Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Caithlynn

Berichten: 921
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: GLD

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 13:56

Ik volg BWP eigenlijk helemaal niet waar kan je dat terug kijken? Voor volgend jaar.

Zijn er verder mensen die naar Den Bosch gaan?

Ik ga toch dit jaar mijn 3 jarige merrie dekken. Wat vinden jullie van de hengst Bustique?

Oehlala
Berichten: 4313
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:23

BWP kun je op CMH terugkijken. Doe ik ook, had vd week geen tijd om te gaan.

Den Bosch ga ik wel heen, vooral voor de sfeer.

Op wat voor merrie wil je die inzetten Caithlynn?

Ik weet het voor dit jaar ook niet meer, had Faut il des 7 Vallons in gedachte, maar heb de hengst al een hele tijd niet meer gezien. Iemand een idee wat ermee gebeurd is?

Revali

Berichten: 1202
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:25

Oehlala schreef:
BWP kun je op CMH terugkijken. Doe ik ook, had vd week geen tijd om te gaan.

Den Bosch ga ik wel heen, vooral voor de sfeer.

Op wat voor merrie wil je die inzetten Caithlynn?

Ik weet het voor dit jaar ook niet meer, had Faut il des 7 Vallons in gedachte, maar heb de hengst al een hele tijd niet meer gezien. Iemand een idee wat ermee gebeurd is?


Heeft eind 22 wel waT gelopen.maar veelal 1.35m ik denk dat ie met het hogere werk stopt. Heeft mij net iets teveel DNF achter zijn naam staan.maar des al niet te min een hele gave hengst!! Ik heb ook overweegt hem te gebruiken

Oehlala
Berichten: 4313
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:34

heb wathelet wel een keer horen zeggen dat hij te graag wilde en daardoor moeilijk te controleren was maar stoppen heb ik hem nog nooit zien doen.

_Caithlynn

Berichten: 921
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:46

Dat heb ik. Ga ik eens kijken.

Op mijn Quool du bois Margot x Ginus. Is nu 1.63 cm hoog en wil ik van de zomer naar de keuring doen

Oehlala schreef:
BWP kun je op CMH terugkijken. Doe ik ook, had vd week geen tijd om te gaan.

Den Bosch ga ik wel heen, vooral voor de sfeer.

Op wat voor merrie wil je die inzetten Caithlynn?

Ik weet het voor dit jaar ook niet meer, had Faut il des 7 Vallons in gedachte, maar heb de hengst al een hele tijd niet meer gezien. Iemand een idee wat ermee gebeurd is?

Revali

Berichten: 1202
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:51

Nee stoppen is niet het goede woord idd. Maar omdaT ie zo fel is springt ie wel eens midden in de hindernis. Wel jammer dat ie dan zo extreem gretig is

Revali

Berichten: 1202
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:52

Ik heb wel goede paarden gezien van bustique!! Ook wel iets kleinere paarden.

Umeo
Berichten: 2243
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 10:04

Ik ben ook fan van de nakomelingen van Bustique :j

Oehlala
Berichten: 4313
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 10:45

bustique ja idd, soms wel wat stijf in het lijf. weet niet of je ermeer maat mee krijgt. Wat wil je graag toevoegen aan de merrie?

_Caithlynn

Berichten: 921
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 11:12

Oehlala schreef:
bustique ja idd, soms wel wat stijf in het lijf. weet niet of je ermeer maat mee krijgt. Wat wil je graag toevoegen aan de merrie?


Ik moet zeggen dat ik dat bij deze echt heel lastig vind. De moeder ervan zou ik het zo weten. Ik wil wel graag maat blijven toevoegen of behouden. Ik denk dat ze misschien wel meer vermogen kan gebruiken. Ik zal eens kijken of we een standbouw kunnen maken.

Had mijn ogen ook op Uricas gezet maar dat is Diepvries en zat ook aan Carrera VDL te denken. Wel echt verschillende hengsten allemaal. Dus ik ben echt zoekende tips zijn welkom hahaha

Revali

Berichten: 1202
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:37

Uricas zou ik voor een merrie kiezen met wat maat en lengte.

Onze 4 jarige drachtige merrie vond het nodig om over de deur vd buitenstal te klimmen }:0 achterbenen helemaal rauw %)

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 07:30

Oh nee Revali, soms vraag je je af hoe ze het bedenken. Hopelijk alleen wat achrammen.

Ik ben altijd al fan geweest van Bustique, vanaf dat hij zelf op de hk kwam. Vind hem voor mijn merrie alleen niet passen, daar zoek ik toch een hengst met meer bloed voor.

Sky_As

Berichten: 4744
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 09:11

Wat mij van bustique op valt (onze oude stal eigenaar had er een stuk of 7 gefokt) dat hij qua uiterlijk /type erg naar de merrie fokt.

De vosmerrie kreeg een vos veulen, de schimmel kreeg een schimmel etc. Qua maat zaten ze ook allemaal rond de maat van de merrie.

Zat ook 1 hele goede tussen, die loopt inmiddels in Amerika 1.50 volgens mij.

lexa

Berichten: 744
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: thuis

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:14

Balen revali!

Uricas heeft idd merrie met lengte en front nodig .

Zijn er hier nog fokkers die nakomelingen van Tangelo hebben ?

Fokker321
Berichten: 502
Geregistreerd: 16-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:22

De nafok van Bustique kan me ook bekoren

Tangelo's zijn door de band genomen brave paarden. Ik zou hem wel gebruiken op een merrie met voldoende bloed

Fokker321
Berichten: 502
Geregistreerd: 16-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:23

merelhof schreef:
Bij Zangersheide ben ik wel gek van Utamaro. Dourkan dit jaar gebruikt, lijkt mij top te worden.


Op wat voor merrie heb je hem gebruikt?

Fokker321
Berichten: 502
Geregistreerd: 16-02-22

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:34

Weet iemand hoe het met Escape Z is?

merelhof
Berichten: 566
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:59

Fokker321 schreef:
merelhof schreef:
Bij Zangersheide ben ik wel gek van Utamaro. Dourkan dit jaar gebruikt, lijkt mij top te worden.


Op wat voor merrie heb je hem gebruikt?


Op een Cristallo I merrie, merrie met veel kader maar mag wat bloed hebben.

Firegirl
Berichten: 951
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:49

Zouden jullie ook eens mee willen denken over een hengst bij mijn merrie? Gaat om een 1.35 geklasseerde Vancouver x Unaniem.
Standfoto heb ik helaas niet. Paard is (op weke koten achter na = belangrijk aandachtspunt) correct maar grof gebouwd. Koele kikker in het parcours, af en toe te flegmatiek. Ik zou wat scherpte en bloed (zowel qua bouw als gedrag) willen toevoegen. Belangrijk is dat de hengst zelf correct gebouwd is en een correct achterbeen meegeeft. Liever geen schimmel, wel een commerciële hengst.

lexa

Berichten: 744
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:21

Mijn merrie heeft aardig wat bloed en is 1.70 en lang gelijnd en ik heb vers nodig .
Dus ik heb Tangelo uitgekozen vorig jaar heb ik Escape Z geprobeerd maar dat wordt mij te duur met dv als het niet pakt.
Maar geen idee wat er met Escape is misschien even een rust periode.

Fokker321
Berichten: 502
Geregistreerd: 16-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:23

Firegirl schreef:
Zouden jullie ook eens mee willen denken over een hengst bij mijn merrie? Gaat om een 1.35 geklasseerde Vancouver x Unaniem.
Standfoto heb ik helaas niet. Paard is (op weke koten achter na = belangrijk aandachtspunt) correct maar grof gebouwd. Koele kikker in het parcours, af en toe te flegmatiek. Ik zou wat scherpte en bloed (zowel qua bouw als gedrag) willen toevoegen. Belangrijk is dat de hengst zelf correct gebouwd is en een correct achterbeen meegeeft. Liever geen schimmel, wel een commerciële hengst.


Heeft ze al veulens gegeven? Hoe groot is ze?

Fokker321
Berichten: 502
Geregistreerd: 16-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:23

lexa schreef:
Mijn merrie heeft aardig wat bloed en is 1.70 en lang gelijnd en ik heb vers nodig .
Dus ik heb Tangelo uitgekozen vorig jaar heb ik Escape Z geprobeerd maar dat wordt mij te duur met dv als het niet pakt.
Maar geen idee wat er met Escape is misschien even een rust periode.


Tangelo klinkt als een uitstekende keuze op die merrie!

lexa

Berichten: 744
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:42

Als je gek bent van Escape moet je ook eens kijken naar Caribis Z beetje vergelijkbaar type.

Fokker321 schreef:
Weet iemand hoe het met Escape Z is?

Firegirl
Berichten: 951
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:58

Fokker321 schreef:
Firegirl schreef:
Zouden jullie ook eens mee willen denken over een hengst bij mijn merrie? Gaat om een 1.35 geklasseerde Vancouver x Unaniem.
Standfoto heb ik helaas niet. Paard is (op weke koten achter na = belangrijk aandachtspunt) correct maar grof gebouwd. Koele kikker in het parcours, af en toe te flegmatiek. Ik zou wat scherpte en bloed (zowel qua bouw als gedrag) willen toevoegen. Belangrijk is dat de hengst zelf correct gebouwd is en een correct achterbeen meegeeft. Liever geen schimmel, wel een commerciële hengst.


Heeft ze al veulens gegeven? Hoe groot is ze?


Nog geen veulens gegeven, wordt haar 1e. Ze loopt op dit moment nog in de sport. Ze is ruim boven 1.70. We hoeven niet nog groter. Oh ja, graag vers beschikbaar.

Firegirl
Berichten: 951
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:01

lexa schreef:
Balen revali!

Uricas heeft idd merrie met lengte en front nodig .

Zijn er hier nog fokkers die nakomelingen van Tangelo hebben ?


Oma van mijne is een Tangelo. Oma was een ontzettend lief paard en kon fijn springen. Heeft een aanlegtest gelopen, maar terecht gekomen bij een recreatie ruiter.