Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
splenius

Berichten: 1115
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 01:09

VValar schreef:
Wat waren jullie meningen over: Le Formidable? Liep ie beter nu onder Emmelie dan wat ik hoorde van sommigen op de presentatie ggk hengsten vorige week?

En Livius?


Le formidable
Liep nu niet beter. Had ook wel last van spanning en liep niet los door het lichaam. En maakte wel mooi front maar achter maakte hij het niet af. En in de stap liep hij ook niet zo goed maar misschien ook de spanning.

s0173957

Berichten: 5398
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 01:33

Idd, blijft een goed paard maar niet zo overtuigend nu als vorig jaar in de kooi.
Achter (nog) niet goed genoeg maar ook vooraan wat weinig.
In de verruimingen werd hij wel beter.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 08:16

Ik vond Le Formidable niet echt heel bijzonder, heb hem niet na de verrichting gezien dus kan niet vergelijken. Goed paard, absoluut maar er zijn veel betere van deze jaargang. Vond hem los in de kooi vorig jaar wel heel erg opvallend.
Zijn stap vond ik eigenlijk helemaal niet goed, nu stapte de andere 2 juist wel heel goed dus dan valt het extra op.

Denk wel dat hij het erg zwaar gehad heeft met al het dekken nu al, daardoor gaan ze al snel wat achterlopen in ontwikkeling van kracht en balans en dat mistte hij naar mijn idee wel iets nu, zeker vergeleken met leeftijdsgenoten. Vraag me altijd af waarom ze al zo snel zoveel laten dekken en niet eerst richten op ontwikkeling en zo. Waarschijnlijk grotendeels financieel, maar als je ze eerst laat ontwikkelen en richt op goedkeuring, dan halen ze hogere punten en verdien je er op de langere termijn waarschijnlijk meer aan. :+

Ben wel benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen, denk ergens dat het vooral een paard is wat vooral goed gaat passen op de hogere niveaus als hij genoeg tijd gaat krijgen dan.

Livius vond ik echt heel goed, van hem verwacht ik wel veel voor de sport en ook heel benieuwd hoe hij gaat fokken!

Mansion (de Totilas x krack C) was echt opvallend, vanaf dag 1. Elke pas raak en dat karakter, met de presentatie liep hij nog steeds zeer op zijn gemak rond terwijl er best wat spanning was in de ring. Hij mist een beetje de echte hengsten opdruk, maar nog geen 3 jaar dus dat kan nog wel komen. Maar dat vond ik de meest complete en beste hengst van de vrijdag.

Vond het overigens enorm jammer dat de Eye Catcher x UB40 niet door was. Alleen op zijn galop, die was vergeleken met zijn draf ook niet zo bijzonder, maar wel gewoon correct, maar de draf was extreem goed (imo echt de beste van de vrijdag) en ze hebben er wel door laten gaan met slechtere galop en die qua draven nog niet in de buurt komen.

En dan de Dream boy x United en Ferdinand x Jazz vond ik ook goed, benieuwd hoe die het gaan doen. :))

s0173957

Berichten: 5398
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 10:19

Z'n draf was heel actief, maar of die functioneel was...
Ik vond em vooral veel afdruk hebben maar wat weinig naar voren toe in z'n achterbeen.
Maar ik had em ook doorgelaten hoor!

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:36

s0173957 schreef:
Z'n draf was heel actief, maar of die functioneel was...
Ik vond em vooral veel afdruk hebben maar wat weinig naar voren toe in z'n achterbeen.
Maar ik had em ook doorgelaten hoor!


Dat klopt wel ja, maar vond wel dat hij heel goed kon schakelen daarin. Had graag gezien hoe hij zich ontwikkeld had, want vond hem echt goed. :j

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 12:57

Zelf dit jaar de hengstenkeuring gemist maar hoe was Incognito?

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 13:19

Ik was blij verrast om hem terug te zien. Zag laatst een filmpje voorbij komen, dat ie er weer aan zou komen hoopte ik al.

Helaas kapte mijn internet ermee na 1.5 minuut dus heb het meeste gemist... :(

Van wat ik zag vind ik hem opvallend qua voorbeen, gummi en lichtvoetigheid maar gaat hij achter wijd en mist hij buiging in het achterbeen.
Ik vind hem ook gewoon mooi, chique front erop.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 13:59

Die eyecatcher had ook zijn maat en formaat ook niet mee.

truitje

Berichten: 573
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:13

Weet iemand of er een filmpje van Las Vegas onder zadel beschikbaar is ergens al?

s0173957

Berichten: 5398
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:15

fokfanaat schreef:
Die eyecatcher had ook zijn maat en formaat ook niet mee.


Klopt... maar daar zijn toch ook merries voor te vinden?

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:42


truitje

Berichten: 573
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Amstelveen

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:51

Dankje!

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:15

Was de hengst Knock Out op de HK?(hengstencompetitie)
Wat vinden/vonden jullie ervan?
Ik kan niet vinden waar hij ter dekking staat,wie kan me helpen?

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 17:33

Helgstrand :)

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 17:57

Vulina schreef:
Helgstrand :)

Dat is een andere dan ik bedoel.(Expression x Ferro)
Ik zoek de Ebony x Dreamcatcher.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:04

Die is van Nico Witte toch?

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 21:49

Vulina schreef:
Die is van Nico Witte toch?

Was iig, hij staat daar niet(meer)op de webpagina.
Zou hij via de ach achterdeur verkocht zijn ?
Dat zou ik wel apart vinden; hij was tenslotte verrichtings kampioen.(en vos ;) )

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 00:33

Geen idee eigenlijk. Overweeg je hem? Dan gewoon even een berichtje sturen?

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 01:18

Bedankt voor jullie terugkoppeling splenius en Quir over Le Formidable en Livius! Zal overigens goed kunnen wat je zegt over Le Formidable (of welke hengst dan ook). Hoe ze zijn als 4 jarige zegt mij altijd wat meer dan als 3-jarige. Een jaartje later en je kunt goed zien welke ontwikkeling ze hebben doorgemaakt en of dat de goede kant (of niet) is opgegaan voor je idee.

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:45

Het meeste recente van Knock Out kan ik vinden dat hij afgelopen mei bij Verhagen beschikbaar was. Maar hij staat daar nu ook niet meer op de site. Zou daar gewoon even contact mee opnemen dan. Fijn paard trouwens zeg! Je hoort er alleen nooit wat van dus zou me inderdaad niet verbazen als die voor de sport naar het buitenland is.

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:25

misterA schreef:
_Lorette_ schreef:
Wie heeft Livius (de Bordeaux) al eens gezien onder het zadel? En wat vonden jullie ervan?

Heel goed.


Ik heb hem nog niet onder het zadel gezien, maar ken hem als veulentje en moeder Blue. De moeder is in ieder geval een fijne merrie en als veulentje vond ik hem al apart.

mavantos

Berichten: 3623
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:04

Ik heb gisteren de presentatie van de nieuwe goedgekeurde dressuurhengsten terug gekeken en er vielen mij er echt drie op die ik heel fijn vond! Lantanas (Sir Donnerhall x Hemmingway), Las Vegas (Ferdeaux x Wynton) en Kaiman (Dark Pleasure x Gribaldi) waren dit. Oké bij de laatste ben ik misschien wat bevooroordeeld, omdat die dezelfde vader heeft als die van mij en ze ook wel wat van elkaar weg hebben :o . Ik heb niet veel gezien van alle dagen, maar ook Kjento (Negro x Jazz) vond ik echt fijn om te zien. Waren er er ook een aantal die ik heel hoog had zitten en mij nu wat tegenvielen, maar daar wil ik verder niet teveel over kwijt. Het is ook een lastige entourage om ze op hun best te laten zien natuurlijk.

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:35

KahluaB schreef:
Vulina schreef:
Die is van Nico Witte toch?

Was iig, hij staat daar niet(meer)op de webpagina.
Zou hij via de ach achterdeur verkocht zijn ?
Dat zou ik wel apart vinden; hij was tenslotte verrichtings kampioen.(en vos ;) )


Hij staat daar nog steeds, fysiek dan :P.
Heeft bar weinig gedekt en of hij nog beschikbaar komt is nog onduidelijk.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:48

Ok thanks !
Kostte vorig jaar ook meen ik €1250.Snap niet waarom hij zo weinig gedekt heeft dan?
Zal toch niet om zijn kleur zijn? :?
Het zijn er meestal maar ook een paar van elk nieuwe jaargang die dekken ,en dekken nan ook nog eens veel !

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:20

KahluaB schreef:
Het zijn er meestal maar ook een paar van elk nieuwe jaargang die dekken ,en dekken nan ook nog eens veel !

En dan vallen ze het jaar erop tegen omdat die hengsten meer energie in het springen hebben gestoken dan in de training en spieropbouw -O-