Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Moederlijn KWPN

 
Profiel   

Goedemiddag bokkers,

Ik wil mijn 2 merries dit jaar laten dekken.

Madinka: https://www.kwpn.nl/database?paard=P-599829

Korleone V.I.P.: https://www.kwpn.nl/database?paard=P-533714

Waar baseer je op of zij erg interessant zijn voor de fokkerij?
Wat bedoelen ze met of er een goede moederlijn achter zit en een goede vaderlijn?
Ik zie wel prestaties van de lijnen maar wat maakt het ECHT interessant?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 11:40 



 
Profiel   

Waarom vind jij zelf dat deze merries kunnen bijdragen aan de paarden populatie?
Wij kennen uiteraard de paarden zelf niet en ook geen foto’s in het topic.

Ik heb zelf even snel gekeken dus mogelijk mis ik wat.. maar eentje is niet op de keuring geweest en de ander heeft een hele lage score gehaald op de stamboekkeuring Weet je hier de reden van? Fundament?
IBOP overigens wel een mooie score.
Het lijntje van het K’tje is op zich wel interessant want voldoende prestatie in de moederlijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 11:49 



 
Profiel   

simpie94 schreef
Waarom vind jij zelf dat deze merries kunnen bijdragen aan de paarden populatie?
Wij kennen uiteraard de paarden zelf niet en ook geen foto’s in het topic.

Ik heb zelf even snel gekeken dus mogelijk mis ik wat.. maar eentje is niet op de keuring geweest en de ander heeft een hele lage score gehaald op de stamboekkeuring Weet je hier de reden van? Fundament?
IBOP overigens wel een mooie score.
Het lijntje van het K’tje is op zich wel interessant want voldoende prestatie in de moederlijn.


Mag ik vragen hoe je de lage score op stamboekkeuring kan zien, ik zie alleen de IBOP. Of lees ik ergens overheen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 13:31 



 
Profiel   

[ img ]

bij prestaties

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 13:33 



 
Profiel   

[ img ]
Korleone V.I.P.


[ img ]
Madinka

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 13:37 



 
Profiel   

Ik ga vast op m'n falie krijgen van de modjes, maar met de onderste foto gaan mijn gedachten meteen uit naar een nieuw te openen topic "ben ik te klein voor mijn paard" :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 21:19 



 
Profiel   

Ti_Amo schreef
Goedemiddag bokkers,

Ik wil mijn 2 merries dit jaar laten dekken.

Madinka: https://www.kwpn.nl/database?paard=P-599829

Korleone V.I.P.: https://www.kwpn.nl/database?paard=P-533714

Waar baseer je op of zij erg interessant zijn voor de fokkerij?
Wat bedoelen ze met of er een goede moederlijn achter zit en een goede vaderlijn?
Ik zie wel prestaties van de lijnen maar wat maakt het ECHT interessant?


Een goede moederlijk baseren ze op het aantal prestaties plus predikaten. Wat maakt het echt interessant? Als er uit de moederlijk internationaal presterende paarden komen en het liefst wat 2e bezichtiging of aangewezen hengsten. Of goedgekeurd, nog beter. Daarnaast de merrie zelf, zijn ze ster, keur, prok, sport? Zijn de merries in de moederlijn dat? Preferent?

Qua vaderlijn, een goed fokkende hengst waarvan bijv bewezen is dat deze Grand prix paarden fokt.En/ of de paarden keer op keer opvallen qua beweging bij keuringen/ merrie testen/ jonge paarden competities. Een hengst die uniform zijn goede eigenschappen door fokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 22:40 



 
Profiel   

Ti Amo: heb je enig idee waarom die exterieurscore zo laag was bij Korleone? Want dan moet er toch wel een grove afwijking zijn met zo'n score. Persoonlijk zou ik zo'n merrie nooit inzetten voor de fokkerij.

Zelf wil ik het liefste fokken met een merrie die zelf het goed gedaan op een stamboekopname én een aanlegtest / sportprestaties heeft (dus minimaal ster / ibop), en dan het liefste hetzelfde bij de moeder en moedersmoeder van de merrie. Als er ook nakomelingen zijn die bovengemiddeld hebben gepresteerd in de lijn is dat helemaal mooi.
Maar het heeft ook te maken met het doel van het fokken. Als je een commercieel doel hebt (evt verkoop van veulen), dan zou ik niet met jou merries dekken op dit moment.
Misschien wel met het M'tje naar een stamboekkeuring gaan en/of een aanlegtest doen. Daar kan je misschien nog wel wat predicaten bij krijgen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen