Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:02

Wat vinden jullie van de hengst Johnny Depp? We zijn op zoek naar een hengstveulen voor in de sport en hebben een veulen van Johnny Depp gezien wat ons wel aanspreekt. Ik kan alleen niet veel vinden over deze hengst.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 16:32

Puppetje schreef:
Wat vinden jullie van de hengst Johnny Depp? We zijn op zoek naar een hengstveulen voor in de sport en hebben een veulen van Johnny Depp gezien wat ons wel aanspreekt. Ik kan alleen niet veel vinden over deze hengst.

Als het veulen bevalt maakt dat toch niet uit...

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 17:39

Niks mis met Johnny Depp, staan veel video's op Facebook.

Gisteren ons 2de Jameson hengst geboren <3 Afbeelding

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 17:45

Wat een plaatje Vulina! /gefeliciteerd!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:21

Gefeliciteerd, Vulina!

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:24

Puppetje schreef:
Wat vinden jullie van de hengst Johnny Depp? We zijn op zoek naar een hengstveulen voor in de sport en hebben een veulen van Johnny Depp gezien wat ons wel aanspreekt. Ik kan alleen niet veel vinden over deze hengst.


Staat best veel op de site van v. Uytert zelf.

Zelf de hengst een paar keer irl gezien en een veulen er van uit een Galaxie merrie.
Heel mooi chique veulen.
En Johnny Depp zelf ben ik ook wel fan van... is genoeg film materiaal van hem te vinden denk ik. Oa op de subli, hk etc.
In het echt vond vooral opvallend hoe braaf hij is.

Vulina schreef:
Niks mis met Johnny Depp, staan veel video's op Facebook.

Gisteren ons 2de Jameson hengst geboren <3 [ [url=m/ARXQKF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oeh wat knap :+:

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:26

Ik heb Johnny Depp in 2019 tijdens de Pavo Cup gezien en ik vond het toen echt een fijn dier om te zien. Braaf en heel fijn en gemakkelijk lopen.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 08:57

Puppetje schreef:
Wat vinden jullie van de hengst Johnny Depp? We zijn op zoek naar een hengstveulen voor in de sport en hebben een veulen van Johnny Depp gezien wat ons wel aanspreekt. Ik kan alleen niet veel vinden over deze hengst.


Wat zoek je dan over de hengst? voor de sport maakt de afstamming in feite natuurlijk helemaal niks uit.

https://www.horses.nl/evenementen/kwpn- ... lipp-hess/

Ik was hier toen bij, de rijdbaarheid en werkbaarheid waren zeer positief van dit paard.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 09:15

c_alsemgeest schreef:
En Johnny Depp zelf ben ik ook wel fan van... is genoeg film materiaal van hem te vinden denk ik. Oa op de subli, hk etc.
In het echt vond vooral opvallend hoe braaf hij is.

Kijk ook maar wie hem rijdt. Idem In Style. Het heeft zo zijn voordelen als je in een positie bent dat je de rotbokken niet hoeft te rijden ;)

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:27

Rex_Rolfo schreef:
Kijk ook maar wie hem rijdt. Idem In Style. Het heeft zo zijn voordelen als je in een positie bent dat je de rotbokken niet hoeft te rijden ;)

:D
Gefeliciteerd met de gezonde veulens !

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:40

We hebben hem net gekocht. Ik was gewoon benieuwd naar nakomelingen van Johnny Depp en waarom hij eigenlijk niet bij het KWPN is aangeboden. Maar goed we hebben nu ook een Johnny Depp x Vivaldi x Florestan I.

supertammy

Berichten: 2235
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:48

Gefeliciteerd met de aankoop! :D

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:16

Rex_Rolfo schreef:
c_alsemgeest schreef:
En Johnny Depp zelf ben ik ook wel fan van... is genoeg film materiaal van hem te vinden denk ik. Oa op de subli, hk etc.
In het echt vond vooral opvallend hoe braaf hij is.

Kijk ook maar wie hem rijdt. Idem In Style. Het heeft zo zijn voordelen als je in een positie bent dat je de rotbokken niet hoeft te rijden ;)


Jup, Just Wimphof kan ook in het rijtje :D
Maar ik denk dat dat juist een hele fijne boost heeft gegeven aan het huidige hengsten bestand.
Een aantal die ze nu hebben staan bewijst dat je ook met een werkbaar en vriendelijk karakter toch top kwaliteit kan geven. Èn meegeven... want de nakomelingen krijgen over het algemeen ook het fijne karakter en de nuchterheid mee.
En mijn persoonlijke mening is wel dat dat ook nodig was.
Natuurlijk zijn al die hete top verervers voor de top fijn... maar meer in de breedte gedacht mocht er wel wat nuchterheid in.
(Sprak de persoon die meestal met paarden thuis komt met Jazz bloed of een Don Tango :') )

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:11

Ja het moet je passen, sommige van die brave paarden zijn te koud voor de topsport. Ik vind werkbaarheid ook belangrijk en daar lijken ze de laatste jaren ook meer op te selecteren bij het kwpn. Daar haal je ook veel informatie uit het VO als je alleen kijkt naar wie ze rijdt en hoe ze gereden worden.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:18

Elisa2 schreef:
Ja het moet je passen, sommige van die brave paarden zijn te koud voor de topsport. Ik vind werkbaarheid ook belangrijk en daar lijken ze de laatste jaren ook meer op te selecteren bij het kwpn. Daar haal je ook veel informatie uit het VO als je alleen kijkt naar wie ze rijdt en hoe ze gereden worden.

Veel go ,en toch ook braaf is een fijne combinatie en is voor de gemiddelde fanatieke amateur goed te rijden.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:56

Ja precies.
De mijne had het ook, bloedje heet en loperig.
Maar altijd meewerken, braaf en echt helemaal bom-proof.

Heerlijke combi is dat, zeker als ze dan wel de power hebben voor het hogere werk.
Maar nuchter genoeg om te blijven luisteren en geconcentreerd te blijven.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:29

Het allerbelangrijkste voor een amateur is balans in de beweging :-) een paard met balans in de gangen is altijd fijn te rijden. (en balans wil niet zeggen van nature mega berg op). Maar gewoon het vermogen om zonder steun van hand of been op eigen benen in alle 3 de gangen te blijven lopen.
(veel go zonder balans is ook niet altijd top) Paarden die dit missen vallen vooral vaak in de galop door de mand.
Probleem bij goedgekeurde hengsten is dat dit soms wat verbloemd wordt door de ruiter die erop zit, dat is wel eens jammer.....

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:04

Ja klopt hoor, daarom geeft ook veel informatie om ze vanaf 2.5 te volgen met vrij bewegen, longeren, VO ruiters etc.

Voor mij blijft karakter het belangrijkste, met een goed karakter kun je als ruiter ver komen en eventuele bouwfoutjes prima omzeilen. Braaf, nuchter, heet te maken en spanning makkelijk weer af laten vloeien, blijven lopen als het moeilijk wordt. Dat vind ik fijne eigenschappen bij een dressuurpaard.

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:45

Wat een prachtige veulens komen hier voorbij <3 Gefeliciteerd!
Ik ben een stille meelezer en heb onwijs veel kennis op gedaan hier!

Helaas niet toepasbaar hier, heb besloten mijn merrie niet meer te laten dekken (24 jaar) ook al is ze fit genoeg, we gaan het niet meer doen. Ze is een Indorado x Tolbert, erg oud bloed dus. Wie weet komt er ook nog een andere kans voorbij, voor nu geniet ik hier van al het moois en jullie kennis en kunde! :D :D

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:05

Vannacht onze Fontaine geboren, gelukkig nog een merrie :)
Afbeelding

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:08

Gefeliciteerd Vulina! :D Nu 4 hengsten en 2 merries?

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:04

5 hengsten en 2 merries. We verwachten er nog 1 :)

Megacarmen
Berichten: 1341
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Oud-beijerland

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:29

@ Vulina & @AM_Horses: wat leuk dat jullie er ook mee dekken, ik heb verder in mijn omgeving nog niemand die dekt met Nashville, wat voor afstamming hebben jullie merries?

@_Roxanne: dat is me een flink veulen zeg!

@Puppetje: gefeliciteerd met de aankoop, heb je er een foto van?

@Vulina: gefeliciteerd, ziet er knap uit! ;)

Diortje_vds

Berichten: 559
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:18

Proficiat met de knappe veulens!!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:37

Ik dek sowieso mijn Rheingau x Florestan merrie met hem. Ze is morgen uitgerekend, dus hopelijk kunnen we snel los.