Hulp bij kittens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cwzbrink
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-04-21

Hulp bij kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 00:22

Hoi iedereen!

Ik heb geen idee of ik hier een post over kittens mag plaatsen. Zo niet, hoor ik dat graag.

Onze poes loeder heeft een netjes met vijf kittens gekregen. Het is de eerste keer dat ik zoiets “begeleid” en ben erg onzeker, en maak me heel erg veel zorgen. Loetje is vanaf t begin een goede poezenmama. Ze is bevallen in de kledingkast, en heeft ons niks laten weten. (Wat ik erg betreur want daar door is er 1 van de 5 overleden, en de andere bijna). De gene die bijna is overleden is op de 1 of andere manier een schapje naar beneden gevallen, en heeft ze niet gelijk bijgekund om schoon te kunnen maken etc. Gelukkig hebben we de kitten op tijd gevonden, ze was al wel wat koud maar gelukkig is dat goed gegaan.

Afbeelding

Nu ben ik zelf echt ontzettend bezorgd over de groei van deze kitten. Vanaf t begin gaat t niet helemaal super. Daar waar haar broertjes en zusje super goed aankomen, komt deze niet altijd even goed aan. Ik heb haar op basis daarvan proberen bij te voeden, maar dit gaat bijna niet. Ik lees overal dat ze elke dag 10 tot 15 gram aan MOETEN komen. Maar dat red ze vaak niet. Soms wel, soms wat meer ook. Tot ze ineens een dag stil stond. En toch weet door groeide.

Afbeelding
Foto van de eerste week. Het gaat over de kitten in de 3de kolom (zwarte staart).

Nu dacht ik dat t goed ging. Maar nu gaat de mama poes de laatste paar dagen steeds vaker weg bij de kittens. Ook snachts slaapt ze niet meer perse naast ze. Wel ligt ze letterlijk buiten de doos te slapen, en hupt ze snacht wel de doos in. Maar na het wegen van net, waren alle kittens vanaf 07:00 tot nu allemaal maar 1 gram aangekomen. Ik schrok hier best van. De kleinste loopt voor mijn gevoel al iets achter. En overal lees ik de grootste horror verhalen. De kamer waar kittens liggen is rustig. Het is onze slaapkamer. En we komen er nauwelijks.


Afbeelding
Deze wegingen zijn van nu net. Ik heb de zwarte staart kitten ook weer gelijk proberen bij te voeden. Ik weet dat ik dit eigenlijk consistent had morgen blijven doen zodat ze zou wennen aan de fles. Maar t was moord en brand, en het gaat zo goed als niet. Wat moet ik doen? Of gaat t oké zo? Voor me gevoel niet namelijk. Maar ik ben nogal een hypochonder . Ik wil morgen de kattenbak op onze slaapkamer zetten en de deur dicht houden. Maar ik weet niet of dat averechts gaat werken. Ik ben gewoon zo bang dat de kleinste dalijk t loodje legt of uitgedroogd raakt. Of gaan ze vaak juist effectiever drinken als ze groter zijn? En halen ze dit morgen wel in? Zoveel vragen, zoveel zorgen en een enorm lang verhaal sorry haha! De kittens zien er verder heel goed uit, en vooral de andere drie zijn echte bolle kittens. Hopelijk kan iemand mij hier wat tips geven of me gerust stellen.

Groetjes een bezorgde poezenmama.

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Hulp bij kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 00:26

Heb je al contact gehad met de dierenarts aangezien je zo bezorgd bent? Deze zijn er namelijk om je te helpen, dit kan ook alleen telefonisch zijn

Cwzbrink
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 00:28

Amber_anne schreef:
Heb je al contact gehad met de dierenarts aangezien je zo bezorgd bent? Deze zijn er namelijk om je te helpen, dit kan ook alleen telefonisch zijn


Nee nog niet, in de eerste week wel. Ik heb op basis daarvan moeten checken of de kleinste misschien een open gehemelte had oid. Maar dat is niet aan de orde. Ook omdat ze weer oké ging groeien en de 10 gram regelmatig haalde vond ik t niet zo nodig. Maar vooral na nu vanavond schrok ik. Ik ga ze idd morgen gelijk even bellen ☺️

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 00:31

Ik kan je niet helpen maar bokker Daphara waarschijnlijk wel, haar kun je eventueel ook een berichtje sturen. :j

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70519
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:41

Dit topic hoort op beestenboel maar omdat de topicstarter daar niet genoeg berichten voor heeft kan dit topic niet verplaatst worden en moet ik het op slot zetten.