met de tijd meegaan, hoe oliebol het ook is.

En je hoef het niet super moeijlijk te maken. Maak een filmpje van dichter bij, zet het geluid uit en laat alle drie gangen zien.


Laatst bijgewerkt door Phonix op 08-08-22 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 09:59 



 
Profiel   

Ik heb nog niet veel ervaring met verkopen. Nu pas mijn eerste veulens gefokt. Wel ooit een keer een pony moeten verkopen. Dat ging toen lastiger dan gedacht. Ondanks dat het een knappe Duitse cremello was. Nu heb ik hem nog voor de helft in bezit. Wel had ik via Instagram een geïnteresseerde voor mijn ruin waarmee ik op wedstrijd wil. En op de merrie keuring was er iemand die Oberlina wou kopen. (Een bekende in paardenwereld) beide niet gedaan.

Vanmorgen hebben we eindelijk geluk gehad en is Oberlina drachtig gescand. Nu hopen dat het blijft. Uiteindelijk drachtig van red viper. Filou lukte niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 10:26 



 
Profiel   

mijne heeft weer uitvloeiing, zal dus weer vuil zijn, dat wordt hem niet meer dit seizoen, kloten.

volgend jaar er maar 3 dekkken

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 10:31 



 
Profiel   

Mijn ervaring is dat men op basis van een video allang hebben besloten om wel of niet te kopen. Vaak hoeven ze het veulen daarna of niet meer te zien (kopen vanaf video) of is even irl in de wei zien genoeg.

Nu heb ik wel een vaste klantenkring, die mijn merries en nakomelingen wel al kennen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 10:50 



 
Profiel   

Ik zie dat de startprijs van Borculo online veiling beginnen bij 5k.
Best een flinke collectie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 13:33 



 
Profiel   

tjakka123 schreef
Ik zie dat de startprijs van Borculo online veiling beginnen bij 5k.
Best een flinke collectie!


Zitten erg leuke veulens bij :9 !

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 13:50 



 
Profiel   

Toevallig heeft een vriendin van mij gisteren wat foto's gemaakt van mijn veulen. 1 week oud.
Heb geen filmpjes van hem.
En toch zijn er mensen die nu komen kijken zonder beeldmateriaal.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


En de prijs weet ik nog niet eens wat ik moet vragen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 15:38 



 
Profiel   

Heb wel een filmpje gemaakt van mijn veulen, maar geen idee of het goed is of niet… toevallig iemand die wil beoordelen? Wil ‘m best plaatsen en kijken of het beter kan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 16:08 



 
Profiel   

Knap veulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 16:17 



 
Profiel   

Ja hoor Libera, stuur maar via PB of plaats het hier.

splenius: dat snap ik wel..de mama is knap, het veulen is knap en prachtig commercieel zwart. De vader doet het fantastisch...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 09:16 



 
Profiel   

Aan welke hengsten moeten jullie denken bij maat, lengte en kracht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 13:17 



 
Profiel   

Ebony, Bon Bravour

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 13:44 



 
Profiel   

Las Vegas

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 13:52 



 
Profiel   

Hier is de video van mijn veulen: https://youtu.be/KcZDPJubU0w
Dus als er dingen beter kunnen, advies is welkom. Muziekje zit eronder ivm gepraat enzo en verbouwings geluiden bij de buren…
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 16:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 451 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen