Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Verkoop veulen en nog geen paspoort

 
Profiel   

Mijn veulen staat te koop.
Is ondertussen zo'n 2 weken geleden gechipt en haren getrokken, maar het paspoort is nog niet ontvangen.
Wat te doen als ik het veulen verkoop? Moet ik dan wachten met afleveren totdat het paspoort er is of kan ik dat paspoort nasturen?
KWPN vertelde dat het wel zo'n 4 tot 6 weken kan duren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 08:51 



 
Profiel   

Wij hebben gebeld omdat veulen gevaccineerd moet zijn voor opfok. Paspoort hebben we wel ontvangen, papier komt later omdat het DNA nog getest moet worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 08:55 



 
Profiel   

Je mag niet transporteren zonder paspoort.
Veulens onder de 6 maanden hoeven nog geen paspoort te hebben.
Dus jonger dan 6 maanden zou je het veulen kunnen vervoeren en het paspoort nasturen.

De hamvraag is wel: bij controle onderweg, hoe toon jij aan als vervoerder dat jouw veulen-zonder-paspoort-in-die-trailer jonger dan 6 maanden is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 08:56 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Je mag niet transporteren zonder paspoort.
Veulens onder de 6 maanden hoeven nog geen paspoort te hebben.
Dus jonger dan 6 maanden zou je het veulen kunnen vervoeren en het paspoort nasturen.

De hamvraag is wel: bij controle onderweg, hoe toon jij aan als vervoerder dat jouw veulen-zonder-paspoort-in-die-trailer jonger dan 6 maanden is?

via de chip?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 09:15 



 
Profiel   

Chipreader geeft alleen een nummer - dat je controleert aan de hand van het paspoort (dat er niet is) :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 09:28 



 
Profiel   

Ah, dacht dat ze via de chip ook eventueel de geboortedatum zouden kunnen opzoeken maar daar heb je dan idd weer het paspoort voor nodig. Sorry. Mijn hersenen willen nog niet mee. :')
Dierenarts kan geen verklaring schrijven over wanneer het veulen geboren is?

Ook niet waterdicht natuurlijk en misschien nemen ze dat helemaal niet maar het is iets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 09:36 



 
Profiel   

Uiteindelijk komt het wel in een centrale database terecht, maar dat is pas na afgifte van het paspoort.
En of oom agent onderweg die centrale database kan raadplegen is ook maar de vraag denk ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 09:37 



 
Profiel   

Veulen jonger dan 6 maanden zonder paspoort mag alleen indien het nog bij de moeder loopt.

Ik zou gewoon KWPN bellen en zeggen dat veulen verkocht is en je het paspoort nodig heb. Heb ik ook ooit gedaan bij Welsh stamboek en toen was het paspoort er binnen een paar dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 09:44 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Je mag niet transporteren zonder paspoort.
Veulens onder de 6 maanden hoeven nog geen paspoort te hebben.
Dus jonger dan 6 maanden zou je het veulen kunnen vervoeren en het paspoort nasturen.

De hamvraag is wel: bij controle onderweg, hoe toon jij aan als vervoerder dat jouw veulen-zonder-paspoort-in-die-trailer jonger dan 6 maanden is?


Onder de 6 maanden zonder chip alleen vervoeren met de moeder aan de voet

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 09:59 



 
Profiel   

Moeder meenemen lijkt me niet zo heel erg moeilijk als je per se een veulen wilt transporteren zonder dat je er al een paspoort bij hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 10:10 



 
Profiel   

Bedankt voor de antwoorden, kan ik weer wat mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 10:11 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Moeder meenemen lijkt me niet zo heel erg moeilijk als je per se een veulen wilt transporteren zonder dat je er al een paspoort bij hebt.

Breng hem liever weg zonder zijn moeder, maar is natuurlijkwel mogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 10:11 



 
Profiel   

bij het vervoeren van een veulen zonder paspoort de moeder meenemen. (en haar paspoort)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 14:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen