Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 27 van de 29 [ 720 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst Bosco v. Benicio

 
Profiel   

Denk dat hij voornamelijk gebruikt zal worden worden voor zijn karakter.
Dat is 1 van de redenen dat ik hem wil gebruiken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 00:49 



 
Profiel   

venivedivici schreef
Denk dat hij voornamelijk gebruikt zal worden worden voor zijn karakter.
Dat is 1 van de redenen dat ik hem wil gebruiken.

Karakter is fantastisch en kleurtje is goed maar zo op de kop gebouwd blijft niet lang heel. Is dat echt wat je wilt fokken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 08:22 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
venivedivici schreef
Denk dat hij voornamelijk gebruikt zal worden worden voor zijn karakter.
Dat is 1 van de redenen dat ik hem wil gebruiken.

Karakter is fantastisch en kleurtje is goed maar zo op de kop gebouwd blijft niet lang heel. Is dat echt wat je wilt fokken?


Dat hangt er vanaf wat je er mee wil. Wil je een leuke kleur om recreatief mee te rijden en mss wat B/L starten? Daar gaat die niet van kapot gaan, een kort voorbeen is in principe niet ongezond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 11:16 



 
Profiel   

Oakland1990 schreef
janderegelaa schreef
Karakter is fantastisch en kleurtje is goed maar zo op de kop gebouwd blijft niet lang heel. Is dat echt wat je wilt fokken?


Dat hangt er vanaf wat je er mee wil. Wil je een leuke kleur om recreatief mee te rijden en mss wat B/L starten? Daar gaat die niet van kapot gaan, een kort voorbeen is in principe niet ongezond.

Hij heeft ook geen kort voorbeen. Hij is achter overbouwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 11:23 



 
Profiel   

Ook overbouwd hoeft geen problemen op te leveren. Het kost wat meer kunde om ze dressuurmatig goed te rijden en het hoge werk is misschien te veel gevraagd.
Maar dat ze blessure gevoeliger zijn kan ik me niet in herkennen. Heel veel van die keiharde ponyrassen zijn vaak ook net wat overbouwd.
Even lekker zwart-wit ik denk dat een overbouwde zelfs beter heel blijft bij een recreant dan bijvoorbeeld een hypermobiel elastiekje.
Als ik paarden had zou Bosco hem niet worden trouwens, maar niet door het overbouwde icm angst voor blessures.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 11:42 



 
Profiel   

Oakland1990 schreef
Dat hangt er vanaf wat je er mee wil. Wil je een leuke kleur om recreatief mee te rijden en mss wat B/L starten? Daar gaat die niet van kapot gaan, een kort voorbeen is in principe niet ongezond.


Die kleur geeft hij niet gegarandeerd door, dus dat is dan wel een flinke gok in combinatie met zijn bouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 11:47 



 
Profiel   

Genoeg paarden die beetje overbouwd zijn of lang achterbeen die het wel goed kunnen gebruiken. Je hebt ook nog een merrie, als die een goed model heeft en je wil geen gp paard fokken… liever goeie kop dan goed model waar je qua karakter weinig mee kan. Een goed recreatie paard is bijna niet meer te vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 11:55 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
GabberGill schreef
er niet in zit.
[l
Esmee had hem GP klaar dus ik denk dat je je vergist

Die was niet GP klaar. Zo maar een filmpje op waar hij min of meer piaffeert. Hij moet 12-15 passen piafferen en mag daarbij niet meer dan een meter verplaatsen. En dat kan hij niet. En gaat hij ook nooit kunnen met dat lijf want hij kan niet zitten door zijn bouw.

Wat een onzin!! Er zijn filmpjes waar ie zeker 10 passen piaffeerd… daar krijg je nog wel twee passen bij!! Je doet ook net of ie dat nooiiiiit op de plek gaat doen…. Van dit naar op de plek is niet zo’n grote stap… niet oordelen over shizzel waar je geen ervaring mee heb!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 12:00 



 
Profiel   

Ook even zijn leeftijd in acht nemen. Als die het op 15 niet kan oké. Maar hij is 7? Dit jaar 8?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 12:31 



 
Profiel   

JeanneV schreef
janderegelaa schreef

Die was niet GP klaar. Zo maar een filmpje op waar hij min of meer piaffeert. Hij moet 12-15 passen piafferen en mag daarbij niet meer dan een meter verplaatsen. En dat kan hij niet. En gaat hij ook nooit kunnen met dat lijf want hij kan niet zitten door zijn bouw.

Wat een onzin!! Er zijn filmpjes waar ie zeker 10 passen piaffeerd… daar krijg je nog wel twee passen bij!! Je doet ook net of ie dat nooiiiiit op de plek gaat doen…. Van dit naar op de plek is niet zo’n grote stap… niet oordelen over shizzel waar je geen ervaring mee heb!!

Shizzel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 13:29 



 
Profiel   

Oakland1990 schreef
Ook even zijn leeftijd in acht nemen. Als die het op 15 niet kan oké. Maar hij is 7? Dit jaar 8?

Dit heeft niets met leeftijd te maken maar met een niet correct exterieur. Het is niet voor niets dat ze hem niet verkocht kregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 13:33 



 
Profiel   

Jeetje Jan jij hebt écht een hekel aan dit paard he? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 13:37 



 
Profiel   

Ik begrijp de negativiteit niet zo goed. Als je er niet mee wil fokken dan doe je het niet. Waarom zo stellig blijven zeggen dat dit paard kapot gaat omdat hij zijn bouw niet helemaal mee heeft? Het lijkt bijna alsof dit paard kapot gepraat moet worden. Komt op mij over als onsportief.
Als ik zie hoe goed Esmee deze hengst heeft opgeleid en hoe fijn Febe er nu mee wegrijdt, zegt dit zoveel over de kwaliteit van het paard en de manier van opleiden.
Ik heb hem in de afgelopen jaren nooit geblesseerd of “kapot” gezien.
Elk paard kan blessures oplopen waarvan je lang niet altijd kunt zeggen of die blessure dan ook per se door de bouw van het paard ontstaan is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 13:41 



 
Profiel   

@Julia, dat is vooral Jan hoor. De rest stampt hem niet de grond in. Oké dat je er geen gp paard van maakt of zult mee fokken maar dat is blijkbaar de enige graadmeter ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 14:34 



 
Profiel   

Oakland1990 schreef
@Julia, dat is vooral Jan hoor. De rest stampt hem niet de grond in. Oké dat je er geen gp paard van maakt of zult mee fokken maar dat is blijkbaar de enige graadmeter ofzo

Dat is toch ook alleen maar mijn punt? Iemand zegt hij kan de GP in. En ik zeg van niet.

En we zitten hier in het fokkerij gedeelte van Bokt. Daar bespreek je goede en minder goede punten van een hengst. Ik heb zijn goede ook genoemd. Maar dat wordt voor het gemak even vergeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 15:35 



 
Profiel   

Gelukkig rijd de gemiddelde ruiter ook geen gp en die zoekt vooral een braaf en fijn gebruikspaard. Hartstikke leuk dat iedereen de nieuwe toot wil fokken maar als die dieren bij de gemiddelde bokker terecht komen krijg je van die topics van help mijn paard ontploft steeds of help hij slaat op hol.

Tijd om weer eens te kijken waar de grote markt om vraagt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 15:51 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Gelukkig rijd de gemiddelde ruiter ook geen gp en die zoekt vooral een braaf en fijn gebruikspaard. Hartstikke leuk dat iedereen de nieuwe toot wil fokken maar als die dieren bij de gemiddelde bokker terecht komen krijg je van die topics van help mijn paard ontploft steeds of help hij slaat op hol.

Tijd om weer eens te kijken waar de grote markt om vraagt.

Dan ben je bij een karakter als dat van Bosco bij het goede adres :j.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 15:51 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Gelukkig rijd de gemiddelde ruiter ook geen gp en die zoekt vooral een braaf en fijn gebruikspaard. Hartstikke leuk dat iedereen de nieuwe toot wil fokken maar als die dieren bij de gemiddelde bokker terecht komen krijg je van die topics van help mijn paard ontploft steeds of help hij slaat op hol.

Tijd om weer eens te kijken waar de grote markt om vraagt.

Ik weet niet, de meeste topics op Bokt gaan over “wat heeft mijn paard voor een blessure” :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 16:08 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
MarjanB schreef
Gelukkig rijd de gemiddelde ruiter ook geen gp en die zoekt vooral een braaf en fijn gebruikspaard. Hartstikke leuk dat iedereen de nieuwe toot wil fokken maar als die dieren bij de gemiddelde bokker terecht komen krijg je van die topics van help mijn paard ontploft steeds of help hij slaat op hol.

Tijd om weer eens te kijken waar de grote markt om vraagt.

Ik weet niet, de meeste topics op Bokt gaan over “wat heeft mijn paard voor een blessure” :D


Maar zijn die dan ontstaan door de overbouw van de dekhengst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 16:38 



 
Profiel   

Nee, door onkunde. En als je daarmee al een paard stuk maakt wat in zijn bouw wél klopt…

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 16:41 



 
Profiel   

Oakland:
Dat kan wel degelijk een rol spelen, dat soort paarden vereisen vaak toch net een wat meer kundige training dan de gemiddelde amateur kan geven.

Ik vind hem zelf eigenlijk beter presteren dan ik zou verwachten met zijn exterieur, en hij zal ongetwijfeld een super karakter hebben. Maar heel eerlijk: ik zou er ook niet mee fokken.

Ik vind het een leuk sportpaard maar bij de fokkerij kun je niet kritisch genoeg zijn denk ik altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 16:44 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Oakland:
Dat kan wel degelijk een rol spelen, dat soort paarden vereisen vaak toch net een wat meer kundige training dan de gemiddelde amateur kan geven.

Ik vind hem zelf eigenlijk beter presteren dan ik zou verwachten met zijn exterieur, en hij zal ongetwijfeld een super karakter hebben. Maar heel eerlijk: ik zou er ook niet mee fokken.

Ik vind het een leuk sportpaard maar bij de fokkerij kun je niet kritisch genoeg zijn denk ik altijd.

Oh absoluut. Karakter is 200% zonder meer. En Esmee en haar moeder zijn een fantastisch train team.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 17:00 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Iemand zegt hij kan de GP in. En ik zeg van niet.
.

Daarmee zet je je zelf voor gek!! Hij piaffeerd boven gemiddeld... zijn passage is meer als goed zat.. en hij kan wissels om de pas.... Lichte toer kon hij al... dus waarom Bosco dan geen grandprix gaat kunnen????

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 17:01 



 
Profiel   

Dat zal de tijd vanzelf wel uitwijzen denken jullie niet?

Inderdaad respect voor Esmee hoor en wat ze ermee bereikt heeft, we zullen zien hoe het verder gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 17:04 



 
Profiel   

Ik heb inderdaad genoeg beeldmateriaal gezien waar hij aardig wat laat zien. Wat overigens een knap staaltje werk is voor een paard als hij.

Voor zijn karakter zou ik hem 100000% nemen. Kleur nog niet eens omdat het geen garantie geeft.

Mijn merrie is zelf te hoog in haar achterkant waardoor ik met hem niet zou kunnen fokken. Er wordt ook duidelijk geadverteerd dat je deze hengst niet moet gebruiken als je merrie geen goede bovenljn heeft en dat vind ik opzich alleen maar netjes. Mijn merrie zou dus nirt in aanmerking komen terwijl ik dit karakter nodig zou hebben.

Dat hij never nooit het GP zal halen vind ik de grootste onzin. Sterker ik hoop alleen maar meer dat hij het nu laat zien en dan alleen al om te laten zien dat hij het wel kan. Al zal Janderegelaar dan suggereren dat de jury niet spoort of dat het doorgestoken kaart is.

Je mag niet gecharmeerd zijn van dit paard, maar dit paard heeft miss niet de beste bouw om een topsporter te zijn, maar tot nu toe laat hij een hoop zien met meer gemak dan ik had verwacht en dat komt door de instelling die hij heeft meegekregen bij Esmee. Dit paard zou gp kunnen worden op karakter!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 17:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 27 van de 29 [ 720 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen