Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 29 [ 720 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst Bosco v. Benicio

 
Profiel   

Hi allemaal,

Ik denk er aan om mijn merrie dit jaar te laten dekken door Bosco v. Benicio.

Maar ik heb nog nergens nakomelingen van hem gezien. Is er iemand met een nakomeling of overweegt iemand om hem te gebruiken dit jaar?


[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 08:22 



 

Ik gebruik hem dit jaar
Volg hem al vanaf veulen en nu hij NRPS goedgekeurd is moet het maar een keer wezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 09:29 



 
Profiel   

Ik vind hem ontzettend gaaf <3. Wel klein en wat kort, maar wauw wat een paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 09:39 



 
Profiel   

Ik vind hem ook heel stoer maar enorm neerwaarts gebouwd. Al loopt hij in beweging niet zo maar dan moet je net mazzel hebben dat je veulen dat ook heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 09:46 



 
Profiel   

Hij geeft geen neerwaartse romprichting. Wel een wat weke rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 09:56 



 

Neerwaarts gebouwd? Hoe kom je daarbij?

[ img ]

Hij is evenwichtig gebouwd, niks mis mee

En hij beweegt ook enorm bergop

Heeft merrie met wat formaat en maat nodig

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 09:57 



 
Profiel   

Wat leuk al zoveel reactie! Ik heb zelf een enorme merrie met veel body dus ik zie dat wel goedkomen. Ze heeft wel een hengst nodig die de galop verbeterd en daarom is mijn keuze op deze hengst, goedkoper dan zijn vader, gevallen.

Dit is mijn merrie. Ze is 1.76 :)

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 10:22 



 

Dat is precies het soort merrie waar hij goed bij past denk ik

Hij heeft ook enorm fijn karakter dat is voor mij ook een plus

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 10:30 



 
Profiel   

courtjuh ik volg, ben erg benieuwd naar je veulen met deze hengst! Denk dat hij inderdaad heel mooi past. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 10:35 



 
Profiel   

Naar mijn idee kunnen mijn merrie en bosco samen de juiste dingen doorgeven. Mijn merrie is lang gelijnd en zou iets compacter mogen zijn. ( voor mij dan ) En ze hoeven mij niet al te groot ( 1.76 is wel mega )

Mijn merrie geeft zelf haar veulens enorm veel soeplesse mee en swung in de beweging ( zeer goede stap en draf met veel power en lossigheid ) maar ik mis bij mijn 3 jarige nakomling van haar nu nog de power in galop die Bosco volgens mij heel goed mee kan geven. Misschien komt dat nog als ze meer kracht heeft maar het valt wel op naast haar uitmuntende stap en draf.

Ik zal een volgtopic maken als het allemaal gelukt is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 10:38 



 
Profiel   

Ben je niet 'bang' voor een korte tank? Ik vind jouw merrie op de foto ook niet bepaald langgelijnd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 10:40 



 
Profiel   

Ik vind hem zo wel wat neerwaarts ja. Zijn hele bovenlijn spreekt me niet echt aan. Begrijp me niet verkeerd hoor ik vind het echt een ruige hengst en volgens mij ook met een topkarakter maar als dekhengst zou k hem niet gauw kiezen, al is zijn kleur ook prachtig

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 10:49 



 
Profiel   

Alsnog niet neerwaarts in de romp. Wel een gezonken rug. En korte schoft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 10:51 



 
Profiel   

Als de merrie het kan verbeteren is het het voor zijn bewegingen waard vind ik persoonlijk. Om terug te komen op de korte tank :') super uitspraak btw.

Ik vind veel body niet erg. Ik hou er van! En ik ben er met mijn merrie niet bang voor. Ik heb nog even een andere foto van haar gezocht want vind de foto’s op de keuring ook niet super. Ze is ook niet mega lang maar wel een heel paard om bij elkaar gereden te krijgen voor een ukkie als ik.



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 10:54 



 
Profiel   

courtjuh schreef
Als de merrie het kan verbeteren is het het voor zijn bewegingen waard vind ik persoonlijk. Om terug te komen op de korte tank :') super uitspraak btw.

Ik vind veel body niet erg. Ik hou er van! En ik ben er met mijn merrie niet bang voor. Ik heb nog even een andere foto van haar gezocht want vind de foto’s op de keuring ook niet super. Ze is ook niet mega lang maar wel een heel paard om bij elkaar gereden te krijgen voor een ukkie als ik.



[ [url=m/uZbIF4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah ja, deze foto toont al weer anders :D. Inderdaad niet heel lang, maar ik snap je in combi met haar schofthoogte.

Ik houd ook van tankjes, hoor :o .

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 10:56 



 
Profiel   

Ik vind hem een ontzettend opvallende verschijning en geloof dat hij een wereld karakter heeft.
Maar, door het stekerige voorbeen in draf en soms ook in galop, in combinatie met de gezonken rug en hoge kruis oogt het beeld in draf naar mijn smaak wel zwaarmoedig en neerwaarts. Dus die opmerking snap ik wel.
Terwijl hij echt opgeleid wordt door iemand die ik hoog heb zitten mbt het correct vanuit de basis verbeteren van paarden.

Als de merrie een goed evenwichtige draf en sterk achterbeen doorgeeft kan denk ik zeker veel goeds brengen.

Alleen, kijkend naar de standfotos van jouw (gave!!) merrie denk ik dat ze beiden niet de beste bovenlijn hebben en ook de merrie is vrij hoog in het kruis. Dat maakt het correct bij elkaar rijden en laten zitten natuurlijk ook een stuk lastiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 11:04 



 
Profiel   

Eens marieke! Esmee rijd echt als de beste.

Er staat ook niet voor niks dat hij merries nodig heeft die opwaarts zijn met een goede bovenlijn

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 11:06 



 
Profiel   

MariekeS_ schreef
Ik vind hem een ontzettend opvallende verschijning en geloof dat hij een wereld karakter heeft.
Maar, door het stekerige voorbeen in draf en soms ook in galop, in combinatie met de gezonken rug en hoge kruis oogt het beeld in draf naar mijn smaak wel zwaarmoedig en neerwaarts. Dus die opmerking snap ik wel.
Terwijl hij echt opgeleid wordt door iemand die ik hoog heb zitten mbt het correct vanuit de basis verbeteren van paarden.

Als de merrie een goed evenwichtige draf en sterk achterbeen doorgeeft kan denk ik zeker veel goeds brengen.

Alleen, kijkend naar de standfotos van jouw (gave!!) merrie denk ik dat ze beiden niet de beste bovenlijn hebben en ook de merrie is vrij hoog in het kruis. Dat maakt het correct bij elkaar rijden en laten zitten natuurlijk ook een stuk lastiger.

De draf is inderdaad niet zijn beste punt, stap vind ik wel echt goed en zijn galop is erg krachtig. Dat stekerige in galop zie ik ook wel een beetje terug (zijn Facebookpagina is ook wel cringe, trouwens).

Ik ben wel benieuwd hoe hij vrij beweegt, daar heb ik zo snel nog geen video van gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 11:22 



 
Profiel   

Ik vind het net een dikke D pony (sorry :D)

Ik ben wel benieuwd naar zijn veulens, hoe hij vererft. Ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 11:25 



 
Profiel   

Change3x schreef
Ik vind het net een dikke D pony (sorry :D)

Ik ben wel benieuwd naar zijn veulens, hoe hij vererft. Ik volg!

Nu je het zegt, hij toont wel heel pony-achtig ja :D.

Hij is 1,64, dus ook al niet de grootste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 11:27 



 
Profiel   

Ik ben ook benieuwd hoe zijn nakomelingen zijn, dus ik volg graag.

Misschien wil ik hem wel voor mijn palominomerrie gebruiken over een paar jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 11:28 



 
Profiel   

Ik overweeg om Bosco al te reserveren voor 2021, dit omdat ze niet met zekerheid konden zeggen of hij volgend jaar nog gebruikt zal worden voor dekking doordat hij wellicht volledig de sport in gaat.

Ik ben inderdaad ook erg benieuwd of er al merries daadwerkelijk voor dit seizoen drachtig van hem zijn. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 11:41 



 
Profiel   

Ook over deze hengst getwijfeld maar in combinatie met onze merrie denk ik niet dat hij de merrie verbeterd en dan zou ik dus puur voor de kleur fokken dus besloten om het niet te doen.
Onze merrie is maar een klein poppetje van 1,63 iets neerwaarts gebouwd dus dat gaat het niet worden

Maar wil hem wel in de gaten houden voor de toekomst, wellicht komt er een andere merrie op ons pad waar hij wel bij zou passen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 11:43 



 
Profiel   

Ik deel absoluut de mening dat hij niet het meest fantastische type/bovenlijn heeft. Ik ben alleen wel van mening dat hij in combinatie met de juiste merrie +bewegingen merrie gave veulens kan geven ook gezien zijn stamboek. Mijn merrie zelf bijvoorbeeld heeft niet de meest fantastische bewegingen maar geeft ze wel door. Ik heb nu 3 veulens met haar gefokt van 3 verschillende hengsten en kan goed zien wat ze door geeft en waar nog verbetering in zit.

Een goede stevige bouw met een sterke rug is iets wat ze duidelijk in het exterieur geeft ( van 3 verschillende hengsten ). En daarnaast geeft ze halslengte en een lange schoft mee. Daarom zou een wat meer compacte hengst met haar een goede combi zijn. Als ik bij haar een langelijnde hengst er op zet krijg ik een lange reus...

Qua beweging geeft ze veel soeplesse en lossigheid in de beweging maar zou de galop nog meer bergopwaarts mogen. De actie in de stap en draf zou iets vlugger mogen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 11:52 



 
Profiel   

Ik kan op Horsetelex maar 1 nakomeling van hem vinden. Een palomino merrie uit 2017
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 16:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 29 [ 720 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen