Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Verslag

 
Profiel   

Hoi! Ik moet voor mijn opleiding paraveterinair een verslag maken over fokken (fokplan samen stellen enzo)
Ik kan een paar onderdelen helaas nergens vinden, misschien dat iemand mij hier kan helpen?

Wat is de optimale leef omgeving voor een drachtige merrie? En de optimale omgeving voor de bevalling, Stal of weiland?

Wat zijn de gezondheidscontroles die je moet uitvoeren bij de ouders voordat de dekking plaats vind?

Hoe kan je het ideale dek moment bepalen?

En als laatste; op welke manieren kun je allemaal drachtigheid voorkomen, tijdelijk en voorgoed? Bijv castreren steriliseren

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een paar vragen!

Groetjes!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-20 14:23 



 
Profiel   

Misschien is het een idee om een hengstenstation of dierenarts een mailtje te doen of je die wat vragen mag stellen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-20 14:25 



 
Profiel   

Ik snap niet hoe een opleiding je dit kan laten opstellen zonder de juiste informatie te verschaffen? Met zo veel vragen, als die hier beantwoord worden heb jij toch je hele verslag al klaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-20 14:30 



 
Profiel   

Ik denk dat je met de titel van je topic niet de juiste antwoorden gaat krijgen.

@pluttersput: lijkt mij toch niet dat de opleiding alle info gaat verstrekken wat in het verslag moet komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-20 14:32 



 
Profiel   

Sjaco schreef
Ik denk dat je met de titel van je topic niet de juiste antwoorden gaat krijgen.

@pluttersput: lijkt mij toch niet dat de opleiding alle info gaat verstrekken wat in het verslag moet komen?


Nee, dat lijkt me ook niet. Maar als deze antwoorden hier beantwoord worden, dan is het verslag toch al klaar? Veel dingen zijn gewoon zelf te googelen.. ik vind het een beetje laks om het zo te doen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-20 14:38 



 
Profiel   

Pluttersput schreef
Nee, dat lijkt me ook niet. Maar als deze antwoorden hier beantwoord worden, dan is het verslag toch al klaar? Veel dingen zijn gewoon zelf te googelen.. ik vind het een beetje laks om het zo te doen :o


Dit dus!

Ik begreep alleen uit jouw reactie dat je vond dat de opleiding deze info had moeten verschaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-20 14:44 



 
Profiel   

Wat een leuk onderwerp om een verslag over te maken! Bokt is eigenlijk niet bedoeld voor hulp bij je huiswerk, maar er is wel heel veel informatie en opinie te vinden. Heb je de zoekfunctie al geprobeerd?

Wat je ook zou kunnen doen, is (hobby-)fokkers of paardenartsen hier op bokt, of in real life, een aantal vragen stellen, waar je dan zelf je conclusies uit kunt trekken. Gebruik hen dus als bron van informatie, niet om de vragen te beantwoorden in jouw plaats. Bij de topics op het Kraamstalforum vind je vast een boel ervaringsdeskundigen. Succes!

Edit: typo


Laatst bijgewerkt door JorineV op 03-01-20 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-20 14:45 



 
Profiel   

Dit verslag bestaat uit ruim 50 van zulke vragen, en ik heb echt gezocht naar deze vragen. En het was een vraag? Dus dit is niet laks, als er mensen zijn die willen helpen en mij hier meer over kunnen vertellen dan hoor ik het graag, @faunty daar heb ik nog niet aan gedacht, ik ga even met de dierenarts bellen of die misschien tijd heeft om mij te helpen met deze vragen! Bedankt voor het mee denken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-20 14:45 



 
Profiel   

JorineV schreef
Wat een leuk onderwerp om een verslag over te maken! Bokt is eigenlijk niet bedoeld voor hulp bij je huiswerk, maar er is wel heel veel informatie en opinie te vinden. Heb je de zoekfunctie al geprobeerd?

Wat je ook zou kunnen, is (hobby-) fokkers of paardenartsen hier op bokt, of in real life een aantal vragen stellen, waar je dan zelf je conclusies uit kunt trekken. Gebruik hen dus als bron van informatie, niet om de vragen te beantwoorden in jouw plaats. Bij de topics op het Kraamstalforum vind je vast e
en boel ervaringsdeskundigen. Succes!


Dat is zeker een goed plan! Ik ga nu eerst even bellen met de dierenarts, en anders ga ik die manier zeker proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-20 14:46 



 

Je kunt een fokker/dierenkliniek bellen? Ik denk dat die jou dit heel goed kunnen uitleggen, en misschien willen ze je die informatie ook wel per mail verstrekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-20 14:48 



 
Profiel   

Deze informatie kun je inderdaad goed vinden op het internet of even bellen met een dierenarts of fokker zal misschien ook helpen :-)

Vragen over het maken van een verslag kun je het beste stellen op STW (school, studie, werk), het onderdeel op Bokt dat daar over gaat.
Tenslotte is het niet de bedoeling dat mensen op Bokt jouw huiswerk gaan maken, je zult dus zelf op onderzoek uit moeten gaan en eventueel aanvullende zaken kun je op STW stellen :-)

Ik zet dit topic op slot.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-20 16:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen