Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:16

Ik neem hem wel hoor :) !

AM_Horses

Berichten: 2616
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 23:13

Vindt hem ook wel ruig. Maar idd lossigheid is zeker een aandachtspunt. Ik ben dan ook altijd benieuwd of ze onder het zadel ook nog zo lopen.

Morgen avond hengsten competitie. Kijken jullie ook? Ook ben erg benieuwd naar een aantal hengsten hoe ze ontwikkelen.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 08:22

Dus gewoon de 50dagentest afwachten dan.

koend
Berichten: 1256
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 08:50

Maar die stap qan de hand is toch totaal onfunctioneel? Het lijkt wel of hij met zijn voorbenen telkens over een balk moet stappen. Hij kan niet gewoon stappen!
En de stukjes galop die te zien zijn. Dat is toch gewoon ongemakkelijk.
Ik vind het doorgeslagen fokkerij.
Ik zet hem op mijn lijstje als te volgen. Ik geloof er niet in, maar geef graag mijn ongelijk toe als hij een schitterende sportcarrière neerzet.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 09:16

Tja die Furst Dior, vind hem ook niet zo fijn stappen..ook in draf is hij vaak zijn balans kwijt. Aan de andere kant heeft hij wel een mooie voorkant maar ik vind hem juist achter niet zo geweldig. De vraag is denk ik inderdaad, wil je een functioneel paard fokken die spectaculair wordt in de training doordat het werk hem makkelijk af gaat. Of wil je er een die van nature spectaculair draaft maar waarbij de training waarschijnlijk wel aangepast moet worden op het paard?

Heb er ooit ook zo een in training gehad, keuringstopper..mega voorbeen. Super slechte balans, als jong paard ohz al een schouderblessure en ook vaak de tact kwijt dat mensen dachten dat het dier niet goed liep. Die moest echt een paar jaar balanstraining en sterker worden achter. Is uiteindelijk wel goed gekomen en loopt nu PSG/Inter 1 maar dat had ook heel anders kunnen gaan.

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:39

Ik gooi er even een vraag in als dat mag. Welke hengst vererft voldoende schwung/souplesse door?

simpie94

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:16

Ik moest gelijk denken aan Ferguson

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:53

Bon Bravour ook.

supertammy

Berichten: 2235
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:12

Wat vinden jullie van het geluid van de livestream van de hengstencompetitie? Het is hier nauwelijks te verstaan. Jammer!

Kathleen_vW

Berichten: 4285
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:23

Ik heb ook een koptelefoon op om het beter te horen. Op de speaker verstond ik er niks van.

supertammy

Berichten: 2235
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:37

Nu Lowlands in beeld en de livestream loopt steeds vast. Kan natuurlijk ook aan onze laptop liggen. :\

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:50

O, hier gaat ie prima.

koend
Berichten: 1256
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:04

Elisa2 schreef:
De vraag is denk ik inderdaad, wil je een functioneel paard fokken die spectaculair wordt in de training doordat het werk hem makkelijk af gaat. Of wil je er een die van nature spectaculair draaft maar waarbij de training waarschijnlijk wel aangepast moet worden op het paard?.


Ik had al 2 extreme bewegers aan 2,5 jaar staan om te volgen:

Dynamic dream is aan zijn 4 jaar (2021) zwaar gekwetst en is out voor de sport, voor zover ik weet.

Filou zou bij Dinja staan, maar verder vind ik er niets van prestaties. Is nu 6 jaar en groot. Misschien heeft hij tijd nodig of ik heb zijn prestaties gemist. Ik vind ook weinig nakomelingen.

Weten jullie meer?

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:22

koend schreef:
Elisa2 schreef:
De vraag is denk ik inderdaad, wil je een functioneel paard fokken die spectaculair wordt in de training doordat het werk hem makkelijk af gaat. Of wil je er een die van nature spectaculair draaft maar waarbij de training waarschijnlijk wel aangepast moet worden op het paard?.


Ik had al 2 extreme bewegers aan 2,5 jaar staan om te volgen:

Dynamic dream is aan zijn 4 jaar (2021) zwaar gekwetst en is out voor de sport, voor zover ik weet.

Filou zou bij Dinja staan, maar verder vind ik er niets van prestaties. Is nu 6 jaar en groot. Misschien heeft hij tijd nodig of ik heb zijn prestaties gemist. Ik vind ook weinig nakomelingen.

Weten jullie meer?

Filou is ook geblesseerd (geweest?) dacht ik.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:59

Ik heb nog mijn twijfels bij de furst Dior. Hij loopt heel groot en kan veel verbloemen. Grote passen snel thuis. Ben heel benieuwd hoe die het onder het zadel gaat doen. Of hij het dan waar kan maken zeg maar.

De livestream doet het super in vergelijking met zaterdag

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 20:03

Mijn livestream doet het ook goed! Bordje eten op schoot en kijken maar. Keek eerst via de site maar via de app kan ik connecten met de chromecast.

Moest wel lachen om Diederik; je ziet wel dat ze thuis zijn aanleg voor draf-sluit werk flink zijn wezen oefenen. Galop overgang was moeilijk haha.

supertammy

Berichten: 2235
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 21:22

Hier doet de livestream het gelukkig ook weer goed!
Ik word nog steeds heel blij van McLaren. Wat een plaatje om te zien. De Toto jr. vos vond ik ook heel sympathiek.

Kleine toevoeging: Merlot vdl vond ik ook positief veranderd!

Xritt
Berichten: 607
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 23:42

Ik was ook verrast door Merlot. Toen ik hem een tijd terug gezien had, was hij wat onrustig. Nu oogde hij veel stabieler. Het zag er fijn uit.

Wat vonden jullie van Bloomberg? Ik weet niet precies was ik er aan zag. Maar vond het niet zo’n fijn beeld.

McLaren was genieten. Ik vind hem geweldig!

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 23:57

Ja McLaren was genieten inderdaad. Ik heb niet alles gezien. Ik vond de vos toto jr erg royaal in conditie zoals ze dat zo mooi zeggen. En dat stoorde me.
Ik was blij verrast van Nobel prins norel omdat ik daar een merrie drachtig van heb.
Ik doe niet zo veel op die cijfers want ze punten altijd vreselijk hoog

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 00:35

koend schreef:
Maar die stap qan de hand is toch totaal onfunctioneel? Het lijkt wel of hij met zijn voorbenen telkens over een balk moet stappen. Hij kan niet gewoon stappen!
En de stukjes galop die te zien zijn. Dat is toch gewoon ongemakkelijk.
Ik vind het doorgeslagen fokkerij.
Ik zet hem op mijn lijstje als te volgen. Ik geloof er niet in, maar geef graag mijn ongelijk toe als hij een schitterende sportcarrière neerzet.

Hoe goed ik hem in draf ook vind, de stap lijkt alsof hij in de schoenen geweest is. Als het zijn natuurlijke stap is moet je dit niet willen.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 09:00

De Toto vos was Newport zeker? die was als 3 jarige al royaal.

Ik heb niet gekeken gisteren, hoop ze in Ermelo te kunnen zien.

Ook nog een punt van aandacht bij de extreme bewegers inderdaad is het heel houden. Kunnen ze er functioneel en gezond oud mee worden?

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 09:55

janderegelaa schreef:
koend schreef:
Maar die stap qan de hand is toch totaal onfunctioneel? Het lijkt wel of hij met zijn voorbenen telkens over een balk moet stappen. Hij kan niet gewoon stappen!
En de stukjes galop die te zien zijn. Dat is toch gewoon ongemakkelijk.
Ik vind het doorgeslagen fokkerij.
Ik zet hem op mijn lijstje als te volgen. Ik geloof er niet in, maar geef graag mijn ongelijk toe als hij een schitterende sportcarrière neerzet.

Hoe goed ik hem in draf ook vind, de stap lijkt alsof hij in de schoenen geweest is. Als het zijn natuurlijke stap is moet je dit niet willen.


Dat dacht ik ook gelijk. Die is in de schoenen geweest.

KimDime
Berichten: 202
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 09:57

Oei ik was nieuwschierig naar Mowgli aangezien ik daar m’n merrie drachtig van heb. Die heeft het niet best gedaan zie ik. Ik kon het gisteren helaas niet volgen, iemand hem wel gezien?

Ik heb de furst dior ook een paar keer voorbij zien komen. Ik vraag me af of zo’n draf ooit nog te sluiten is. Heel eerlijk, ik weet dat mij het niet gaat lukken.
De persoon die het wel lukt moet het waarschijnlijk ook met behulp van een hoop prikjes cortico’s e.d.
Geef mij maar iets minder spectaculair maar sterk en functioneel

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 10:47

Weet iemand bijvoorbeeld hoe het er met een Expression voor staat? Die bewoog ook behoorlijk extreem/mobiel en is al een poos niet meer gestart en zie/hoor er niks meer van. Die zou je anders nog wel in het OS Parijs traject verwachten toch? :o

Verschillende fijne optredens gezien gisteren.
McLaren inderdaad een feestje om naar te kijken <3

Bloomberg herkende ik bijna niet terug, die is flink uitgezwaard en beweegt opvallend anders dan de meesten. Ik weet niet op wat voor merrie dat werkt? Misschien 1 die zelf erg electrisch/hectisch is dat hij wat balans kan brengen? Ze prezen zijn schoudervrijheid maar dat zag ik zelf niet zo, vond het beeld er niet zo functioneel uitzien eerlijk gezegd.

Merlot ontwikkelt zich mooi ja, helaas voor mijn merrie te bloederig en smal, dan blijft er vrees ik niks meer over :+

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 10:48

Expression z'n spronggewrichten, dat kon niet goed blijven gaan è.