Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:17

Hier ook twee merries drachtig. Beiden na eerste inseminatie. De ene is 8 weken ver. De andere 4 weken.

De tweede kregen we vorig jaar niet drachtig. Dit jaar met dezelfde hengst geprobeerd en meteen goed. Het embryo is wel aan de kleine kant. Maar het groeit wel. En ondertussen ook een hartslag gezien. Dus da heeft er vertrouwen in.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:28

Hier gelukkig nu alle 5 de fokmerries drachtig.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:13

Hier vlot het nog niet zo, ene merrie meteen vol (Nacho x Jazz, maar die was vorig jaar leeg gebleven omdat het niet vlotte en ze als maar later kwam, andere van de 2de keer vol (Kjento x For Gribaldi). De Ampère gaat normaal vlot maar nu 2x niet, die is gespoeld en gaat vanavond weer, en de vierde gaat nu op de veulenhengstigheid ook vanavond.

AM_Horses

Berichten: 2613
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:14

Wat fijn alle drachtige merries *\o/*

Dat zijn niet echt doordachte hengstenkeuzes van Joop :')

Hier ging het drachtig krijgen ook niet vanzelf. Aankomende week nog twee merries scannen op hartslag en dan dichtzetten.

Ik ben dinsdag naar de nrps keuring geweest met twee merries en veulen. Allebei ster geworden en veulen 1e premie. Ze waren nogal onder de indruk van Nigrante. Ze beweegt ook mega <3 deze merrie verwacht volgend jaar het eerste veulen van mijn jonge cremello hengst.
Afbeelding
Nigrante v. Formidable x Rhodium x democraat

Afbeelding
Liezella v. Formidable x Hofnar x Rogier

splenius

Berichten: 1108
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:07

Met mijn merrie gaat het ook nog niet zo als hoe het moet.
In mei was ze met 1e keer insemineren drachtig van een tweeling 1 afgeknepen.
Met scannen niet meer drachtig.
Hengstig gespoten was daar goed hengstig van geworden nu 1 eitje niet groot maar baarmoeder wel goed hengstig.
Dus toch maar laten insemineren en 2 dagen later was het ei wel weg maar haar baarmoeder was nog wel hengstig (nog 2 dagen hengstig geweest maar ei was weg)
Met 19 dagen scannen kon de dierenarts het vruchtje niet vinden maar de baarmoeder voelde wel drachtig aan. Ze was niet hengstig en had ook geen eitjes.
Ze is nu nog steeds niet hengstig geworden en morgen op dag 23 nog maar weer scannen om te kijken wat er aan de hand is wel of niet drachtig of eitjes???

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:58

splenius schreef:
Met mijn merrie gaat het ook nog niet zo als hoe het moet.
In mei was ze met 1e keer insemineren drachtig van een tweeling 1 afgeknepen.
Met scannen niet meer drachtig.
Hengstig gespoten was daar goed hengstig van geworden nu 1 eitje niet groot maar baarmoeder wel goed hengstig.
Dus toch maar laten insemineren en 2 dagen later was het ei wel weg maar haar baarmoeder was nog wel hengstig (nog 2 dagen hengstig geweest maar ei was weg)
Met 19 dagen scannen kon de dierenarts het vruchtje niet vinden maar de baarmoeder voelde wel drachtig aan. Ze was niet hengstig en had ook geen eitjes.
Ze is nu nog steeds niet hengstig geworden en morgen op dag 23 nog maar weer scannen om te kijken wat er aan de hand is wel of niet drachtig of eitjes???

Dat is nou precies het verrotte van hengstig spuiten. Die cyclus gaat zo vaak in de war.

Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 08:41

AM_Horses schreef:
Wat fijn alle drachtige merries *\o/*

Dat zijn niet echt doordachte hengstenkeuzes van Joop :')

Hier ging het drachtig krijgen ook niet vanzelf. Aankomende week nog twee merries scannen op hartslag en dan dichtzetten.

Ik ben dinsdag naar de nrps keuring geweest met twee merries en veulen. Allebei ster geworden en veulen 1e premie. Ze waren nogal onder de indruk van Nigrante. Ze beweegt ook mega <3 deze merrie verwacht volgend jaar het eerste veulen van mijn jonge cremello hengst.
[ [url=m/NJyTer.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nigrante v. Formidable x Rhodium x democraat

[ [url=m/nhcHi1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Liezella v. Formidable x Hofnar x Rogier


Gefeliciteerd, aansprekende merries.

_Roxanne

Berichten: 1060
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:12

Vandaag ruim 3 weken oud, ons Incognito hengstveulen.
Afbeelding

Langzaamaan zijn we lijntjes uit aan het zetten om een goeie eigenaar voor hem te vinden, maar als kleine (hobby)fokker vind ik dat best lastig, je hebt toch een beperkt netwerk.

supertammy

Berichten: 2232
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 21:05

Misschien kan je een berichtje plaatsen op Facebook kwpn veulens?!

immii_clarr

Berichten: 790
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 21:41

Inderdaad via die pagina krijg je best wel reacties. Ik heb mijn veulen ook via die pagina verkocht. Had hem eigenlijk nog niet eens te koop staan, maar gewoon een foto erop gezet voor de leuk, en werd toch best veel gevraagd of hij te koop was.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 21:53

Ik de mijne ook, naar Amerika.

_Roxanne

Berichten: 1060
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:19

Bedankt voor de tip, heb jullie advies opgevolgd!

supertammy

Berichten: 2232
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 16:52

Succes Roxanne!
Die van ons hadden we er ook op gezet, stond ook nog niet te koop. Binnen een dag kregen we al berichtjes van geïnteresseerden.

Mer1980

Berichten: 18831
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:45

Volgen jullie een beetje de KWPN veulen veiling? Ik schrik een beetje van de lage prijzen. Veulens voor 3250,- uit echt wel mooie lijnen... Ik dacht dat de prijzen een stuk hoger lagen. Voor dat geld pleur ik hem wel in op de opfok anders moet ik geld mee geven.... :=

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 21:08

Mer1980 schreef:
Volgen jullie een beetje de KWPN veulen veiling? Ik schrik een beetje van de lage prijzen. Veulens voor 3250,- uit echt wel mooie lijnen... Ik dacht dat de prijzen een stuk hoger lagen. Voor dat geld pleur ik hem wel in op de opfok anders moet ik geld mee geven.... :=

Die prijzen worden pas op het laatst een beetje redelijk. Als ze al redelijk worden.

supertammy

Berichten: 2232
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 21:24

De veiling is gesloten, dus de prijzen zullen niet meer stijgen. :+
Ik vraag me af hoeveel van de veulens er daadwerkelijk verkocht zijn.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:55

Die veiling zijn de prijzen altijd heel laag...

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:18

Voor dat geld zou ik die van mij ook niet verkopen. Ik vind dat geen geld. Wel aantrekkelijk om er dan voor zulk geld een bij te kopen. :+

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 06:53

Mer1980 schreef:
Volgen jullie een beetje de KWPN veulen veiling? Ik schrik een beetje van de lage prijzen. Veulens voor 3250,- uit echt wel mooie lijnen... Ik dacht dat de prijzen een stuk hoger lagen. Voor dat geld pleur ik hem wel in op de opfok anders moet ik geld mee geven.... :=



Misschien schop ik nu een aantal tegen de schenen.. Maar de veulens die onder de €4000,- bleven, zeg nou eens eerlijk. Dat waren toch ook echt geen goede veulens? En ja, kostprijs etc.. Maar als iets echt niet goed is moet je toch ook je verlies nemen als verkoper? Dat is het risico van fokken in mijn ogen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 07:22

Wat ik altijd zo belachelijk vind, maar daar hebben meer veilingen last van, zodra de veiling sluit kun je die veulens niet meer bekijken.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:25

In dit geval heb ik de veulens niet bekeken en weet ik niet wat ze hebben opgebracht. Nu ben ik wel benieuwd... Het scheelt in prijs niet veel met de prijzen van de starsale waar ik laatst over klaagde en dat waren geselecteerde veulens.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:29

was vorig jaar ook al hoor, op een veiling krijg je echt niet altijd een topprijs (meer)

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:17

Probleem met een veiling is dat je twéé mensen nodig hebt om een goede prijs te krijgen. De koper, maar ook een tweede bieder om de prijs op te stuwen.

Heb je twee bieders die er voor gaan dan is het juist de kracht van een veiling.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:26

Ik heb vorig jaar eentje verkocht op veiling, en daar was ik de enige tegenbieder.
Ik heb hem zelf opgeboden tot aan mijn reserveprijs, tot waar ik niks van kosten had (buiten inschrijvingsgeld veiling).
Achteraf hoor je dan van de koper dat hij er van schrok dat hij het veulen voor die prijs al kon binnen halen... maar dat is dus ook de taak van de veiling vind ik, klanten ronselen!
En niet alleen door een filmpje op te nemen en het op de website te zetten, maar effectief rondbellen, connecties aanspreken, ... net die service zorgt voor goeie prijzen, waaruit volgt de betere veulens waaruit volgt nog betere prijzen en dus meer inkomsten.
Heel veel veilingen zijn gewoon een simpel platform... website, filmpje van anderhalve minuut en voila...

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:30

Daar omschrijf je dus precies waarom de ene veiling de andere niet is. Het gaat om het biedend publiek dat een veiling trekt. Niet alleen door reputatie en presentatie, ook door het daadwerkelijk actief potentiële kopers aantrekken.