Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 284 van de 474 [ 11850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287 ... 474  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor springpaardenfokkerij

 
Profiel   

Revali schreef
Zouden jullie een paard voor de 3e keer laten opereren op dezelfde plek? Het ging om een chip in de kogel. 1e keer niet alles verwijderd. 2e keer goed met controle foto. Maar nu toch niet mooi glad op de foto. Mijn gevoel zegt 'het kan nooit goed'

Pfff nee zou ik niet doen :+
Straks heeft ie meer schade door de operatie dan hoe het nu is
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:26 



 
Profiel   

Revali schreef
beelo schreef
Oh de eerste veulentjes komen er al aan. Spannend!
Wij verwachten ons veulentje van Ermitage in mei. Hopelijk een merrieveulen en anders opnieuw dekken... :j
Zag dit weekend Gin Flip de Muze springen. Vond ik er wel goed uitzien. Heeft iemand van jullie al veulens van hem gezien? Zijn op zoek naar een jonge hengst die voldoende bloed doorgeeft. Suggesties altijd welkom :D


Wat voor een merrie heb je gebruikt bij Ermitage?


Is een Balou du Rouet merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:32 



 
Profiel   

Die farzack klinkt niet echt als een aanrader. Dan kun je beter montender zelf gebruiken zo te horen.

Ik zou dat alleen overwegen als het een groot risico op problemen geeft en zo klinkt dit nu niet. Drie keer zo'n gewricht in is ook niet 'gratis ' mbt littekenweefsel ed en niet mooi glad na 2 ok's klinkt ook niet als iets dat je makkelijk oplost:=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:39 



 
Profiel   

Fijn zulke reacties. Bevestigd mijn gevoel... En wat Gomir ook zegt qua littekenweefsel.. Als ik naar mijn eigen enkel en knie kijk wordt het er ook niet beter op met al die operaties -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 22:08 



 
Profiel   

besita schreef
Galop wil ik echt niet in toegeven bij een hengst zelfs al heeft de merrie een goede galop
Vind voor mij één vd belangrijkste factoren voor een springpaard



Spreek ik zeker niet tegen, maar je kan nu niet zeggen dat bv All In de beste galop heeft :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 09:36 



 
Profiel   

Maar ze krijgen niet allemaal de kans om bij werelds beste ruiter komen te staan
En er zijn inderdaad altijd uitzonderingen ..er hebben ook best wat franse paarden aan de top gestaan 20 jaar geleden waarvan velen met een slechte galop en dito mond maar er zijn weinig Bostys die zo'n paarden toch naar de top rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:14 



 
Profiel   

Heb op clipmyhorse al zijn filmpjes zitten bekijken en ik zie een paard met heel veel techniek en heel handig. Vandaar dat ik hem interessant vind, vooral in combinatie met de interessante franse moederlijn waar hij uitkomt. Hij is kampioen van Frankrijk geworden met niet echt een profi erop (misschien dat die mond in het begin daar van kwam, het zit dikwijls in het rijden), wat veel zegt over zijn springkwaliteit onder een gewone ruiter. Maar gelukkig denken we er soms anders over, anders deden we allemaal hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:54 



 
Profiel   

Kampioen bij de vierjarige zegt me niet zoveel persoonlijk
En wat vind jij zo interessant aan de moederlijn , gewoon uit nieuwsgierigheid want ik vind ze niet echt bijzonder ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:26 



 
Profiel   

Het is wat het is zo een kampioenschap, maar liever dat dan eentje die daar niet geraakt. Voor franse paarden zoek ik altijd info via het SF, gezien dat wel eens wil ontbreken op horses en daar zie je dat er redelijk wat sport dichtbij zit. Ben zelf nogal liefhebber van frans bloed en Flipper (double espoir dus via Ibrahim op Orange peel XX), Socrate (grand veneur dus via Amour du bois op Ultimate XX) en dan Olifant (ook terug op orange peel XX en Fra Diavolo XX) is echt een heel leuke opbouw van de moederlijn in mijn optiek, zeker in combi met Monterder die Rantzau XX via vader en moeder brengt en ook Ladykiller XX en Furioso XX. Vind dat veel interessante volbloeden er in samenkomen en het is eens een andere franse stam dan die van Fragence of Sophie du chateau. Vind hem fijn springen en dat hij in zo een stal staat toont dat de gezondheid ook top moet zijn en hij gaat kansen krijgen in de sport. De veulens die ik tot nog toe vond lijken mij ook zeker ok, maar dat zijn natuurlijk veilingveulens. Dus ik zoek noch wat verder, maar staat hoog op mijn lijst :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 12:30 



 
Profiel   

Mijn ervaring is wel dat heel veel XX bloed de galop niet gaat verbeteren. Als je zelf een merrie hebt die al veel XX draagt, zou ik er zeker bij wegblijven.

Iedereen doet natuurlijk wat hij wilt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 12:46 



 
Profiel   

ms off topic maar kent iemand de amazone van het verrichtingsexamen KWPN?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 12:54 



 
Profiel   

Umeo schreef
Mijn ervaring is wel dat heel veel XX bloed de galop niet gaat verbeteren. Als je zelf een merrie hebt die al veel XX draagt, zou ik er zeker bij wegblijven.

Iedereen doet natuurlijk wat hij wilt :D


Misschien even duiden, alle galoppeer vermogen en hardheid komt in oorsprong van de volbloed en ieder springstamboek is gebouwd rond haar succesvolle volbloeden. Het gaat trouwens over volbloeden in de vorige generaties die aan basis van hengstenlijnen staan, niet rechtstreeks volbloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:02 



 
Profiel   

Laten we het houden dat we daarover erg van mening verschillen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:53 



 
Profiel   

Galoppeer vermogen en hardheid = toch niet gelijk aan een goede galop? Ik denk dat het allang wel duidelijk is dat de vlakke galop van de volbloed (iig toch heel dichtbij) niet wenselijk is voor de moderne parcoursen.

Voor eventers ander verhaal denk ik.

Dat wil niet zeggen dat ze niet veel goeds hebben gebracht overigens :j

Maar goed, deze hengst heeft imo een kriebelgalop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:57 



 
Profiel   

Pantykous schreef
Galoppeer vermogen en hardheid = toch niet gelijk aan een goede galop? Ik denk dat het allang wel duidelijk is dat de vlakke galop van de volbloed (iig toch heel dichtbij) niet wenselijk is voor de moderne parcoursen.

Voor eventers ander verhaal denk ik.

Dat wil niet zeggen dat ze niet veel goeds hebben gebracht overigens :j

Maar goed, deze hengst heeft imo een kriebelgalop.


We even een onderscheid maken tussen de huidige volbloed en de stamvaders die ik noemde, dat is een totaal ander paard. Had het trouwens over volbloed in generatie 4, 5 en verder.

Ivm Farzack, had niet gevraagd op die hengst af te breken, ik hoop voldoende van de sport te kennen om een springpaard te kunnen beoordelen met voor en na delen (want dat hebben ze allemaal), wilde gewoon even vragen wie er al veulens van had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:12 



 
Profiel   

Je hoeft het niet zo persoonlijk op te vatten Merelhof, we mogen onze mening toch geven :)

Als jij er fan van bent en hem wil gebruiken gewoon doen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:20 



 
Profiel   

Nee, geen probleem, mag zeker, soms wat moeite met het taalgebruik, kan allemaal wat genuanceerder en niet iets meer onderbouwd. Zeker in een topic rond springpaardenfokkerij zou het fijn zijn af en toe toch de geschiedenis van de hedendaagse fokkerij en wat we eruit geleerd hebben mee te nemen in het gesprek. Maar de toekomst zal uit wijzen wat er allemaal van komt en gelukkig fokken we allemaal anders, anders was er niks aan :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:29 



 
Profiel   

Ja iedereen is vrij in zijn keuzes, maar soms kan het ook fijn zijn een andermans mening te horen omdat je het zelf misschien van een andere kant bekijkt.

Maar zeker je gevoel volgen! :Y)


Hoe denken jullie over Chellano in de moederlijn? Ik ben nu enkele paarden/hengsten tegengekomen met als moeder chellano en was elke keer positief verrast :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:36 



 
Profiel   

merelhof schreef
Nee, geen probleem, mag zeker, soms wat moeite met het taalgebruik, kan allemaal wat genuanceerder en niet iets meer onderbouwd. Zeker in een topic rond springpaardenfokkerij zou het fijn zijn af en toe toch de geschiedenis van de hedendaagse fokkerij en wat we eruit geleerd hebben mee te nemen in het gesprek. Maar de toekomst zal uit wijzen wat er allemaal van komt en gelukkig fokken we allemaal anders, anders was er niks aan :).

Mischien zijn we niet wijzer... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:43 



 
Profiel   

Ja ik hou best veel van Chellano en kom best vaak een goede tegen idd vaak aan moederskant :j

Merelhof , het is een forum en een discussietopic , iedereen is vrij om zijn mening te geven
Ik kraak hem niet af , ik vind ( en dat is persoonlijk ) er weinig aan
Volbloed was 50 jaar terug goed om de merriestapel te verbeteren en te veredelen , dat was ook nodig
Ik denk niet dat we er nu nog meer volbloed aan toe moeten voegen ( neerwaarts type , vlakke galop enz )
Ik denk zelfs dat we best een beetje terug de omgekeerde richting op kunnen
Bovendien heeft volbloed heel veel ocd in de paardenstapel gebracht
En ja een Laudanum ( en andere ) hebben veel goede dingen bijgebracht
Maar zo ene heb je tegenwoordig ook niet meer voorhanden

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:52 



 
Profiel   

https://youtu.be/rAoHpRQcPWM

Even n kleine spam

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:55 



 
Profiel   

Ik zeik ook zeker de hengst niet af maar het is nuttiger om kritisch te zijn dan om alles 10-en te geven denk ik.

Fijne merrie Eilander, heb je er vertrouwen in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:01 



 
Profiel   

Revali schreef
Zouden jullie een paard voor de 3e keer laten opereren op dezelfde plek? Het ging om een chip in de kogel. 1e keer niet alles verwijderd. 2e keer goed met controle foto. Maar nu toch niet mooi glad op de foto. Mijn gevoel zegt 'het kan nooit goed'

Je krijgt toch littekenweefsel over littekenweefsel.
Medicijn moet niet erger worden dan de kwaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:03 



 
Profiel   

Pantykous schreef
Ik zeik ook zeker de hengst niet af maar het is nuttiger om kritisch te zijn dan om alles 10-en te geven denk ik.

Fijne merrie Eilander, heb je er vertrouwen in?

Ja, heb er wel vertrouwen in. Heeft veel vermogen en n goede techniek. Eindeloze energie wat nu nog wel eens moeilijk in goede banen te leiden is en een enorm groot hart. Deze is nergens bang van en knalt overal over. Heel houden is de boodschap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:08 



 
Profiel   

Mooie merrie Eilander! Hopelijk een mooi resultaat op de veiling!

Revali: opereren om te opereren is ook zo wat...ik denk ook niet dat ik het nog eens zou laten opereren.
Geen ervaring met chellano in de moederlijn, 1 chellano gereden, was een kreng :D wel kwaliteit!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 284 van de 474 [ 11850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287 ... 474  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen