Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 20 [ 477 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zwaar Warmbloed fokkers?

 
Profiel   

Ik dacht dat het meer iets was om mensen die twijfelen om met hun merrie te fokken over de streep te trekken. Ik ben ook wel benieuwd of het interessant is.

Heb je al een hengst op het oog voor dit jaar? Ik ben heel benieuwd naar Brandewijn op de keuring en ik heb Rio ook nog steeds in gedachten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 14:26 



 
Profiel   

Ja volgensmij ook inderdaad.
Maar ook om mensen te helpen waar eventueel nodig is wat dekkerij en afveulenen betreft.

Ik had mezelf voor gehouden om Annika dit jaar niet te dekken, maar toch kriebelt het wel enorm. Voor haar heb ik op nr 1 Maximus op 2 baudewijn en op 3 maistro polo.

Diva twijfel ik nog aan, schweres warmblud heeft ook een aantal mooie hengsten staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 14:30 



 
Profiel   

Haha ja het is toch verslavend he. Je krijgt dit jaar ook een Maximus toch? Bij mij gaat Veronia dit jaar nog eens bij de hengst en dan is volgend jaar Elonia aan de beurt en kan Veroon een jaar rust krijgen en verder de sport in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 14:44 



 
Profiel   

Ja klopt. Diva krijgt een maximus en Annika een Meindert

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 15:09 



 
Profiel   

Zat toevallig net even onder de buik te kijken.

Ze is al aan het veranderen


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 15:21 



 
Profiel   

Muronia schreef
Uhm ja die namen zijn erg apart, maar goed.. dat was Henkie destijds ook en daar zijn we ook aardig aan gewend geraakt toch?

Ik kan weinig foto's vinden van de hengsten, maar Ojee is de vos volgens mij?

Inmiddels las ik net dat de aanstaand vader van mijn veulen, Löwenkönig, is verkocht naar Zwitserland. Hij heeft 2 seizoenen gedekt in NL waarvan 1 seizoen als goedgekeurde Groninger. In verhouding heeft hij veel merries gedekt, waardoor ik de verkoop wel begrijp. Komend jaar worden er meer dan 20 verwacht van hem. Als je bedenkt dat het totale aantal dekkingen binnen ons stamboekje rond de 50 ligt, dan heeft hij zijn werk wel gedaan.

Vanuit het KGPS kwam net dit bericht:
[ [url=m/kCGw4L.jpg]Afbeelding[/url] ]


Klopt, Löwenkönig is verkocht, staat hier nog op stal, nieuwe eigenaresse heeft paar keer gereden afgelopen week.
Hij is wel geruind trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-23 23:58 



 
Profiel   

Oh dat is toevallig, willen ze de sport in met hem?

Corina hoe was het gisteren in Beilen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-23 08:05 



 
Profiel   

Het was gister best interessant in beilen, ik ben altijd wat angstig geweest over diepvries sperma wat betreft de extra kosten en moeite die je daar voor moet doen, maar ik denk dat ik dat toch eens ga overwegen. waren een aantal merriehouders die hun paard best wil eens wilden inzetten voor fokkerij maar het ook wel spannend vinden met wat er allemaal bij komt kijken. al met al best informatief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-23 12:03 



 
Profiel   

Ik ga zaterdag de 21e in Woudenberg. Twijfel nog of ik dit jaar nog een keer een veulen ga fokken, ik wil eigenlijk niet de meest populaire hengsten gebruiken, maar ik heb nog niet echt een hengst naar mijn zin gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-23 14:42 



 
Profiel   

emily68 schreef
Ik ga zaterdag de 21e in Woudenberg. Twijfel nog of ik dit jaar nog een keer een veulen ga fokken, ik wil eigenlijk niet de meest populaire hengsten gebruiken, maar ik heb nog niet echt een hengst naar mijn zin gevonden.


Je zou eens fokadvies kunnen vragen aan het FTC .

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-23 14:47 



 
Profiel   

Corina interessant mbt het diepvries, ik ben daar ook een beetje huiverig voor omdat het nog nauwkeuriger op de eisprong moet worden geïnsemineerd en toch wel extra kosten lijkt mee te brengen.

Emily ik vind jonge hengsten altijd interessant (moet ook bekennen dat ik niet in de gaten had dat ik vorig jaar veruit de populairste hengst heb gekozen). Misschien ook leuk om bij de hengstenkeuring te kijken om ze goed te kunnen vergelijken?

Ik heb even gekeken, nog 9 weken tot Veronia is uitgerekend, dat duurt helemaal niet lang meer :) . Dit is mijn eerste veulen voor verkoop, ben benieuwd hoe me dat af gaat want ik hou het liefste alles aan _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-23 10:25 



 
Profiel   

ik heb gister de kliniek in wolvega gebeld en de duurste optie per cyclus is €385.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-23 10:37 



 
Profiel   

Emily is er voor jou nog iets zinvols uitgekomen in Woudenberg? En gaan er nog meer mensen naar de hengstenkeuring de 25ste?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 07:52 



 
Profiel   

Diepvries hebben wij ook een paar keer gedaan, maar het is echt wel wisselend qua resultaat, ook al zeggen ze dat het steeds makkelijker is met de hedendaagse techniek.
Het ligt ook echt wel aan de ervaring van de dierenarts met de diepvries en of de merrie er goed op reageert. Bij ons wisselt dat nogal per merrie.

Qua kosten vond ik het ook wel meevallen persoonlijk.

@Corina : spannend !

@Muronia : Nog 9 weken! Dat gaat ook alweer snel ! Veulens voor de verkoop moet ik nog steeds aan wennen, we houden eigenlijk ook nog wel teveel aan eerlijk gezegd, vorig jaar zou er 1 hengstveulen blijven, nu is de andere zo leuk gelukt dat mijn moeder zei : Oh we moeten toch een maatje voor Star dus Skye moet dan maar voorlopig blijven.
Vind het aan de andere kant ontzettend leuk als ze dan een nieuw huisje hebben en je maakt een ander blij met je fokproduct en je krijgt er leuke updates van :j Dat vind ik tegenwoordig nog wel leuker dan aanhouden allemaal ;)

Hier aan het oriënteren of het IHW bij ons thuiskeuring wil doen voor Onyx, ik verwacht dat de hengstenkeuring te vroeg gaat komen voor hem, ik ga hem vanaf nu serieus oppakken en zijn eerste veulen van onze eigen merrie wordt verwacht in april, ontzettend benieuwd hier naar.





Ik heb hem zo uit de paddock geplukt, dus lekker in zijn modder varkenstenue even geslingerd :+

Zijn moeder Kae begint het nu echt wel zwaar te krijgen met de dracht , dus we doen een beetje grondwerken en verder wandelen en kroelen :j


Inmiddels 8 maanden drachtig van Honestas Christianso <3 ben zo benieuwd naar de 2 frederiksborger x gelderse combies van ons dit jaar !

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 08:39 



 
Profiel   

Het ihw keurt alles goed. Dus daar hoef je je niet zorgen om te maken. Ook een van de reden dat ik daar weg ben gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 09:09 



 
Profiel   

Muronia schreef
Emily is er voor jou nog iets zinvols uitgekomen in Woudenberg? En gaan er nog meer mensen naar de hengstenkeuring de 25ste?


Ja, je pikt altijd wel iets op waar je wat aan hebt denk ik. Ik wilde vooral kijken of het misschien zinvol is om mijn jonge Groninger nog even hengst te laten.
Ik ben ook wel van plan om naar de hengstenkeuring te gaan, ondanks dat het een pokke-end is vanaf hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 19:49 



 
Profiel   

Cheytjuh leuk dier, wat is het voor één? Heeft veel schwung van zichzelf!
Ik heb ook gewoon geen keuze qua verkoop of niet, ik mag hier maximaal 5 paarden houden van de gemeente dus er zal er hoe dan ook één weg moeten dan (ik heb er nu 5). Qua werk is het me ook genoeg zo hoor, maar een merrieveulen aanhouden is ook wel weer heel verleidelijk voor de opbouw van mijn fokkerij. Ik zou uiteindelijk graag 3 fokmerries willen hebben. Het zijn er vanaf volgend jaar als het goed is 2 (nu een tweejarige). Maar.. dan moet eerst 1 van mijn andere paarden door natuurlijk verloop uitvallen (ik heb 1 van 29, 1 van 20 en 1 van 19 erbij).

Emily en is de conclusie dat je hem als hengst aanhoudt voorlopig? Het is wel een dondersteentje he? Ik zie wel eens foto's langskomen dat ie ergens staat waar hij niet hoort te staan _O- . Leuk dat je toch de reis naar Tolbert gaat maken.

Mijn dikzak van de week:[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 08:05 



 
Profiel   

Muronia schreef
Cheytjuh leuk dier, wat is het voor één? Heeft veel schwung van zichzelf!
Ik heb ook gewoon geen keuze qua verkoop of niet, ik mag hier maximaal 5 paarden houden van de gemeente dus er zal er hoe dan ook één weg moeten dan (ik heb er nu 5). Qua werk is het me ook genoeg zo hoor, maar een merrieveulen aanhouden is ook wel weer heel verleidelijk voor de opbouw van mijn fokkerij. Ik zou uiteindelijk graag 3 fokmerries willen hebben. Het zijn er vanaf volgend jaar als het goed is 2 (nu een tweejarige). Maar.. dan moet eerst 1 van mijn andere paarden door natuurlijk verloop uitvallen (ik heb 1 van 29, 1 van 20 en 1 van 19 erbij).

Emily en is de conclusie dat je hem als hengst aanhoudt voorlopig? Het is wel een dondersteentje he? Ik zie wel eens foto's langskomen dat ie ergens staat waar hij niet hoort te staan _O- . Leuk dat je toch de reis naar Tolbert gaat maken.

Mijn dikzak van de week:[ [url=m/nZv9sh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SWAW6x.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/o0B5BU.jpg]Afbeelding[/url] ]



Het is wel de bedoeling dat hij verkocht wordt, ik heb op t moment wat lijntjes, maar de insteek is wel om hem hengst te houden. Het is een hele nuchtere no nonsense jongen, maar hij gaat wel geregeld alleen een ommetje maken zodra hij maar even de kans krijgt 8)7
Hij loopt niet ver weg of zo, maar wandelt op zn gemak wat rond en dat zn vrienden dan over de emmer zijn interesseert m helemaal niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 09:32 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 11:33 



 
Profiel   

Wat weinig (reeds gekeurde) hengsten die zich laten zien, rijtje wordt steeds korter zo :oo

Wel fijn dat er 4 jonge hengsten zijn, hopelijk wat nieuwe aanwas, want dit gaat niet echt goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 11:44 



 
Profiel   

ja ik dacht ook al, wat weinig goedgekeurde hengsten, erg zonde dat ze zich niet tonen.
inderdaad mooi rijtje jonge hengsten, hopelijk zit er wat tussen, het bestand word er niet groter op zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 11:54 



 
Profiel   

Meindert is gecastreerd nu meende ik, Löwenkönig verkocht naar Zwitserland en waarom Rieu er niet is weet ik zo niet. Maar meer dan dat is er ook gewoon niet. Nog steeds jammer dat Leffe niet bij het GrP is aangeboden, dat vind ik ook een leuke hengst maar ik wil deze keer bewust niet voor een aanverwante hengst gaan, dus dat wordt hem niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 12:15 



 
Profiel   

Ja dan houd het voor de meesten al snel op inderdaad. Ik ben blij met mijn vrije bloed wat dat betreft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 12:27 



 
Profiel   

Cheytjuh : Is er al iets meer bekend over de keuring van het IHW >?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 20:54 



 
Profiel   

corinadrenth schreef
Cheytjuh : Is er al iets meer bekend over de keuring van het IHW >?


Nee helaas, wel dat het een beetje rommelt nog steeds en de dingen niet op orde zijn.
Ik wil er volgende week even achteraan bellen, aangezien ik wel graag Onyx dit jaar aan wil bieden bij ze. Hopelijk krijgen we dan een beetje duidelijkheid :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 23:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 20 [ 477 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen