Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 252 van de 471 [ 11762 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255 ... 471  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor springpaardenfokkerij

 
Profiel   

Dakario schreef
Stoere pose van uw zoontje Ioorrr! Nu moet ik eerst naar hem kijken voordat ik de paarden zie!
?


Haha dat is onze opzichter! Hij wil er niet op, maar weet alles en helpt met alles ;)

Ik gebruik veel zo’n ding https://www.ej.nl/paard/longeren/hulpte ... zQQAvD_BwE
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 09:47 



 
Profiel   

Oehlala schreef
leuk dat de jonkies naar huis komen, maak je ze zelf zadelmak?

ik heb er zelf een keer een touwtje aan, gewoon zodat ze weten dat er een keer iets is, daarna ga ik direct met lange lijnen aan de gang en de meeste hier lopen ook mee inspannen, dus dat is een mooie oefening.

fijn dat het goed ging Rensju! pittig mag zolang het maar fair blijft toch? Hier vd week 2e keer op de 3 jarige gezeten, liep super relaxed. Iets te bijna.


Wat bedoel je met inspannen? Voor de wagen?

Ja blij mee, werd wat bang van ervaringen van anderen. Pittig was wel op het randje van fair hoor, beetje onberekenbaar. Heb nl. al een hoef in mn buik gehad van haar := Gelukkig is ze bijgedraaid maar vertrouw haar niet zoals mijn andere paarden.

Leuk dat je 3jarigen zo braaf zijn, als ze maar wel willen werken ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 19:50 



 
Profiel   

Zadelmak laat ik nu aan professionals over. Vroeger deed ik de paarden zelf zadelmak maar nu ik moeder ben van 2 kids ben ik ermee gestopt. Stel als ik val, ik breek daarna mijn been, wie zorgt voor de kids? Mijn man is drukbezet op dit moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 11:53 



 
Profiel   

Dakario schreef
Zadelmak laat ik nu aan professionals over. Vroeger deed ik de paarden zelf zadelmak maar nu ik moeder ben van 2 kids ben ik ermee gestopt. Stel als ik val, ik breek daarna mijn been, wie zorgt voor de kids? Mijn man is drukbezet op dit moment.


Vertandig! Helaas heb ik dat moeten ondervinden… drama en twee jaar verder is het nog niet oké: ik doe het niet weer ;) Dure les

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 11:59 



 
Profiel   

Ik heb het nooit gedaan(ja Friese paarden :=) maar ik heb alles al kapot gehad van knieën , been, enkels... :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 14:14 



 
Profiel   

Hier iemand ideetje voor hengstenkeuze voor een flamenco x andiamo merrie? Merrie is voorzichtig genoeg, veel vermogen, bloed genoeg, zelf lengte genoeg. Galop mag meer gedragen en bergop. Merrie staat wat op de kop gebouwd, heeft ze van haar moeder. Tis een type tank, breed, maar niet groot, denk 1m65 max. Heeft heel veel go en looplust, soms zelf teveel :D

Liefst een hengst dus met maat en een goede galop die wat bergop gebouwd staat en koele kop. Liefst bewezen of relatief bewezen op basis van veulens qua type. Veulen zou niet voor verkoop zijn. Geen schimmel en niet dominator (daar heeft eigenaresse niks mee) :+


Laatst bijgewerkt door Charisma op 18-09-21 18:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:26 



 
Profiel   

*even onder de meelees steen vandaan:

Vijf sterren topspringpaarden op Eurosport2. Global Champions Tour.

Tot nu toe niemand foutloos, pittig parcour.
Mooie afstammingen die telkens ook genoemd worden dus ik dacht dat is wel interessant voor jullie in dit topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:38 



 
Profiel   

Ik kijk Aken :D

Zal f denken Charisma
Dominator zou ik sowieso niet op een tanktype zetten := zou sowieso geen Diamant bloed aanbevelen op zo'n merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 19:08 



 
Profiel   

Nee, best geen diamant idd...:D
Thx voor t meedenken!
Ik neig naar duits bloed, maar ben bang om dan te klassiek te gaan, al vind eigenaresse dat geen minpunt ;)
Corico misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 19:23 



 
Profiel   

Charisma misschien Crunch bij Winkenshof ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:45 



 
Profiel   

Ik dacht aan chubbako. Maar dat is weer een jongere hengst.
Of taloubet? Heb er zelf helemaal niks mee. Maar geeft ze volgens mij wel opwaarts.
Uriko(nakomelingen) lijken wel mooie types te geven. Maar geen idee hoe ze tussen de oren zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:53 



 
Profiel   

Anouk: crunch lijkt mij nog teveel bloed te hebben...willen echt iets vrij koud.
Revali: jonge hengst mag als de veulens in het type staan wat we willen verbeteren. Chubbako lijkt me wel wat, ik stel t voor. Uriko lijkt ook te bloederig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 22:17 



 
Profiel   

Als je écht op karakter zoekt, Colorit had ik al eerder genoemd bij cowgirl. Die schijnt echt coole en rustige nakomelingen te geven. En maat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 22:59 



 
Profiel   

Er zijn best veel duitse hengsten die ook modern fokken :j ..je zou ook eens aan Perigeux kunnen denken , best onderschatte hengst : geeft modern en erg hoogbenig ,lopen ondertussen enkele zeer goed paarden van op hoog niveau
Wij hebben eentje gefokt uit een heel klassieke ,korte pootjes merrie dat veulen was één en al poten ,zo hoogbenig en chique , bloederig :j
Maar denk dat je ook in Belgische hengsten wel je ding zal kunnen vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 07:21 



 
Profiel   

Als je het over over een koel karakter hebt kom ik telkens terug op Nixon. Pff wat sprong hij weer super in Aken zeg! Voor niks en niemand bang

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 08:13 



 
Profiel   

Perigueux zou nog wel eens op onze merrie passen +:)+

Nixon springt abnormaal! Enige wat ik mis bij hem is zijn halsgebruik...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 08:31 



 
Profiel   

Ik heb een liefde haat relatie met Nixon ..vind het vaak overdreven achteraan bijna spastisch -ataxtisch uitzien
En de Harry is echt een tovenaar :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 09:35 



 
Profiel   

Annouk: wij verwachten een colorit volgend jaar, dus ik ben fan. Maar eigenaresse wil geen schimmel! :+

Besita: perigeux bekijk ik! Nixon kan idd ook, ik stel t voor aan haar!

Bedankt om mee te denken allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 10:29 



 
Profiel   

All star misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:17 



 
Profiel   

Nixon sprong onder Jeroen ook al zo. En ze springen allemaal zo van achter uit die stam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 15:19 



 
Profiel   

lexa schreef
Nixon sprong onder Jeroen ook al zo. En ze springen allemaal zo van achter uit die stam.

Echt niet zo extreem hoor ..hij sprong onder Jeroen gewoon als een goed jong paard , en toen dat eerste filmpje met Harry verscheen vond ik echt niet normaal meer :n ..daar is in de wandelgangen veel over te doen geweest
Ken het stammetje goed genoeg , don't worry
Ik zeg gewoon dat er zoveel tovenaars zijn ..echt hoor je krijgt ze er niet bijgeklooned jammer genoeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 15:54 



 
Profiel   

wat vinden jullie eigenlijk van Nevadas van Wathelet?
Ik vind dat een machtig gave hengst, maar als dekhengst weet ik het zo niet.

Nixon weet ik niet, mijn merrie komt uit die lijn en daardoor wil/kan ik hem sowieso niet gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 17:32 



 
Profiel   

Ik vind em een echte buikspringer...al is hij wel bloedvoorzichtig. Ik zie er ook niet dadelijk een vaderdier in, maar wie weet.
Iemand die volgend jaar Conrad gaat gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 17:34 



 
Profiel   

Goeiemorgen, er is flink gekletst hier. Ik moet van n heleboel hengsten eerst even googlen voordat ik weet waar we het over hebben eerlijk gezegd. Ik volg de concoursen te weinig om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Ik ben ook alweer voorzichtig bezig vooruit te kijken naar dekseizoen 2022.
Ik zou heel graag Malito de Reve gebruiken op de Quabri maar het schijnt dat het sperma echt heel slecht is. Dat is al de reden dat ik m dit jaar heb laten staan maar hij blijft toch in mijn hoofd zitten dus misschien ga ik toch n gooi doen.
Verder moet ik nog puzzelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 06:09 



 
Profiel   

Proberen zeker waard Eilander , geen simpele paarden maar veel kwaliteit :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 07:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 252 van de 471 [ 11762 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255 ... 471  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen