Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:35

Ik lees hier altijd maar gewoon mee maar wil even reageren op je filmpje. Denk dat als je wat knipt en plakt, 1 stukje galop en dat laatste stukje draf en daar tussen dan dat stukje op stand dan heb je misschien een filmpje van 20 sec maar wel waarin alles te zien is en de interesse naar ‘meer’ er is. Persoonlijk haak ik af bij een racend veulen in de wei. Maar van alle gangen een paar seconden en een stukje van het dier in stilstand geeft meer de neiging het filmpje af te kijken en bij belangstelling contact op te nemen. Maar goed dat is mijn mening natuurlijk! Wel een heel leuk veulen!

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:44

@Libera, ik ga mee met mijn voorganger. Als verkoopfilmpje zou ik het wel even monteren. Ik denk dat je wel voldoende beeldmateriaal hebt, maar dat je het nog op de juiste manier moet presenteren. Ik zou beginnen met de draf die nu op het eind is en kijken of je een normaal goed stukje galop hebt.

En anders wellicht nog eens opnieuw filmen, met een aanjager en of voorbrenger erbij? Ik persoonlijk vind het onmogelijk om alles zelf te doen, meestal eindigt het dan met prachtig filmpje van het gras aan mijn voeten....

Dit is het filmpje van mijn BH Monte Carlo:
https://www.youtube.com/watch?v=ME7f2Qmu33Y

Gisterenavond zijn ze haar komen scoren vanuit het KWPN, toch leuk om weer even door de ogen van de inspecteur te kijken, al was de uitkomst weinig verrassend

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:53

Libera; best een leuk veulen, maar ik zou dat hele eerste galop stuk van het filmpje afknippen. Daar loopt ie alleen maar met de staart in de lucht en een gespannen bovenlijn te stuiteren. Daarom zou ik deze al snel weg klikken, terwijl hij later wel een heel mooi stukje draf laat zien. Dat stukje draf zou ik vooraan zetten. Niet dat slechte stuk galop.

Een filmpje van 30 sec is ook lang genoeg: goed stuk draf, goed stuk galop, stukje stap en duidelijke standfoto. Kijk anders eens naar wat veiling-filmpjes, die weten het vaak goed te verkopen. Als koper zie je dan ook goed beeldmateriaal en kun je makkelijk veulens vergelijken.

Zelf vind ik het niet meer dan logisch dat je niet naar een veulen gaat kijken op basis van een paar slechte foto's of filmpje. Of de moederlijn / afstamming moet echt héél apart zijn. Maar tijd en brandstof is flink aan de prijs, dus ik ga ook niet stad en land afrijden voor niks.
En om heel bot te zijn: de hele filosofie van een verkoper scheelt mij niets. Het gaat om het veulen zelf, die moet goed zijn en kwaliteit hebben. Niet de mooie praatjes van de verkoper.

En als verkoper vind ik het ook altijd maar veel gedoe. Kijkers kosten veel tijd (en koffie) en het gebeurt zo vaak dat je dan niets meer hoort. Sommige mensen maken er gewoon een dagje uit van en zijn bij voorbaat al niet serieus. Dus ook als verkoper vind ik een veiling ideaal.

Roxanne; wat vonden ze er van?

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:22

Bedankt voor het bekijken, ga ik zeker wat mee doen! Wilde sowieso nog een nieuwe video maken want zoals jullie konden zien racete hij vooral de wei rond , en hij kan zeker beter galopperen dan hij hier liet zien. Hij is alleen gigantisch overbouwd op het moment dus even wachten tot ie een beetje bijtrekt.
Verder is het in NL misschien minder zo, maar hier in de US zijn de afstanden zo enorm dat veel kopers het idd van een video en foto’s moeten hebben. Laatste veulen heb ik ongezien verkocht vanaf een video want koper woonde in NY, die is dan ook per vliegtuig die kant op gegaan :Y)

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:29

Met de andere eens. Het filmpje gaat pas leven met die draf. Als iemand met de merrie draaft loopt een veulen vaak ook al beter.

Ik ben niet van de muziekjes onder een filmpje. Trek meestal de aandacht bij het veulen weg.
En ook niet slomotion.

Maar een goed filmpje is lastig.

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:08

Ik zou ook nog even de afstamming erbij zetten, dat mis ik vaak in de titel of beschrijving op youtube. Evt linkje naar horsetelex.

Leuk veulentje die vos, Libera! In USA is de wens qua beeldmateriaal ook zo anders dan hier. Niet makkelijker in ieder geval!

Muziekjes kun je als kijker makkelijk uitzetten dus dat boeit mij echt nooit. Zet gewoon even 10 sec je geluid uit.

Filmpje van Roxanne vind ik persoonlijk qua uitvoering duidelijk maar wel voor mij ‘too much’ haha, bij zulke videos vind ik het vaak commercieel gezien het beeld geven alsof het veulen ‘heel duur’ is (voelt voor mij als gewone burger minder toegankelijk dan een simpel filmpje). Terwijl dat helemaal niet hoeft te zijn natuurlijk!

Zo veel mensen, zo veel wensen!

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:17

Ik vind het filmpje van Roxanna juist heel goed.
Betalen doe je voor kwaliteit dus ik heb dat er niet aan gekoppeld.

Ben inderdaad ook erg benieuwd wat het KWPN ervan vond.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:55

Ik ben het ook eens met de rest, filmpje van Libera..teveel galop met een weggedrukte rug, pas in draf laat hij zich zien. Filmpje van Roxanne trekt gelijk mijn interesse, kwaliteit van het veulen komt heel duidelijk naar boven.

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:26

Zo weet ik een heel fijn BH monte Carlo veulen, moeder is ster, ibop en prok zo uit m’n hoofd. Vorig jaar hebben wij daar een Lennox gekocht. Echter oudere man, maakt geen filmpjes en echt slechte verkoop fotos. Was met de Lennox precies zo, echter stond ze in de buurt en daarom “even” gaan kijken. We waren enorm verrast door wat we zagen!
Hele normale prijs, voor een heel prima veulen!

Met betere foto’s en filmpje zou hij zeker de helft meer kunnen krijgen..

Onze Florida is verkocht, zonder adverteren :D


Afbeelding

Afbeelding

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:59

carola schreef:
Roxanne; wat vonden ze er van?


Voor karakter kreeg ze een 10 :D Alleen was dat geen criterium haha! Inspecteur had graag vaker zo'n makkelijke veulens. Ze vond het een heel prima veulen, erg correct gebouwd met een mooi schuine schouder, genoeg lengte in het lijf, het beenwerk een tikje naar de zware kant net zoals de hoofd-halsverbinding. Van de inspecteur had ze wat luxer gemogen, maar dat was precies niet de bedoeling om te fokken dus dat is mooi gelukt :)


tjakka123 schreef:
Filmpje van Roxanne vind ik persoonlijk qua uitvoering duidelijk maar wel voor mij ‘too much’ haha, bij zulke videos vind ik het vaak commercieel gezien het beeld geven alsof het veulen ‘heel duur’ is (voelt voor mij als gewone burger minder toegankelijk dan een simpel filmpje). Terwijl dat helemaal niet hoeft te zijn natuurlijk!

Zo veel mensen, zo veel wensen!


Dit had ik me nog niet zo gerealiseerd. Suzie staat in mijn ogen voor heel normaal geld te koop, maar ik wil per se iemand laten komen om te filmen en te monteren omdat ik het zelf niet voor elkaar krijg. Ik kan of zelf voorbrengen of zelf aanjagen of zelf filmen maar alledrie tegelijk lukt me niet :+ Daarom besteed ik dat deel uit. Ondanks het redelijk professionele filmpje ben ik maar gewoon een hobbyfokker

@Sannum: gefeliciteerd! *\o/* Zo heb je het natuurlijk het liefst

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:22

Vind het een mooi duidelijk filmpje maar de slowmotion mag er van mij uit… dat klik ik altijd meteen weg… :o

Fokker321
Berichten: 500
Geregistreerd: 16-02-22

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:53

Wat zijn de meningen hier over het huidige dressuurpaard in combi met PRE’s ? Voor of tegen?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:24

Fokker321 schreef:
Wat zijn de meningen hier over het huidige dressuurpaard in combi met PRE’s ? Voor of tegen?

Dat is echt een ander topic.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:37

Ik zie ze liever gescheiden, te verschillende paarden met beide hun kwaliteiten.

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 23:21

janderegelaa schreef:
Fokker321 schreef:
Wat zijn de meningen hier over het huidige dressuurpaard in combi met PRE’s ? Voor of tegen?

Dat is echt een ander topic.


Nou de combinatie is toch gericht op dressuurfokkerij?

Ik denk dat je iig een fijn karakter krijgt met kwaliteit genoeg voor de basissport.
Ik heb er een veulen van in de weide lopen en echt wat een geweldig paard gaat dat worden!
Was ook makkelijk verkocht.
En merrie is ook gruwelijk verbeterd met een goed resultaat in het veulen.

Umeo
Berichten: 2230
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 08:57

Heb je foto's? Ik ben benieuwd!

_Lorette_

Berichten: 12084
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:08

Ik ben ook wel benieuwd! Heb nog praktisch niets gezien van de combinatie met PRE. Zelf zou ik het (nog) niet aandurven. Ik heb slechts één PRE gereden in mijn leven. Hij was absoluut prachtig en ook lief, maar erg zenuwachtig en voor mij te ponyachtig.

Daarnaast ben ik wel benieuwd naar de algemene denkwijze als het gaat om de hengstenkeuze. Zou je bij een merrie focussen op de goede punten of juist op de verbeterpunten? Eigenlijk met mijn Gelderse in mijn achterhoofd. Die heeft veel TP bloed. Voor de dressuursport zou je dan wellicht wellicht richting meer lossigheid willen gaan fokken. Of doe je dat dan juist niet, omdat daar weinig verbetering te behalen valt en focus je juist op de sterke punten... Het is verder een hypothetische casus. Paard in kwestie is een jaarling en we hebben haar niet voor de fokkerij. Idealiter heb je een topmerrie zonder enige minpunten en karakter, beweging en exterieur, maar ik ga nu even uit van een een fijne merrie waar je wel enkele opvallend goede en minder goede punten in kunt benoemen.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:43

janderegelaa schreef:
Fokker321 schreef:
Wat zijn de meningen hier over het huidige dressuurpaard in combi met PRE’s ? Voor of tegen?

Dat is echt een ander topic.


Vind ik nu ook niet.
Staat nergens in de titel 'dressuurfokkerij van warmbloeden'...

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 11:06

PRE zijn ook warmbloeden, in dat geval haha.

Vind dat het over algemene dressuurfokkerij gaat hier en dus ook ruimte voor discussie over mixen van rassen (met het doel dressuurfokkerij).

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 11:13

Ik rijd dressuur met een haflinger momenteel, en heb een allround merrie met een Donthargos veulen aan de voet. (nu drachtig van een dressuurhengst) maar vind het super leuk en interessant om dit topic te volgen.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:58

De hengstenhouder wil graag een van mijn veulens naar de afstammingelingen keuring hebben op 1 september. Een week later moet hij naar de veiling. Werken jullie daar altijd aan mee?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:20

carola schreef:
De hengstenhouder wil graag een van mijn veulens naar de afstammingelingen keuring hebben op 1 september. Een week later moet hij naar de veiling. Werken jullie daar altijd aan mee?

Ik niet. Of hij moet hem zelf ophalen en terugbrengen.

misterA
Berichten: 3122
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:31

carola schreef:
De hengstenhouder wil graag een van mijn veulens naar de afstammingelingen keuring hebben op 1 september. Een week later moet hij naar de veiling. Werken jullie daar altijd aan mee?

Ik wel. Ik vind het namelijk heel belangrijk dat fokkers een beeld krijgen van een eerste jaargang veulens en met die informatie, naast de lineaire scores, hengstencompetities en alle overige beschikbare info volgend jaar hun hengstenkeuzes kunnen maken.
Daarom gaan we iig met 2 veulens naar de afstammelingenkeuring.
Wel heb ik de wens dat er stallen beschikbaar zijn.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:37

Fokker321 schreef:
Wat zijn de meningen hier over het huidige dressuurpaard in combi met PRE’s ? Voor of tegen?



Vanuit het kwpn kijkend ben ik er tegen. Geen toegevoegde waarde vind ik.
Vanuit de Iberische paarden snap ik het maar ze vernielen hun stamboek ermee.
Als ze een aparte tak oprichten prima.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:38

janderegelaa schreef:
carola schreef:
De hengstenhouder wil graag een van mijn veulens naar de afstammingelingen keuring hebben op 1 september. Een week later moet hij naar de veiling. Werken jullie daar altijd aan mee?

Ik niet. Of hij moet hem zelf ophalen en terugbrengen.



Ik wel, de hengstenhouder regelt voor de rest alles normaal gesproken. En inderdaad het niet s goed voor de fokkers om een beeld te geven van de hengst. Ga er graag even kijken.