Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 28 van de 29 [ 720 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst Bosco v. Benicio

 
Profiel   

Ik denk ook wel dat ie GP kan lopen. Ieder goed getraind paard kan GP lopen. Ik denk alleen niet dat hij in de top mee gaat komen. De vraag is, moet je dat erg vinden. Ik vind van niet. Hij heeft bewezen een fantastisch karakter te hebben en enorm werkwillig te zijn. Ik denk dat dat iets is waar menig ruiter voor zou tekenen :).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 16:24 



 
Profiel   

Ach, als die mustang van het filmpje op de voorpagina al GP kan lopen, dan kan Bosco dat ook echt wel :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 16:47 



 
Profiel   

Hij zal vast grandprix kunnen lopen en winst kunnen behalen. In principe kan dit bijna elk paard wat gezond is en de juiste begeleiding krijgt.
Maar om dit paard te zien als fokdier? Dat is wel andere koek. Waarom zou je exterieurmatig minder willen fokken? Om het karakter? Er zijn genoeg andere hengsten die een goed karakter hebben. Voor de kleur? Die hij overigens niet altijd doorgeeft. Dan zou ik persoonlijk voor verbetering gaan :j dus een andere hengst

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 17:53 



 
Profiel   

GabberGill schreef
Dat hij never nooit het GP zal halen vind ik de grootste onzin. Sterker ik hoop alleen maar meer dat hij het nu laat zien en dan alleen al om te laten zien dat hij het wel kan. Al zal Janderegelaar dan suggereren dat de jury niet spoort of dat het doorgestoken kaart is.

Je mag niet gecharmeerd zijn van dit paard, maar dit paard heeft miss niet de beste bouw om een topsporter te zijn, maar tot nu toe laat hij een hoop zien met meer gemak dan ik had verwacht en dat komt door de instelling die hij heeft meegekregen bij Esmee. Dit paard zou gp kunnen worden op karakter!


Maar niet op uitvoering. Die 12-15 passen kan hij nu ook al. Maar niet binnen een meter. En daar gaat het om. Verder is er een beoordeling voor het dalen van de achterhand. En dat doet hij ook niet.

Het zou fijn zijn als je geen opmerkingen maakt die op mij persoonlijk gericht zijn. Het gaat hier over een paard en niet over mij. Als jouw argumenten niet sterk genoeg zijn dan kun je beter niets zeggen.

En als hij wel GP gaat starten en goed scoort, applaus voor zijn amazone. Heel knap en ook gegund.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 18:38 



 
Profiel   

AM_Horses schreef
Hij zal vast grandprix kunnen lopen en winst kunnen behalen. In principe kan dit bijna elk paard wat gezond is en de juiste begeleiding krijgt.
Maar om dit paard te zien als fokdier? Dat is wel andere koek. Waarom zou je exterieurmatig minder willen fokken? Om het karakter? Er zijn genoeg andere hengsten die een goed karakter hebben. Voor de kleur? Die hij overigens niet altijd doorgeeft. Dan zou ik persoonlijk voor verbetering gaan :j dus een andere hengst



Dan ben ik wel benieuwd welke hengsten ne bedoelt, dit mag ook in pb :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 19:18 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
GabberGill schreef
Dat hij never nooit het GP zal halen vind ik de grootste onzin. Sterker ik hoop alleen maar meer dat hij het nu laat zien en dan alleen al om te laten zien dat hij het wel kan. Al zal Janderegelaar dan suggereren dat de jury niet spoort of dat het doorgestoken kaart is.

Je mag niet gecharmeerd zijn van dit paard, maar dit paard heeft miss niet de beste bouw om een topsporter te zijn, maar tot nu toe laat hij een hoop zien met meer gemak dan ik had verwacht en dat komt door de instelling die hij heeft meegekregen bij Esmee. Dit paard zou gp kunnen worden op karakter!


Maar niet op uitvoering. Die 12-15 passen kan hij nu ook al. Maar niet binnen een meter. En daar gaat het om. Verder is er een beoordeling voor het dalen van de achterhand. En dat doet hij ook niet.

Het zou fijn zijn als je geen opmerkingen maakt die op mij persoonlijk gericht zijn. Het gaat hier over een paard en niet over mij. Als jouw argumenten niet sterk genoeg zijn dan kun je beter niets zeggen.

En als hij wel GP gaat starten en goed scoort, applaus voor zijn amazone. Heel knap en ook gegund.


Ik heb genoeg argumenten waarom het wel zou kunnen, maar heb al vanaf moment 1 gemerkt dat wij het niet eens zijn en jij er zeer negatief in staat. Ik zie nog wel wat dingetjes voor deze hengst komen. Misschien wordt het geen perfecte gp, maar dat hebben er zoveel. Ik zie op de Olympische spelen zelfs weinig paarden zakken vanuit achter en paarden die in een uitgestrekte draf volledig afbreken en dan nog maar niet te beginnen over zowel de piaffe als passage die volledig uit takt zijn en met weggedrukt ruggen.

Bosco kan een GP proef voldoende afsluiten en daar ben ik van overtuigd en jij beweerd dat hij dat niet kan. Dat is prima, maar ik vind dat je daarmee onzin verkondigd net als dat jij mij onzin vindt verkondigen waarschijnlijk.

Ik heb al eerder gezegd dat ik Bosco onder Esmee zag groeien. Ook heb ik eerder in die topic benoemd dat je van goede huizen moet komen om dit paard zo aan het lopen te krijgen. Zijn bouw is niet bepaald positief en zijn kruis is veel te hoog ten opzichte van zijn voorkantje, maar niks is onmogelijk.

Ook suggereer je dat dat dier kapot gaat. Dit is ook maar een aanname van je. Ik word zo moe van je zogenaamde heldere kijk in de toekomst van Bosco. Eerder in dit topic heb je ook negatief gedaan en dan bewezen bosco en Esmee het tegendeel.

Dat je geen fan van zijn bouw bent is helemaal prima en vele snappen dit ook. Het is niet de perfecte hengst voor de dressuursport. Toch weet ik ook dat Esmee en haar moeder veel kwaliteit in hun paarden zoeken en toch een Bosco veulen hebben gekocht. Ze wilde hem zelfs kopen. Is dit dan omdat dit paard werkelijkwaar zo slecht is als jij zegt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 19:34 



 
Profiel   

Ik vind t interessant. Vond de piaffe en z'n draf niet heel fijn om te zien, maar vind t wel superknap, dat ie op deze leeftijd dit niveau loopt.
En ben heel benieuwd, hoe hij het in de toekomst gaat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 19:55 



 
Profiel   

GabberGill schreef
janderegelaa schreef

Maar niet op uitvoering. Die 12-15 passen kan hij nu ook al. Maar niet binnen een meter. En daar gaat het om. Verder is er een beoordeling voor het dalen van de achterhand. En dat doet hij ook niet.

Het zou fijn zijn als je geen opmerkingen maakt die op mij persoonlijk gericht zijn. Het gaat hier over een paard en niet over mij. Als jouw argumenten niet sterk genoeg zijn dan kun je beter niets zeggen.

En als hij wel GP gaat starten en goed scoort, applaus voor zijn amazone. Heel knap en ook gegund.


Ik heb genoeg argumenten waarom het wel zou kunnen, maar heb al vanaf moment 1 gemerkt dat wij het niet eens zijn en jij er zeer negatief in staat. Ik zie nog wel wat dingetjes voor deze hengst komen. Misschien wordt het geen perfecte gp, maar dat hebben er zoveel. Ik zie op de Olympische spelen zelfs weinig paarden zakken vanuit achter en paarden die in een uitgestrekte draf volledig afbreken en dan nog maar niet te beginnen over zowel de piaffe als passage die volledig uit takt zijn en met weggedrukt ruggen.

Bosco kan een GP proef voldoende afsluiten en daar ben ik van overtuigd en jij beweerd dat hij dat niet kan. Dat is prima, maar ik vind dat je daarmee onzin verkondigd net als dat jij mij onzin vindt verkondigen waarschijnlijk.

Ik heb al eerder gezegd dat ik Bosco onder Esmee zag groeien. Ook heb ik eerder in die topic benoemd dat je van goede huizen moet komen om dit paard zo aan het lopen te krijgen. Zijn bouw is niet bepaald positief en zijn kruis is veel te hoog ten opzichte van zijn voorkantje, maar niks is onmogelijk.

Ook suggereer je dat dat dier kapot gaat. Dit is ook maar een aanname van je. Ik word zo moe van je zogenaamde heldere kijk in de toekomst van Bosco. Eerder in dit topic heb je ook negatief gedaan en dan bewezen bosco en Esmee het tegendeel.

Dat je geen fan van zijn bouw bent is helemaal prima en vele snappen dit ook. Het is niet de perfecte hengst voor de dressuursport. Toch weet ik ook dat Esmee en haar moeder veel kwaliteit in hun paarden zoeken en toch een Bosco veulen hebben gekocht. Ze wilde hem zelfs kopen. Is dit dan omdat dit paard werkelijkwaar zo slecht is als jij zegt?


Jij mag iets van een paard vinden en ik ook.

Waarom hebben ze hem dan niet gekocht? Hij stond immers te koop.

Het veulentje is mooi. Zelfs de enige die ik heb gezien die niet overbouwd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 20:11 



 
Profiel   

Ik ben wel benieuwd waar er wordt gesuggereerd dat hij onder zijn nieuwe amazone de sport en dekdienst niet hoeft te combineren?
In de officiële berichten wordt de werkelijke reden van het stoppen van Esmee niet benoemt. Dat kun je wel lezen in haar berichten op de socials. Als hij beiden niet goed aan kan (wat niet gek is) dan hoop ik dat er van geleerd wordt. Het is nu nog winter maar het voorjaar komt er aan….

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 00:53 



 
Profiel   

Dat staat in dit bericht https://www.dehoefslag.nl/nieuws/dressu ... kan-alleen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 01:02 



 
Profiel   

Ahh het laatste stukje had ik niet gelezen thnx. Wel apart dat het nu dan wel kan. Misschien is het een proces geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 01:28 



 
Profiel   

Ik heb dit topic doorgelezen en ik wordt bijna bang om mijn veulen hier te laten zien :+
Maar vooruit, de originele vraag van dit topic was nakomelingen van Bosco, and it so happens dat ik een Bosco nakomeling heb gekocht :P
Het is een bruine merrie die uit een Welsh nwr moeder komt. De afstamming van de moeder is De Goede Ree Now Or Never x Downland Folklore voor degene die daar bekend mee zijn. Mijn veulen is dus ook WPBR geregistreerd.
Ik heb er voor gekozen om dit veulen te kopen omdat ik de moeder al ontzettend lang ken en het echt een geweldige merrie vindt. Ik ben helemaal weg van haar en van haar enigste zoon, die ook bij ons op stal staat. Het zijn ontzettend leuke sport pony’s die best potentie hebben, ze zijn alleen allebei niet van mensen die ermee de serieuzere sport in willen/gaan.
Ik heb de hele dracht van de merrie gevolgd en ik was bij de geboorte van het veulen aanwezig. Ik ben dan ook erg blij dat ik dit veulen nu mijn eigen kan noemen :D

Het is een heel leuk, lief en ook wel een baldadig veulen. Ze is aanhankelijk, knuffelig en ook erg vlug. Haar hobby is rondjes rennen in de wei en niet meer stil staan :P
Eens kijken of het me lukt om foto’s te plaatsen :’)

[ img ]
Hier wilde we foto’s maken, maar de camera was veel te interessant!


[ img ]
Samen met mama

[ img ]

[ img ]

En hier een linkje naar wat filmpjes van toen ze een paar dagen oud was: https://imgur.com/a/GHpnyWq

Ik deel hier mijn veulen om mensen te informeren over de nakomelingen van deze hengst. Zelf kon ik erg weinig vinden toen ik opzoek ging en voordat mijn veulen was geboren, ik wil hier dus aan bijdragen voor anderen. Ik hoop dat jullie vooral mijn veulen in haar waarde laten en niet zo afkraken zoals haar vader, dat is niet waarom ik haar hier deel. Ik ben ontzetten gek op haar en ik hoop op een mooie toekomst voor ons onder andere in de sport. Ik wil haar niet alleen richten op dressuur, maar ook op springen, eventing en gewoon relaxed buiten rijden. Ik denk dat ze alle potentie heeft, vooral als ze het geweldige karakter van haar vader heeft. Mij maakt hey niet uit dat ze geen speciaal kleurtje heeft gekregen, ik vind haar nu al goud waard :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 13:53 



 
Profiel   

Leuk ding!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 17:29 



 
Profiel   

Wat een leuk aansprekend veulen hoe groot wordt ze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 18:15 



 
Profiel   

Bedankt! Ik heb werkelijk geen idee :P Haar moeder is 1.48 en dan vader 1.65, dus ik hoop dat ze er mooi tussen gaat zitten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 00:10 



 
Profiel   

Wat een leuk veulen!

Heb je ook een filmpje van het veulen. Ik ben benieuwd naar de ontwikkeling!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 05:52 



 
Profiel   

Ik heb niet zo heel veel filmpjes. Vooral die filmpjes van mijn eerste post van toen ze nog heel jong was. https://imgur.com/a/BP6eWEF een linkje naar wat filmpjes dat ze me door de wei volgt en heel speels en gek weg rent :P
We hebben haar vorige week naar de opfok gebracht dus nu kan ik haar helaas niet zo veel meer zien < 3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 13:50 



 
Profiel   

Tijdje niks van de hengst gehoord maar ik kom m ineens tegen in een reclame op fb.
https://fb.watch/iR-lLT3tdR/

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 17:34 



 
Profiel   

Volgens mij is hij recent gestart zag filmpje van hem voorbij komen op de insta van de ruiter paar dagen geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 18:04 



 
Profiel   

Bij wie staat hij momenteel nou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 22:39 



 
Profiel   

Febe van Zwambagt rijdt hem momenteel: https://www.facebook.com/profile.php?id=100057119423374
Staat een recent filmpje op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 22:50 



 
Profiel   

Vond hem beter onder Esmee

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 00:05 



 
Profiel   

GabberGill schreef
Vond hem beter onder Esmee

Ik ook. Hij is achter niet beter geworden, imo.

Nog steeds een leuk dier, maar geen vaderdier, denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 08:49 



 
Profiel   

Hij doet het allemaal maar wel mooi, ondanks zijn bouw..zegt wel wat over het karakter. :-)

Jessie, leuk veulen hoor! lijkt iets kort te zijn in de rug? Maar moeilijk te beoordelen zo..sowieso hoe een hengst is, en hoe hij fokt daar kan veel verschil in zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 08:55 



 
Profiel   

Dat heb ik altijd gezegd

Het is een hengst met niet de beste bouw maar een geweldige mentaliteit. Alleen vind ik het wel doodzonde dat dit paard 1,5 jaar geleden een voor het lichaam beter stukje werk liet zien dan nu.

Als ik naar beneden scroll op die pagina zie je hem vanaf het moment dat hij kwam langzaam afzwakken op achter.

Zonde want het is ook een stukje om het paard te behouden.

Daarbij weet ik hoe hij bij Esmee kwam en geloof me het was niet de positieve vrolijke Bosco die je nu zag. Hij heeft vanaf Esmee een hoop meegekregen wat hem vandaag de dag nog helpt. Vind het dan gewoon zonde als ik hem langzaam weer af zie zwakken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 09:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 28 van de 29 [ 720 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen