Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 257 van de 475 [ 11855 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260 ... 475  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor springpaardenfokkerij

 
Profiel   

Oehlala schreef
Revali, wat is dat voor iets ?

wij voeren ook altijd vit e bij, zodra ze het gras afgaan, maar voorlopig staat er nog veel gras.


Liksteen/emmer van 20 kilo
Dit zit er in:

[ img ]

Heb hem nu in het land staan. Straks zet ik hem in de buitenstal.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 11:41 



 
Profiel   

Gewoon standaard vitamine E of iets speciaals?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 08:30 



 
Profiel   

ik heb er 1 zonder Selenium, van Pharmahorse geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 09:39 



 
Profiel   

Ik volg nu een jaar of 2 Candy de Nantuel, vind ik ook een interessante hengst. Goede galop, lijkt wel soms wat zwaar. Ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen onder Penelope.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 10:29 



 
Profiel   

Ik geef rijstolie
Echt topspul !! Zit alles in wat je nodig hebt en kost niet wat al die supplementen kosten
Alleen paar dagen stoppen voor internationale wedstrijden want 1 ingrediënt staat op de lijst

Spierbevorderend , goed voor vacht en hoeven
En dus ook algemeen welzijn en ook voor de merries

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 11:19 



 
Profiel   

Interessant Besita. Hoeveel geef je ze daar van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 11:33 



 
Profiel   

ja idd. en waar koop je dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 11:42 



 
Profiel   

besita schreef
Ik geef rijstolie
Echt topspul !! Zit alles in wat je nodig hebt en kost niet wat al die supplementen kosten
Alleen paar dagen stoppen voor internationale wedstrijden want 1 ingrediënt staat op de lijst

Spierbevorderend , goed voor vacht en hoeven
En dus ook algemeen welzijn en ook voor de merries


Oh das een goeie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 12:17 



 
Profiel   

Umeo schreef
Interessant Besita. Hoeveel geef je ze daar van?

Opvoeren naar een dikke mok per dag :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 12:33 



 
Profiel   

Oehlala schreef
ja idd. en waar koop je dat?

Als je maar 1 paard hebt kan je dat gewoon in de supermarkt kopen ( king rijstolie bvb )
Wij kopen 10 liter bidons bij een groothandel

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 12:35 



 
Profiel   

Rijstolie is een bijproduct van rijstplanten en is een van de meest veelzijdige oliën. Rijstolie is daarnaast een langzame energiebron en dus een uitstekende brandstof voor de spieren. Rijstolie is een natuurlijke bron van Gamma-oryzanol en ferulinezuur (anti-oxidant)
Onderzoeken in Amerika, Japan en Australië tonen aan dat Gamma-oryzanol een positief effect heeft op de gewichtstoename en sportprestaties. Gamma-oryzanol stimuleert het hormoonstelsel wat resulteert in een verhoogd vetmetabolisme en eiwitsynthese- en afbraak. Dit leidt tot meer spiermassa en een toename van het spier – vet ratio. De toename van de spiermassa zal voornamelijk zichtbaar zijn rondom de romp, hals en schoft.
Een andere studie heeft aangetoond dat Gamma-oryzanol de kans op maagzweren (veroorzaakt door stress) vermindert, zonder dat de gastro-intestinale motiliteit wordt verstoord.
De stoffen Gamma-oryzanol en ferulinezuur zijn vet oplosbaar, wat betekent dat er vetten voor nodig zijn om deze stoffen efficiënt door het spijsverteringskanaal te kunnen laten opnemen. Dit geldt ook voor de vet oplosbare vitamines A, D, E en K. De Gamma-oryzanol bevindt zich in een natuurlijk vorm in de rijstolie en is daardoor veel beter opneembaar dan de poedervormen waaraan Gamma-oryzanol is toegevoegd.
Rijstolie bevat tevens tocotrienol (de meest natuurlijke en actieve antioxidant) en is ook een bron van de 4 tocoferolen beta, gamma en delta. Deze vet oplosbare stoffen vormen de basis voor een goed opneembare en natuurlijke Vitamine E.
Het belang van deze natuurlijke antioxidanten mag niet onderschat worden. Deze antioxidanten maken de vrije radicalen in het lichaam onschadelijk. Vrije radicalen zijn een natuurlijk bijproduct van verschillende verbrandingsprocessen in het lichaam waar zuurstof voor nodig is. Bij paarden komen de vrije radicalen meestal in een O2 vorm voor, de zuurstof molecuul, wanneer deze niet onschadelijk wordt gemaakt kan deze schade aanbrengen aan de celwanden, de celstructuur en het genetische materiaal in de cellen.
Een sportpaard heeft een hoge energiebehoefte, oliën zijn een belangrijk bron van langzaam beschikbare energie. Rijstolie bevat in het algemeen 2.5 x meer energie dan graansoorten. Rijstolie wordt bijna helemaal opgenomen in de dunne darm van het paard, dit resulteert een koele vorm van energie welke veilig aan elk soort paard (ook hete paarden) gevoerd kan worden. Door het bijvoeren van rijstolie kan de hoeveelheid graan en brok verminderd worden. Zo kan je toch aan de energiebehoefte van je paard voldoen zonder hem te overvoeren met brok en graan, het hoge suikergehalte in de brok kan voor veel problemen zorgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 12:38 



 
Profiel   

Het is echt topsspul
Na een week merk je gewoon al zoveel verschil hoe paarden eruit gaan zien
Is ook nog eens heel goed voor paarden met maagzweren , stress enz
Als iemand de gegevens wil waar ik het bestel stuur maar een pb
Ik bestel telkens 2 × 10 l en dat sturen ze na betaling op naar huis

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 12:43 



 
Profiel   

Is dit ook te voeren aan jonge paarden? M'n jaarling staat steeds wat schraal, niet raar met z'n enorme lijf maar toch..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 14:13 



 
Profiel   

Interessant. Ik ga het ook eens proberen. Maar dus wel doping voor de Fei?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 15:04 



 
Profiel   

Revali schreef
Interessant. Ik ga het ook eens proberen. Maar dus wel doping voor de Fei?

Ja die gamma- oryzanol is doping positief dus een dag of 5 voor wedstrijd stoppen !

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 15:23 



 
Profiel   

Brigitte_D schreef
Is dit ook te voeren aan jonge paarden? M'n jaarling staat steeds wat schraal, niet raar met z'n enorme lijf maar toch..

Ja zeker, het is gewoon veel beter dan lijnzaadolie

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 15:24 



 
Profiel   

Weer bijgeleerd! 1 paard van mij had constant last van maagzweren bij sportprestatie. Rijstolie is dus goeie tip.

Voila veulentjes zijn gespeend en vertrokken naar de opfokstal.
Andere 2 tweejarigen zijn teruggehaald. Ze zijn beetje schraal. Hoe bouw ik beste op? Meer spiertoename zonder ze te overvoeren. Alle energie zit momenteel in de groei bij de grote. De kleine ziet goed uit en mag zo blijven.
[ img ]
Ze gaan in dag op winterwei en s avonds op stal (ze zijn te aanhankelijk aan elkaar). Half oktober ga ik naar nationale prijskamp proberen predikaat te halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 00:15 



 
Profiel   

Even veel te druk met alles, maar weer bij :D

Goede tip die rijstolie! Ik zou wel willen weten waar je het besteld besita want met 1 liter van de supermarkt kom ik niet zo ver ;)

Wij hebben dressuurpaard naar Japan verkocht, ben heel benieuwd hoe die zich daar gaat ontwikkelen! Is door een investeringsmaatschappij gekocht, net zoiets als NOP hier.

Veulens zijn er inmiddels af en pony veulen is gearriveerd. Gaat mooi, leuk koppeltje voor dit jaar. [ img ]


[ img ]


Laatst bijgewerkt door Iorrr op 06-10-21 07:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 07:50 



 
Profiel   

Hoe groot zijn ze Dakario? Puur om te vergelijken met de 2 jarige thuis?
Die komt na de winter naar huis. Ik ben heel benieuwd en heb echt zin om nog eens met een jonkie aan de slag te gaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 07:50 



 
Profiel   

Zien er goed uit Iorrr!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 07:51 



 
Profiel   

Wij doen altijd gewoon met goed hooi (grote balen in plastic, rijker als kleine baaltjes) en eventueel maïsmeel bij. Worden ze snel voller van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 07:52 



 
Profiel   

Hier heeft de vigo verworpen, was 5 maanden ver... heel zuur, zeker aangezien de embryo reeds verkocht was!

Ik zou idd ook goed hooi geven en iets van maismeel of bietenpulp erbij.

Leuk stel Iorrr!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 08:06 



 
Profiel   

Balen charisma!

Hier krijgen de jonge paarden onbeperkt hooi en daar doen ze het goed op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 08:14 



 
Profiel   

Oh dat is balen charisma.

Leuk stel iorrrr.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 08:54 



 
Profiel   

Goed en veel hooi is idd het allerbelangrijkste :j
Mais ben ik geen fan van ,heb ik eens een jaar gegeven en kreeg heel veel zomereczemers het jaar erop , schijnt een hele scheve verhouding te geven maar weet zo niet meer in wat
Bietenpulp wel echt fan van ,ook voor de sportpaarden een halve emmer :j

Dakario Rijstolie werkt echt heel goed tegen maagzweren , had verleden jaar een 4 jarige ( echte stresskip van binnen ) die niet te rijden was onder het zadel en kreeg ze helemaal niet voller was bijna een skelet na spenen veulen ,gastroscopie wees maagzweren aan en ben direct met de medicatie begonnen en rijstolie , na een maand supplement en rijstolie en ze staat er nu heel mooi op en is parcoursklaar :D
Ik stuur je een pb Iorr

Voor sportpaarden die ook op brok of muesli staan zou ik wel adviseren om half lijnzaadolie ( of koolzaadolie ) half rijstolie te geven ivm verhouding omega 3 - omega 6
Ik doe het zelf niet en heb echt uitstekende resultaten
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 08:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 257 van de 475 [ 11855 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260 ... 475  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen