Hengst Bosco v. Benicio

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 18:00

Ik volg, ik overweeg hem oom om volgend jaar te gebruiken. (Mijn merrie is nu nog te jong)

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 18:30

Ik volg ook! Mocht mijn merrie niet opknappen van haar huidige situatie dan denk ik er ook over na om hem te gebruiken. Wat zouden jullie van de combinatie met mijn merrie vinden? Ik zou dan voor mijzelf een wat kleiner paard willen fokken die wat compacter is om voor mij bij elkaar te rijden. Hoeft behalve het verbeteren van de bouw geen groot bewegingswonder te worden, maar vooral braaf.

Afbeelding

Sparky16
Berichten: 4
Geregistreerd: 20-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:24

Ik ben nog achter een nakomeling van Bosco gekomen, staat nog bij mij in de buurt ook. 2 jarige vos merrie.

Anoniem

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:15

@Ketly ik denk dat je betere hengsten voor je merrie kunt vinden. :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:44

_San87_ schreef:
MariekeS_ schreef:
Ik vind hem een ontzettend opvallende verschijning en geloof dat hij een wereld karakter heeft.
Maar, door het stekerige voorbeen in draf en soms ook in galop, in combinatie met de gezonken rug en hoge kruis oogt het beeld in draf naar mijn smaak wel zwaarmoedig en neerwaarts. Dus die opmerking snap ik wel.
Terwijl hij echt opgeleid wordt door iemand die ik hoog heb zitten mbt het correct vanuit de basis verbeteren van paarden.

Als de merrie een goed evenwichtige draf en sterk achterbeen doorgeeft kan denk ik zeker veel goeds brengen.

Alleen, kijkend naar de standfotos van jouw (gave!!) merrie denk ik dat ze beiden niet de beste bovenlijn hebben en ook de merrie is vrij hoog in het kruis. Dat maakt het correct bij elkaar rijden en laten zitten natuurlijk ook een stuk lastiger.

De draf is inderdaad niet zijn beste punt, stap vind ik wel echt goed en zijn galop is erg krachtig. Dat stekerige in galop zie ik ook wel een beetje terug (zijn Facebookpagina is ook wel cringe, trouwens).

Ik ben wel benieuwd hoe hij vrij beweegt, daar heb ik zo snel nog geen video van gevonden.


TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:15

Change3x schreef:
Ik vind het net een dikke D pony (sorry :D)

Ik ben wel benieuwd naar zijn veulens, hoe hij vererft. Ik volg!

Dit dus... maar ben benieuwd wat zijn nakomelingen doen!
Voor deze hengst is een goede langgelijnde en hoogbenige merrie wel belangrijk denk ik

afkepieteke

Berichten: 235
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:54

Ik vind deze hengst ook erg stoer en zat er over na te denken om hem misschien te gebruiken voor mijn d-pony :') Alleen ik had mij er verder nog niet in verdiept en alleen wat gave foto's en filmpjes voor bij zien komen, dus dit topic vind ik wel interessant. Mijn pony is helaas best neerwaarts gebouwd, dus ik denk dat ik deze aan mij voorbij moet laten gaan.. :(

Afbeelding
Niet de best foto, hier had ik haar net geschoren 8-)

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:59

Ik vind het een mooie hengst om te zien en ben erg benieuwd hoe hij het in de sport gaat doen. Zou leuk zijn als we wat meer kleurvariatie in het moderne sportpaard krijgen.

Ik ben het echter wel met bovenstaande eens, dat ik hem als een beetje een bolle pony vindt ogen.

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:16

janderegelaa schreef:
_San87_ schreef:

Ik ben wel benieuwd hoe hij vrij beweegt, daar heb ik zo snel nog geen video van gevonden.

[ Video ]


Die was ik inderdaad al tegen gekomen.
Vind hem daar zeker een stuk prettiger in het voorbeen.

Op Instagram stond een heel kort stukje op het harde aan de hand:
https://www.instagram.com/p/B8jrX5gpN45 ... nyyxiizgoo

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41605
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:24

janderegelaa schreef:
_San87_ schreef:

De draf is inderdaad niet zijn beste punt, stap vind ik wel echt goed en zijn galop is erg krachtig. Dat stekerige in galop zie ik ook wel een beetje terug (zijn Facebookpagina is ook wel cringe, trouwens).

Ik ben wel benieuwd hoe hij vrij beweegt, daar heb ik zo snel nog geen video van gevonden.

[ Video ]

Ziet er qua draf een stuk beter uit :j.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:27

Ik graag me af of hij ook was goedgekeurd zonder dit kleurtje. In vind hem namelijk qua bouw niet echt iets toevoegen en qua beweging ook niet heel bijzonder. Beetje een pony duikboot. :=

Ketly ik zou ook niet voor deze combi gaan. Dan is de kans dat je een duikbootje fokt redelijk aanwezig.

Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:35

De kans dat je er ‘gewoon‘ een vos (of bruin indien merrie bruin is) uitfokt is ook groter dan de kans op een kleurtje. Dus stél zijn kleur geeft de doorkomst, houd dat dan wel in je achterhoofd. Wil je een kleurtje fokken uit je vos of bruine moet je naar cremello of perlino hengsten kijken. Waarbij ik me ook wel eens afvraag of ze goedgekeurd zijn door kwaliteit of door hun (commerciële) kleur, waar opzich niks mis mee is hoor.

Ik vind hem ook inderdaad wat ponytype, maar dat kan ook komen omdat ik zelf een palominomerrie heb. Wat wel een pony is en ook enorm veel body, ga je toch al snel onbewust iets vergelijken.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:39

Fennee schreef:
De kans dat je er ‘gewoon‘ een vos (of bruin indien merrie bruin is) uitfokt is ook groter dan de kans op een kleurtje. Dus stél zijn kleur geeft de doorkomst, houd dat dan wel in je achterhoofd. Wil je een kleurtje fokken uit je vos of bruine moet je naar cremello of perlino hengsten kijken. Waarbij ik me ook wel eens afvraag of ze goedgekeurd zijn door kwaliteit of door hun (commerciële) kleur, waar opzich niks mis mee is hoor.

Ik vind hem ook inderdaad wat ponytype, maar dat kan ook komen omdat ik zelf een palominomerrie heb. Wat wel een pony is en ook enorm veel body, ga je toch al snel onbewust iets vergelijken.



De kans dat je een speciaal kleurtje fokt is exact 50%, dus wat je zegt klopt niet helemaal.

Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:05

Verkeerd verwoord ja. Maar bedoel dat je het voor een speciaal kleurtje niet moet doen. Kans dat hij zijn verdunning is inderdaad 50%. Wil je zeker zijn zal je een cremello (dubbel verdund vos) of perlino (dubbel verdund bruin) moeten gebruiken. Dan kan het niet anders dan dat de hengst verdunning geeft.

Zo had ik van een palomino x palomino een vosveulen gekregen. Jaar erop uit dezelfde combinatie een cremello. Je moet dus maar net ‘geluk’ hebben dat de hengst zijn kleur doorgeefr want van de merrie krijg je het sowieso niet:

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:51

Vind het een hele stoere! Zou hem zelf alleen op een merrie gebruiken waarvan je zeker weet ze maat en formaat doorgeeft, een goede bovenlijn en een krachtige bewegingsvorm.

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:52

Het lijkt wel of 'de hoefslag' aandelen heeft in deze hengst. Elke week wel weer een artikeltje of een foto.
Het is een leuk opvallend paard, maar of het ook een goed verervende hengst is, is nog maar de vraag en dat zal de toekomst moeten uit wijzen. Wat wil je verbeteren als fokker? En als je kleur wilt fokken, dan kan dit best een leuke optie zijn.

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:54

swatch schreef:
Het lijkt wel of 'de hoefslag' aandelen heeft in deze hengst. Elke week wel weer een artikeltje of een foto.
Het is een leuk opvallend paard, maar of het ook een goed verervende hengst is, is nog maar de vraag en dat zal de toekomst moeten uit wijzen. Wat wil je verbeteren als fokker? En als je kleur wilt fokken, dan kan dit best een leuke optie zijn.

Dit dacht ik ook al... tijdlijn op Facebook wordt er bijna mee vol gebombardeerd

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:56

Het is natuurlijk ook wel een beetje komkommertijd.

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:56

Ik denk dat het een reclame pakket betreft. Want hetzelfde geldt eigenlijk voor de hengsten Arlando en Ferguson. Allemaal artikeltjes waarbij ik me afvraag wat de nieuws waarde is en ook vrij subjectief positief geschreven zijn.
Helemaal prima, maar zet er dan bij dat het reclame betreft.

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:06

swatch schreef:
Ik denk dat het een reclame pakket betreft. Want hetzelfde geldt eigenlijk voor de hengsten Arlando en Ferguson. Allemaal artikeltjes waarbij ik me afvraag wat de nieuws waarde is en ook vrij subjectief positief geschreven zijn.
Helemaal prima, maar zet er dan bij dat het reclame betreft.


Op Facebook staat er letterlijk (Sponsored content) bij :')

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:34

De stukjes op de site daar staat dat er niet bij vermeld.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:36

mavantos schreef:
swatch schreef:
Ik denk dat het een reclame pakket betreft. Want hetzelfde geldt eigenlijk voor de hengsten Arlando en Ferguson. Allemaal artikeltjes waarbij ik me afvraag wat de nieuws waarde is en ook vrij subjectief positief geschreven zijn.
Helemaal prima, maar zet er dan bij dat het reclame betreft.


Op Facebook staat er letterlijk (Sponsored content) bij :')

Wordt toch ook door dezelfde aangeboden.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:22

Ik ben die hengst idd spuugzat intussen op fb. Elke keer die stomme stukjes die gewoon betaald zijn. Van een blad als De Hoefslag zou je toch andere content verwachten dan 50% reclame voor deze hengst.

Ik ben het wel eens met dat het een grote D-pony lijkt. Hij lijkt me ook niet heel fijn in de aanleuning zo van de foto's.

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:39

Ik kom hem ook iedere keer tegen op fb >;) . Op het eerste gezicht vind ik het een mooie hengst en lijkt mij een stoer dier om op te rijden. Alleen nu ik dat filmpje aanklik op mijn telefoon vind ik het net een ruige haflinger zo door zijn kleur , body en maat. Ik ben benieuwd hoe hij vererft

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:23

paardjes123 schreef:
Ik kom hem ook iedere keer tegen op fb >;) . Op het eerste gezicht vind ik het een mooie hengst en lijkt mij een stoer dier om op te rijden. Alleen nu ik dat filmpje aanklik op mijn telefoon vind ik het net een ruige haflinger zo door zijn kleur , body en maat. Ik ben benieuwd hoe hij vererft

Ik ga dat niet gokken.