Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 401 van de 471 [ 11762 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404 ... 471  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor springpaardenfokkerij

 
Profiel   

Revali schreef
Heeft Comthago een iets krom achterbeen? Dat leek mij namelijk zo...en nu heb ik een paar (zeer mooie) nakomelingen gezien met een iets krom achterbeen.

Veel plezier eilander!

Leuk Caithlynn...altijd mooi om de hengsten in het echt te zien

Ik ga ook voor vers bij de zapatero...ik betwijfel alleen of ik het met de veulenhengstigheid al moet proberen

Ja, dat heeft ie wel wat ja.
Heb even in het schoolrapport van die van mij gekeken en die wordt op 101 gescoord dus daar valt overheen te stappen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 06:25 



 
Profiel   

De Chin was vorig jaar 6 dagen na veulen weer hengstig. En hoppa meteen drachtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 06:26 



 
Profiel   

Is er iemand op de KWPN hengstenkeuring / online aan het volgen ?

Verslagje ? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 11:05 



 
Profiel   

Ik heb de veulenhengstigheid overgeslagen en daarna op de 1e hengstigheid weer drachtig. Cohinoor was een mooie combinatie maar ik heb nooit dv gebruikt en ga liever voor vers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 15:14 



 
Profiel   

Wij hebben veulen hengstigheid nog nooit gepakt. Gaat enorm tegen m’n eigen gevoel in (sinds ik zelf moeder ben :p) maar na 20 dagen hengstig spuiten en dan insimineren doen we vaak en is ook meestal raak :D

Mijn aangekocht mylord veulen heeft haar doc predicaat gehaald: blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 08:18 



 
Profiel   

Top Iorrr!

Veulen hengstigheid heeft bij ons nog niet zoveel succes opgeleverd. Doen meestal de keer erna.

Las iets over Cohinoor over hoe hij fokt? Heb hem 1x gebruikt bloedmooie nakomeling! maar helaas voor mij 10cm te klein (e-pony). Inmiddels verkocht aan mijn broer voor zijn vrouw en dochter. Wat ik tot nu toe van hem heb gezien valt mij niet tegen in type, beweging en rijbaarheid. Of ze het laatste erin hebben weet ik niet. Maar hij is nu dv? dus ze hebben hem verkocht?

Volg af en toe online de hengstenkeuring. Helaas te volle planning om naar Den Bosch te gaan.

@Gomir: zin in aankomende maandag? :P Ben erg benieuwd! en doel is vooral blijven zitten :P :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 09:23 



 
Profiel   

Iorrr schreef
Wij hebben veulen hengstigheid nog nooit gepakt. Gaat enorm tegen m’n eigen gevoel in (sinds ik zelf moeder ben :p) maar na 20 dagen hengstig spuiten en dan insimineren doen we vaak en is ook meestal raak :D

Mijn aangekocht mylord veulen heeft haar doc predicaat gehaald: blij mee!


Dag 20 na de bevalling spuiten? Dus 10 na hun eigen eerste hengstigheid ongeveer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:11 



 
Profiel   

doen wij ook zo rensju

Wie verwacht er dit jaar vroeg een veulen?
Ik moet nog tot half april wachten :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 09:31 



 
Profiel   

Wij spuiten ook hengstig op 20 dagen.

Ik moet nog tot midden mei wachten. Nog lekker lang en zie al zoveel veulens passeren :Z

Gaat er iemand naar de hengstenshow van Zangersheide?
Ik ben blij dat hun nieuwe locatie Sentowerpark is. Woon er 20 min vandaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 13:40 



 
Profiel   

Ah oke, lijkt me vooral handig bij merries die slecht laten zien dat ze hengstig zijn

Hier geen veulen gelukkig, merrie is de hele zomer niet hengstig geweest en had teveel ingeleverd aan afgelopen veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 13:56 



 
Profiel   

Ik ben niet zo actief op dit topic.
Maar ik vroeg me af of er hier al meer mensen een Mindset ES veulen hebben (of verwachten)?
Mijn ster goodtimes merrie is 10 mei uitgerekend van een veulen daarvan.
2 jaar geleden had ze al een erg mooi veulen van Manchester red wine, dus hoop dat deze combi net zo goed uitpakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 12:40 



 
Profiel   

shadow33 schreef
Ik ben niet zo actief op dit topic.
Maar ik vroeg me af of er hier al meer mensen een Mindset ES veulen hebben (of verwachten)?
Mijn ster goodtimes merrie is 10 mei uitgerekend van een veulen daarvan.
2 jaar geleden had ze al een erg mooi veulen van Manchester red wine, dus hoop dat deze combi net zo goed uitpakt.


Een vriendin van mij heeft een mindset veulentje gekocht, een hengst afgelopen jaar .

Wel echt het hoofd van Aganix een vosje , verder heel correct veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 15:58 



 
Profiel   

Mijn eerste veulen dit jaar komt al binnen 3 weken normaal. Een Dancing heros de rock x Crawford. Vorig jaar dancing heros gebruikt maar was een echte gok want buiten 1 foto heb ik er geen beelden van gezien. Sinds zaterdag wel heel blij met mijn keuze want hij sprong heel fijn rond op de hengstencompetitie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 18:56 



 
Profiel   

Ik moet wachten tot ergens 3e week mei

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 19:12 



 
Profiel   

Hier is de eerste geboren, 3 weken te vroeg maar een stevig veulen, 3 staan ingenaaid en 2 van een klant zijn gebracht om te bevallen
Is bij mij anders omdat het geen eigen veulens van mij zijn e het er een +- 300 zijn maar ik ben er wel dagelijks mee bezig, bij de meeste ook van insemineren tot bevallen
Nu nog namen bedenken groot deel is BWP dus de letter A, gedeelte zangersheide dus afhankelijk van de hengst. Met zoveel paarden hebben wij ook ontzettend veel namen nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 20:10 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Lynn_nikita met het eerst geboren veulen .
Dan zie jij het hele veulen seizoen wel veel veulens voor bij komen .
Doe je wel veel ervaring op qua hengsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 20:26 



 
Profiel   

lexa schreef
Gefeliciteerd Lynn_nikita met het eerst geboren veulen .
Dan zie jij het hele veulen seizoen wel veel veulens voor bij komen .
Doe je wel veel ervaring op qua hengsten.



Niet alles is van ons zelf, veel bekende stallen hebben hun fok of draagmerries mij ons staan en die keuzes worden dan ook door de eigenaar gemaakt, vaak ook hun eigen hengsten.
Ik ben er nu el veel meer mee bezig en overleg ook met mijn baas wat verbeterd kan worden bij merries en welke hengst daarop past en hij leert mij veel dingen daarin. Wij gaan wel echt voor commerciële hengsten en hebben het geluk door connecties ook exclusievere hengsten te mogen gebruiken en ik kom op heel veel plekken. Ontzettend leerzaam.

Het eerste veulen is trouwens een El dorado ( van een klant).
Wij gaan dit jaar voor veel merries voor een iets rustigere hengst kiezen, goed karakter, veel merries zijn erg heet en voor de meeste ruiters "teveel".

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 20:35 



 
Profiel   

Wat leerzaam Lynn!!!

Had een 3e camera gekocht.maar deze is dwars en werkt alleen als mijn telefoon dezelfde WiFi heeft...zo bijzonder. Andere camera's van 't zelfde merk werken gewoon op 5g.bij mijn zwager werkt deze ook gewoon op 5g bij hem thuis.maar hier niet -O-

Iemand nog een idee voor een camera?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 07:36 



 
Profiel   

Ontzettend leerzaam als je zoveel veulens ziet verschijnen!

Mij zie je begin mei weer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 09:38 



 
Profiel   

Hier komt alles ongeveer in april. Ik hoop dat de Arezzo er niet weer bijna een jaar over doet...:+
(en dat ze dit jaar wat voorzichtiger doet := )

Ik heb mijn eerste fokproduct uit Bella vanmorgen uitgezwaaid. Was nog niet de bedoeling om haar te verkopen, maar in de aanloop naar Amsterdam was er al een paar keer interesse en toen ze daar in de entourage van Jumping Amsterdam ook gewoon haar ding even deed werd dat te serieus om haar nog langer aan te houden :+ Ze gaat naar een supergoede plek dus ik hoop dat we er in de toekomst nog van horen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:18 



 
Profiel   

Lynn, wat een mooi job heb jij.
Niks mooier dan een nieuwe geboorte ( mits het allemaal goed gaat)

Gomir, ik zag je merrie voorbij komen op Facebook. Mooi dier!
Hopelijk hoor je er nog van.

Afgelopen vrijdag bij de Quabri wezen kijken.
Die is nu 2,5 maand onder het zadel en pakt het goed op.
Zo'n ontzettend brave merrie met instelling.
Afgelopen week mee op oefenparcours en liep zo wat sprongetjes rond terwijl het pas de 4e keer was dat ze onder de man sprong.
Blij mee. Hopelijk mijn toekomstige fokmerrie. Ze heeft in elk geval maat en lengte mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 13:28 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 13:28 



 
Profiel   

Mooi Type Eilander, hoe groot?

Gomir gefeliciteerd, mooi fokprodukt!

Vraagje fokken jullie wel eens met een hengst die drager is van het WFFS gen?
Normaal bedank ik altijd maar nu heb ik zo’n gave hengst gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 13:41 



 
Profiel   

Ik zou er geen moeite mee hebben, maar wel mijn merrie testen vooraf. Twee dragers paren vind ik geen optie dus dat zou ik zeker willen weten.

Mooi paard eilander, fijne amazone ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 14:47 



 
Profiel   

@ gomir ik zag het op fb voorbij komen. Gefeliciteerd
@eilander dat is geen kleintje zo te zien. Fijn karakter is goud waard
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 401 van de 471 [ 11762 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404 ... 471  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen