Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:49

Escamillo van Werth naar Langehanenberg
16 januari 2020, 21:45 Bijgewerkt op 17 januari 2020, 10:38 Pedigrees by HorseTelex

Escamillo (Escolar x Rohdiamant) met Timo Kolbe - Foto: Rick Helmink
De populaire jonge hengst Escamillo (Escobar x Rohdiamant) is verhuisd. De hengst van Kimberly Davies stond ter dekking bij Tobias Schult en in training op de stal van Isabell Werth, waarmee Schult samenwerkt. Nu heeft Schult bekend gemaakt dat de hengst is verhuisd: hij gaat naar de stal van Helen Langehanenberg. Hij zal het komende seizoen niet ter dekking staan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41819
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:51

Ja, dat bericht is een jaar oud. Bijna.

Umeo
Berichten: 2245
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:53

Heb je foto's Vulina?

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:15


Umeo
Berichten: 2245
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:22

Leuk gefokt Vulina!
Ziek er goed uit :j

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:38

Ik ben momenteel aan ‘t kijken voor mijn elite merrie La lakarla (Franklin x Chagall). De fokker stelde Las Vegas voor ivm maat/formaat/karakter. Ik vind het nog best lastig, het gaat mijn eerste keer worden van A tot Z. Mocht er nog iemand suggesties hebben.. mijn merrie heeft echt maat en formaat nodig en zou iets minder hectisch mogen zijn. Ik had zelf Revolution op ‘t oog.

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... la-lakarla

Afbeelding

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15936
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:56

yeentll schreef:
Ik ben momenteel aan ‘t kijken voor mijn elite merrie La lakarla (Franklin x Chagall). De fokker stelde Las Vegas voor ivm maat/formaat/karakter. Ik vind het nog best lastig, het gaat mijn eerste keer worden van A tot Z. Mocht er nog iemand suggesties hebben.. mijn merrie heeft echt maat en formaat nodig en zou iets minder hectisch mogen zijn. Ik had zelf Revolution op ‘t oog.

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... la-lakarla

[ [url=m/958R4A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je kunt wel maat en formaat willen fokken maar die hele moederlijn is op 1 na tot 40 jaar terug echt gewoon klein. Ondanks dat de hengsten voldoende maat hadden. De kans dat je er een grote uitfokt is gewoon niet zo groot. Ik zou geen hengst nemen die klein fokt natuurlijk maar ik denk dat je bij deze merrie moet focussen op het verankeren van haar goede punten en daar de juiste hengst bij zoeken. Er is ook een markt voor paarden onder 1.70. Juist zelfs.

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:38

janderegelaa schreef:
yeentll schreef:
Ik ben momenteel aan ‘t kijken voor mijn elite merrie La lakarla (Franklin x Chagall). De fokker stelde Las Vegas voor ivm maat/formaat/karakter. Ik vind het nog best lastig, het gaat mijn eerste keer worden van A tot Z. Mocht er nog iemand suggesties hebben.. mijn merrie heeft echt maat en formaat nodig en zou iets minder hectisch mogen zijn. Ik had zelf Revolution op ‘t oog.

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... la-lakarla

[ [url=m/958R4A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je kunt wel maat en formaat willen fokken maar die hele moederlijn is op 1 na tot 40 jaar terug echt gewoon klein. Ondanks dat de hengsten voldoende maat hadden. De kans dat je er een grote uitfokt is gewoon niet zo groot. Ik zou geen hengst nemen die klein fokt natuurlijk maar ik denk dat je bij deze merrie moet focussen op het verankeren van haar goede punten en daar de juiste hengst bij zoeken. Er is ook een markt voor paarden onder 1.70. Juist zelfs.


Mijn doel is ook niet om 1.70+ te fokken, maar tussen de 1.65 en 1.68 zou fijn zijn. Daarnaast mag ze ook wat lengte hebben. Goede punten zijn haar werkwilligheid, lichtvoetigheid, scherp achterbeen en mooi voorbeen, goed front en heel mooi chique hoofd. Ik vind t best lastig om dan uit te zoeken wat hierop aan kan sluiten omdat ik zulke wisselende hengsten aangedragen krijg.

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 08:07

Wij hadden vorig jaar op zo'n zelfde type merrie Revolution geprobeerd. Helaas niet gelukt, dus over het resultaat kan ik je niets vertellen..
Maar voor ons is het streven om altijd om in ieder geval niet een klein fokkende hengst te kiezen. Een hele grote krijg je er sowieso niet uit (maar ook nog nooit een pony, gelukkig). Wij kijken zelf graag naar Duitse hengsten omdat deze vaak iets trager en massaler zijn. Maar even goed is dat vlugge niet iets wat je eruit moet willen fokken, als het maar niet te hectisch is.

s0173957

Berichten: 5398
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 08:57

Dan moet je eens kijken naar Atterupgaards Barcelo.
Hier niet gebruikt omdat de merrie zelf al lengte zat heeft, super interessante hengst vind ik.

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 08:59

Ja, die stond toen ook op ons lijstje! Mooi lijntje is dat.

Feanyth

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:04

@S017: Kachelbuis.... geweldig _/-\o_
Maar jeetje... Nu al veulens. Dat is wel heel vroeg in het jaar.

@umeo: Van Kjento ook al hele fijne nakomelingen gezien. Wordt alleen niet zo heel gelukkig van zijn afstammelingenrapportage die online is gekomen.

@Jan: Mowgli had de inspecteur in z'n lijstje staan voor mijn merrie. Vind het wel een fijn dier, maar nijg sneller richting Mamorkus en Ladignac. Al ben ik bij Ladignac wat terughoudend geworden door zijn rapportages.

@Vulina: Knappe veulens! Ontzettend leuk dat je hun ontwikkeling nog kan volgen ondanks ze niet meer van jou zijn. Geeft toch wel weer informatie.

@yeentll: Wat een leuke merrie! Knap dier. Hou wel van damespaardjes. Zeker van die hele snelle. Je zou met deze eens een uitstap kunnen maken naar wat Duits bloed. Misschien de E en D-lijnen zouden nog wel eens fijn kunnen zijn. Is de hengst More Legends een idee? Die is goedgekeurd tijdens laatste verrichtingsonderzoek.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:43

Ik heb trouwens ook nog een Kjento merrie veulen, uit een spring merrie. Stoer, stevig veulen met een goed achterbeen. Veel bot en front, ook wel karakter..

Afbeelding

s0173957

Berichten: 5398
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:01

Citaat:
Beste,

De sportresultaten van de nakomelingen zijn toegevoegd aan ‘prestaties moederlijn’ in de KWPN database.

Daarmee heeft de merrie Tequila het prestatie predicaat toegekend gekregen, gefeliciteerd!

Met vriendelijke groet, best regards,


Kathleen Dörr

Afdeling inspectie


Hoppa!

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:07

s0173957 schreef:
Citaat:
Beste,

De sportresultaten van de nakomelingen zijn toegevoegd aan ‘prestaties moederlijn’ in de KWPN database.

Daarmee heeft de merrie Tequila het prestatie predicaat toegekend gekregen, gefeliciteerd!

Met vriendelijke groet, best regards,


Kathleen Dörr

Afdeling inspectie


Hoppa!

Top ! +:)+
Ik zei het toch ?!

Marjolein

Berichten: 11643
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:11

Dat is mooi snel gegaan! Gefeliciteerd.

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:14

Mooi!

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:16

Ohh wat goed! Niet geschoten... Gefeliciteerd!!

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:05

Gefeliciteerd :)

Umeo
Berichten: 2245
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:54

*\o/* *\o/*

Diortje_vds

Berichten: 561
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:18

s0173957 schreef:
Rachral schreef:
S017 dan zou ik eens kijken naar een zoon van hem of als je merrie bloed genoeg toont, de vader Estobar NRW, dat is echt geen lompe Duitser. Is al op leeftijd maar loopt naast het dekken nog steeds in de sport, dus met de hardheid zit het ook wel goed.



Merrie toont ruim voldoende bloed.
Enig idee naar een zoon?


Hoi, een stille meelezer hier, mijn beste wensen voor iedereen!
S017: Erdinger? Escolar x Contender. Heb er meerdere leuke veulens van gezien, en zelf op het punt gestaan eentje te kopen, maar was te gecompliceerd om de juiste opfok te vinden.

E_D_E
Berichten: 704
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:19

Vulina schreef:
Ik heb trouwens ook nog een Kjento merrie veulen, uit een spring merrie. Stoer, stevig veulen met een goed achterbeen. Veel bot en front, ook wel karakter..

[ [url=m/uxwKpD.jpg]Afbeelding[/url] ]



Nu beschrijf je volledig ons kjento veulen :+ Ze is braaf maar wel een speciaal kantje aan.
Moeder was qua karakter ook heel speciaal, dus dacht dat het meer van die kant kwam :Y)

misterA
Berichten: 3124
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:35

Bij NRPS twee hengsten van Leunus met topscores ingeschreven. Allebei een vergelijkbare bloedvoering. Toto jr. x Rubiquil.
Zou zomaar interessant kunnen zijn.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:47

misterA schreef:
Bij NRPS twee hengsten van Leunus met topscores ingeschreven. Allebei een vergelijkbare bloedvoering. Toto jr. x Rubiquil.
Zou zomaar interessant kunnen zijn.

Ik vind Rubiquil een ondergewaardeerde hengst. Hij gaf echt paarden met een geweldige instelling. Daarom een pluspunt om terug te zien in een stamboom wat mij betreft.

Feanyth

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Brouwershaven

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:59

Toto jr. en Rubiquil lijkt erg goed te passen.
Staat bij ons een merrie met dezelfde combi als bloed. Werkelijk een prachtig paard. Denk dat ze makkelijk Elite kan worden. Top instelling ook. Wel groot. Denk dat ze al zo'n 1.73 a 1.74 hoog is. Met ook body.

Nadeel van Rubiquil nakomelingen vond ik altijd hun lengte. Maar inderdaad goeie instelling.
Zeggen hier wel eens "als je een hele brave wilt dan moet je met Rubiquil dekken".