Vraagprijs Gelders paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseChica

Berichten: 889
Geregistreerd: 09-03-09

Re: Vraagprijs Gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:54

Alles wat momenteel te koop staat en gezond is, kost grof geld... reken maar dat je deze ook niet hebt voor 2000, reken gerust 3500-4500.
Gister nog een groene 5 jarige D pony ruin bekeken, leuk beest, maar niet heel apart. Minimale prijs was 7000

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:58

StalNollie schreef:
Dan ben je dus duidelijk niet op de hoogte van het aanbod en daarbij behorend prijzen


Zeker wel, maar dat betekent niet dat je altijd mee moet gaan in de gekte. Ik geef mijn mening en vertel dat als TS vrij is om een bod te doen, ze een bod kan doen die ze zelf wil. ;)

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:02

Change3x schreef:
StalNollie schreef:
Dan ben je dus duidelijk niet op de hoogte van het aanbod en daarbij behorend prijzen


Zeker wel, maar dat betekent niet dat je altijd mee moet gaan in de gekte. Ik geef mijn mening en vertel dat als TS vrij is om een bod te doen, ze een bod kan doen die ze zelf wil. ;)

Natuurlijk hoef je niet mee te doen aan de gekte, maar dan is de kans op een nieuw paard op dit moment vrij klein. Misschien heb je geluk en krijg je een tegenbod, maar ik zou er als verkoper met zo'n bod al direct klaar mee zijn.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:12

StalNollie schreef:
Dan ben je dus duidelijk niet op de hoogte van het aanbod en daarbij behorend prijzen


Eens. En zeker een merrie. Een jonge gezonde merrie als draagmoeder levert al meer op dan 2000

En dan nog. Reken even dekgeld, dierenarts kosten en alles wat het al gekost heeft om 4 te worden. Dan ga ik er even vanuit dat ze geen grote gebreken heeft. Dan is 4 a 5 al geen winstmakend bedrag voor de fokker

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:15

Jester_ schreef:
StalNollie schreef:
Dan ben je dus duidelijk niet op de hoogte van het aanbod en daarbij behorend prijzen


Eens. En zeker een merrie. Een jonge gezonde merrie als draagmoeder levert al meer op dan 2000

En dan nog. Reken even dekgeld, dierenarts kosten en alles wat het al gekost heeft om 4 te worden. Dan ga ik er even vanuit dat ze geen grote gebreken heeft. Dan is 4 a 5 al geen winstmakend bedrag voor de fokker

Die kleintjes kan je niet kwijt als draagmoeder, zeker niet als ze nog niet eerder een veulen hebben gehad.

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:16

Niemand kan voor een ander bepalen of hij op de hoogte van iets is of niet. ;) Dat de prijzen gemiddeld belachelijk hoog zijn klopt helemaal. Betekent overigens niet dat ze het ook echt allemaal
waard zijn en dat ze ook écht verkocht worden.

Het lijkt erop dat TS geen vraagprijs van het paard heeft, en gewoon zo een bod kan doen. Ze zou gek zijn als ze dan begint met een (te) hoog bod. Nee heb je, ja kun je krijgen. :j

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:27

Jester_ schreef:
StalNollie schreef:
Dan ben je dus duidelijk niet op de hoogte van het aanbod en daarbij behorend prijzen


Eens. En zeker een merrie. Een jonge gezonde merrie als draagmoeder levert al meer op dan 2000

En dan nog. Reken even dekgeld, dierenarts kosten en alles wat het al gekost heeft om 4 te worden. Dan ga ik er even vanuit dat ze geen grote gebreken heeft. Dan is 4 a 5 al geen winstmakend bedrag voor de fokker


Als je altijd op die manier rekent kosten alle gemiddelde paarden die al een paar jaar van dezelfde eigenaar zijn straks minimaal 30.000 euro omdat pension ook geld kost en de dierenarts ook en de fysio ook en de tandarts en hoefsmid ook, en niet vergeten de aanschafprijs destijds meerekenen in de nieuwe vraagprijs! En dan moet er natuurlijk nog winst gemaakt worden als het even kan. {:}

Nee, zo werkt het leven nou eenmaal niet. :D

pillow
Berichten: 7827
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 00:35

StalNollie schreef:
Dan ben je dus duidelijk niet op de hoogte van het aanbod en daarbij behorend prijzen

Op dit moment zie je dit ook bij honden. Vraagprijzen die de pan uit rijzen. Maar of de gekste kruisingen dus vuilnisbakjes die hoge prijs waard zijn? niet dus.

Froukje
Forever young

Berichten: 10844
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 07:58

Ik heb 2750 voor mijn Gelderse betaald, 3 jarige onbeleefd merrie. Wel leuk papier.
En dat was een familieprijs want anders was ze voor 5000 op marktplaats gezet.

2000 euro bieden is wel heel weinig en ik denk niet dat ze je daarna nog serieus gaan nemen.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:22

2000 euro is idd echt niet van deze tijd. En dan niet eens gekeken naar maat, alles verkoopt op het moment goed als het gezond is. Absurde markt, maar neem aan dat verkoper ook weet wat anderen vragen en je dan met het bod wat je in gedachten hebt, niet zover komt. Mensen die voor recreatie een paard zoeken, kijken niet naar stokmaat, wellicht groeit hij nog uit tot een grotere E, op dit moment in deze markt, kom je wel met zo'n stokmaat weg. Iemand roept, je hoeft er niet aan mee te doen, je hoeft zeker niets te kopen, maar indien je wel serieus iets zoekt, zijn dit gewoon de prijzen op dit moment, graag of helemaal niet. Wij hebben afgelopen jaar naar een grote D of E pony gezocht en ze gaan als zoete broodjes..

Wat je wel zou kunnen bieden, is vanaf bokt zonder foto's/filmpje moeilijk te zeggen. Te hoog beginnen, moet je idd nooit doen, wellicht kunnen verkopers alvast een idee geven wat ze in gedachten hebben? Maakt misschien ook verschil of het kennissen zijn die je het paard gunnen wellicht. 4 tot 5.000 euro zijn al snel start prijzen voor een gezond dier op het moment.

Poekkie

Berichten: 7359
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:46

Froukje schreef:
Ik heb 2750 voor mijn Gelderse betaald, 3 jarige onbeleefd merrie. Wel leuk papier.
En dat was een familieprijs want anders was ze voor 5000 op marktplaats gezet.

2000 euro bieden is wel heel weinig en ik denk niet dat ze je daarna nog serieus gaan nemen.


Een onbeleefde is altijd wel minder waard natuurlijk :')

(Sorry, kon het niet laten)

ingvdh

Berichten: 6376
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:52

Ik neem aan dat je het paard wel leuk genoeg vind om een bod te doen en de maat voor jou geen probleem is.

Ga je te laag zitten heb je best kans dat de verkopers niet verder willen onderhandelen, dus ga niet te laag zitten met een onzin bod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:54

Een brutaal mens heeft de halve wereld, dus je kunt altijd een poging wagen. Maar in principe is 2000 wel erg laag.

Anomien

Berichten: 7410
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:54

Bosbewoner schreef:
Is een bod van 2000 euro reëel voor een kleine onbeleerde merrie van nog geen 4?



Nee in mijn ogen absoluut niet. Dat zou ik niet eens overwegen te gaan bieden.

Ken de merrie niet. Maar als het een gewoon leuk basis paard is zonder gebreken zou ik eerder richting de 4000 gaan. Is ze naast haar stokmaat ook nog eens iel,.. dan 3500 maar 2000 zou ik niet eens durven te bieden.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:55

Brainless schreef:
Feel Good van OO Seven?

Feel Good is een Contango x Oo Seven en een dressuurpaard.
Onze FG merrie meet 1.75m .
1.50 is wel erg klein( hij fokt erg groot gemiddeld) , is iets paard de helft van een 2ling oid?

Bosbewoner

Berichten: 30
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 09:57

Bedankt voor jullie reacties!
Zal ik beginnen met een bod van €3000?
Haar maat is voor mij prima en ik vind haar heel lief.
Ze is overigens zo klein gebleven omdat ze slecht te eten en drinken heeft gehad. Haar zussen en moeder zijn veel groter.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Vraagprijs Gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:59

Bod van 3.000 lijkt me een oke bod om mee te beginnen, bij 2.000 zou ik als verkoper wellicht meteen de deur dichtdoen en niet verder in gesprek willen.

Als ze je dat waard is dan kun je dat zeker voorstellen. Een gezond lief dier kost ook gewoon aardig wat tegenwoordig.

Ik ben benieuwd!

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:00

Bosbewoner schreef:
Bedankt voor jullie reacties!
Zal ik beginnen met een bod van €3000?
Haar maat is voor mij prima en ik vind haar heel lief.
Ze is overigens zo klein gebleven omdat ze slecht te eten en drinken heeft gehad. Haar zussen en moeder zijn veel groter.

Dat vind ik best laag;tot nu toe heeft het minstens €4000 gekost, en de prijzen zijn erg hoog nu.

En dat zegt de fokker zelf ?!
Dat zou die zich moeten schamen !
Ik geloof daar allen niks van, een paard blijft niet extreem klein daardoor; hooguit een paar cm.

Ik zou haar iig wel laten keuren.

Bosbewoner

Berichten: 30
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Het bos

Re: Vraagprijs Gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 10:21

Zou je alleen klinisch laten keuren met een algemeen bloedonderzoek, of ook rontgen?

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Vraagprijs Gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:55

Better safe than sorry, zeker met het te weinig eten verhaal... Want is de verkoper ook de fokker?

Als de verkoper de fokker is dan is het bizar dat hij zegt dat ze te weinig eten heeft gehad en daarom klein is. Ik zou gaan voor een complete keuring voor mijn eigen gemoedsrust.

Bosbewoner

Berichten: 30
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Het bos

Re: Vraagprijs Gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 10:59

Verkoper is ook fokker. En zorgt heel slecht voor zijn paarden.....Ik ken dit paardje nu een paar maanden en weet hoe ze de afgelopen jaren is gehouden. Niet best dus. Maar wil beestje daar weg hebben en daarom dus kopen. Heb er wel een klik mee.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:02

Bosbewoner schreef:
Verkoper is ook fokker. En zorgt heel slecht voor zijn paarden.....Ik ken dit paardje nu een paar maanden en weet hoe ze de afgelopen jaren is gehouden. Niet best dus. Maar wil beestje daar weg hebben en daarom dus kopen. Heb er wel een klik mee.


Dit maakt het verhaal wel even anders... Ik zou in dit geval niet eens durven kopen zonder keuren van top tot teen om eerlijk te zijn.

Tijn8
Berichten: 511
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:17

ik zou ook helemaal laten keuren.
Als er iets mis is zijnde dierenarts kosten voor goedkope paarden net zo hoog als voor dure paarden.....

Cheytjuh

Berichten: 4029
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:28

Je kunt niet echt een reële vraagprijs zeggen zonder foto's , bewegingsfilmpjes, volledige afstamming enzovoorts ben ik van mening. Ook niet bij een gelderse.

Hier fokker van het Gelders paard, als ze mij een bod zouden doen van 2000 euro voor een 2 jarige merrie dan bedank ik vriendelijk. De veulens verkoop je tegenwoordig nog voor meer

Uiteraard ken ik het hele verhaal niet, maar ik zou wel oppassen met wat op het internet gezegd wordt over de fokker, er is namelijk zo te achterhalen wie dat is via kwpn database en dan komt er misschien rare praat van (Gewoon als tip hoor trouwens :) )

Bosbewoner

Berichten: 30
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Het bos

Re: Vraagprijs Gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 11:37

Dank voor de tip Cheytjuh, heb meteen eea aangepast in profiel mbt mijn bericht over de fokker. Was inderdaad niet zo slim van mij.