Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 249 van de 471 [ 11762 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252 ... 471  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor springpaardenfokkerij

 
Profiel   

besita schreef
Pantykous schreef
De overgrootoma had een nakomeling van Ekstein:
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 43/eksprit

Is wel heel ver gezocht
En dan nog een niet goedgekeurde hengst als vader
Weet niet of dit dan zo' n uitzonderlijk koopje is
Merrie is dan ook niet gekeurd vermoed ik als ze zo "wild " is ?

Overigens zoals Revali zegt komen ze wel vaker zo binnen :j


We zijn het eens, het is heel ver gezocht qua sport in de lijn.

Wat vinden jullie van Donthargos, en dan met name z’n veulens?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 11:40 



 
Profiel   

besita schreef
Pantykous schreef
De overgrootoma had een nakomeling van Ekstein:
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 43/eksprit

Is wel heel ver gezocht
En dan nog een niet goedgekeurde hengst als vader
Weet niet of dit dan zo' n uitzonderlijk koopje is
Merrie is dan ook niet gekeurd vermoed ik als ze zo "wild " is ?

Overigens zoals Revali zegt komen ze wel vaker zo binnen :j


Besita, deze merrie komt rechtstreeks uit Ierland en de meeste familieleden waaronder haar vader (die trouwens wel ISH gekeurd is) lopen enkel daar in de sport. De meeste prestaties staan trouwens niet op horsetelex geregistreerd, maar onder andere haar nicht Pinegrove Aro ken ik persoonlijk en die loopt momenteel 1.50m proeven. Is ook niet de bedoeling om het paard 1.60 te lopen hoor... Ach ja, we zien wel wat het wordt. Ik heb er allesinds vertrouwen is dat het met wat TLC een goed, gezond paard kan worden wat uiteindelijk het belangrijkste is.

Trouwens, hoe ze in de trailer is geraakt dat is voor ons ook nog een raadsel. Ze heeft wel duidelijk slaag gehad want ze heeft een paar littekens, maar stond daar blijkbaar op een trailer voor de koeien vastgebonden. :(

Al bij al is het voor mij het belangrijkste dat ze uit die situatie weg is en een gelukkig leventje kan leiden, of dat nu in de sport is of op de weide, niet elk paard hoeft top prestaties te leveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 11:49 



 
Profiel   

Ik snap dat die wel ten opzichte van de Belgische en Nederlandse pedigrees er een pak anders uit ziet, maar niet vergeten dat de paardensport in Ierland niet zo gedigitaliseerd is als hier ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 11:55 



 
Profiel   

dosjxx schreef
Ik snap dat die wel ten opzichte van de Belgische en Nederlandse pedigrees er een pak anders uit ziet, maar niet vergeten dat de paardensport in Ierland niet zo gedigitaliseerd is als hier ;)


FEI proeven zijn altijd geregistreerd , goed gedigitaliseerd en ook verbonden aan een database en aan oa horsetelex
Het is gewoon heel ver familie en heb even gekeken naar Aro maar van haar springen kan je niet echt vrolijk worden
Maar als jij er maar gelukkig mee bent :j
Ik dacht trouwens dat je hier in BE of Nl zat en haar uit Ierland had gekocht voor fokkerij of sport vandaar
Ik hou er alleen niet zo van als men 150 of 1.60 springen of gesprongen hebben vernoemd en dat niet zo blijkt te zijn ..voor mij is een 145 paard een paard wat 145 minstens 1 x foutloos heeft gelopen ..en zo ook met 150 en 1.60

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 13:01 



 
Profiel   

Dosjxx succes met haar !! Een hoop geduld en doorzettingsvermogen doet een hoop. Ben benieuwd hoe ze er over een jaar bij loopt.

Donthargos heb ik een paar mooie veulens van voorbij zien komen. Goed model en mooi hoog op de benen. Vind het een interessante hengst, zit een mooi lijntje achter en manier van springen spreekt me ook aan, mooi elastisch ook. Jonge hengst om in de gaten te houden naar mijn mening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 13:17 



 
Profiel   

xAnnouk schreef
Dosjxx succes met haar !! Een hoop geduld en doorzettingsvermogen doet een hoop. Ben benieuwd hoe ze er over een jaar bij loopt.

Donthargos heb ik een paar mooie veulens van voorbij zien komen. Goed model en mooi hoog op de benen. Vind het een interessante hengst, zit een mooi lijntje achter en manier van springen spreekt me ook aan, mooi elastisch ook. Jonge hengst om in de gaten te houden naar mijn mening.


Dankjewel xAnnouk!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 13:18 



 
Profiel   

besita schreef
dosjxx schreef
Ik snap dat die wel ten opzichte van de Belgische en Nederlandse pedigrees er een pak anders uit ziet, maar niet vergeten dat de paardensport in Ierland niet zo gedigitaliseerd is als hier ;)


FEI proeven zijn altijd geregistreerd , goed gedigitaliseerd en ook verbonden aan een database en aan oa horsetelex
Het is gewoon heel ver familie en heb even gekeken naar Aro maar van haar springen kan je niet echt vrolijk worden
Maar als jij er maar gelukkig mee bent :j
Ik dacht trouwens dat je hier in BE of Nl zat en haar uit Ierland had gekocht voor fokkerij of sport vandaar
Ik hou er alleen niet zo van als men 150 of 1.60 springen of gesprongen hebben vernoemd en dat niet zo blijkt te zijn ..voor mij is een 145 paard een paard wat 145 minstens 1 x foutloos heeft gelopen ..en zo ook met 150 en 1.60


Klopt, ik ben inderdaad degene die ze gekocht heeft dus ik ben degene die er blij mee moet zijn. Verder heb ik hier geen leugens vertelt hoor over de familie hun sportresultaten dus vind het niet erg fijn dat je dat insinueerd... Gewoon een simpele 'proficiat met de aankoop' was leuk geweest in plaats van het paard af te schrijven, dat kan ik zelf wel doen of trainers voor inschakelen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 13:24 



 
Profiel   

Ik schrijf je paard niet af en ik insinueer niets

Maar jij schreef dat je een nieuwe merrie had gekocht ( en het is een topic over springpaardenfokkerij ) aan een prijs die te goed was om te laten liggen en nichtjes en neven die allemaal internationale proeven liepen dus ik was benieuwd naar je aanwinst

Ik vind het raar dat we allemaal enkel zouden mogen schrijven gefeliciteerd en geen kritische puntjes zouden mogen aanhalen

Jij reageerde immers met " niet alles is gedigitaliseerd ,nichtje heeft 1.50 gelopen terwijl dat niet zo is ..niet fijn en dan bedoel ik niet enkel jij , er worden zo vaak in rl 1.50 of meer of minder vernoemd die dat eigenlijk niet zijn ..jammer

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 13:43 



 
Profiel   

besita schreef
Ik schrijf je paard niet af en ik insinueer niets

Maar jij schreef dat je een nieuwe merrie had gekocht ( en het is een topic over springpaardenfokkerij ) aan een prijs die te goed was om te laten liggen en nichtjes en neven die allemaal internationale proeven liepen dus ik was benieuwd naar je aanwinst

Ik vind het raar dat we allemaal enkel zouden mogen schrijven gefeliciteerd en geen kritische puntjes zouden mogen aanhalen

Jij reageerde immers met " niet alles is gedigitaliseerd ,nichtje heeft 1.50 gelopen terwijl dat niet zo is ..niet fijn en dan bedoel ik niet enkel jij , er worden zo vaak in rl 1.50 of meer of minder vernoemd die dat eigenlijk niet zijn ..jammer


Dat begrijp ik en vind het ook zeker niet erg op kritische punten aangehaald te krijgen want zoals je zegt is dit inderdaad een forum voor overleg :) Alleen vind ik dat als je zegt dat 'niemand vrolijk kan worden van hun springen' het niet erg constructief is en gewoon afbrekend

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 13:52 



 
Profiel   

Maar goed, het is en blijft het internet dus ik zie niet wat je er mee bedoelt, zijn maar letters op een scherm natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 13:53 



 
Profiel   

Ik zal het anders zeggen
Vind je dat nichtje fijn springen?
Ik niet ..ze heeft een slechte galop , geen fijne mond en springt gewoon niet fijn ( slecht voorbeen en niet voorzichtig imo )
Gelukkig zit het ver genoeg weg van je merrie ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 14:12 



 
Profiel   

Hartstikke leuk dat je een paard hebt gekocht, dat voorop! Maar ik begrijp Besita wel, uit je tekst leek het alsof je voor een scheet en drie knikkers een paard uit een dikke GP lijn had gekocht. Dat is iets anders natuurlijk :D

Los daarvan is het hopelijk een fijn dier, met wat TLC heb je die zo mak denk ik :j vertrouwen doet een hoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 15:06 



 
Profiel   

Leuk topic! Mag ik ook aansluiten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 18:10 



 
Profiel   

Hartstikke leuk toch een nieuwe fok merrie? Misschien gaat ie wel de sterren van de hemel springen. En misschien heeft ze hem wel voor 500 euro gekocht weet jij veel? Dan is er nooit wat aan verloren . En horsetelex is vaak niet up to date. Ierland en de UK hebben hele andere database en bloedlijnen waar wij vaak niks van weten

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 18:13 



 
Profiel   

Ik baseer me niet op enkel horsetelex Lexa ..je kan de ierse gegevens ook gewoon opzoeken , google gebruiken enz
Het is me om de misinformatie te doen ..zoals PK ook aanhaalt !

Ik heb net een veulen ( als embryo ) naar Ierland verkocht , weet dus heus wel hoe je ze moet vinden want die wil ik ook blijven volgen *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 18:49 



 
Profiel   

Het was nooit mijn bedoeling om 'misinformatie' te verspreiden hoor, ik heb ooit nooit gezegt of bedoelt dat haar hele familie GP paarden waren. Wel kan ik zeggen dat ik ze blind gekocht heb op een boerenveiling voor een bedragje waar je moeilijk een manegepony voor vindt, alleen wetende dat ze een volledig Iers stamboom had. Dus was gewoon even enthousiast om te zien dat er 3 FEI paarden tussen zaten toen ik haar papier in handen kreeg :) Ik ben zelf nog aan het studeren, dus veel budget voor top paarden met inderdaad enorme prestatielijnen aan te schaffen is er niet, dus voor mij was dit al mooi om in huis te hebben. Heb trouwens de eigenaar van haar volle broer gecontacteerd en die heeft filmpjes doorgestuurd die er toch deftig uitzien, dus als we haar hoeven binnen een paar weken kunnen kappen (zal met verdoving moeten) halen we ze in de piste om te zien wat haar kwaliteiten echt zijn. In België zeggen we, 'Wie niet waagt, niet wint'. Volgens mij fokken wij ook beide met totaal andere doelen, jij fokt als ik het zo lees echt voor de topsport, ik ben maar hobbyfok voor de amateur sport. :j

Volle broer:
https://www.instagram.com/p/CF7bZcEAhKh ... =copy_link

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 19:11 



 
Profiel   

Uiltje001 Tuurlijk! Hoe meer zielen hoe meer vreugd :) Welkom !

Besita, gefeliciteerd met de verkoop

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 19:41 



 
Profiel   

dosjxx schreef
Het was nooit mijn bedoeling om 'misinformatie' te verspreiden hoor, ik heb ooit nooit gezegt of bedoelt dat haar hele familie GP paarden waren. Wel kan ik zeggen dat ik ze blind gekocht heb op een boerenveiling voor een bedragje waar je moeilijk een manegepony voor vindt, alleen wetende dat ze een volledig Iers stamboom had. Dus was gewoon even enthousiast om te zien dat er 3 FEI paarden tussen zaten toen ik haar papier in handen kreeg :) Ik ben zelf nog aan het studeren, dus veel budget voor top paarden met inderdaad enorme prestatielijnen aan te schaffen is er niet, dus voor mij was dit al mooi om in huis te hebben. Heb trouwens de eigenaar van haar volle broer gecontacteerd en die heeft filmpjes doorgestuurd die er toch deftig uitzien, dus als we haar hoeven binnen een paar weken kunnen kappen (zal met verdoving moeten) halen we ze in de piste om te zien wat haar kwaliteiten echt zijn. In België zeggen we, 'Wie niet waagt, niet wint'. Volgens mij fokken wij ook beide met totaal andere doelen, jij fokt als ik het zo lees echt voor de topsport, ik ben maar hobbyfok voor de amateur sport. :j

Volle broer:
https://www.instagram.com/p/CF7bZcEAhKh ... =copy_link


Komt met die merrie vast helemaal goed, dat staat er ook los van. Avontuurtje moet kunnen hè :D

Volgens mij was Okidoki destijds ook zo’n avontuurtje, dat is ook goed uitgepakt.

Miscommunicatie en weer doorrrrr.

Welkom Uiltje :j

Ik ga die Donthargos in de gaten houden, ook een veulen van op de korrel. Lijkt heel leuk, wel koffiedik kijken natuurlijk.

Zit in dubio over mijn eigen merrie. Had me eigenlijk voorgenomen om te verkopen maar nu dat even duurt slaat de twijfel toe. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 19:47 



 
Profiel   

Dost gefeliciteerd met je aankoop, leuk projectje!

Besita gefeliciteerd met de verkoop.

Revalli ik weet nu niet zo wat. Maand geleden werd me echt fijne merrie aangeboden, maar denk dat die nu wel weg is…

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 20:27 



 
Profiel   

Als je er zelf maar blij mee bent Dosj!

Broer lijkt niet verkeerd. Maar vrijspringen zegt mij persoonlijk niet alles. We hebben zulke toppers gezien die onder zadel slecht waren en andersom net zo haha. Het blijft een moeilijk spelletje. Maar liever zo'n filmpje dan geen filmpje :Y) +:)+

Jammer Lorrr, heb er ook geen haast mee. Ben wel veeleisend :j :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 21:10 



 
Profiel   

xAnnouk, echt een slim hoofdje zit erop.

Hier zomer en winter 24/24 buiten met onbeperkt ruwvoer.
Ik geef enkel in de winter krachtvoer bij en ook naargelang het paard. Eentje die superhard groeit, maar altijd ik staat, voeder ik meestal weinig tot niets.

Iorrr, de Nixon ziet er ook goed uit!

dosjxx, projectje dus :P Maar komt zeker wel goed.
Qua bloedvoering niet meteen mijn ding, maar dat zegt niets.
Mijn stammerrie komt ook uit een Ierse merrie, niets van geregistreerd aan de moederzijde, maar we weten wel wie ze was (is nu al 20 jaar) en die springen ook allemaal.

Fokkerij is ook grotendeels buikgevoel en wat je zelf graag ziet of wilt fokken.
Dus dat kan voor iedereen anders zijn.
Maar persoonlijk zou ik nu ook niet meer afgaan op verhalen van mensen en echt de resultaten gedrukt willen zien. Dat wordt jammer genoeg (vooral door sociale media) steeds belangrijker voor kopers. Iedereen wilt van alles bewijzen zien tegenwoordig.

Donthargos staat bij mij ook nog altijd op het lijstje. Al heel knappe veulens van gezien, goed bewegen en heel bloedgemaakt. Enkel vaak een beetje ponyachtig, maar zo is hij zelf ook.


En deze wou ik ook even delen. Ondertussen 3 maanden na de flankincisie.
Ze begint er eindelijk terug goed uit te zien, de wonde is nu een dikke 6 weken toe.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 12:28 



 
Profiel   

Hallo allen,

Wij hebben 2 maanden geleden een nieuwe merrie bijgekocht van Lupicor x Solitair en zijn op zoek naar inspiratie in de hengstenkeuze. Merrie heeft zelf 1m50 gesprongen, en haar moeder liep ook 2* Rankings (1m45).

Video'tje: https://www.youtube.com/watch?v=MzeUbA8dLqU
Standfoto: https://www.morssinkhof-stables.com/use ... w=600&zc=0

Ze is maar 1m60 groot en vrij vierkant qua model. Het is een echte Lupicor, dus de hengst moet vooral maat en hardheid meegeven. Ze zou betere gangen mogen hebben. Ze heeft wel een grote galop, maar het zou meer mogen rollen, en meer souplesse mogen hebben, alhoewel ik het allemaal nog wel acceptabel vind.
De merrie is zelf scherp zat, heeft veel techniek en een geweldige instelling, dus op dat vlak hebben we zeker de lotto gewonnen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 12:31 



 
Profiel   

Wat fijn Laurentii dat de merrie bijkomt en ziet er stukken beter uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 12:34 



 
Profiel   

Cowgirltjuh schreef
Hallo allen,

Wij hebben 2 maanden geleden een nieuwe merrie bijgekocht van Lupicor x Solitair en zijn op zoek naar inspiratie in de hengstenkeuze. Merrie heeft zelf 1m50 gesprongen, en haar moeder liep ook 2* Rankings (1m45).

Video'tje: https://www.youtube.com/watch?v=MzeUbA8dLqU
Standfoto: https://www.morssinkhof-stables.com/use ... w=600&zc=0

Ze is maar 1m60 groot en vrij vierkant qua model. Het is een echte Lupicor, dus de hengst moet vooral maat en hardheid meegeven. Ze zou betere gangen mogen hebben. Ze heeft wel een grote galop, maar het zou meer mogen rollen, en meer souplesse mogen hebben, alhoewel ik het allemaal nog wel acceptabel vind.
De merrie is zelf scherp zat, heeft veel techniek en een geweldige instelling, dus op dat vlak hebben we zeker de lotto gewonnen ;)


Ik zou hier durven kiezen voor Ogano Sitte. Maar daar ben ik zelf wel enorme fan van. Past zeker wel.
Gaat meer body en maat geven, ook een top instelling en nog extra vermogen.
Verder denk ik nog aan Ermitage Kalone, Chaccoon blue, Dourkhan misschien, ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 13:55 



 
Profiel   

Wat ziet de merrie er alweer goed uit Laurentii!!!

Cowgirl: interessant. Genoeg bloed heeft ze :Y)
Denk dat Dominator wel past. Als ik zie hoe ons Dominator veulen is geworden. Super hard op de benen. Veel maat. Veel souplesse in draven en galopperen en lengte
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 14:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 249 van de 471 [ 11762 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252 ... 471  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen