Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 20 [ 477 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zwaar Warmbloed fokkers?

 
Profiel   

janderegelaa schreef
corinadrenth schreef
klopt. van het IHW is al een tijdje gaande. volg het achter de schermen mee.

wat betreft stamboek, je kunt ook bij kwpn gelders terecht. annika kan ik overschrijven namelijk

Beter bij het Klassiek Gelderlander Paarden Stamboek

https://www.kgps.nl/

Die hebben hun zaakjes wel op orde. Ze moeten alleen bepaalde mensen van het IHW buiten houden.


wie zouden ze er dan buiten moeten houden?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 08:38 



 
Profiel   

Kwpn is niet echt een optie. Ik geloof niet dat ik daar een papier krijg uit een groninger merrie en bijvoorbeeld een duitse SW hengst. En als er al een papier kwam, dan hooguit een blauwe en daar fok ik niet voor.

Kgps heb ik inderdaad al goede dingen over gehoord. Het is nog heel jong volgens mij (2019)? Eens zien hoe dat zich ontwikkelen gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 08:50 



 
Profiel   

Je krijgt zeker een papier maar het wordt een registratie B. Bij de Gelderse fokrichting zijn er dan nu wel meer mogelijkheden voor keuringen en dergelijke. (Maar voorwaarden en wat die mogelijkheden zijn weet ik niet exact)
Maar je krijgt zeker een papier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 08:54 



 
Profiel   

@corinadrenth:
Ik noem geen namen. Ik denk dat jij ze wel weet en en bij het KGPS weten ze dat ook.

Ik denk dat er met dit stamboek en het Groninger stamboek geen plaats meer is voor het IHW. Als ik kijk naar de lijst van goedgekeurde hengsten en van de 20 zijn er 8 van de vorige voorzitter en ze hebben ook nog eens een afstamming waarvan ik denk: mooie afstamming maar hebben we hier een IHW voor nodig? Deze hengsten kun je overal aanbieden. Qua type en zeker qua bloedvoering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 08:54 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
@corinadrenth:
Ik noem geen namen. Ik denk dat jij ze wel weet en en bij het KGPS weten ze dat ook.

Ik denk dat er met dit stamboek en het Groninger stamboek geen plaats meer is voor het IHW. Als ik kijk naar de lijst van goedgekeurde hengsten en van de 20 zijn er 8 van de vorige voorzitter en ze hebben ook nog eens een afstamming waarvan ik denk: mooie afstamming maar hebben we hier een IHW voor nodig? Deze hengsten kun je overal aanbieden. Qua type en zeker qua bloedvoering.


als ik ze wist, had ik je niet gevraagt. klopt. de hengsten vande vorige voorzitter zijn ook geen zwaar warbloed . dit was een kwestie van vriendjes politiek

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 08:58 



 
Profiel   

Muronia schreef
Kwpn is niet echt een optie. Ik geloof niet dat ik daar een papier krijg uit een groninger merrie en bijvoorbeeld een duitse SW hengst. En als er al een papier kwam, dan hooguit een blauwe en daar fok ik niet voor.

Kgps heb ik inderdaad al goede dingen over gehoord. Het is nog heel jong volgens mij (2019)? Eens zien hoe dat zich ontwikkelen gaat.

Het KGPS is al veel ouder maar pas in 2019 na een jarenlange strijd erkend. Dit stamboek is stabiel en aangewezen als moederstamboek voor het Gelderlander Paard. Ik vind het een goed en betrouwbaar stamboek als je deze (en jouw) fokrichting ambieert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 08:58 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Muronia schreef
Kwpn is niet echt een optie. Ik geloof niet dat ik daar een papier krijg uit een groninger merrie en bijvoorbeeld een duitse SW hengst. En als er al een papier kwam, dan hooguit een blauwe en daar fok ik niet voor.

Kgps heb ik inderdaad al goede dingen over gehoord. Het is nog heel jong volgens mij (2019)? Eens zien hoe dat zich ontwikkelen gaat.

Het KGPS is al veel ouder maar pas in 2019 na een jarenlange strijd erkend. Dit stamboek is stabiel en aangewezen als moederstamboek voor het Gelderlander Paard. Ik vind het een goed en betrouwbaar stamboek als je deze (en jouw) fokrichting ambieert.


ik begrijp je, maar voor van enkele hengsten houders ook een andere kant..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 09:00 



 
Profiel   

Naja oke dan met kwpn-papier, maar een reg . B is voor mij geen toegevoegde waarde om op te fokken. Dan zou ik inderdaad liever vertrouwen op dat nieuwe stamboek. JanderegelaaR dank je voor je toevoeging, ik had al het idee dat het niet nieuw uit de lucht kwam vallen en dat vind ik gunstig.

Ik ken de inns en outs van het IHW niet en ik geloof ook niet dat ik ze hoef te weten. Ik denk dat het idee best goed was maar de uitvoering minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 09:02 



 
Profiel   

corinadrenth schreef
janderegelaa schreef

Het KGPS is al veel ouder maar pas in 2019 na een jarenlange strijd erkend. Dit stamboek is stabiel en aangewezen als moederstamboek voor het Gelderlander Paard. Ik vind het een goed en betrouwbaar stamboek als je deze (en jouw) fokrichting ambieert.


ik begrijp je, maar voor van enkele hengsten houders ook een andere kant..

Ik begrijp jou alleen niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 09:05 



 
Profiel   

het veulen wat ik nu heb gefokt krijgt kwpn papier. is gelders.
dit jaar dek ik weer met castor II van de catshoeve die komt waarschijnlijk bij kgsp

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 09:06 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Muronia schreef
Kwpn is niet echt een optie. Ik geloof niet dat ik daar een papier krijg uit een groninger merrie en bijvoorbeeld een duitse SW hengst. En als er al een papier kwam, dan hooguit een blauwe en daar fok ik niet voor.

Kgps heb ik inderdaad al goede dingen over gehoord. Het is nog heel jong volgens mij (2019)? Eens zien hoe dat zich ontwikkelen gaat.

Het KGPS is al veel ouder maar pas in 2019 na een jarenlange strijd erkend. Dit stamboek is stabiel en aangewezen als moederstamboek voor het Gelderlander Paard. Ik vind het een goed en betrouwbaar stamboek als je deze (en jouw) fokrichting ambieert.


Mee eens, ik ken de voorzitter al jaren en weet van zijn strijd en visie (die ik goed kan volgen) over het Gelderlander paard. Absoluut betrouwbare en integere man.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 09:23 



 
Profiel   

|( we hadden nog graag een veulen van landos gehad helaas nu zoeken naar een andere hengst voor ons tessa.

Muronia schreef
Hoe staat het er inmiddels voor bij jullie? Zijn er al fokplannen voor dit seizoen?

Ik las op bokt dat het bestuur van het IHW (weer) over de kop ligt. Toch ergens wel jammer dat er in Nederland geen degelijk stamboek is voor het Zwaar Warmbloed type. Ik hou het tot nu toe zelf binnen het Groninger paard maar ik zou het prettig vinden als ik iets minder beperkt zou zijn in mijn hengstenkeuze.

Dit is het filmpje van de virtuele hengstenkeuring bij de Groningers dit jaar:
[ Video ]

1 aangewezen hengst erbij maar ook afscheid van 2 hengsten (Fambo en Landos af Hvarre) en 2 hengsten die dit jaar voor het laatst dekken (Borre en Maistro Polo). Daar wordt de keuze niet ruimer van.

Wij wachten voor nu tot ons veulen van dit jaar zich komt melden. Dat zal niet lang meer gaan duren en ik ben erg benieuwd er naar.

[ [url=m/6YS9Xq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 17:07 



 
Profiel   

Zijn er meer mensen benaderd door het IHW?
Ik kreeg van de ene ‘partij’ van het bestuur een brief en ben gebeld door weer een andere ‘partij’.
Een grote grap maar wel erg jammer!
Hier nog geen fok plannen dit jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 22:08 



 
Profiel   

IvankBacardi schreef
Zijn er meer mensen benaderd door het IHW?
Ik kreeg van de ene ‘partij’ van het bestuur een brief en ben gebeld door weer een andere ‘partij’.
Een grote grap maar wel erg jammer!
Hier nog geen fok plannen dit jaar!


kreeg je brief van huidige bestuur of van vorige bestuur?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 22:42 



 
Profiel   

Nee ik niet. Maar ik heb daar ook geen paard geregistreerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 07:51 



 
Profiel   

:wave:

Mag ik als eigenaar van een Irish Draught hier ook wel mee komen praten? Zijn er überhaupt mensen die bekend zijn met het ras? :D

Ik zou graag eens een veulen bij haar fokken, maar zo goed als alle hengsten staan in Ierland. En dat is, zeker in Coronatijd, best een uitdaging. Los van het hele organisatorische gebeuren is het gewoon niet mogelijk om de hengst in het echt te gaan bekijken, en dat vind ik toch wel heel belangrijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 08:03 



 
Profiel   

Even over het GRP-papier bij gebruik van een KWPN hengst.

KWPN GP is door het GRP erkend als verwant en de veterinaire keuringseisen zijn bijna identiek.
Bij gebruik van een KWPN hengst worden geen aanvullende eisen gesteld aan het veulen op 3-jarige leeftijd bij stamboekopname. Deze veulens gaan rechtstreeks het veulenboek in dat past bij de bloedopbouw, bepalend voor welk boek is de hoeveelheid Gronings/Verwant/Veredelend/Ongewenst(oa Friesch, Hackney, koudbloed en pony)/Overig

KWPN hengsten kan je gebruiken en krijg je gewoon een GRP-papier bij je veulen.

Bij alle verwante stamboeken is het zaak na te gaan of een hengst aan de veterinaire eisen van het GRP heeft voldaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 08:39 



 
Profiel   

corinadrenth schreef
IvankBacardi schreef
Zijn er meer mensen benaderd door het IHW?
Ik kreeg van de ene ‘partij’ van het bestuur een brief en ben gebeld door weer een andere ‘partij’.
Een grote grap maar wel erg jammer!
Hier nog geen fok plannen dit jaar!


kreeg je brief van huidige bestuur of van vorige bestuur?


Ik zal hem straks is opzoeken, ik heb er minimaal aandacht aan besteed. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 13:33 



 
Profiel   

De onze is inmiddels geboren! Merrieveulen, schimmel, moet nog een beetje uitvouwen, maar lijkt een mooi stevig diertje te worden. Ik laat haar inschrijven bij het GrP.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 09:48 



 
Profiel   

Wat een plaatje, Muronia <3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 10:54 



 
Profiel   

Langzame meelezer meldt zich. Gefeliciteerd Muriona! Lief koppie en mooie stevige pootjes eronder. Het is de tweede van deze hengst die ik zie en de andere vond ik ook erg mooi gelukt.

Ik ben de arrogantie van het KWPN GP moe. Zit nog 1 jaar eraan vast met mijn Gelderse, maar wil er vanaf voor ik volgend jaar een veulentje ga fokken (hoop ik). Dus jullie zien het KGPS wel als goed alternatief?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 11:25 



 
Profiel   

Ik hoor er alleen maar positieve berichten over. Lijkt me een mooi alternatief.

Tuurlijk Berdien, kun je meer vertellen over ras? Ik ken ze helemaal niet.

Thnx trouwens! Laat het maar gauw beter weer worden, dan kunnen ze wat langer naar buiten dan nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 22:09 



 
Profiel   

De dracht heeft mijn merrie echt goed gedaan. Ze is nu een stuk volwassener en meer uitgezwaard. Ze zeggen dat Groningers laatbloeiers zijn, maar nu zie ik dat pas echt. Ze is nu 6 jaar. Ik heb haar als 4-jarige meegenomen naar de keuring en dat is dus te vroeg geweest. Naast dat ze zich in beweging te mak en braaf liet zien, vonden ze haar "te Gelders" qua type, eigenlijk te licht. Ik durf haar nu nog wel eens weer mee te nemen denk ik, als die niet sterwaardig is dan eet ik mijn schoen op hoor. :Y)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 12:34 



 
Profiel   

IvankBacardi schreef
Zijn er meer mensen benaderd door het IHW?
Ik kreeg van de ene ‘partij’ van het bestuur een brief en ben gebeld door weer een andere ‘partij’.
Een grote grap maar wel erg jammer!
Hier nog geen fok plannen dit jaar!

hier ook.
Toen we degene die belde vroegen het even op de mail te zetten, zodat we het wanneer wij tijd hadden konden doorlezen/ erop reageren, maar meneer had geen email.

vind het allemaal een beetje raar gaan momenteel.
We hebben een IHW ruin, dus verder geen fok plannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 12:48 



 
Profiel   

Interessant topic! Ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen wat nou precies een Gelders paard is bij het KWPN? Ik heb een 3 jarige kwpn merrie, staat als Gelders paard bij het kwpn en ik las hier en daar al wel wat dingetjes maar wat betekend dat nou precies? Ze is juist redelijk verfijnd gebouwd. Vader is de spring hengst Vermont en moeders vader is Laurentz, die dan wel weer echt van een zwaarder type is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 13:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 20 [ 477 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen