Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s0173957

Berichten: 5398
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 17:24

Dat is ondertussen al bevestigd hoor.

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 17:30

s0173957 schreef:
Dat is ondertussen al bevestigd hoor.


Ok +:)+

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 17:47

Wat vinden jullie van
First Date (furstenbal x dancier)
Lardeaux ( ferdeaux x wynton) (of las vegas, snap ff niet hoe hij nu heet :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 17:49

Elisa2 schreef:
Dat was ook wel een hele fijne die Toto x Ferro.

Dat achterbeen van Expression ziet er inderdaad uit alsof het zo door midden kan knakken in het appuyement. Staan er opmerkingen over zijn fundament in zijn rapport?

Niet alleen in het appuyement, imo. Ieder moment dat je het paard van achter ziet wordt dat achterbeen zo apart weggezet en lijkt wat te draaien. In het appuyement ziet het er wel eng uit idd.

Ik vind de proef verder qua ontspanning wel fijn om te zien, hij blijft mooi in de aanleunig, weinig staartgezwiep. Alleen weinig tot geen activiteit van achter. Ik ben niet zo bekend met Expression, had hij dat altijd al, een zwakker achterbeen?

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:03


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:17

MariekeS_ schreef:
Hier vanaf 1:20 goed te zien wat ik met het niet duurzame/maaien bedoel in de piaffe/passage
https://youtu.be/zoWbdkXIEYQ

Die kan boter karnen met die voorbenen :\. Wat een rare techniek. Zou het nog een stukje aan kracht missen zijn?

splenius

Berichten: 1115
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:37

Expression heeft altijd al zo gelopen van achter, als jong paard dacht ik nog dat kan nog verbeteren als hij sterker wordt maar hij blijft hetzelfde lopen.

Ik ben vrijdag ook geweest en vond Franklin echt heel slecht lopen. Ik dacht dat het kwpn duurzame paarden wil fokken.
Snap niet dat ooit Franklin is goedgekeurd met zijn verkeerde beenstanden. Nu zakte hij helemaal door zijn achterhand hij kon niet mee komen vanachteren.
Hij had ook een hele smalle achterkant gekregen. Duidelijk te zien dat hij minder spieren heeft gekregen.

Ook de Total us (hengsten vond ik zeer tegenvallen zakte ook veel in de achterhand)
De dream boy (Hengsten vond ik zeer goed wel allemaal erg fit)



De hengst Lennox vond ik ook tegenvallen had meer van hem verwacht onder het zadel, hij was nu heel gespannen en kon bijna niet stappen. En vond zijn hals vrij kort in vergelijking met de rest van zijn lichaam.
Las vegas (viel heel positief op fijn paard rijbaar en liep heel goed kon met zijn grote maat 1.80 al verruimen en terug komen in de galop.

Ladignac vond ik ook een fijn rijbaar paard ook een fijn karakter. En 3 prima gangen.

FIRST DATE heel mooi paard mooi model wat traag vanachter. Zou wat sterker mogen bewegen had veel front.

LOWLANDS liep erg goed ook zeer braaf te rijden.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:40

Zou Expression wat hypermobiel zijn?

simpie94

Berichten: 838
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:48

Ik vond er bij de groep goedgekeurd 2019 wel erg fijne paarden tussen zitten. Ieder zo zijn kwaliteiten en allemaal zeer rijdbaar (was andere jaren nog wel eens anders). De hengsten in het eerste groepje hadden het meeste last van spanning.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:50

Dan vraag ik me wel af waarom een Expression bijvoorbeeld wel goedgekeurd is, maar een Jovian dan weer niet.

Voor zover ik weet ontstaat een piephak door letsel, en is het niet zozeer aangeboren?

Hindo2
Berichten: 983
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:54

Volgens mij lieten ze hem toentertijd staan ivm een bemerking op het voorbeen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:56

Hindo2 schreef:
Volgens mij lieten ze hem toentertijd staan ivm een bemerking op het voorbeen

Aaah okay, dat wist ik niet.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:58

Is hij afgekeurd op die piephakken dan? Fundament zou ook ongelijkheid in de voeten, ingestoken pijp of reebeen oid kunnen zijn.

splenius

Berichten: 1115
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 19:05

fokfanaat schreef:
Is hij afgekeurd op die piephakken dan? Fundament zou ook ongelijkheid in de voeten, ingestoken pijp of reebeen oid kunnen zijn.


Hij is inderdaad niet doorgegaan wegens zijn voorbenen.
Ik heb hem gisteren heel goed gekeken in zijn box.
Duidelijk is zijn afwijkingen in zijn voorbenen. Achter piephakken geen probleem.
Hij heeft een hele holle beenstand en voorknie zijn naar buiten gedraaid. En ingestoken pijp.
Verder vind ik het een fantastisch paard met een heel fijn karakter. Zeer rijbaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 19:09

splenius schreef:
fokfanaat schreef:
Is hij afgekeurd op die piephakken dan? Fundament zou ook ongelijkheid in de voeten, ingestoken pijp of reebeen oid kunnen zijn.


Hij is inderdaad niet doorgegaan wegens zijn voorbenen.
Ik heb hem gisteren heel goed gekeken in zijn box.
Duidelijk is zijn afwijkingen in zijn voorbenen. Achter piephakken geen probleem.
Hij heeft een hele holle beenstand en voorknie zijn naar buiten gedraaid. En ingestoken pijp.
Verder vind ik het een fantastisch paard met een heel fijn karakter. Zeer rijbaar.

Dat klinkt wel heel slecht qua been :oo. Is daar ook een foto van te vinden of zo?

splenius

Berichten: 1115
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 19:16

weet niet of het te zien is op foto's die door een fotograaf op zijn voordeligst zijn gemaakt.

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 19:21

Iemand hier verstand van virtuele stamboom kwpn?
Inteelt snap ik. 
Eli x First date 0%
Chablis x Las Vegas 3.03%
Maar de verw.% snap ik niet wat goed is. 
Bij Eli staat dan onbekend (n/b)
En bij chablis 2.54%, is dit goed, slecht?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 19:29


Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 20:32

s0173957 schreef:
Beweegredenen snap ik ook... maar het zit echt niet goed in elkaar vind ik...


Er heeft een vacature uitgestaan he.....
kwpn.nl/nieuws?itemId=NewsItem:20090

Een goed begin is immers het halve werk, en doorstromen is alleen maar ambitieus!

mavantos

Berichten: 3623
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 22:09

splenius schreef:
fokfanaat schreef:
Is hij afgekeurd op die piephakken dan? Fundament zou ook ongelijkheid in de voeten, ingestoken pijp of reebeen oid kunnen zijn.


Hij is inderdaad niet doorgegaan wegens zijn voorbenen.
Ik heb hem gisteren heel goed gekeken in zijn box.
Duidelijk is zijn afwijkingen in zijn voorbenen. Achter piephakken geen probleem.
Hij heeft een hele holle beenstand en voorknie zijn naar buiten gedraaid. En ingestoken pijp.
Verder vind ik het een fantastisch paard met een heel fijn karakter. Zeer rijbaar.


Ik zag er twee die aangewezen zijn die ook iets van een piephak hadden. Kon het vanaf de livestream niet allemaal helemaal goed zien natuurlijk. Dus daar zal Jovian niet op zijn blijven staan. Ondanks zijn beenstand dus wel wereldkampioen.

splenius

Berichten: 1115
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 22:45

Foute been standen. Geven meer slijtage en dat gaat het paard hinderen in zijn hele lichaam.
Nu kan hij nog wereldkampioen mee worden en waarschijnlijk dit jaar als 6 jarige ook.
Maar het is meer op langere termijn bekijken of hij het vol gaat houden.

yvonnepuntnl

Berichten: 4481
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 22:55


Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:49

splenius schreef:
Foute been standen. Geven meer slijtage en dat gaat het paard hinderen in zijn hele lichaam.
Nu kan hij nog wereldkampioen mee worden en waarschijnlijk dit jaar als 6 jarige ook.
Maar het is meer op langere termijn bekijken of hij het vol gaat houden.


Zolang hij het maar niet door geeft, en dat doet hij niet. Super veulens geeft hij.

Ik vind je erg negatief over hem. Ik heb hem ook in het echt gezien, en zo gehandicapt als dat jij hem omschrijft is hij niet hoor ;)

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 00:48

Wat waren jullie meningen over: Le Formidable? Liep ie beter nu onder Emmelie dan wat ik hoorde van sommigen op de presentatie ggk hengsten vorige week?

En Livius?

splenius

Berichten: 1115
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 01:06

Vulina schreef:
splenius schreef:
Foute been standen. Geven meer slijtage en dat gaat het paard hinderen in zijn hele lichaam.
Nu kan hij nog wereldkampioen mee worden en waarschijnlijk dit jaar als 6 jarige ook.
Maar het is meer op langere termijn bekijken of hij het vol gaat houden.


Zolang hij het maar niet door geeft, en dat doet hij niet. Super veulens geeft hij.

Ik vind je erg negatief over hem. Ik heb hem ook in het echt gezien, en zo gehandicapt als dat jij hem omschrijft is hij niet hoor ;)


Ik vind het een geweldig paard.
En heb ook al een aantal hele aparte veulens van hem gezien.
Dus negatief ben ik niet over hem. Maar zijn been stand is alleen een aandachts puntje. Dat dat de reden was waarom het kwpn hem niet door heeft laten gaan.