Bloed Top Springhengst gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oehlala
Berichten: 4302
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:37

misschien kun je ergens anders op het forum staan? dat is volgens mij het probleem, niet de vraagstelling an sich.

Bloed, Aganix du Seigneur, alleen ook niet altijd de meest coöperatieve karakters.

ben10
Berichten: 113
Geregistreerd: 13-08-11
Woonplaats: Oppuurs

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 17:13

Idd een beetje zoals Eldorado van de Zeshoek en die heb ik al staan, blijkbaar zijn de meeste bloedhengsten die ik ken niet altijd de gemakkelijkste : -((

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:28

Arezzo’s zijn in mijn ervaring ook meer dan bloederig en sensibel genoeg. Wel fijne meewerkende karakters. Is hij een optie?

ben10
Berichten: 113
Geregistreerd: 13-08-11
Woonplaats: Oppuurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 17:36

Change3x schreef:
Arezzo’s zijn in mijn ervaring ook meer dan bloederig en sensibel genoeg. Wel fijne meewerkende karakters. Is hij een optie?

Is idd een optie Arezzo maar ben ik niet direct een grote liefhebber van en vindt zijn moederlijn niet direct wauw

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:19

leandro VG? scherpte en instelling.

Oehlala
Berichten: 4302
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:47

ben10 schreef:
Idd een beetje zoals Eldorado van de Zeshoek en die heb ik al staan, blijkbaar zijn de meeste bloedhengsten die ik ken niet altijd de gemakkelijkste : -((



nee maar dat is logisch. bloed staat praktisch gelijk aan karakter. in mijn ogen zeker niet verkeerd alleen het gros kan er niet mee omgaan.

Parfait van het Schaeck, veelbelovende jonge hengst. dus geen bewezen vererver, wel veel bloed ook.

Cornado NRW, die van Ehning.

Baloubet du Rouet, weet alleen niet of die nog dekt.

Jarnac, franse hengst. weinig gedekt, maar wat er is loopt op hoog niveau.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:30


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:54

Heartbreaker, Vigo d'Arsouilles, Tangelo van de Zuuthoeve?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:07

ben10 schreef:
karijn schreef:
Beste Ben10,

Op dit forum gelden regels om een topic te kunnen openen. Indien je deze informatie niet wilt delen, dan is het het beste om dan sites als kwpn, zangersheide te raadplegen om een selectie te kunnen maken. En dan is dit forum voor jou niet de beste bron. Of gaat het om het maken van contacten?

Weet niet goed hoe ik het anders moet doen of is er nog een andere plaats om dit topic te plaatsen. Het is niet de bedoeling om contacten te maken en het plaatsen van een foto van mijn merrie voor de nodige info door u gevraagd zal alleen maar onnodige reacties opleveren wat ik niet zoek. De informatie die u vraagt te delen zoek ik niet. Wat nu????
-O-

Als je je niet aan de forumregels wilt houden dan kun je beter weggaan toch? Vraag bij het KWPN of het BWP (of kijk in de database) en dan weet je welke hengsten vergroten.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:17

Fokkerij Algemeen voor een algemene vraag over springpaarden die bloed (en maat) vererven anders?

ben10
Berichten: 113
Geregistreerd: 13-08-11
Woonplaats: Oppuurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 01:17

VValar schreef:
Fokkerij Algemeen voor een algemene vraag over springpaarden die bloed (en maat) vererven anders?

denk idd een goed idee, hier zitten ze toch maar te zagen en meer dan de helft begrijpt mijn vraag niet pffff

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 01:26

Glasgow van ‘t Merelsnest? Hier op stal staat er een jaarling van, groot in de maat en lijkt zeker bloederig. :j

ben10
Berichten: 113
Geregistreerd: 13-08-11
Woonplaats: Oppuurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 01:35

Kaitlyn schreef:
Glasgow van ‘t Merelsnest? Hier op stal staat er een jaarling van, groot in de maat en lijkt zeker bloederig. :j

ik ken Glasgow vrij goed, heb hier nog een merrie van Edjaz van't Merelnest (volle broer) idd bloed genoeg maar de nafok hier in België is toch niet naar verhoopt.
by the way ik zie dat je een Hos d'O hebt die ken ik zeer goed.
Ik fok nog met een merrie uit deze stam; https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... se-au-heup
De Eldorado vd zeshoek waar ik hiervoor naar verwijs komt uit deze merrie

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:51

ben10 schreef:
VValar schreef:
Fokkerij Algemeen voor een algemene vraag over springpaarden die bloed (en maat) vererven anders?

denk idd een goed idee, hier zitten ze toch maar te zagen en meer dan de helft begrijpt mijn vraag niet pffff


Ik denk dat je vraag dan inderdaad meer past in een ander forum dan deze. Voor deze geldt een aantal regels.
En er wordt niet gezaagd, er wordt meegedacht.

Clinton bloed
Zirroco Blue van de VDL

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 11:32

Cosun ? Staat geloof ik bij reinie teeuwis . Enorme knol . Springen als een kanon . Alsof die twee springveren heeft als achterbenen .

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:54

ben10 schreef:
Kaitlyn schreef:
Glasgow van ‘t Merelsnest? Hier op stal staat er een jaarling van, groot in de maat en lijkt zeker bloederig. :j

ik ken Glasgow vrij goed, heb hier nog een merrie van Edjaz van't Merelnest (volle broer) idd bloed genoeg maar de nafok hier in België is toch niet naar verhoopt.
by the way ik zie dat je een Hos d'O hebt die ken ik zeer goed.
Ik fok nog met een merrie uit deze stam; https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... se-au-heup
De Eldorado vd zeshoek waar ik hiervoor naar verwijs komt uit deze merrie


Wat leuk! Ik kom weinig mensen tegen met een Hos d’O. Ik wil haar graag laten dekken door Grandorado. :j Die van mij is echt wel bloederig, maar kan er verder wel alles mee. Zelfs mijn neefjes van 4 en 6 kunnen erop (wel met mij erbij uiteraard). Moet ik haar alleen niet in de springring neerzetten, zodra de bel gaat dan weet ze dat ze mag. :D
Maar ik heb er dus echt een superfijn dier uit, met de perfecte mix in karakter. Bloederig en snel in de ring, maar ik kan ook aan een lange teugel het bos in. Moeder was maar 1,60 en die van mij is nog 1,65/1,66 geworden ondanks vroeg afspenen. :j

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:45

EHK --> F-AM aangezien TS geen materiaal wenst te bezorgen zodat dit topic voldoet aan de Regels van EHK wordt dit topic verplaatst naar het subforum waar het dan wel enigszins voldoet aan de regels.

ben10
Berichten: 113
Geregistreerd: 13-08-11
Woonplaats: Oppuurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 14:48

petraaken schreef:
EHK --> F-AM aangezien TS geen materiaal wenst te bezorgen zodat dit topic voldoet aan de Regels van EHK wordt dit topic verplaatst naar het subforum waar het dan wel enigszins voldoet aan de regels.

prima, kan je de link meegeven?

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:11

ben10 schreef:
VValar schreef:
Fokkerij Algemeen voor een algemene vraag over springpaarden die bloed (en maat) vererven anders?

denk idd een goed idee, hier zitten ze toch maar te zagen en meer dan de helft begrijpt mijn vraag niet pffff


Misschien ligt dat aan je eigen vraagstelling?

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:57

Ik begreep hem wel hoor :D

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Re: Bloed Top Springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:30


JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:04

Kaitlyn schreef:
Wat leuk! Ik kom weinig mensen tegen met een Hos d’O. Ik wil haar graag laten dekken door Grandorado. :j Die van mij is echt wel bloederig, maar kan er verder wel alles mee. Zelfs mijn neefjes van 4 en 6 kunnen erop (wel met mij erbij uiteraard). Moet ik haar alleen niet in de springring neerzetten, zodra de bel gaat dan weet ze dat ze mag. :D
Maar ik heb er dus echt een superfijn dier uit, met de perfecte mix in karakter. Bloederig en snel in de ring, maar ik kan ook aan een lange teugel het bos in. Moeder was maar 1,60 en die van mij is nog 1,65/1,66 geworden ondanks vroeg afspenen. :j


Oud topic maar ik heb zelf ook een Hos d'O en die lijkt precies op jouw beschrijving haha. Fijne allround paarden! Jammer dat er niet meer mee wordt gedekt.

Edit: Groeide die van jou ook zo laat?! Ik kreeg de mijne toen hij 4 was met een stokmaat van 1.60 en hij is toen nog uitgeroeid tot 1.67/1.68 := Een echte laatbloeier