Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

2 jarige merrie groei?

 
Profiel   

Mijn merrie is nu 2 jaar en 1.37 bij de schoft en 1.40 bij billen. Ze heeft een groeiachterstand doordat ze bij haar vorige eigenaar alleen een plakje hooi kreeg en geen brokken. Op de weide stond ze ook niet vaak.. weet iemand of ze nog de 1.45 zal halen?.. ze is een Appaloosa kruising met iets anders. Ze heeft wel vlekken dus ik ga er wel een beetje vanuit dat er iets van tinker in zit of een paint horse. Ik hoop wel dat ze nog bijgroeit. Ik weet ook niet hoe ik kan zien of kijken hoe groot ze word.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-20 21:52 



 
Profiel   

de tijd zalhet je leren.

De valkschimmel die ik als jaarling gekocht had was toen 1m25 schoft. Had nooit verwacht dat die boven 1m40 zou uitkomen. (mijn eerste D pony was namelijk zelfde grootte als jaarling en is blijven steken op 1m42)
Maar op 2 jaar was die toch al ruim 1m40 en nu als bijna 3 jarige tikt die 1m50 aan (weet ik van z'n nieuwe eigenaar)

Hij had als veulen ook een zeer slechte start bij de fokker was die namelijk graatmager en zo verzwakt dat die amper kon rechtstaan in de trailer.

Heb dus 2 ervaringen waarvan de ene niet hoger werd dan 1m42 en de andere wel groter werd dan 1m45


Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 01-08-20 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-20 22:02 



 
Profiel   

Het kan, maar het blijft koffiedik kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-20 22:02 



 
Profiel   

Dat weet je nooit met dat jonge spul. Koudbloeden groeien vrijwel altiijd langer door en voldoen vaak niet exact aan de 10% regel.

Die zegt dat een paard als ie 1 is 90% van zijn uiteindelijke lengte heeft bereikt. Is je paard dan 1.40m dan groeit ie dus nog 14 cm ongeveer.
Meestal vallen ze iets daarboven is mijn ervaring.

Maar met twee jaar is daar niet echt een touw aan vast te knopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-20 22:21 



 
Profiel   

Hier ook een twee jarige merrie. Inmiddels al even groot als haar moeder... Er is inderdaad echt geen touw aan vast te knopen.
Een maand geleden zag ik haar voor het eerst, inmiddels zijn we één maand verder en staat ze op haar nieuwe stal en is er toch echt 4/5 centimeter bij gekomen..... :) inmiddels zit ze nabij de 1.50.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-20 22:33 



 
Profiel   

Het kan prima!

Mijn merrie van nu 4 was met 2jaar 1.45 ongeveer en nu met 4 is ze 1.57! Nog steeds groeit ze


Geen brokken is geen issue, onbeperkt hooi/gras hebben die jonkies wel nodig + een mineraal steen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-20 23:53 



 
Profiel   

Touwtjestest

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-20 08:43 



 
Profiel   

hagelslag schreef
Het kan, maar het blijft koffiedik kijken

Hoe bedoel je als ik vragen mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 20:08 



 
Profiel   

Aan de hand van koffiedik werden er vroeger waarzeggingen gedaan. Je weet alleen nooit zeker of het uitkomt, en dat is ook wat hagelslag bedoelt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 20:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen