Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 20 [ 485 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zwaar Warmbloed fokkers?

 
Profiel   

@Muronia : Wel een prachtige dikke dame <3

Onyx is een Picasso x Chablis :) Gelders gefokt dus :j Heeft inderdaad lekker schwung van zichzelf en is gewoon heel fijn qua karakter en in het werk zover. Hoop dat ik straks een fijne ruiter voor hem vindt, maar eerst dit jaar nog lekker verder groeien en ontwikkelen, dan zien we wel weer als hij 5 is :) Die tijd heeft hij lichamelijk wel nodig
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 02:52 



 
Profiel   

Cheytjuh schreef
corinadrenth schreef
Cheytjuh : Is er al iets meer bekend over de keuring van het IHW >?


Nee helaas, wel dat het een beetje rommelt nog steeds en de dingen niet op orde zijn.
Ik wil er volgende week even achteraan bellen, aangezien ik wel graag Onyx dit jaar aan wil bieden bij ze. Hopelijk krijgen we dan een beetje duidelijkheid :j



Kun je dan niet beter hij kgps laten keuren?
Ihw is en blijft een rommel.

Hengsten houder hebben nog niks van keuring gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 10:10 



 
Profiel   

corinadrenth schreef
Cheytjuh schreef

Nee helaas, wel dat het een beetje rommelt nog steeds en de dingen niet op orde zijn.
Ik wil er volgende week even achteraan bellen, aangezien ik wel graag Onyx dit jaar aan wil bieden bij ze. Hopelijk krijgen we dan een beetje duidelijkheid :j



Kun je dan niet beter hij kgps laten keuren?
Ihw is en blijft een rommel.

Hengsten houder hebben nog niks van keuring gehoord.


Dat is ook een goeie, heb ze even gemaild. De keuring is helaas al 13 maart dus dat is voor Onyx te vroeg om hem in het gareel te krijgen ben ik bang.

Heb even gemaild voor opties

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 16:38 



 
Profiel   

Dan kun je beter een jaar wachten.

Ik heb de hoop bij het ihw opgegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 17:29 



 
Profiel   

Dat was een lastig dagje voor het kiezen op de hengstenkeuring vandaag. Mijn eerste keuze (Brandewijn) werd niet goedgekeurd omdat hij niet Gronings genoeg was. Ergens snap ik dat, maar de spoeling is zo dun en dit was kwalitatief echt een goeie hengst. Mijn tweede optie (Rio) deed het echt goed, stond er een stuk beter voor dan afgelopen jaar en werd ook verdiend (vind ik) dagkampioen, maar ik twijfelde nog wel. Hij is niet al te groot, qua gangen correct maar ik had niet het wauw-effect. Mijn derde optie (Boudewijn) liet zich ook prima zien, degelijke hengst maar ook niet al te groot en toch ook wat kort in het voorbeen en dat heeft mijn merrie ook wat. Dekgeld vond ik ook vrij pikant.

En toen kwam als laatste van de dag de aanverwante hengst Leffe de baan in.. nou eigenlijk stond hij eerst naast de baan toen mijn oog op hem viel. Hem heb ik vorig jaar gebruikt op mijn oude merrie Wainonia en dat is niet gelukt helaas. Maar.. hij is aanverwant, een zwaar warmbloed en geen Groninger en dat wou ik eigenlijk bewust niet. Nou ja lang verhaal kort, hij kwam binnen en hij was het. 100%, geen twijfel mogelijk. Maat, exterieur, beweging en gedrag. Dus we gaan weer voor een aanverwante hengst dit jaar, maar nu op dochter Veronia.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 17:40 



 
Profiel   

ja het was een leuke spannende lastige keuzes maken dagje.

brandewijn stond idd ook op mijn lijstje, maar was idd te verwachten dat hij niet door ging want hij is idd te licht helaas. wel mooi van stokmaat.

Rio valt van mij af om zijn karakter. ik wil graag brave gebruiksvriendelijke paarden fokken, en dat kon ik in rio totaal niet terug vinden.

ik hoorde idd iets over boudewijn zijn dekprijs, daar schrok ik ook wel even van.

Zelf vond ik het tegenvallen dat maximus niet dagkampioen werd , vond hem persoonlijk mooier in beweging en bouw dan Rio,

De nieuwe voorlopig goedgekeurde hengst staat bij mij op het lijstje voor diva dit jaar, eerst wachten we even af wat maximus veulen gaat doet bij haar.

voor annika heb ik mattie van nieuwland, (diepvries) op de planning, maar twijfel daar nog om.

leffe valt bij mij af maar dat is persoonlijke smaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 18:10 



 
Profiel   

Ik denk (echt mijn idee, weet het niet zeker) dat ze Rio heel flink in het voer hebben gezet en dat hij daarom ook zo fel was. Hij was vorig jaar erg schraal op de keuring (daar schrok ik toen echt van) en was nu zoveel mooier in zijn vel. Ik denk ook dat dat de reden is dat hij dagkampioen is geworden. Ten opzichte van vorig jaar heel veel groei doorgemaakt. Maximus vind ik een prima hengst, maar ik heb hem niet heel bewust bekeken omdat ik hem toch niet kan gebruiken. Wel vond ik dat hij nog steeds wat meer bodem mag pakken in zijn beweging. De nieuwe hengst is van dezelfde eigenaar als Boudewijn, dus ik ben dan wel benieuwd wat zijn dekgeld gaat zijn als hij door Utrecht heen komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 18:30 



 
Profiel   

Helaas kon ik er door familieomstandigheden niet bij zijn vandaag, maar inderdaad jammer dat er maar eentje is aangewezen. Ik kan nog steeds geen hengst vinden waarvan ik denk, ja, daarvan zou ik nou heel graag een veulen fokken. De Gelderse hengst Odin die ik in gedachten had, valt voor mij af omdat hij WFFS drager is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 20:12 



 
Profiel   

Leffe is prachtig Muronia!
Maar wat wil ‘aanverwant’ zeggen? Inteelt? Lijnteelt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 20:38 



 
Profiel   

Ik hoorde het inderdaad van Odin. Ik zou hem ook laten, ook al kan het geen "kwaad" als je merrie geen drager is. Ik zou dat niet door willen fokken.

Aanverwant betekent dat hij is gekeurd bij een door het stamboek erkend stamboek, maar niet bij het GrP zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 20:53 



 
Profiel   

Ik vind Odin sowieso niet interessant gezien de manier van bewegen.

De fokker van Brandewijn is een goede vriendin van me. Ik vind dat echt een prachtige hengst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 21:15 



 
Profiel   

corinadrenth schreef
Dan kun je beter een jaar wachten.

Ik heb de hoop bij het ihw opgegeven.


We hebben contact en ze willen hem eventueel in april thuis komen keuren. Dit zou voor ons echt fijn zijn :j

Wat een machtige hengst Muronia <3

Wat zijn de huidige dekgelden van Boudewijn dit jaar? Ik vind ze sowieso best hoog worden, ook bij de geldersen. Sommige zijn €200 exc btw duurder geworden dan afgelopen jaar.

Odin valt voor ons ook af mede door die reden. Verder snap ik ook niet dat ze een drager vandaag de dag nog toelaten , qua bloedvoering voegt deze hengst ook niets nieuws toe aan de richting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 03:04 



 
Profiel   

Wat toevallig Sophie. Linda heeft vader Boudewijn toch ook een tijd onder het zadel gehad in het begin? Ik had toen verwacht dat zij hem onder het zadel uit zou gaan brengen. Ik volgde Brandewijn via fb al sinds hij een jonkie was, had er echt hoop op maar helaas nu. Ze blijven echt een beetje in dat oude type zitten en minder sportgericht. Vind ik persoonlijk wat jammer, want dat laatste wil ik wel graag.

Boudewijns dekgeld ligt een stukje boven het gemiddelde dekgeld bij de Groningers, maar is bovenal afhankelijk van het aantal dekkingen dat je nodig hebt, dus wordt nog hoger als het niet in 1 of 2 rondes lukt en dat vind ik een beetje meh eraan als je al hoger dekgeld vraagt. Bedragen doe ik liever via pb.

Cheytjuh bedoel je dat IHW of kgps langs wil komen voor thuiskeuring? Wel fijn dat dat ook kan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 07:29 



 
Profiel   

Kgps heeft gevraagd contact op te nemen omdat thuiskeuring mogelijk was. Dus daar gaan we dan op inzetten en hopelijk krijgen we hem gekeurd dit jaar :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 07:57 



 
Profiel   

Vanmorgen is er een Groninger veulentje geboren.
Mesperados is zijn naam


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 17:10 



 
Profiel   

Muronia dat klopt. Ik stond een tijd bij hun op stal met mijn merrie toen Boudewijn daar ook stond.

Ik vind het persoonlijk heel bijzonder om een hengst als Brandewijn eerst heel hoog te punten en vervolgens toch af te wijzen. Dat is zo in strijd met elkaar. Maar goed..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 07:53 



 
Profiel   

Cheytjuh wat fijn dat het zo kan dan. Ik duim voor jullie!

Corina nogmaals gefeliciteerd met de kleine man! Annika pakt het moederen goed op he?

Sophie zoiets schept wel verwachtingen, dat snap ik. Ik had hem ook graag goedgekeurd gezien. Maar een "goed paard" op een keuring is wel iets anders dan een "geschikt vaderdier" voor een populatie dus helemaal vergelijken kun je dat natuurlijk niet.

Wij wachten nog braaf op ons veulen van dit jaar. 323 dagen drachtig inmiddels en het lijkt nog wel even te gaan duren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 08:09 



 
Profiel   

Muronia ja dat snap ik. Maar het is de hengstenkeuring. Ze staan daar niet om de hengsten op hun sportaanleg te beoordelen maar om te bekijken welke hengst een geschikt vaderdier zou zijn. Dus als ze een hengst hoog punten, dan verwacht je dat ze hem een geschikt vaderdier vinden. Anders kijken ze toch met de verkeerde bril? Het zou de tegenstrijdigheid wel verklaren trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 13:28 



 
Profiel   

Oke ik dacht dat je bedoelde dat hij het op de veulenkeuring goed had gedaan. Dan had ik je verkeerd begrepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 19:56 



 
Profiel   

De Klassiek Gelderlander hengst Nando is vandaag precies op zijn 28e verjaardag overleden.

De hengst Nando, waaraan Omroep Gelderland 8 jaar geleden al aandacht heeft besteed https://www.youtube.com/watch?v=YCz2u9oQ5ls , is deze week onderscheiden met het preferentschap vanwege zijn buitengewone bijdrage aan de paardenfokkerij.
In de internationale topsport blinken zijn kinderen uit bij de menwedstrijden. Bij het Wereldkampioenschap Vierspannen in 2022 waren van de 30 in Nederland gefokte paarden er 5 nakomelingen van Nando, waaronder de Nando-zoon Hero in het vierspan van de wereldkampioen Boyd Excell. Hero heeft ook een klassieke afstamming.
Maar het meest bekend is de hengst Nando vanwege het brave karakter van zijn kinderen voor de gewone recreatiesport.
Nando is steeds kerngezond gebleven. Dat geldt ook voor zijn fokker-eigenaar Bep van de Brake die nu 88 jaar oud is. Dit is te zien op de video van de uitreiking van het preferentschap door het KGPS eerder deze week https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid0c5GPmK7Vk3QyigZaH2pWZGnnUyBEM1YMFHzK1DukuixsAXv8XinpWdNPpSyGaCffl&id=100011332500144

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 18:33 



 
Profiel   

Wat zuur dat hij precies op zijn verjaardag is overleden zeg!

Inmiddels is ons veulen ook geboren op 21 maart. Ik ben er zeer content mee, een groot hengstveulen (Löwenkönig x Macho Polo). Zijn naam is Löwenprinz
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 08:19 



 
Profiel   

Muronia ik vind hem erg mooi! Wat zijn je plannen met hem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:53 



 
Profiel   

Wat een mooie jongen muronia!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:38 



 
Profiel   

Knapperd <3. Veroon bakt de vosjes waar ik dol op ben, vier hoge witte benen en een grote bles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:46 



 
Profiel   

Sophie hij gaat verkocht worden. Dat was sowieso de bedoeling, maar hengstjes kan ik helemaal niet aanhouden, dus ik hoop dat hij naar een liefhebber mag gaan. Ik zie er wel potentie in.

San hij lijkt vos maar waarschijnlijk is hij bruin. We zijn er nog niet helemaal over uit, maar hij heeft zwart in zijn staart en dat kan niet als het een vos is. Gaan we de komende weken vast achter komen wat hij nu precies is :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 11:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 20 [ 485 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen