Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 57 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Doorgefokte paardenrassen

 
Profiel   

Owls en doofheid bij paarden met een extreem wit hoofd vind ik ook wel een issue.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 08:42 



 
Profiel   

Tja, lethal white kun je op testen, dus dat moet je gewoon niet willen want ze gaan tóch allemaal dood. Dat is een afwijking waar je zelf wat aan kunt doen.

de Gunners die doof zijn vind ik idd een issue, ken er zat die heel gaaf zijn en erg leuke sportpaarden maar ik persoonlijk vind ook dat je dat niet moet willen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 09:09 



 
Profiel   

Omdat ik het lastig vind om op alle reacties te reageren even zo een berichtje.

Er staan echt wel goede dingen tussen, voor zowel mijn huidige stelling (met kleine aanpassingen) als ook het idee over de schimmels en hun melanomen.

Ik ga er dit weekend eens goed naar kijken, nogmaals nu al super bedankt voor al jullie goede reacties.

Oohja en de persoon die gereageerd had dat ik mijn opdracht niet door Bokt moest laten doen (ik weet even niet meer wie dat precies was, excuses daarvoor) het is ook zeker niet mijn bedoeling om Bokt mijn opdracht te laten doen maar ik ben vooral opzoek naar verschillende meningen en haal uit alle reacties de informatie die ik nuttig acht. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 10:32 



 
Profiel   

Lees je eens in bij Equine studies en Sharon May Davis. Zij hebben verschillende onderzoeken naar de gevolgen van de belasting, fokken, voerbeleid,... van verschillende rassen en van het oerpaard naar ons huidig rijpaard

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 11:05 



 
Profiel   

Rastypische paarden worden tegenwoordig zo gefokt dat ze bijna allemaal op elkaar gaan lijken. Een beetje net als met auto's: je ziet alleen aan het logo welk merk het is (of in paardentaal: aan de kleur). Kijk naar Haflingers, Friezen, etc.: het is er allemaal uitgefokt. Erg jammer, maar dat is een andere discussie. Misschien kun je daar wat mee, TS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 11:42 



 
Profiel   

TS, ik raad je aan om Tamara Dorrenstein en Zefanja Vermeulen te contacten. Hun hebben zich in doorfokken van rassen enigszins verdiept en ook ontleedt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 11:46 



 
Profiel   

Misschien ook een interessant onderwerp is dan lordose (doorgezakte rug) of swayback bij paarden. Komt veel voor bij de Saddlebred (maar niet alleen, je ziet het ook o.a. bij Friezen en warmbloeds) en wordt bij de Saddlebred gelinkt aan het fokken op een bepaald type (smal en hoogbenig). Deze paarden hebben een recessief erfelijke afwijking aan de wervelkolom, maar kunnen wel gebruikt worden.
Bijvoorbeeld: https://equusmagazine.com/horse-care/sw ... orses-8221
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 12:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 57 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen