Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

GCDHA, EASP stamboek? ik kom er even niet meer uit....

 
Profiel   

Hallo lieve bokkers,

(Allereerst excuus voor als het topic verkeerd geplaatst is)
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: ik heb niet veel kaas gegeten omtrent deze verschillende stambomen, maar hoop toch dat er wat lieve bokkers zijn die mij wat verheldering kunnen geven!
Want ik ben toch wel benieuwd wat voor ras(sen) er in mijn paardje kunnen zitten... :Y)

Het gaat namelijk over mijn lieve D merrie van nu al weer 8 jaartjes jong die volgens het paspoort staat ingeschreven bij de GCDHA

even wat informatie in het kort:
* moeder zowel vader onbekend
* paspoort vermeld Valkkleurig /wildkleurig ( zebrastrepen op 4 benen en aalstreep, dus ik twijfel een beetje of ze wel een valk is)
* heeft 4 mooie sokjes :Y)

--> toen ik haar zo'n 6 jaar geleden kocht was ik niet perse geïnteresseerd in de achtergrond, maar nu had ik mij uit nieuwsgierigheid toch maar even verdiept.
Dus toch maar chip en levensnummer ingevoerd met als resultaat --> vermeld bij het stamboek EASP voor de Arabisch Stamboek Sportpaarden en Sportpony's 8)7

Uit mijn snelle onderzoekje las ik dat GCDHA ongeldig is of dat de erkenning in ieder geval is ingetrokken?
Wat ik alleen niet begrijp is waarom het paspoort een GDCHA logo en ondertekening heeft, maar het chipnummer verwijst naar EASP?

Lang en dradig verhaal, maar wie kan mij wat verheldering geven? := :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 22:55 



 
Profiel   

Omdat ze niet meer mogen chippen chipt het EASP voor ze. Daarom staat die chip op hun naam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 23:11 



 
Profiel   

https://www.rvo.nl/sites/default/files/ ... anties.pdf
Paspoorten uitgegeven tot 17 december 2012 blijven geldig, dus vandaar ook dat je nog altijd een paspoort van hun hebt.

Wat betreft de achtergrond en de feiten, als er iets bekend was officieel zou het in het paspoort hebben gestaan. Ik vrees dat je niet achter de achtergrond van de ouders komt, of je moet het via de fokkers proberen.
Qua kleur, enige manier om het zeker te weten is testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 11:15 



 
Profiel   

Neonlight schreef
https://www.rvo.nl/sites/default/files/ ... anties.pdf
Paspoorten uitgegeven tot 17 december 2012 blijven geldig, dus vandaar ook dat je nog altijd een paspoort van hun hebt.

Wat betreft de achtergrond en de feiten, als er iets bekend was officieel zou het in het paspoort hebben gestaan. Ik vrees dat je niet achter de achtergrond van de ouders komt, of je moet het via de fokkers proberen.
Qua kleur, enige manier om het zeker te weten is testen.

Apart dat het KPST er niet bij staat want die zijn sinds juli erkend.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 11:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen