Hengst Bosco v. Benicio

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anomien

Berichten: 7390
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:28

Zo bijzonder is dat kleurtje niet. Bij de paarden misschien wel. Maar eerlijk? Ach.. dit is net een haflinger kleur.

Die eerste Rij foto’s zijn best leuk genomen. Dikke D pony? Wie zei dat? Kan ik mij wel in vinden.

Aan de andere kant. Veel smaak en verschil maakt keuze en combinaties maken ook ruimer.
Keer wat anders dan altijd die Jazz en ferro.

Dus ja.. alleen die bouw vind ik niet zo geweldig, heb beter gezien. En die eerste standfoto in binnenbak is ook iets scheef genomen.

ultimate
Berichten: 123
Geregistreerd: 28-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:57

SophievdV schreef:
Vind het een hele stoere! Zou hem zelf alleen op een merrie gebruiken waarvan je zeker weet ze maat en formaat doorgeeft, een goede bovenlijn en een krachtige bewegingsvorm.

Tja maar als je zo’n merrie hebt, dan ga je waarschijnlijk andere hengsten gebruiken ...

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:12

ultimate schreef:
SophievdV schreef:
Vind het een hele stoere! Zou hem zelf alleen op een merrie gebruiken waarvan je zeker weet ze maat en formaat doorgeeft, een goede bovenlijn en een krachtige bewegingsvorm.

Tja maar als je zo’n merrie hebt, dan ga je waarschijnlijk andere hengsten gebruiken ...

Dat wilde ik al zeggen haha. Ik vind dat een hengst altijd wel minimaal moet verbeteren, ook met middelmatige merries. Dat zie ik bij deze nog niet direct terug. Als je niet goed oplet, is de kans aanwezig dat je met deze een duikbootje met een stekend voorbeen fokt.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:18

Tjah.. Op wat voor merrie zou hij dan verbeteren?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:58

SophievdV schreef:
Tjah.. Op wat voor merrie zou hij dan verbeteren?

Hij heeft zijn model zo erg tegen dat hij naar mijn mening een fantastisch sportpaard kan zijn maar aan de fokkerij waarschijnlijk niets toevoegd.

Anomien

Berichten: 7390
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:24

ook niet bij de spaanse merries?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41606
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:55

Hmmm, ik zou op Spaanse merries een Spanjaard zetten, als je dan toch in dat type wil blijven.

JeanneV
Berichten: 639
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 23:12

ik vindt het net een haflinger, met net wat meer beweging en net wat meer lengte.

hengstje word heel handig afgericht maar een dressuurpaard is het natuurlijk niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41606
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 06:53

JeanneV schreef:
ik vindt het net een haflinger, met net wat meer beweging en net wat meer lengte.

hengstje word heel handig afgericht maar een dressuurpaard is het natuurlijk niet.

Het dier loopt ZZ-licht en wordt doorgetraind voor de zware tour. Als je nou het is geen vaderdier zou zeggen, a la. Maar het is toch wel een dressuurpaard.

Anoniem

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:10

Wellicht zou hij in de Duitse pony fokkerij van pas kunnen komen voor nieuw bloed, maar ik zou er geen warmbloed merrie mee dekken nee.

_San87_, als je nou naar zijn gangen kijkt, vind je dat dan echt zware tour waardig? Ik ken heel wat type paarden die ook GP 'lopen' maar daar eigenlijk niet in thuishoren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110697
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:14

Als hij nou een vos of bruine was geweest, hadden jullie hem dan ook gebruikt?

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:17

Cayenne schreef:
Als hij nou een vos of bruine was geweest, hadden jullie hem dan ook gebruikt?


Dat is precies mijn gedachte. Vind het sowieso geen vaderdier en vind zijn kwaliteit als sportpaard ook heel gewoon.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:18

_San87_ schreef:
JeanneV schreef:
ik vindt het net een haflinger, met net wat meer beweging en net wat meer lengte.

hengstje word heel handig afgericht maar een dressuurpaard is het natuurlijk niet.

Het dier loopt ZZ-licht en wordt doorgetraind voor de zware tour. Als je nou het is geen vaderdier zou zeggen, a la. Maar het is toch wel een dressuurpaard.

Hij moet wel kunnen zitten voor de Zware Tour. Anders krijg je weer zo'n raar beest die met zijn kont omhoog staat te piafferen en waarvoor de voorkant bijna niets doet. Of kan doen eigenlijk want dan steunt hij op de voorkant.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41606
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:52

bobje26 schreef:
Wellicht zou hij in de Duitse pony fokkerij van pas kunnen komen voor nieuw bloed, maar ik zou er geen warmbloed merrie mee dekken nee.

_San87_, als je nou naar zijn gangen kijkt, vind je dat dan echt zware tour waardig? Ik ken heel wat type paarden die ook GP 'lopen' maar daar eigenlijk niet in thuishoren.

Ja goed, dat is misschien een dingetje. Zijn draf is niet goed genoeg denk ik. Of hij kan gaan zitten, vind ik lastig beoordelen met relatief weinig filmmateriaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41606
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:53

Cayenne schreef:
Als hij nou een vos of bruine was geweest, hadden jullie hem dan ook gebruikt?

Nee. Dan was ie me denk ik niet eens opgevallen :o.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110697
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:55

_San87_ schreef:
Cayenne schreef:
Als hij nou een vos of bruine was geweest, hadden jullie hem dan ook gebruikt?

Nee. Dan was ie me denk ik niet eens opgevallen :o.


Dabedoelik :D
Ik vind zijn achterbeen ook veel te recht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41606
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:01

Cayenne schreef:
_San87_ schreef:

Nee. Dan was ie me denk ik niet eens opgevallen :o.


Dabedoelik :D

Hij heeft echt wel dingen die ik tof vind, ik houd wel van dat kortere wat robuuste. Maar het is inderdaad vooral de kleur dat hem opvallend maakt en er komt wel echt wat binnen galopperen vind ik.

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:08

_San87_ schreef:
Ja goed, dat is misschien een dingetje. Zijn draf is niet goed genoeg denk ik. Of hij kan gaan zitten, vind ik lastig beoordelen met relatief weinig filmmateriaal.


Relatief weinig? Juist relatief veel! Hij komt vaak op Instagram bewegend voorbij. Veel meer dan je kan vinden van de meeste andere (jonge) hengsten (pre-covid ;))

JeanneV
Berichten: 639
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:09

_San87_ schreef:
JeanneV schreef:
ik vindt het net een haflinger, met net wat meer beweging en net wat meer lengte.

hengstje word heel handig afgericht maar een dressuurpaard is het natuurlijk niet.

Het dier loopt ZZ-licht en wordt doorgetraind voor de zware tour. Als je nou het is geen vaderdier zou zeggen, a la. Maar het is toch wel een dressuurpaard.

hij doet wat kunstjes met nogal wat ondersteuning van een amazone die echt wel weet wat africhten is. dat maakt hem nog geen dressuurpaard, net zoals die haflinger die lichte tour loopt ook geen dressuur paard is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41606
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:10

MariekeS_ schreef:
_San87_ schreef:
Ja goed, dat is misschien een dingetje. Zijn draf is niet goed genoeg denk ik. Of hij kan gaan zitten, vind ik lastig beoordelen met relatief weinig filmmateriaal.


Relatief weinig? Juist relatief veel! Hij komt vaak op Instagram bewegend voorbij. Veel meer dan je kan vinden van de meeste andere (jonge) hengsten (pre-covid ;))

Oh, instagram heb ik m nog niet opgezocht. Op Facebook staat er maar weinig, voornamelijk foto's. En youtube hetzelfde.

Zal eens op insta gaan kijken +:)+.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:33

Ik zag wat filmpjes van arbeids pirouettes en dan waren echt wel goed. Dus nah het is misschien geen GP paard maar hij kan zeker lichte tour lopen. This gewoon een leuk paard die ws beter is en beter gereden wordt door het gros van bokt maar een dekhengst nah

JeanneV
Berichten: 639
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:22

Je kunt vrijwel elk paard de kunstjes van de lichte toer leren. kijk maar wat er gemiddeld in de subtop rond hobbelt in de psg en Inter 1.
De amazone van Bosco kan best wel heel lekker rijden en is heel vaardig in het aanleren van oefeningen. Geef haar een heel simpel paard en wat tijd en ze maakt er wat van.

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:58

Viel me ff trouwens op dat er nog een hengst via de hoefslag werd aangeprezen. Die is net zoals deze volgens mij mede in bezit van Tom Vermunt. Weet niet of er meer hengsten worden geadverteerd op hoefslag, of dat het alleen zijn hengsten zijn.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:28

Earth schreef:
Viel me ff trouwens op dat er nog een hengst via de hoefslag werd aangeprezen. Die is net zoals deze volgens mij mede in bezit van Tom Vermunt. Weet niet of er meer hengsten worden geadverteerd op hoefslag, of dat het alleen zijn hengsten zijn.


Rom Vermunt heeft hem in mede eigendom met Bruver BV.

Anomien

Berichten: 7390
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:21

Wie is die ruiter dan?
Iedereen is zo lovend over haar.