Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Merriekeuring 2020

 
Profiel   

Er was nog geen topic dus ik dacht ik begin vast!

Recentelijk heb ik een 2.5jarige merrie aangekocht van Dreamboy x Charmeur. https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1909551/milk-inc

Zelf vind ik ze erg mooi opdrogen en wil graag eens een poging wagen op de merriekeuring. Moeders is nooit voorgebracht aangezien die vlak na de bevalling overleden is. Wel heb ik filmpjes gehad van stoeterij Baumler en dat was een prachtige merrie.


Zelf heb ik geen ervaring met de merriekeuring of het voorbereiden hierop. Ik vraag me af wat jullie kenners van haar vinden en hoe jullie voorbereiden. Het idee is dan ook om hier lekker over te kletsen.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Ik zal binnenkort is echte standfoto’s maken en een filmpje van haar bewegingen.

Wie van jullie meld zich ook aan voor de merriekeuring 2020?!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 22:12 



 
Profiel   

Ik denk dat wij gaan met deze merrie

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... a-la-donia

Ze staat nog in de groep, dus even kijken wat ze doet qua beweging en dergelijke...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 18:43 



 
Profiel   

Leuk...vooral trainen aan de longe met bijzet... en langs je paard rennen,hahaha Opstellen oefenen dat soort dingen.
En meer voer erin....(foto's kunnen vertekenen dat weet ik niet hoor,lijkt iets te veel sportconditie).
En wat vind je zelf van haar gangen?...
Sucses en veel plezier zou ik zeggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 18:48 



 
Profiel   

Leuk Vulina! Wanneer start jij meestal met keurings klaarmaken of besteedt je dit uit?

Vivana, ze heeft een zeer goede stap en prima draf/galop. Niet een mega beweger wel correct met een lekker achterbeen, zal eens wat film materiaal vergaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 13:43 



 
Profiel   

Meestal rond februari ongeveer. Deze is wel al goed mak, dat scheelt natuurlijk al. Maandje longeren leren en dan steeds wat harder aan het werk. De keuring is hier in juni. Deze merrie is nog wat aan de forse kant, dus zal wel ook echt wat moeten afvallen, maar dat zal in het werk wel lukken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 13:51 



 
Profiel   

[ img ]

Deze week begonnen met longeren. Ik vind ze zelf mooi opdrogen, ze staat wat Frans voor. Iemand een idee hoe streng ze daar op zijn mbt predicaat waardigheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 18:29 



 
Profiel   

Iets is niet erg, als ze zich verder opgewaardeerd op de andere punten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 19:24 



 
Profiel   

leuk topic. ik volg. is er veel verschil tussen dressuur en springen voor de merries?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 20:44 



 
Profiel   

Leuk topic. Wij willen ook gaan met onze ( iets wat oudere) merrie. Ze heeft dan een veulen aan de voet maar ze word goed gevoerd dus hoop haar in goede conditie te houden. Met het veulen gaan we sowieso naar de veulen keuring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 20:50 



 
Profiel   

NenaC schreef
leuk topic. ik volg. is er veel verschil tussen dressuur en springen voor de merries?


Het straatje, exterieur, is hetzelfde. In de kooi moet een dressuur merrie alleen los bewegen, en springer moet vrij springen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 21:42 



 
Profiel   

Kady1 schreef
Leuk topic. Wij willen ook gaan met onze ( iets wat oudere) merrie. Ze heeft dan een veulen aan de voet maar ze word goed gevoerd dus hoop haar in goede conditie te houden. Met het veulen gaan we sowieso naar de veulen keuring.


Leuk! Heb je een foto van de merrie?
Is het voor jullie ook de eerste keer op de merriekeuring ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 22:47 



 
Profiel   

Wij hebben een NRPS merrie, gaat de keuring hetzelfde als bij KWPN??

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 23:14 



 
Profiel   

KimDime schreef
Kady1 schreef
Leuk topic. Wij willen ook gaan met onze ( iets wat oudere) merrie. Ze heeft dan een veulen aan de voet maar ze word goed gevoerd dus hoop haar in goede conditie te houden. Met het veulen gaan we sowieso naar de veulen keuring.


Leuk! Heb je een foto van de merrie?
Is het voor jullie ook de eerste keer op de merriekeuring ?


Voor ons word het de eerste keer ja. Het was eerst het plan om de merrie naar het Z2 te rijden en dan eventueel via thuis keuring kijken of ze ster kon worden. Maar ze is kwa dracht gewoon te snel zwaar geworden en zijn dus in het Z1 gestrand. Dus dan toch maar op de keuring proberen.

Ze word in 2020 trouwens 10 jaar, dit is haar afstamming: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1870103/fame


Ze moet in Mei bevallen en ga haar niet overvragen, ze is nu echt al zo dik / zwaar en gevoelig dan maar lekker mama zijn en op zwangerschapverlof.
Zal morgen eens kijken voor foto's moet sowieso eens foto's van dr dikke buikje maken haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 23:40 



 
Profiel   

Ik meld me hier ook!

Dit jaar wil ik naar KWPN-merriekeuring gaan met mijn (bijna) 3-jarige merrie van Daily Diamond x Ufo.
Zij gaat wel 4 á 6 weken van te voren in training en ik laat haar dus ook door een ander voorbrengen. Ze is eind vorig jaar naar huis gekomen, en ik heb haar nu dagelijks in de hand. Hoe gaat het met jullie voorbereidingen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-20 12:01 



 
Profiel   

Mijn voorbereiding staat even stil. Madam dacht springpaard te zijn en klom over het draad. Er is net een echo gemaakt. Wat irritatie en vocht rondom de collateraal bandjes van de hoef. Gelukkig zijn ze niet beschadigd en lijk het gewoon verdraaid. Dus even ontstekingsremmer en 4weken stappen grrrr

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-20 17:34 



 
Profiel   

De meesten zijn nog niet eens begonnen met de voorbereiding dus gelukkig heb je na 4 weken stappen nog wel even de tijd. Wanneer is de keuring bij jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-20 17:53 



 
Profiel   

Nee ik dacht eerlijk gezegd ook dat de keuring in april zou zijn. Dit bleek de thuiskeuring.
22juli is het pas in Zuid-Holland, dus ik heb tijd zat.
Door wie laat je haar voorbereiden/voorbrengen. EJV ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-20 21:26 



 
Profiel   

:wave:

Wij doen ook mee met 2 merrie's dit jaar, zowel bij het KWPN als bij het NRPS. 

Tot nu toe hebben wij alléén ervaring met veulenkeuringen dus dat maakt het wel weer spannend aangezien ze van een merrie wel wat meer verwachten kwa conditie.

Hoe ziet jullie training er uit of besteden jullie het allemaal uit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 10:23 



 
Profiel   

De voorbereidingen zijn weer opgepakt. Madam is in de rust periode iniedergeval goed bijgekomen. Hoe gaat het bij jullie?
[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-20 22:03 



 
Profiel   

Ik verwacht dat de keuringen dit jaar niet doorgaan.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-20 22:05 



 
Profiel   

Ik snap je Kendra heb er ook een hard hoofd in. Echter tot er een besluit genomen is trainen we langzaam verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-20 22:17 



 
Profiel   

zoals het eruit ziet gaan ze toch door!

mijn jonge merrie is vrijdag naar binnen gekomen en zal getraind worden voor de merrie keuring en anders om later zadelmak gemaakt te worden.

https://www.youtube.com/watch?v=1CGdPBu-g04

Gunner x Caretino

nog echt een puppy :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 13:44 



 
Profiel   

Wel lekker beest rockey! Zelfgefokt toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 18:43 



 
Profiel   

Hoi, wat een leuk topic. Ik denk erover om mijn oudere, 13 jarige Negro merrie mee te nemen naar de keuring (als die doorgaat). Ik ben echter een complete leek, geen idee of mijn merrie goed genoeg is, begrijp dat oudere merries wel echt goed moeten zijn? Misschien hebben we wel niets te zoeken daar. Echter heeft ze in de sport het goed gedaan, M springen, M dressuur en CIC 2*/sport-sgw. Ze zit nu mooier in de bespiering, maar dit is een standfoto toen ze net een week weer onder het zadel was en net geschoren:


[ img ]

Ze is nu veulenboek, stamboek zou ook wel moeten lukken, maar zou ze goed genoeg zijn voor ster denken jullie?
Haar gangen zijn correct, maar het is geen bewegingswonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 18:59 



 
Profiel   

Bij oudere merries kijken ze toch wel naar de sportklassering, of ze sport predicaat heeft (Z+) en wat de evt punten waren op de stamboekopname of IBOP. Heeft ze die gelopen in het verleden?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 19:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen