Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 250 van de 475 [ 11854 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253 ... 475  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor springpaardenfokkerij

 
Profiel   

Dominator zou wel mooi passen. En anders iets van Pegase?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 15:51 



 
Profiel   

Pegase durft klein fokken.
Dominator inderdaad, maar dan moet je nu al reserveren voor 2022 (als er nog plaatsen zijn ondertussen ...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 16:29 



 
Profiel   

Wij hebben uit onze Lupicor merrie (1.74m) een hele beste Eldorado gefokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 16:39 



 
Profiel   

hoogendroog schreef
Wij hebben uit onze Lupicor merrie (1.74m) een hele beste Eldorado gefokt.


Zou ook wel passen, ik zou alleen bang zijn voor veel karakter :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 17:46 



 
Profiel   

We hebben drie Eldorado's en ik zou er nog wel drie bij willen hebben. Vind het super paarden! Lupicor geeft ze loerderig en Eldorado maakt ze moedig en brutaal. Ideale combi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 17:50 



 
Profiel   

hoogendroog schreef
We hebben drie Eldorado's en ik zou er nog wel drie bij willen hebben. Vind het super paarden! Lupicor geeft ze loerderig en Eldorado maakt ze moedig en brutaal. Ideale combi!


Ja dat ben ik zeker met je eens betreft moedig en brutaal.
Ik vond die van ons vooral erg brutaal haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 19:56 



 
Profiel   

Revali schreef
Wij zijn trouwens ook nog steeds op zoek naar een fokmerrie. Maar rechtstreekse merrielijn moet heel interessant zijn.


Heb je pb gestuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 23:49 



 
Profiel   

Hier de Eldorado 's ook brutaal. Chacoon zal ik niet adviseren, kwaliteit van p.s. is zeer twijfelachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 08:39 



 
Profiel   

Wat is p.s. ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 08:44 



 
Profiel   

Iorrr schreef
Wat is p.s. ?


paul s denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 10:00 



 
Profiel   

Ja, die bedoel ik. Ik heb er geen positieve ervaring mee.

Hebben jullie de merries al af gescand? Voor ons een matig jaar, zes gedekt, nu drie drachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 12:20 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie suggesties en het meedenken.

Dominator is idd een optie, maar niet mijn eerste keuze zeg maar. ;)

Van Chacoon heb ik al hele fijne paarden gezien, maar hij maakt ze wel neerwaarts en dat rijd ik niet graag. Ik zou vooral Chacoon's onder het zadel willen zien voor ik hem gebruik eigenlijk.

Eldorado.. Tsja, dat opperde mijn vriend ook al, en mss zou dat moedige haar idd ten goede komen (want loerderig is ze zeker hoogendroog haha :D - gelukkig is ze dat in de ring wel absoluut niet), maar ergens vind ik het toch nogal gewaagd. Onze Catoki merrie krijgt volgend jaar een Eldorado en ik denk dat ik die eerst wil afwachten. Ik heb wel al 2 Eldorado's op stal gehad en dat waren eerder koude manegepaarden, dus ik weet het nog niet. Grandorado is mss ook een optie, maar die is volgens mij nog elektrischer als Eldorado zelf?

Pegase heb ik al veel grote van gezien, maar dan denk ik dat op de merrie Nixon beter past, al kan ik niet helemaal zeggen waarom.

Ogano Sitte vind ik wel een leuke hengst Laurentii alleen heeft deze merrie daar veel te veel bloed voor :) Ik heb al 2 Ogano's gehad die zelfs door een trein niet tegen te houden waren, en ik ben bang dat het dan echt een heet oncontroleerbaar ding word, maar dat ie groter wordt en zou kunnen springen, daarvan ben ik ook zeker haha.

Dourkhan is voor mij niet echt een optie. Heel goed paard, maar te kort voor deze merrie. Ermitage Kalone stond hoog op mijn lijstje, maar zou schijnbaar zeker niet vergroten, ondanks zijn eigen maat.. Risico dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 12:39 



 
Profiel   

uiltje001 schreef
Ja, die bedoel ik. Ik heb er geen positieve ervaring mee.

Hebben jullie de merries al af gescand? Voor ons een matig jaar, zes gedekt, nu drie drachtig.
Hier deze week laatste gescand. Elk jaar maar 1 veulen, maar gelukkig merrie wel drachtig gekregen. Hoor het meer dat het een lastig jaar blijkt te zijn. Kennissen van ons 3 merries en niks drachtig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 12:45 



 
Profiel   

uiltje001 schreef
Hier de Eldorado 's ook brutaal. Chacoon zal ik niet adviseren, kwaliteit van p.s. is zeer twijfelachtig.

Wat bedoel je daar precies mee? De kwaliteit van Chacoon zelf, zijn sperma, de kwaliteit van Paul zelf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 13:29 



 
Profiel   

Embryo met Hem spoelen is ons in ieder geval niet gelukt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 14:39 



 
Profiel   

Is Paul niet zo vruchtbaar dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 14:46 



 
Profiel   

Wij hadden de merrie overigens meteen de eerste keer drachtig van Chacoon, dus dat sperma is prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 14:48 



 
Profiel   

hoogendroog schreef
Is Paul niet zo vruchtbaar dan?

:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 14:57 



 
Profiel   

hoogendroog schreef
Wij hadden de merrie overigens meteen de eerste keer drachtig van Chacoon, dus dat sperma is prima.

Volgens mijn hengstenhouder ook prima sperma. Onze niet meteen drachtig, maar bij geen enkele hengst meteen gelukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 15:22 



 
Profiel   

Cowgirltjuh schreef
Bedankt voor jullie suggesties en het meedenken.

Dominator is idd een optie, maar niet mijn eerste keuze zeg maar. ;)

Van Chacoon heb ik al hele fijne paarden gezien, maar hij maakt ze wel neerwaarts en dat rijd ik niet graag. Ik zou vooral Chacoon's onder het zadel willen zien voor ik hem gebruik eigenlijk.

Eldorado.. Tsja, dat opperde mijn vriend ook al, en mss zou dat moedige haar idd ten goede komen (want loerderig is ze zeker hoogendroog haha :D - gelukkig is ze dat in de ring wel absoluut niet), maar ergens vind ik het toch nogal gewaagd. Onze Catoki merrie krijgt volgend jaar een Eldorado en ik denk dat ik die eerst wil afwachten. Ik heb wel al 2 Eldorado's op stal gehad en dat waren eerder koude manegepaarden, dus ik weet het nog niet. Grandorado is mss ook een optie, maar die is volgens mij nog elektrischer als Eldorado zelf?

Pegase heb ik al veel grote van gezien, maar dan denk ik dat op de merrie Nixon beter past, al kan ik niet helemaal zeggen waarom.

Ogano Sitte vind ik wel een leuke hengst Laurentii alleen heeft deze merrie daar veel te veel bloed voor :) Ik heb al 2 Ogano's gehad die zelfs door een trein niet tegen te houden waren, en ik ben bang dat het dan echt een heet oncontroleerbaar ding word, maar dat ie groter wordt en zou kunnen springen, daarvan ben ik ook zeker haha.

Dourkhan is voor mij niet echt een optie. Heel goed paard, maar te kort voor deze merrie. Ermitage Kalone stond hoog op mijn lijstje, maar zou schijnbaar zeker niet vergroten, ondanks zijn eigen maat.. Risico dus!


Ik heb twee Ogano's uit een bloedhete merrie en zijn beide koele kikkers.
Een goede vriend van mij zijn fokkerij bestaat ook uit 70% Ogano bloed en maar enkele die echt té heet zijn. Ik zou het dus wel durven proberen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 16:26 



 
Profiel   

hoogendroog schreef
Wij hadden de merrie overigens meteen de eerste keer drachtig van Chacoon, dus dat sperma is prima.



We hebben vanaf 2018 er acht keer gedekt, met vijf verschillende merries. Een merrie heeft twee veulens gehad, nu een drachtig. Dus vijf keer gust, maakt niet uit welke hengst. Vandaar mijn twijfels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 17:36 



 
Profiel   

Maar dat hoeft niet aan PS te liggen. Er zijn meer oorzaken waarom een merrie niet opneemt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 18:12 



 
Profiel   

Met Ogano sitte heb ik geen ervaring maar darco bloed kan soms ook echt pittig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 20:25 



 
Profiel   

Hier vandaag gescand op 89 dagen en nog steeds drachtig *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 12:06 



 
Profiel   

Wat fijn Caro! Ik moet nog scannen volgende week, stel het steeds maar uit omdat er altijd genoeg andere dingen te doen zijn, maar 1 oktober komt nu wel in zicht.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 13:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 250 van de 475 [ 11854 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253 ... 475  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen