Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 11:14

zo mijn ticket voor de vrijdag in Den Bosch is weer geboekt. lekker op rij 1 mooie hengsten kijken. echt weer zin in. Gaan jullie ook?

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:42

Zeker we zijn er bij :D

karinna
Berichten: 1760
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: een klein plaatsje in de Betuwe

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 14:10

Heb zeker interesse.

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:05

Ja, ik ga zeker ook beide dagen. Alleen even uitzoeken welke dag hij moet lopen, want volgens mij krijg ik die dag een kaartje opgestuurd! Voor de andere dag nog een kaartje kopen.

Mega spannend zo. Ik vond de eerste bezichtiging al zenuwslopend, maar dit wordt helemaal nagels bijten :')

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:17

Het is bij mij al een mega geregel om de vrijdag weg te kunnen. Zaterdag weer online kijken helaas.

supertammy

Berichten: 2231
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:23

Ik blijf ook thuis. Er moet iemand voor de paarden zorgen.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:39

Vandaag de Glamourdale x Johnson gezien. Wat een goed paard zeg! Erg onder de indruk.

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:03

Wij gaan de dressuurdagen naar Den Bosch ja. Heerlijk dat het weer kan! En vanavond hengstencompetitie in Ermelo. Gaan nog meer mensen?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 17:50

Ermelo is voor mij om de hoek. Maar de kerstviering is vanavond ook op school van mijn zoontje, en tja, dat mág ik natuurlijk niet missen. Beetje balen wel... Dus ik kan helaas niet. Ik wil wel op de vrijdag naar Den Bosch gaan.

En helaas ook minder goed nieuws, één van mijn draagmerries heeft verworpen. Gelukkig geen rhino aangetoond (ik heb alles ook al 2x geent, maar toch...). De oorzaak is dus onbekend, ze was al 8 maanden drachtig en alles ging prima en voorspoedig. Ook niets raars te zien aan de foetus. Uiteraard was dit een merrieveulen (op de een of andere manier krijg ik alleen maar hengstveulens de laatste jaren). Het was een Vaderland veulen van een elite Special D merrie.
Deze draagmerrie durf ik ook niet meer in te zetten aankomend jaar. Ik ben er goed ziek van. Maar helaas heb je dat ook als fokker.

Firegirl
Berichten: 949
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 18:45

Oh Carola wat balen! Ik las gisteren een zelfde soort bericht in het springpaarden topic, ook een merrie verworpen.

Willemiens

Berichten: 941
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 19:58

Sterkte Carola. Wat ontzettend naar Y;(

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 20:19

Pff, da's klote!

AM_Horses

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 20:24

Wat zonde. Sterkte Y;(

Hindo2
Berichten: 978
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 21:12

Dat zijn de berichten die je liever niet wil lezen Carola, wat zonde zeg ;(

supertammy

Berichten: 2231
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 21:16

Balen Carola! Het had zo mooi kunnen zijn. Sterkte!

Hier staat de de livestream ook aan. :)

karinna
Berichten: 1760
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: een klein plaatsje in de Betuwe

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 21:44

Ah wat ontzettend naar Carola. Dat wil je toch echt niet meemaken! Snap dat je er goed ziek van bent, sterkte.

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 21:58

Sterkte Carola! Gaat het goed met de merrie?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 22:45

Ja, het is heel zuur. Maar gelukkig geen rhino en de merrie is ook gewoon gezond en fit. Het is een draagmerrie, maar ik durf deze merrie niet nog een keer te gebruiken om een embryo in te zetten helaas. Erg jammer, want het is verder een heel fijne en lieve merrie.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 00:09

carola schreef:
Ja, het is heel zuur. Maar gelukkig geen rhino en de merrie is ook gewoon gezond en fit. Het is een draagmerrie, maar ik durf deze merrie niet nog een keer te gebruiken om een embryo in te zetten helaas. Erg jammer, want het is verder een heel fijne en lieve merrie.

Kan toch een keer gebeuren? Heb ook wel eens een draagmerrie gehad die verworp maar daarna nooit meer.

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 10:30

Sterkte Carola :knuffel:

splenius

Berichten: 1106
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 10:45

Sterkte carola

misterA
Berichten: 3122
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 13:56

Wat een teleurstelling Carola. Dat hoort er allemaal bij maar het komt wel hard aan. Eerst de succesmomenten. Embryo gespoeld, draagmerrie drachtig, na een maand de hartslag....en het eindigt zo. Ik wens je een heel mooi Nieuwjaar. Met hele mooie momenten. Ook met jouw mooie bedrijf. Daar hopen we volgend jaar weer veel gebruik van te mogen maken.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:20

Bedankt allemaal. Het blijft enorm zuur maar dat hoort er wel een beetje bij helaas.

Janderegelaa; op zich heb je gelijk hoor, maar dit is een draagmerrie die nog niet eerder was gedekt of een veulen heeft gehad, en inmiddels ook 13 jaar oud is. Dat is voor een draagmerrie eigenlijk al kantjeboord qua leeftijd, maar ze was verder super fit en een mooie baarmoeder, en het ging ook heel voorspoedig. Dit was de eerste embryo die ik overzette in haar, en die sloeg direct goed aan. Maar ivm haar leeftijd én nog niet eerder een veulen groot gebracht ga ik haar niet nog een keer inzetten. Dat durf ik toch niet aan en dan moet ik zakelijk zijn, dan liever een andere, jongere draagmerrie voor aankomend seizoen.

MisterA; bedankt voor je mooie woorden. Ook voor jou de beste wensen uiteraard en graag tot aankomend jaar!

En voor iedereen hier uiteraard de beste wensen! Hopelijk krijgen we allemaal een mooi seizoen in 2023.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:47

carola schreef:
Bedankt allemaal. Het blijft enorm zuur maar dat hoort er wel een beetje bij helaas.

Janderegelaa; op zich heb je gelijk hoor, maar dit is een draagmerrie die nog niet eerder was gedekt of een veulen heeft gehad, en inmiddels ook 13 jaar oud is. Dat is voor een draagmerrie eigenlijk al kantjeboord qua leeftijd, maar ze was verder super fit en een mooie baarmoeder, en het ging ook heel voorspoedig. Dit was de eerste embryo die ik overzette in haar, en die sloeg direct goed aan. Maar ivm haar leeftijd én nog niet eerder een veulen groot gebracht ga ik haar niet nog een keer inzetten. Dat durf ik toch niet aan en dan moet ik zakelijk zijn, dan liever een andere, jongere draagmerrie voor aankomend seizoen.

MisterA; bedankt voor je mooie woorden. Ook voor jou de beste wensen uiteraard en graag tot aankomend jaar!

En voor iedereen hier uiteraard de beste wensen! Hopelijk krijgen we allemaal een mooi seizoen in 2023.

Ja, dat begrijp ik wel.

supertammy

Berichten: 2231
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 11:18

Afbeelding

Fijne kerstdagen allemaal en alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar!