Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 260 van de 471 [ 11762 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263 ... 471  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor springpaardenfokkerij

 
Profiel   

Moet een KWPN hengst zijn toch? Wat vind je van Poker de Mariposa? Zelf nooit mee gedekt maar geeft inderdaad grote lang gelijnde veulens
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 09:20 



 
Profiel   

Agenix moet vergroten :D
Over drie maanden Verwacht uit onze 1.61 grote Jus de Pomme… we gaan het zien!

Leuke aankoop revalli! Ik ben heel benieuwd hoe het zich ontwikkeld..

Gaaf zo’n palomino, ik houdt ervan! Voor dochterlief een super gaaf valk kleurig merrie veulen aangeschaft uit een top lijntje. Grote D is de bedoeling. Bij paarden ook leuk, maar ik vind ze vaak gewoon minder en wil niet kleur boven kwaliteit stellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 09:28 



 
Profiel   

Bedankt voor de suggesties. Poker de Mariposa staat ook op het lijstje inderdaad. KWPN heeft voorkeur puur omdat het veulen dan in volle KWPN stamboek komt ipv reg A, maar voor de juiste hengst is dat ook te overzien.

Heb zelf ook een cremello die nu bijna 2 is. Wil daar nog een jaartje langer mee wachten voor ik haar laat insemineren. Zij heeft erg goede gangen, hele ruime stap en draf, en spring gefokt. Vader is Zoltar, en hij is een Banderas (v. Ulco).

Mijn merrie
[ img ]

En haar draf, inmiddels een jaartje geleden.
[ img ]

Haar vader
[ img ]

En haar moeder
[ img ]

Voor haar zit ik Kannan te overwegen. Heb ik tevens kans op of valk of palomino als Kannan een vos drager is, en vol KWPN papier. Voltaire zit bij mijn merrie ver genoeg erachter denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:28 



 
Profiel   

Iorrr schreef
Agenix moet vergroten :D
Over drie maanden Verwacht uit onze 1.61 grote Jus de Pomme… we gaan het zien!

Leuke aankoop revalli! Ik ben heel benieuwd hoe het zich ontwikkeld..


Gefeliciteerd trouwens! *\o/*

En spannend wat betreft je Jus de Pomme! Heeft ook vele goede nakomelingen en erg mooie hengst :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:29 



 
Profiel   

Welkom Lotte, leuke merries met mooie kleurtjes! Poker en Komme Casall vind ik beide mooie voshengsten. Beide ook even bekeken bij Nijhof. Komme Casall vind ik in het echt zo veel mooier dan op de foto, maar is misschien wel wat kort in vergelijking met Poker. Dus als je én vergroting en meer verlenging zoekt zou ik voor Poker gaan. Anders misschien toch is kijken naar Komme Casall, mooi dier. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:51 



 
Profiel   

xAnnouk schreef
Welkom Lotte, leuke merries met mooie kleurtjes! Poker en Komme Casall vind ik beide mooie voshengsten. Beide ook even bekeken bij Nijhof. Komme Casall vind ik in het echt zo veel mooier dan op de foto, maar is misschien wel wat kort in vergelijking met Poker. Dus als je én vergroting en meer verlenging zoekt zou ik voor Poker gaan. Anders misschien toch is kijken naar Komme Casall, mooi dier. :)


Bedankt! Komme Casall staat inderdaad ook op mijn lijst. Verder staan Sambucci de Muse er ook op maar hij is nog erg jong dus wil even zien hoe de nakomelingen van hem zijn.

Denk dat Komme Casall te beknopt is voor de palomino merrie maar de andere is wat langer in haar lijf en heeft zelf ook veel maat (de 2 jarige al voorbij terwijl er bijna een jaar tussen zit :') ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:05 



 
Profiel   

Ik lees al heel lang met jullie mee met heeel af en toe een post. Nu heb ikeen vraag aan jullie. Ik ben op zoek naar een fijn springpaard. Liefst van een jaar of 4/5. Mag wel wat groen zijn, maar liefst niet te ril (die tijd heb ik wel gehad haha).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 18:59 



 
Profiel   

Ik hoor van komme casall ook dat hij grote veulens geeft?

Pytje: wat is de vraag? :Y) of wij wat weten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 20:25 



 
Profiel   

:+ scherp, dat was idd geen vraag. Maar of jullie wat weten :D

Hou sporthorses en wat fb pagina’s wel in de gaten. Maar via via vind ik altijd wel fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 20:27 



 
Profiel   

Pytje, stuur mij gerust een pb met wat je juist zoekt. Ik weet altijd wel fijne paarden staan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 09:09 



 
Profiel   

Dank je Laurentii en de anderen! Ik heb jullie geantwoord/gepbt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 19:00 



 
Profiel   

Revali schreef
Ik hoor van komme casall ook dat hij grote veulens geeft?


Ik heb een normale maat ervan, wel grote van gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 20:13 



 
Profiel   

Thanks uiltje!vind het persoonlijk wel een risico met Comme il faut bloed

El Barone hoor ik ze ook wel van zeggen dat hij ze groot geeft. Blijft moeilijk. Als dominator niet zo duur was had ik die gekozen. Ik heb alleen nog maar hele grote gezien van hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 21:19 



 
Profiel   

Revali schreef
Thanks uiltje!vind het persoonlijk wel een risico met Comme il faut bloed

El Barone hoor ik ze ook wel van zeggen dat hij ze groot geeft. Blijft moeilijk. Als dominator niet zo duur was had ik die gekozen. Ik heb alleen nog maar hele grote gezien van hem.


Dominator moet je ook een jaar op voorhand al reserveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 07:18 



 
Profiel   

Wij waren het 1e jaar te laat. Maar 2e jaar kregen we het Sperma wel, moest wel de merrie wel aanmelden. Dus je kreeg het niet zo maar.
Maar in dit geval zou ik het ook niet doen bij deze merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 08:08 



 
Profiel   

Comme il faut zou ik zelf niet zo bang zijn. Hij is zelf niet zo groot, maar volgens mij fokt hij over het algemeen weinig kleine paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 18:20 



 
Profiel   

Sita_xx schreef
Comme il faut zou ik zelf niet zo bang zijn. Hij is zelf niet zo groot, maar volgens mij fokt hij over het algemeen weinig kleine paarden.


Ja idd... Komme casall en comilfo plus zeggen ze ook dat ie groot fokt.

Toch hebben wij wel kleinere van Comme ik faut op stal gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 18:45 



 
Profiel   

Startlijst gezien van hengstenkeuring in zangersheide
https://events.zangersheide.com/userfil ... tiging.pdf
Niet veel bloedspreiding meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 19:45 



 
Profiel   

De 4j aganix x nabab welke hier gefokt werd is vandaag goedgekeurd bij Zangersheide. Was als jaarling verkocht naar zangersheide en de oudste nakomeling uit de nabab. Heel fier dat hij goedgekeurd is, geeft hoop voor haar jongere nakomelingen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 20:37 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Charisma! Super gaaf om zoiets mee te maken. Wat betreft Comme il faut: Zelf rechtstreeks gebruikt op een Lux merrie van 1.75 en een veulen van 1.65 eruit gefokt. Dus zeker wel maat ingeleverd. Zie veel kleine van Comme il faut en je moet altijd oppassen met dat bloed. Nu een aantal nakomelingen gebruikt ( Comilfo en Pegase ) en echt mega veulens! Dus denk dat het een generatie over slaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 20:53 



 
Profiel   

Lexa: dat verkleinen kan natuurlijk ook een generatie hebben overgeslagen en nog van Lux komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 21:01 



 
Profiel   

Ik heb een comme il faut zoon gebruikt van 1.75m op een merrie van 1.73. Als het iets kleiner blijft is dat geen probleem zolang het maar 1,65m+. Bij beiden is de moederlijn volgens mij niet klein dus ik maak mij niet heel veel zorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 07:25 



 
Profiel   

Mijn 2 jarige Pegase is zojuist verkocht. Ze gaat naar een super plaats bij internationale ruiter dus ik hoop over aantal jaren te zien op wedstrijden. Ze kon echt wel super springen en heel gemakkelijk. Zo’n paarden zien ze graag. Goed voorbeen en goed achterbeen. Alleen is ze wel flink aan de maat.

Nixon merrie meegedaan met vrijspringen maar ze was te voorzichtig en groen. Geen vroege prijzen jammer. Ik geef haar de kans om verder uit te groeien. Snel achterbeen heeft ze wel. Techniek moet beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:00 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Dakario!

Wij hebben de Goodtimes drachtig van comme il faut zelf. Hoeft niet te vergroten, maar ik wil hem ik niet kleiner ;) We gaan zien waar het schip strand! Deze merrie geeft ze normaal groot genoeg dus we gaan het zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:05 



 
Profiel   

knap Charisma!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 260 van de 471 [ 11762 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263 ... 471  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen