Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:26

Brigitte_D schreef:
Ik zit er over te denken om m'n bijna 2 jarige poker x Indoctro te verkopen. Wat kun je op dit moment voor zo'n paard vragen?


Vindt dat zelf een ongunstige leeftijd. Als je hem/haar nog een jaar kan houden tot 3 jaar dan kan je fatsoenlijk geld vragen als de foto’s goed zijn

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:29

Aan de andere kant heb je dan nog een jaar kosten en als de foto's niet goed zijn valt de opbrengst ook tegen. Dus als je al weet dat je wil verkopen is een jaar wachten niet altijd de beste keus.
Ik zie in oudere bokt-berichten dat het een hengst is en dan is verkopen met 2/2,5 nog helemaal niet zo raar als het er een is die interessant zou zijn voor de hengstenkeuring.

lexa

Berichten: 737
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:59

Ik zou nu verkopen! Er is namelijk een tekort aan paarden . Eerder vroegen ze veel 3 en 4 jarige maar tegenwoordig zijn ze ook op zoek naar 2 jarige paarden

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:29

Nou ik zit wel in dubio ook, de prijzen zijn nu gunstig. Het is een correct type, wel erg groot. Moeder zelf heeft niks gepresteerd, lijntje daarachter is wel top

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lightninggg

Berichten: 603
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:03

Ik denk dat we een hele goede pony op stal hebben, vandaag voor de eerste keer op verplaatsing. Roczan is een 5 jarige pony maar paard gefokt. Moeder is een Winningmood merrie en vader is Le Blue Diamond. We willen de moeder dit jaar laten dekken door Chaudfontaine van Jos Lansink.
Afbeelding
Afbeelding

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:06

hoe groot is die? Oogt ook echt als een pony.

Brigitte D, gewoon op internet zetten met een vraagprijs, dan zie je vanzelf wel of er interesse in is. Persoonlijk zou ik er wel een set foto's bij maken, dan weet je ook wat je verkoopt.

Lightninggg

Berichten: 603
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:08

Roczan is 1m45 dus een echte middelmaat D pony

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:12

Oehlala schreef:
hoe groot is die? Oogt ook echt als een pony.

Brigitte D, gewoon op internet zetten met een vraagprijs, dan zie je vanzelf wel of er interesse in is. Persoonlijk zou ik er wel een set foto's bij maken, dan weet je ook wat je verkoopt.


Een 1, 5 jarige op de foto heeft dat wel zin? Heb mij ooit is laten vertellen dat er nog weinig groeischijven gesloten zijn en het weggegooid geld is.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:23

Mooie pony Lightninggg!

Heeft de moeder recent ook te koop gestaan Brigitte? Ik zou zweren dat ik dit rijtje nakomelingen laatst ook voorbij heb zien komen toen ik naar de afstamming van een te koop staande Indoctro-merrie keek :+

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:41

Brigitte_D schreef:
Oehlala schreef:
hoe groot is die? Oogt ook echt als een pony.

Brigitte D, gewoon op internet zetten met een vraagprijs, dan zie je vanzelf wel of er interesse in is. Persoonlijk zou ik er wel een set foto's bij maken, dan weet je ook wat je verkoopt.


Een 1, 5 jarige op de foto heeft dat wel zin? Heb mij ooit is laten vertellen dat er nog weinig groeischijven gesloten zijn en het weggegooid geld is.



Ik had begrepen dat hij al 2 was, excuses.
Benen kunnen wel met 2 jaar geloof ik. Wij hebben vorig jaar een tweejarige verkocht, en iedereen wilde daar toch wel foto's bij, dus dat hebben we uiteindelijk toch maar gedaan.

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:48

Mijn 2,5 jarige was ook al op foto’s gezet. Alleen even een foto opnieuw laten maken om twijfel van herbeoordeling van andere kliniek.

Was allemaal prima verder

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:58

gomir schreef:
Mooie pony Lightninggg!

Heeft de moeder recent ook te koop gestaan Brigitte? Ik zou zweren dat ik dit rijtje nakomelingen laatst ook voorbij heb zien komen toen ik naar de afstamming van een te koop staande Indoctro-merrie keek :+


Klopt gomir! Alleen was ze al niet meer van mij

Revali

Berichten: 1191
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 20:34

Wij hebben toen onze 1,5 jarige laten keuren, maar da heeft paar foto's niet gemaakt. Had geen zin volgens hem.

Maar op Zangersheide zeiden ze juist met die leeftijd keuren.

Dus geen idee wat het beste is,

Zie idd wel steeds meer vraag naar ook 2 jarigen.
Wij doen dan nu een 3 jarige in de veiling. Vorig jaar gedaan en dat beviel goed, dus maar weer proberen.

lexa

Berichten: 737
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 09:11

Hoe was BWP revali? Nog interessante hengsten gezien?

Iorrr

Berichten: 4033
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 09:42

Wij hebben net een 3,5 jarige en een 2,5 jarige verkocht. Beiden groen, maar goed op de foto.

Ik ga onze Jardonnay ook verkopen. Ben er heel erg gek van maar mijn been kan niet meer dan 1 paard aan, dus ik moet kiezen.

Nog een vraag aan jullie: ik heb twee jaar geleden een pony veulen gekocht (v. Pablo) met de vetwachting dat het ene grote D zou worden… echter ze word in maart 3 jaar en is 1.37 en is al erg ‘af’. Dus dan maar duimen dat het een grote C blijft, dochterlief is 9 dus ook goed zo. Zal dekken zin hebben?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 11:13

Wat jammer Iorrr, dat is die hele leuke donkere toch?
Fijn dat ze allemaal goed op de foto waren, dat verkoopt een stuk makkelijker.
Ik moet binnenkort de Impressive uit Bella ook nog even keuren, die wordt 3 dit jaar.

Ik geloof er nooit zo in dat ze stoppen met groeien door een veulen. Als ik zie hoe mijn Arezzo het afgelopen jaar is gegroeid en ontwikkeld tijdens de dracht dan heeft dat echt weinig invloed gehad.

Revali

Berichten: 1191
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 11:26

lexa schreef:
Hoe was BWP revali? Nog interessante hengsten gezien?


Top!!
De Nixons vielen positief op qua types. Alleen allemaal wat horizontaal in de hals met weinig kap. Dat zag je dan wat terug in het springen. Maar allemaal snel in de benen en kont eruit.

Pegases ook zeer positief. Mooie types. Goed springen! Dus die houd ik in gedachten voor mijn merrie

Mosito van het hellehof in types wisselend, op de sprong heel attent. Iets zonder rug/teveel met de kop erop. Maar snelle reflexen

Er was 1 ermitage kalone, werd ik wel vrolijk van. Mooi type. Niet zo'n mooi hoofd haha. Maar goed springen.

1e dag vrijspringen was echt veelbelovend! Vond de meeste goed springen zonder het hele extreme. Ook in types vond ik het allemaal erg positief. Laatste dag zag je toch wel dat veel hengsten moe waren(4e dag)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 11:31

4 dagen is ook wel veel voor die jonge paarden :=
Vriendin van mij heeft een merrie drachtig van Pegase op aanraden van de Belgische stal waar de merrie als pleegmoeder stond vorig seizoen. Erg benieuwd wat daar voor veulen uit komt!

Iorrr

Berichten: 4033
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 12:02

gomir schreef:
Wat jammer Iorrr, dat is die hele leuke donkere toch?
Fijn dat ze allemaal goed op de foto waren, dat verkoopt een stuk makkelijker.
Ik moet binnenkort de Impressive uit Bella ook nog even keuren, die wordt 3 dit jaar.

Ik geloof er nooit zo in dat ze stoppen met groeien door een veulen. Als ik zie hoe mijn Arezzo het afgelopen jaar is gegroeid en ontwikkeld tijdens de dracht dan heeft dat echt weinig invloed gehad.


Ja die is echt heel knap en donkerbruin… 100% mijn smaak en gezond. Dus gaat erg tegen me gevoel in, maar ik kan het gewoon niet nu.

Revali

Berichten: 1191
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:58

gomir schreef:
4 dagen is ook wel veel voor die jonge paarden :=
Vriendin van mij heeft een merrie drachtig van Pegase op aanraden van de Belgische stal waar de merrie als pleegmoeder stond vorig seizoen. Erg benieuwd wat daar voor veulen uit komt!


Oh ben ook erg benieuwd! Weet je wat voor type merrie dat is?

De chacflys moesten ook veel apart zijn. Maar die hebben we steeds gemist omdat we zelf daar net voor waren

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:13

Zij heeft hem gebruikt op een grootramige merrie van Vigaro Z.

Iorrr

Berichten: 4033
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:06

Revali schreef:
gomir schreef:
4 dagen is ook wel veel voor die jonge paarden :=
Vriendin van mij heeft een merrie drachtig van Pegase op aanraden van de Belgische stal waar de merrie als pleegmoeder stond vorig seizoen. Erg benieuwd wat daar voor veulen uit komt!


Oh ben ook erg benieuwd! Weet je wat voor type merrie dat is?

De chacflys moesten ook veel apart zijn. Maar die hebben we steeds gemist omdat we zelf daar net voor waren



Ja daar hoorde ik ook veel goeds van!

Umeo
Berichten: 2218
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:54

Ik heb ook al veel positieve dingen van de Chacflys gehoord. Kan enkel niet uit ervaring spreken.

Is bij jullie de hengstenkeuze voor dit jaar al rond?
Ik word wel vrolijk van de nakomelingen van Inaico VDL. Vindt ze beter dan hemzelf :j (niet dat hij slecht is)

Umeo
Berichten: 2218
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:57

Is er hier iemand redelijk thuis in de particuliere verkoop van veulens aan huis die ik eens een vraagje mag stellen over de prijs van een veulen?

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:06

Umeo schreef:
Ik heb ook al veel positieve dingen van de Chacflys gehoord. Kan enkel niet uit ervaring spreken.

Is bij jullie de hengstenkeuze voor dit jaar al rond?
Ik word wel vrolijk van de nakomelingen van Inaico VDL. Vindt ze beter dan hemzelf :j (niet dat hij slecht is)


nee nog helemaal niet, ik heb wel een idee, maar ik weet niet of iedereen daar blij mee gaat worden :')

Veulenverkoop niet veel ervaring mee, dit jaar wel iemand over de dam gehad, maar we kwamen er qua prijs niet uit.