Bloed Top Springhengst gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ben10
Berichten: 113
Geregistreerd: 13-08-11
Woonplaats: Oppuurs

Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 14:03

Ik ben op zoek naar een Top bewezen vererver die bij voorkeur uit een gerenommeerde geconsolideerde sportstam komt die veel bloed en maat kan toevoegen. Voorkeur naar een hengst van min 6 jaar tot .....
Iemand suggesties?
Laatst bijgewerkt door petraaken op 20-03-20 09:15, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: telefoonnr verwijderd wegens privacyregels

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:05

Misschien niet de suggestie die je zoekt, maar zo hier openbaar je mobiele nummer neerzetten lijkt me niet verstandig.

ben10
Berichten: 113
Geregistreerd: 13-08-11
Woonplaats: Oppuurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 14:18

Ailill schreef:
Misschien niet de suggestie die je zoekt, maar zo hier openbaar je mobiele nummer neerzetten lijkt me niet verstandig.

*\o/* Ik ben nog van de oude stempel die nog groot gebracht is zonder tel en sociale media. Ik heb geen geheimen en iedereen mag mij contacteren +:)+ Toch bedankt voor u reactie.

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:24

Zou je ook via dit medium suggesties willen ontvangen? Zo ja, dan zal ook jij je topic moeten voorzien van meer informatie. Anders zit je zometeen met wel 30 verschillende suggesties en is de vraag of je daar nu echt bij geholpen zal zijn.

ben10
Berichten: 113
Geregistreerd: 13-08-11
Woonplaats: Oppuurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 14:29

karijn schreef:
Zou je ook via dit medium suggesties willen ontvangen? Zo ja, dan zal ook jij je topic moeten voorzien van meer informatie. Anders zit je zometeen met wel 30 verschillende suggesties en is de vraag of je daar nu echt bij geholpen zal zijn.

Alle suggesties zijn welkom en ik denk dat ik al vrij specifiek geweest ben met wat ik zoek. Het zou mij zeer verwonderen mocht ik straks 30 of meer hengsten voorgeschoteld krijg die aan mijn criteria voldoen. /3

ben10
Berichten: 113
Geregistreerd: 13-08-11
Woonplaats: Oppuurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 14:32

ben10 schreef:
karijn schreef:
Zou je ook via dit medium suggesties willen ontvangen? Zo ja, dan zal ook jij je topic moeten voorzien van meer informatie. Anders zit je zometeen met wel 30 verschillende suggesties en is de vraag of je daar nu echt bij geholpen zal zijn.

Alle suggesties zijn welkom en ik denk dat ik al vrij specifiek geweest ben met wat ik zoek. Het zou mij zeer verwonderen mocht ik straks 30 of meer hengsten voorgeschoteld krijg die aan mijn criteria voldoen. /3
Ik zal al blij zijn als ik überhaupt er een paar voorgeschoteld krijg.

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:35

Wat voor merrie heb je? Kun je een foto posten? Er zijn zat hengsten die maat en bloed kunnen toevoegen

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:39

Dan gooi ik er eentje in de groep: Toulon.

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:41

Eldorado vd zeshoek

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:47

Eldorado van de Zeshoek (of zijn populaire zoon Grandorado)

Ihashe
Berichten: 257
Geregistreerd: 05-04-15
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:50

karijn schreef:
Dan gooi ik er eentje in de groep: Toulon.

Toulon vererft naar mijn ervaring niet bijzonder veel maat. Wel goed bloed trouwens.
Ik zou zeggen Comme il faut, want die geeft maat en voegt ook voldoende bloed toe.

Oehlala
Berichten: 4302
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:05

Cornet Obolensky, Diamant de Semilly goede verervers, veel bloed. De moederlijnen zou ik na moeten zoeken.

Catchar Mail, veel bloed, maat en een goede moederlijn.

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:18

Kort maar krachtig: Colestus.

Oehlala
Berichten: 4302
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:32

Bamako de Muze. Ook goede vererver en super moederlijn

Ambergagafan

Berichten: 48
Geregistreerd: 14-07-14

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:38

Ik zeg ook Eldorado vd Zeshoek. Heb zelf een 4,5 jarige ruin van hem staat, heeft zeker bloed maar een fantastische instelling!

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:50


ben10
Berichten: 113
Geregistreerd: 13-08-11
Woonplaats: Oppuurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 18:25

Heb idd een leuke Eldorado van de Zeshoek staan die bloed genoeg heeft met veel instelling maar nadeel is dat het niet altijd de gemakkelijkste zijn om mee te rijden. We hebben 2 Bamako's de muze op komst , is volgens mij een hengst die wel wat bloed meegeeft maar niet overdreven veel om niet te zeggen net genoeg.

Afbeelding

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:17

Moderatoropmerking:
Om aan de regels van dit forum te voldoen is er nog een goede standfoto van de merrie nodig en de plus en minpunten van haar en wat je verbeterd wilt hebben.

ben10
Berichten: 113
Geregistreerd: 13-08-11
Woonplaats: Oppuurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 10:48

@ petraaken
Oei dat heb ik over het hoofd gezien maar ik ben niet direct op zoek om mijn merrie exterieurmatig te verbeteren maar de innerlijke kwaliteiten en die kan ik niet op foto zetten hé Als pure Belg zijn we niet zo heel hard bezig met exterieur alhoewel de basis correct fundament exterieur het minimum is maar wat bij mij telt in hoofdzaak is het springen met alle facetten zowel de fysische als vooral het mentale. Het zal mij een worst wezen hoe het paard er gaat uitzien als ie parcours springt en telkens boven de piketten hangt. {:}

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:07

Een goed gebouwd paard met de juiste beenstand en lichaamsbouw zal het langer volhouden, het kan je misschien niets schelen hoe het dier er uit ziet maar sommige dieren hebben gewoon geen goede bouw om hoog en ook nog goed te kunnen springen, vandaar dat een standfoto een goede kan zijn voor juist advies.

ben10
Berichten: 113
Geregistreerd: 13-08-11
Woonplaats: Oppuurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 11:11

bigone schreef:
Een goed gebouwd paard met de juiste beenstand en lichaamsbouw zal het langer volhouden, het kan je misschien niets schelen hoe het dier er uit ziet maar sommige dieren hebben gewoon geen goede bouw om hoog en ook nog goed te kunnen springen, vandaar dat een standfoto een goede kan zijn voor juist advies.

Dan heb je mijn tekst niet goed gelezen B-) lees nog eens en probeer te begrijpen wat ik juist schrijf en bedoel *\o/*

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:20

Ja hoor maar wanneer jij hier de vraag stelt terwijl je aangeeft dat je zelf wel weet dat je merrie aan de eisen voldoet dan ben je geen topic nodig maar is er toch genoeg kennis aanwezig om hengsten te beoordelen? Je vraagt om een hengst die maat en vermogen doorgeeft, die zijn er genoeg ga kijken in nakomelingen rapporten , boordeling van hengsten enzenz, hier zal je ook honderd hengstennamen horen dus moet je toch alsnog zelf zoeken.

ben10
Berichten: 113
Geregistreerd: 13-08-11
Woonplaats: Oppuurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 11:29

bigone schreef:
Ja hoor maar wanneer jij hier de vraag stelt terwijl je aangeeft dat je zelf wel weet dat je merrie aan de eisen voldoet dan ben je geen topic nodig maar is er toch genoeg kennis aanwezig om hengsten te beoordelen? Je vraagt om een hengst die maat en vermogen doorgeeft, die zijn er genoeg ga kijken in nakomelingen rapporten , boordeling van hengsten enzenz, hier zal je ook honderd hengstennamen horen dus moet je toch alsnog zelf zoeken.

Dan heb je het nog steeds niet beprepen, jammer en u opmerkingen zijn niet juist

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:03

Beste Ben10,

Op dit forum gelden regels om een topic te kunnen openen. Indien je deze informatie niet wilt delen, dan is het het beste om dan sites als kwpn, zangersheide te raadplegen om een selectie te kunnen maken. En dan is dit forum voor jou niet de beste bron. Of gaat het om het maken van contacten?

ben10
Berichten: 113
Geregistreerd: 13-08-11
Woonplaats: Oppuurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 16:30

karijn schreef:
Beste Ben10,

Op dit forum gelden regels om een topic te kunnen openen. Indien je deze informatie niet wilt delen, dan is het het beste om dan sites als kwpn, zangersheide te raadplegen om een selectie te kunnen maken. En dan is dit forum voor jou niet de beste bron. Of gaat het om het maken van contacten?

Weet niet goed hoe ik het anders moet doen of is er nog een andere plaats om dit topic te plaatsen. Het is niet de bedoeling om contacten te maken en het plaatsen van een foto van mijn merrie voor de nodige info door u gevraagd zal alleen maar onnodige reacties opleveren wat ik niet zoek. De informatie die u vraagt te delen zoek ik niet. Wat nu????
-O-