Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 20 [ 477 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zwaar Warmbloed fokkers?

 
Profiel   

Ik volg mee! (Nog) geen fokker, maar ben altijd gecharmeerd van paarden met veel body en bot, niet per definitie de echte zware warmbloeden, maar bijvoorbeeld ook de ouderwetse rijpaard richting <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 19:27 



 
Profiel   

Ja dat kleine stamboek hadden wij nogal moeite mee, maar we hebben met het stambork overlegd en kwamen dan uit bij landos gezien veel vrij in bloedlijn is en kwa kleur karakter er goed bij paste vonden wij dit een prima keuze.

Ah ik vind jou paard zo gaag dier om te zien!
Ben erg benieuwd wat voor wonder er uit komt!


Muronia schreef
Natasja ik zet hier wel een update als het bekend is. :)

Ah Landos, ja dat een mooie keuze en ook Gerlinus-vrij. Hopelijk lukt het komend jaar dan wel.

Ik zit ook met Gerlinus in de vaderlijn en dan valt er al aardig wat af in je keuzes. Ik ben zelf nog wel gecharmeerd van opaatje Fambo. Verder kon ik het niet echt vinden binnen het stamboek, daarom is mijn keuze er nu buiten gevallen met Eminenz. Nu we over de helft zijn begin ik wel nieuwsgierig te worden. Ze zit in ieder geval nog goed in haar vel!
[ [url=m/jlz0Tr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 20:37 



 
Profiel   

De volgende zwaar warmbloedhengsten zijn goedgekeurd in Moritzburg:

Nr. 5: Ehrenwort v. Ehrenwert x Lord Brown I. Deze is tevens kampioen geworden:

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Nr. 8: v. Elitär
[ img ]

Nr. 9: v. Espresso, reservekamioen
[ img ]

[ img ]


Nr. 13: v. Loriot
[ img ]

Nr 17: v. Löwenherz
[ img ]

Nr 18: v. Veltin
[ img ]

Tevens goedgekeurd nr 5, maar daar is geen foto van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 07:37 



 
Profiel   

Leuk topic! Ik heb een 4 jarige IHW merrie van Bonte Aaron. In de toekomst wil ik wel graag een veulentje fokken.
Ik vind mijn merrie wel erg luxe, ik heb haar half broer ook even in mijn bezit gehad en hij was veel zwaarder gebouwd.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 08:43 



 
Profiel   

Nr 13 vind ik onbegrijpelijk dat ze die hebben genomen. Niet qua type en niet qua fundament.

Leuk dat 17 erbij zit. Dat vind ik echt de mooiste. (Maar ik vrees ook niet helemaal correct op de voeten.)

Bij de Gelderse zijn er ook 3 goedgekeurde hengsten bij.
Mexpression, Markant en Mardieno.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 09:01 



 
Profiel   

Markant (Wilson x Sirius)

[ img ]

Mardieno (Glamourdale x Parcival)
[ img ]




Mexpression (Expression x Koss)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 09:18 



 
Profiel   

Ik heb mezelf nog niet heel erg verdiept in het fokken wat betreft de stamboeken. Mijn merrie staat ingeschreven bij het IHW, stel ik fok een veulen met een gelderse hengst. Bij welk stamboek kom ik dan terecht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 09:26 



 
Profiel   

Ik denk dat je die dan wel bij het IHW kan registreren hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 12:06 



 
Profiel   

Ik heb ook 2 merries. Helemaal SW gefokt. Ene 100%, andere 93,75%

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 12:25 



 
Profiel   

Ik heb op dit moment nog een halve Groninger (KWPN uit een Groninger merrie). Ik rijd haar met veel plezier, top buitenpaard!! En een keer een dagje niet is inderdaad geen ramp. Ook de moeder van deze was een fantastisch paard met veel 'go'.

Wij hebben jaren gefokt met Groningers en ook met een Alt Oldenburger. Er is inderdaad veel vraag naar Groningers, maar vooral naar 'klare' paarden. Voor ons was/is het niet mogelijk alles aan te houden tot ze 4 jaar en onder het zadel zijn, dus qua fokkerij was het soms lastig.

Het grootste probleem vond/vind ik wat Natasja ook zegt, dat er veel wordt toegegeven op het exterieur en de beweging. Er zijn veel beenproblemen (qua stand, maar ook veel voos beenwerk). Ik snap de afwegingen die worden gemaakt; er is weinig bloedspreiding en dus wordt er soms ingeleverd op het exterieur. Maar dat moet niet te ver gaan. Verder vind ik het gedoe in het stamboek niet fijn. Ik heb echt veel op het KWPN aan te merken (vooral financieel) maar bij de Groningers is er altijd gedoe.


Ik had overigens het vaste voornemen dit jaar een Gelders merrieveulen te kopen, maar kon er niet één vinden die paste. Dat vond ik wel jammer, hebben nu een Kjento gekocht. Negro's zijn meestal ook wel redelijk koel in het hoofd, dus daar hoop ik bij deze dan ook maar op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 12:52 



 
Profiel   

Ik had nr 9 in mijn oorspronkelijke lijstje favorieten en ik vind het leuk dat hij reservewinnaar is geworden. Ik probeer een beetje te leren wat er graag gezien wordt. Maar dit lijstje met gekeurde hengsten is nogal uiteenlopend helaas. Nr. 13 kan ik ook echt niet begrijpen.

IvankBacardi leuk, welkom! Ik denk ook dat als je met KWPN fokt (gelders) je bij het IHW kunt registreren. KWPN zou blauw papier opleveren mocht je er kunnen registreren en daar heb je niet zoveel aan.

Fijn dat er weer wat nieuw bloed bij de Geldersen kan worden toegevoegd. Ze kruisen behoorlijk met dressuurbloed zie ik? Komt dat het karakter wel ten goede? De laatste is het meest klassiek zo vanaf de foto, die spreekt me dan ook het meeste aan al heeft hij iets onderhals. Ik moet eerlijk zeggen dat het dressuurtype dat men tegenwoordig wil zien bij het KWPN steeds verder af staat van wat ik persoonlijk zou willen zien. Ik vind bijna herdershonden wat ze ervan maken, zonde!

Yootha daar ben ik nu dan wel heel benieuwd naar!

Kendra ik snap wat je bedoelt, maar toch zijn de röntgenologische eisen bij de Groningers heel erg streng (volgens mij zelfs strenger dan bij het KWPN, stond deze week een stuk over geschreven in het verenigingsblad). Het probleem zit hem erin, dat alleen de hengsten zo streng worden beoordeeld en de merries niet. Daar wordt nu over nagedacht, vooral ook omdat er ook vreemd/aanverwant bloed wordt ingekruist waarbij die eisen minder streng zijn. Duitse stamboeken zoals de SW doen helemaal niet aan röntgenologisch keuren bij hun hengsten. Daarmee loop je natuurlijk risico dat er nare eigenschappen het stamboek binnen komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 07:55 



 
Profiel   

Muronia schreef
De volgende zwaar warmbloedhengsten zijn goedgekeurd in Moritzburg:

Nr. 5: Ehrenwort v. Ehrenwert x Lord Brown I. Deze is tevens kampioen geworden:

[ [url=m/p4XM5J.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KufbyH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Sz8Dqo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nr. 8: v. Elitär
[ [url=m/6G5Fxr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nr. 9: v. Espresso, reservekamioen
[ [url=m/03W1UI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cPflKQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nr. 13: v. Loriot
[ [url=m/pylyYE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nr 17: v. Löwenherz
[ [url=m/tcQCct.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nr 18: v. Veltin
[ [url=m/l0OQPD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tevens goedgekeurd nr 5, maar daar is geen foto van.

Ik vind nr 9 op deze foto's t beste. Erg knap paard. Nr 13 snap ik niet helemaal. Maar dat geldt ook wel voor 17... en eigenlijk ook wel 18. 13 en 18 lijken wel echt nog heel jong, misschien dat t daar in zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 08:51 



 
Profiel   

@muronia de Wilson x Sirius is de meest klassieke van deze 3.
Hij is 178 dus erg groot die gaat nog uitzwaren.

Mexpression is een erg goed paard. Helaas wel WFFS positief

De Gelderse worden tijdens het VO ook getest op karakter. Als ze moeilijk te rijden zijn worden ze niet goedgekeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 12:38 



 
Profiel   

[ img ]

Leuk topic! Ikzelf had toen ik vorig jaar mijn merrie wou laten dekken. Ik was helemaal verliefd op Karolus Magnus. Helaas is hij wffs positief en werd hij door de fokker niet te dekking aangeboden.
Mijn merrie is als kwpn dressuur paard in geschreven. Ze is van Osmium x Dutchboy x Purioso. Dus relatief oud allround bloed. Enorm wakker paard met veel go. Kan alles en vind alles leuk, maar wel erg gevoelig. Dus toen opzoek gegaan na een wat rustiger en koeler dier. Maar wel dat ik wat maat, formaat en body over hield. En toen uiteindelijk bij een Hannoveraan uit gekomen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 13:03 



 
Profiel   

Mooie merrie hierboven.

Karolus Magnus komt uit een halfzus van mij merrie. Ik ben ook nogal weg van die hengst. Erg jammer dat hij positief was. (Al kan ik er uiteraard toch niet mee dekken.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 13:42 



 
Profiel   

De nr. 17 van de Moritzburger keuring komt komend jaar in Nederland ter dekking.

Löwenkönig is zijn naam:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Meer info bij dhr. J. Zwarteveen

Zo zie je dat opstellen op zandbodem ook geen goed beeld geeft. Op de andere foto staat hij beter op zijn voeten. Zijn ook filmpjes op facebook van hem te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 11:08 



 
Profiel   

Hij lijkt heel ongelink in de voeten. Op de tweede foto vind ik m wel beter in verhouding, wat een foto niet kan doen he.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 11:45 



 
Profiel   

Ik krijg die filmpjes hier niet naartoe. Daarop wordt hij op het harde opgesteld en lijkt hij gewoon gelijke voeten te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 11:47 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Hij lijkt heel ongelink in de voeten. Op de tweede foto vind ik m wel beter in verhouding, wat een foto niet kan doen he.


Daarom moet je zo’n hengst ook altijd in het echt gaan zien vindt ik.

Ik vind het een hele leuke hengst moet ik zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 13:07 



 
Profiel   

Ik kan geen filmpjes vinden, bij wie moet ik kijken op het profiel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 13:24 



 
Profiel   

tjakka123 schreef
Ik kan geen filmpjes vinden, bij wie moet ik kijken op het profiel?


Op de facebook van Jacob Zwarteveen. Ik dacht ook dat deze ongelijke hoeven had, maar op t monsterfilmpje op t harde lijkt t toch alsof ie gelijke hoeven heeft, denk dat dit iets is wat je in t echt moet zien om goed te beoordelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 13:32 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
_San87_ schreef
Hij lijkt heel ongelink in de voeten. Op de tweede foto vind ik m wel beter in verhouding, wat een foto niet kan doen he.


Daarom moet je zo’n hengst ook altijd in het echt gaan zien vindt ik.

Ik vind het een hele leuke hengst moet ik zeggen.

Ja, deze foto's bewijzen t maar weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 14:03 



 
Profiel   

Hoe staat het er inmiddels voor bij jullie? Zijn er al fokplannen voor dit seizoen?

Ik las op bokt dat het bestuur van het IHW (weer) over de kop ligt. Toch ergens wel jammer dat er in Nederland geen degelijk stamboek is voor het Zwaar Warmbloed type. Ik hou het tot nu toe zelf binnen het Groninger paard maar ik zou het prettig vinden als ik iets minder beperkt zou zijn in mijn hengstenkeuze.

Dit is het filmpje van de virtuele hengstenkeuring bij de Groningers dit jaar:


1 aangewezen hengst erbij maar ook afscheid van 2 hengsten (Fambo en Landos af Hvarre) en 2 hengsten die dit jaar voor het laatst dekken (Borre en Maistro Polo). Daar wordt de keuze niet ruimer van.

Wij wachten voor nu tot ons veulen van dit jaar zich komt melden. Dat zal niet lang meer gaan duren en ik ben erg benieuwd er naar.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 07:08 



 
Profiel   

klopt. van het IHW is al een tijdje gaande. volg het achter de schermen mee.

wat betreft stamboek, je kunt ook bij kwpn gelders terecht. annika kan ik overschrijven namelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 08:04 



 
Profiel   

corinadrenth schreef
klopt. van het IHW is al een tijdje gaande. volg het achter de schermen mee.

wat betreft stamboek, je kunt ook bij kwpn gelders terecht. annika kan ik overschrijven namelijk

Beter bij het Klassiek Gelderlander Paarden Stamboek

https://www.kgps.nl/

Die hebben hun zaakjes wel op orde. Ze moeten alleen bepaalde mensen van het IHW buiten houden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 08:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 20 [ 477 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen