Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

KWPN verrichtingsonderzoek 2021

 
Profiel   

Ik kijk zo af en aan. Zover ik in de lijst heb gezien doet Serfaus niet meer mee (net als de meeste aangeleverde 4jarige hengsten overigens :roll: ), maar ik heb het nieuwsbericht waarin hij naar huis zou zijn gestuurd gemist.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 13:04 



 
Profiel   

Ik heb de gelderse en dressuurhengsten gezien, vind het nog steeds lastiger te beoordelen vanaf een filmpje dan irl.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 15:19 



 
Profiel   

Ik weet ook niet zo goed wat denken, of van de punten.
Hoeveel kregen de eerste twee dressuurs? Die heb ik dus gemist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 15:24 



 
Profiel   

Heel erg gemiddeld, allemaal 8/ 8.5 op het karakter van de Furst Romancier na..die kreeg een 9. De Farrel was een erg kijkerige maar wel eerlijke hengst vertelden ze.

Wat mij opviel was dat ze het bij alle hengsten hadden over bergopwaartse beweging maar dat ik het bij sommige echt met een vergrootglas moest zoeken.

Voor nu lijken het mij vooral hengsten die beter gaan worden door hun bewerkbaarheid, maar een echte uitschieter zat er voor mij niet tussen.

Klein verslagje van mijn eerste indruk (kan nog veranderen als ik ze irl zie):

New Orleans:
Paard met een fijne draf en souplesse, galop wat neerwaarts..blijft overal wat neerwaarts.

Nephew:
Deze sprak mij erg aan in de draf en de galop, goed achterbeen gebruik, mooi silhouette, zeer goede opwaartse galop. Stap was een aandachtspunt, paard leek snel spanning vast te houden wat ten koste gaat van de stap. Volgens de commissie werd dat wel steeds beter.

Next Romancier:
Hele bewerkbare hengst met een super karakter volgens de commissie, net achterbeengebruik, voorbeen blijft wat beperkt. Gewoon 3 nette, functionele gangen. Ook deze bleef wat neerwaarts in de beweging.

Neil:
Erg kwaliteitsvolle hengst, goed achterbeen gebruik, mooi voorbeen, mooi model. Leek niet heel makkelijk te rijden.

Night Shadow:
Deze sprak mij heel erg aan, mooi front, mooi model, goed achterbeen, en drie goede gangen, leek zich ook fijn te laten bewerken/ rijden.

Nick Wimphof:
Paard met enorm veel massa, beter achterbeen gebruik dan zijn vader..echt Donnerhall bloed om te zien ook qua bewerkbaarheid. Nu vooral functioneel, maar ik verwacht dat deze zich steeds meer gaat ontwikkelen in het werk. Bewerkbaarheid leek erg goed.

Number Two:
Zelfde type als hierboven, veel massa ook..leek me ook een fijn en functioneel paard. Beide JW's hadden een wat neerwaartse romprichting.

Nacho:
Prachtig front en model, veel formaat en massa, echt een krachtpatser..ook een paard voor het hogere werk. Vond deze veel kwaliteit hebben. Leek zich ook goed te laten bewerken.

Merlot:
Wat chiquere hengst, mooi model en liep fijn met veel souplesse, vond zijn achterbeengebruik iets minder dan de commissie. Wat aan de trage kant. Bleef ook wat neerwaarts in de romp in alle drie de gangen. Leek zich ook fijn te laten rijden.

Mauro Turfhorst:
Hengst met veel massa, vond hem wat traag achter en neerwaarts in de gangen ook. Leek wel steeds beter te gaan lopen en qua bewerkbaarheid leek het me ook een prima hengst.

Nouja, het zijn nog hele jonge hengsten waarvan sommige echt nog in de groei en een gebrek aan kracht/ balans hebben wat terug te zien was ohz. Ik ben dus vooral benieuwd naar hoe ze zich gaan ontwikkelen en ik hoop ze snel irl te kunnen zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 08:38 



 
Profiel   

Ik kan mij goed vinden in het verslag van Elisa.
Vond de Negro erg voorzichtig gepunt waarbij ik weer bij andere hengsten het wat aan de ruimte kant vond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 09:20 



 
Profiel   

Ik ben het er ook helemaal mee eens! Geen echte uitschieters sowieso.
Ik keek vooral voor de Negro omdat we die willen gaan gebruiken, dus “schrok” dan wat van de lage punten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 09:28 



 
Profiel   

Ja mee eens wbt de punten, ik kon het ook niet volgen. Daarom ook zo belangrijk om zelf te kijken, ik vond de Negro een machtig paard.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 07:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen