Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 20 [ 477 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zwaar Warmbloed fokkers?

 
Profiel   

Ah okay! Zo op t eerste gezicht lijkt hij vos :D. (Mijn oude merrie, vos, had ook een deels zwarte staart bij geboorte. Het kan wel.)

Ongeacht kleur, hij is een knapperd <3. En gezond. Het belangrijkste :D.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 11:50 



 
Profiel   

Inmiddels zie ik in zijn maantjes ook zwarte haartjes als ik ze uit elkaar doe dus ik ben aardig zeker dat hij bruin is. Het is echt een leukerd, ook heel nieuwsgierig <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Vandaag is hij 9 dagen dus ik verwacht ieder moment de veulenhengstigheid bij moeder. Die wil ik overslaan en dan de volgende ronde insemineren, dan gaan we weer op naar volgend jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 06:08 



 
Profiel   

Wat gaat dat snel he!

Ik heb met Annika veulen hengstigheid ook over geslagen. Nou scannen we om te zien wanneer ze hengstig word. Ze lijkt er nog niet heel veel zin aan te hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 10:46 



 
Profiel   

Hij is prachtig, ik verwacht m ook bruin trouwens.

Overigens heb ik wel eens een vos gehad met een grote zwarte pluk in de staart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 16:06 



 
Profiel   

Volgens mij is hij vos. Als ik kijk naar de benen verwacht je daar bij een bruine wat meer grijsheid tot boven de knie, en dat is bij hem lichtbruin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 17:09 



 
Profiel   

Dit is een bruine.. moeten we anders een poll maken? :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 21:01 



 
Profiel   

Haha dat mag hoor, maar hij is toch echt bruin dus of dat zin heeft?

Zijn er alweer meer mensen met fokplannen of die wachten op een veulen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:33 



 
Profiel   

Om bruin te zijn moet zijn hele staart en manen zwart zijn en zou je nu een grijze gloed bij de benen zien, geen rode. Een paar zwarte haren maken hem nog steeds vos.

[ img ]

Deze doos heeft zwarte haren in haar manen en staart (had ze al als veulen) maar ze is echt echt vos.

[ img ]

Deze is bruin en hier zijn de manen doorgekleurd. Ook de grijze gloed over de benen. Deze gaat helemaal zwarte voorbenen krijgen maar ook bij de knieën is het te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:53 



 
Profiel   

Ook bruin is er in vele tinten en bij veulens zie je nog niet altijd zwart op de benen. Oorpuntjes, manen en staart zijn wel zwart dus is het een bruine.
Komt er zilverappel voor in de lijnen?
Want dan wordt het zwart lichter/roder en de benen dus ook lichter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:44 



 
Profiel   

Leuke discussie! Zullen we er anders een taart op zetten wie er gelijk gaat krijgen?

*\o/* ik ga voor de appelkruimel *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 07:51 



 
Profiel   

maralyn schreef
Leuke discussie! Zullen we er anders een taart op zetten wie er gelijk gaat krijgen?

*\o/* ik ga voor de appelkruimel *\o/*

Ik ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 11:07 



 
Profiel   

Yesss! Appeltaart it is.

Ik ga ook voor bruin. *\%/*

En hoe gaan we dat doen? :')
Ergens meeting? <3

Dan wordt het een appeltaart meeting? =:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 12:28 



 
Profiel   

Nice, ik zeg veulie knuffen <3 wordt ie gelijk sociaal van :') sorry Muronia :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 12:30 



 
Profiel   

Ik ben voor veulen knuffelen, overigens hebben mijn bruintjes ook altijd zo’n staart gehad.

Mijn nu bruintje heeft behoorlijk wat witte plukjes in z’n staart, niet genoeg om m als zilverappel door te leven te laten gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 16:40 



 
Profiel   

Different ik heb geen idee maar ik ga daar niet vanuit.

Jullie zijn allemaal welkom om te komen veulen knuffelen hoor en voor de appeltaart wil ik ook wel zorgen :D . Maar hij is lekker toch bruin O:) (was ie vos geweest, dan was het voor mij net zo prima, ik hou van vos).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 17:50 



 
Profiel   

Ik heb niet veel kleurenkennis, maar ik heb wel een bruine gehad die waarschijnlijk ook zilver droeg (geen papier sn ook niet getest want ruin) en die had dus rode knieën/spronggewrichten en een hele gemêleerde staart.
[ img ]

En volgens mij zie je zilver niet op vos, enkel op bruin en zwart.
Bij een vosveulen zijn de oogleden echt roze bij de geboorte.

Enfin, genoeg over kleur :')
Ik vind Leon een zeer goed gelukt exemplaar <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 20:19 



 
Profiel   

groninger merrie annika is inmiddels geinsemineerd met maximus van vredenheim!


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 20:28 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Volgens mij is hij vos. Als ik kijk naar de benen verwacht je daar bij een bruine wat meer grijsheid tot boven de knie, en dat is bij hem lichtbruin.


Mijn bruine veulen had ook geen grijs rond de knie.

Die leek heel lang vos, daarna zilverbruin maar werd toch echt een “gewone” bruine.

Ik verwacht deze ook bruin hoor.



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 09:36 



 
Profiel   

Oh ja bij die zou ik ook zeggen dat het een vosje is idd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 12:45 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 11:41 



 
Profiel   

Corina gefeliciteerd!

Ik moet nog 9 dagen geduld hebben tot de dracht-scan. Erg spannend, voor mij was het ook de eerste keer zelf insemineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 06:50 



 
Profiel   

@Muronia : Ook hier gefeliciteerd met je knappe mannetje! Ik verwacht hem ergens ook vos, ga voor de slagroomtaart :P

@Corina : Gefeliciteerd met de dracht *\o/*

Het is rustig hier :D Ik zie dat ik ons mannetje helemaal niet heb gemeld nog, maar wij zijn verblijd met een prachtig hengstveulen van Honesta's Christianso uit onze gelderse voorl. keurmerrie Daisy, geboren op 12 april dus inmiddels bijna 4 weekjes oud. Even wat oudere foto's (op de foto's is hij 3 weekjes oud), maar we zijn erg blij met de combi. De dochter van Daisy hebben we afgelopen weekend geïnsemineerd met Chris en de planning is om volgend jaar ook nog een paar merries voor hem te hebben.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Qua front en type vind ik dit tot nu toe een van de mooiere veulens uit de merries en zijn karakter is gewoon te geweldig. Nergens bang voor, lekker nuchter, onwijs mensgericht en leergierig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 02:52 



 
Profiel   

Die is zeker goed gelukt Cheytjuh! Mooi mannetje. Snap dat je de hengst nog eens gebruikt. Had ik ook graag gedaan met Löwenkönig, maar dat wil helaas niet meer (is gecastreerd en verkocht naar Zwitserland), want ik ben ook erg tevreden over mijn veulen van dit jaar.

Veronia was helaas niet drachtig van de eerste ronde, dus we zitten nu in ronde 2. Maandag weer insemineren. Hopelijk nu met succes!

Leon (Löwenprinz) ontwikkelt zich mooi. Ik hoop dat hij voor de keuring 8 juli een beetje door zijn verharing heen is.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Mijn tweejarige merrie is echt een kasteel aan het worden. Ze verbaast me telkens als ik er naast sta hoe groot ze wel niet is (en ik ben zelf echt niet klein). Nog mooi een jaartje doorontwikkelen, dan mag zij volgend jaar mee naar de keuring.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 07:50 



 
Profiel   

Oh, stille meelezer hier… maar Muronia, jouw tweejarige dame :~ :~ :~ Wat een plaatje en zo’n zachte uitstraling! Helemaal mijn type <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 14:03 



 
Profiel   

Cheytjuh schreef
@Muronia : Ook hier gefeliciteerd met je knappe mannetje! Ik verwacht hem ergens ook vos, ga voor de slagroomtaart :P

@Corina : Gefeliciteerd met de dracht *\o/*

Het is rustig hier :D Ik zie dat ik ons mannetje helemaal niet heb gemeld nog, maar wij zijn verblijd met een prachtig hengstveulen van Honesta's Christianso uit onze gelderse voorl. keurmerrie Daisy, geboren op 12 april dus inmiddels bijna 4 weekjes oud. Even wat oudere foto's (op de foto's is hij 3 weekjes oud), maar we zijn erg blij met de combi. De dochter van Daisy hebben we afgelopen weekend geïnsemineerd met Chris en de planning is om volgend jaar ook nog een paar merries voor hem te hebben.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Qua front en type vind ik dit tot nu toe een van de mooiere veulens uit de merries en zijn karakter is gewoon te geweldig. Nergens bang voor, lekker nuchter, onwijs mensgericht en leergierig.

Zo wat een beauty <3!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 14:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 20 [ 477 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen