Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 484 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij

 
Profiel   

Waarom hij niet in de sport loopt nu is daar niet aan gerelateerd aan z'n spronggewrichten, s0173957. Marieke, ik stuur je even een PB.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 09:55 



 
Profiel   

Ik heb ook gevolgd gisteren, en nog steeds zeer blij met mijn keuze van Mclaren, ik zie in mijn veulen wel al wat leuke dingen terug van zijn vader! Maakt me ongeduldig voor binnen 2-3 jaar :)
Wat een fijne hengst, het beeld is zo vriendelijk, echt een hengst waar men zo op zou willen stappen...
Merlot vond ik overigens ook heel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 11:11 



 
Profiel   

Ik heb enkel de laatste klasse gezien. Nobel Prince vond ik ook heel sympathiek. Dark Rousseau kon idd echt al schakelen met kracht. De toto junior is stoer. Nashville vond ik goed verbeterd met de laatste keren, je ziet wel dat hij echt wat achter loopt op de rest met kracht en ervaring. Nu denk ik dat dit wel goed komt. Ben benieuwd naar mijn veulen aankomend jaar van hem. Ik moest het sperma dit jaar bij de Hoorn ophalen, ik denk dat Dinja hem daar nog niet reed?

Expression, tja gaaf van voren. Van achteren zo slap. Ik dacht dat hij een blessure had?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 12:13 



 
Profiel   

Ik zie nu net ook de resultaten van de KWPN broodmare veiling.
Ik had vantevoren niet alle paarden uitvoerig bekeken, maar volgens mij zijn er niet eerder zoveel paarden onder de 8000 euro verkocht. Ligt dit aan de kwaliteit, of is er een algemene daling?

Voor de embryo's is daarentegen wel veel geld neergeteld. Terwijl dat is nog maar afwachten wat eruit komt en welke genen ze daadwerkelijk hebben meegekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 12:35 



 
Profiel   

@ KimDime, ik vond hem niet zo lekker door zijn lijf en hij hield zijn staart ook steeds een beetje scheef. Het ging allemaal wat rommelig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 16:06 



 
Profiel   

McLaren was super gisteren. Heel fijn paard! Ik ben blij dat ik er volgend jaar 3 veulens van verwacht.
Maar ook Mauro Turfhorst, die Toto-vos (Newport) en MBH Santiano vond ik heel fijn.
Bloomberg kan ook zo mee doen met het groninger-paardenstamboek geloof ik :D :o , wat een buffel! En wat een hoofd! Maar goed, als je een heel bloederig, popperig merrietje hebt dan kan het nog wel eens wat zijn.
Die twee van V. Olst (Nalegro en Nacho geloof ik) waren ook best groot en grof, maar complimenten hoe Lottie elk paard steeds maar weer voorstelt. Die kan zo waanzinnig rijden.

AM: Nashville vond ik ook fijn. Hij heeft wel een merrie met body en maat nodig denk ik.

Om eerlijk te zijn vind ik de N-jaargang toch wel moeilijk. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken, die hengsten gaan alle kanten op voor mijn gevoel en ik vind er niet echt een uitschieter bij zitten zoals MBH Santiano of McLaren bij de M jaargang.



De KWPN fokmerrie veiling had deze editie wel echt een mindere kwaliteit merries vond ik. Vorige collecties vond ik beter. Nu minder mooi bloed, minder sport in de lijntjes, minder predicaten. Ik vond zelf die (enige) NMK merrie nog wel heel interessant, maar die was ook maar keur en geen elite. Dan vraag je je toch af waarom die geen elite is geworden? Ik heb een klein beetje spijt dat ik daar niet eens op heb geboden, want die ging nog best goedkoop weg (12 ofzo) voor zo'n fijne merrie.

Maar ik vond er veel heel matige merries in zaten, zelfs nog veulenboek merries of merries met totaal niet interessante afstammingen. Dus eigenlijk snapte ik deze prijzen wel heel goed. Ik denk dat veel paarden niet verkocht zijn / teruggekocht zijn.

En tja, een Chacco Blue embryo uit de halfzus van Explosion? Ik zit niet zo heel erg in de springpaarden, maar zelfs ik had wel door dat dat bloed is om van te watertanden. Dus ook dat vond ik wel logisch dat die flink duur zou gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 16:14 



 
Profiel   

Wat voor merries heeft McLaren nodig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 18:04 



 
Profiel   

Voor de mensen die hier al eens een thuiskeuring hebben laten doen.

Is scheren een must? Ze komt net van de wei dus is wel fluffy :+
Maar zou ze enkele weken willen longeren en ijzer eronder zetten. Ze is opnieuw uitgerekend eind mei, ga ik dat halen om ze klaar ervoor te krijgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 18:22 



 
Profiel   

Fokker321 schreef
Wat voor merries heeft McLaren nodig?


Maat, massa, formaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 18:34 



 
Profiel   

En op wat voor merries zouden jullie Santiano gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 19:17 



 
Profiel   

McLaren heeft inderdaad wel merries nodig met maat / formaat en het liefst een sterk achterbeen.
In 2022 heb ik één McLaren veulen gehad uit een wat klassieke, grove, sterke Johnson merrie. Dat was een super veulen. Deze merrie heb ik daarom weer teruggedekt met McLaren.
Verder heb ik nog twee andere merries gedekt met McLaren: een grote elite pref Uphill merrie van 1.75 hoog en een grote elite pref Contango x Vivaldi merrie. Ik ben heel benieuwd hoe die veulens volgend jaar zijn.

Santiano heb ik gebruikt op een wat bloederige Tuschinski merrie vorig jaar. Santiano zelf vind ik wel een stoere bok. Maar om eerlijk te zijn was het veulen té bloederig. Wel goed veulen, maar veel bloed. In totaal heb ik een stuk of 15 Santiano veulens gekend / gezien, eigenlijk allemaal sjieke veulens met een bloedmooi koppie. Goede bewegers, correcte veulens. Ik vind Santiano nog steeds gaaf, maar nu ik veulens van hem ken zou ik toch adviseren om hem bij niet al te bloederige merries in te zetten, want hij fokt gewoon bloederiger dan dat hij zelf is.
Ik denk er aan om hem dit jaar op een andere merrie in te zetten, bijvoorbeeld die grote Uphill merrie of die Contango x Vivaldi merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 19:38 



 
Profiel   

Bedoel je bloederig qua exterieur of interieur?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 20:13 



 
Profiel   

Exterieur

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 20:31 



 
Profiel   

Ik vond het raar er was een Uphill x Oscar elite merrie die weg ging voor 15000.
Daar snap ik serieus niks van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 20:50 



 
Profiel   

O ik vond dat nog best veel voor die merrie. Zo knap vind ik die niet . Of bedoel je nou ook dat je die juist duur vond gaan?
Ik had die Apache duurder verwacht als nmk merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 21:12 



 
Profiel   

Ik bedoel dat ik het veel geld vind voor een Uphill x Oscar. Uphill is een Oscar.
Ik snap dat niet zo goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 21:24 



 
Profiel   

baudyh schreef
Ik bedoel dat ik het veel geld vind voor een Uphill x Oscar. Uphill is een Oscar.
Ik snap dat niet zo goed

Niet alles is zoals het lijkt.
Maar soms is het wel zo. Blijf scherp op veilingprijzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 21:28 



 
Profiel   

misterA schreef
baudyh schreef
Ik bedoel dat ik het veel geld vind voor een Uphill x Oscar. Uphill is een Oscar.
Ik snap dat niet zo goed

Niet alles is zoals het lijkt.
Maar soms is het wel zo. Blijf scherp op veilingprijzen.


Wat bedoel je daarmee als ik vragen mag?
Je bedoeld of die prijs echt betaald is . Nee dat weet je nooit. Daarom hou ik ook niet zo van veilingen.
Maar ik bedoel dat ik niet snap dat er überhaupt op zo een merrie geboden word.
Vet inteelt is toch niks voor een fokmerrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 21:33 



 
Profiel   

E_D_E schreef
Voor de mensen die hier al eens een thuiskeuring hebben laten doen.

Is scheren een must? Ze komt net van de wei dus is wel fluffy :+
Maar zou ze enkele weken willen longeren en ijzer eronder zetten. Ze is opnieuw uitgerekend eind mei, ga ik dat halen om ze klaar ervoor te krijgen?

Een thuiskeuring moet je alleen doen als ze in keuringconditie is en netjes klaargemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 22:29 



 
Profiel   

Heeft een thuiskeuring niet alleen echt zin als de merrie sport heeft gelopen of bv nog ibop gaat lopen?

Ik zag net dat ladignac verkocht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 11:07 



 
Profiel   

Kijk, hier word ik blij van! :D

https://www.hengstleistungspruefung.de/ ... u_2022.pdf

Toch wel blij met die Escanto in de oven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 17:38 



 
Profiel   

Dat geloof ik. Wat een cijfers!

Wat me ook opvalt aan die tabel is hoeveel gekwoteerde onderdelen verband houden met karakter/ rijdbaarheid / instelling. Ook daar zijn de blijkbaar op zoek naar paarden waarmee je harmonieus kunt rijden.

Ik bekeek ook een filmpje van hem. Waw.!
Hopelijk kunnen ze hem nu ook heel houden en kan hij al dat moois ook waarmaken in prestaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 18:06 



 
Profiel   

Haha ik moest wel lachen om de naam Halleluja. Vind ik echt heel leuk!
Ik ben benieuwd hoe de Escamillo nakomelingen zich gaan ontwikkelen, zijn er ook videos van de hengsten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 18:19 



 
Profiel   

Op ClipMyHorse staan beelden, ja!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 19:33 



 
Profiel   

tjakka123 schreef
Haha ik moest wel lachen om de naam Halleluja. Vind ik echt heel leuk!
Ik ben benieuwd hoe de Escamillo nakomelingen zich gaan ontwikkelen, zijn er ook videos van de hengsten?


Ben ik ook benieuwd naar. Op het eerste zicht lijken ze mij niet tegen te vallen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-22 04:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 484 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen