Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 70 van de 106 [ 2628 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 106  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic ponyfokkerij

 
Profiel   

Als mijn merrie dit jaar niet overdraagt dan ganik.dit jaar weer dekken. Had er 1 uitgezocht maar na wat berichten op sm van de henstenhouder sla ik denk ik die toch maar over. Als veulen leeuk is dan wellicht zelfde hengst.Of toch een connemara dit jaar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 16:18 



 
Profiel   

Wat een leuke veulens zijn er intussen geboren! Gefeliciteerd!

Ik heb vorige week mijn 15jarige merrie (paard) verkocht. Ik kreeg een goed bod en heb er nog een leuke dochter van. Ergens is het wel raar want ik had haar al sinds jaarling.

Leuke is wel dat er nu plaats is voor iets nieuws :+
Tijdje geleden was ik aan het uitkijken naar een pony veulen (merrie) om ook richting pony's een beetje te fokken. Die plannen zijn intussen gewijzigd en ik start officieel de zoektocht naar een leuke fokmerrie. Moest iemand dus nog iets leuks weten staan, alle tips zijn welkom! Ik kan wel een beetje hulp gebruiken want in de 'paarden-fokkerij' ben ik thuis maar van pony's ken ik bitter weinig :o :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 17:12 



 
Profiel   

Leuk Umeo! Alleen er zijn zoveel ponyrassen…wat zoek je? Of wat vind je mooi/leuk/fijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 17:51 



 
Profiel   

Op zich maakt het stamboek mij minder uit. Bedoeling is wel echt om een sportpony richting dressuur te fokken, in de D-maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 18:41 



 
Profiel   

Oké, dan kom je al gauw uit bij een Welsh NWR of partbred, NRPS of Duitse rijpony. Hoewel sommige New Forest pony’s ook heel goed dressuur kunnen lopen.
Maar net waar je voorkeur naar uitgaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 20:21 



 
Profiel   

Citaat



Gaan er hier nog mensen merrie/ merries dekken dit jaar? Of hebben al gedekt? Ben ook benieuwd welke hengsten het worden. :D


Jaaa ik had hierboven al mijn 1e 2 drachtige combinaties geplaatst, maar ik weet niet of de plaatjes het wel doen, want niemand (heeft) reageert :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 20:42 



 
Profiel   

Umeo schreef
Op zich maakt het stamboek mij minder uit. Bedoeling is wel echt om een sportpony richting dressuur te fokken, in de D-maat.


Ik weet wel een NRPS D- fokmerrie beschikbaar van een klant van mij. Bij interesse kan je me een pb doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 20:43 



 
Profiel   

marjolein88 schreef
Citaat



Gaan er hier nog mensen merrie/ merries dekken dit jaar? Of hebben al gedekt? Ben ook benieuwd welke hengsten het worden. :D


Jaaa ik had hierboven al mijn 1e 2 drachtige combinaties geplaatst, maar ik weet niet of de plaatjes het wel doen, want niemand (heeft) reageert :o



Heb ze gezien! Ik vind jullie Happy echt een hele mooie hengst! Als ik ooit weer een merrie in de D maat krijg staat ie wel op mijn lijstje. Ik hoop ook echt dat Phoebe dit jaar een merrie krijgt.

Ik laat haar dit jaar niet opnieuw dekken. Ik wil haar eerst weer terug in de sport. Drachtig, veulen en rijden is niet echt een goede combi. Maar in de toekomst ga ik nog wel een keertje weer dekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 09:53 



 
Profiel   

marjolein88 schreef
Citaat



Gaan er hier nog mensen merrie/ merries dekken dit jaar? Of hebben al gedekt? Ben ook benieuwd welke hengsten het worden. :D


Jaaa ik had hierboven al mijn 1e 2 drachtige combinaties geplaatst, maar ik weet niet of de plaatjes het wel doen, want niemand (heeft) reageert :o

Kennelijk hebben ze het niet gedaan of heb ik ze gewoon niet gezien :+ mooie combinaties heb je gemaakt, erg benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 09:55 



 
Profiel   

Het gaat goed met onze grote jonge.
Hij heeft inmiddels ook een naam.
Maak kennis met Gesa's Brabham.


[ img ]
3 generaties op de foto.
De vos op de achtergrond is de moeder van de bruine.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 15:19 



 
Profiel   

Ik heb mijn 1e merrie op de kliniek staan. Zij wordt geinsemineerd met t-nequeen. Zelf is zij een Djamaï du bois x Milton x boyd. De 2e heb ik niet donderdag naar België gebracht. Zij is een Glamourdale x Djamaï du bois x Samiro. De hengst heb ik zelf gefokt en is vooral heel braaf. Tevens zitten er 2 lijnen in zijn afstamming welke ik terug zou willen fokken omdat ik ze niet meer heb. De hengst is Cassanova du Bois x Don Donnovan Odin. Ik heb zijn moeder zelf gefokt uit elles (eva lijn die ik niet meer heb) en odin. Odin is een nakomeling van mijn vriendje Delano. Van hem en zijn moeder (lisa lijn) heb ik ook niets meer.

Onbelangrijk maar misschien wel leuk, danika is een wildkleur vos, dus mocht alles lukken is er nog een wildkleur kans. Djuhna is een wildkleur bruin met leopard en cheyvano is een valk shabrak bonte. Dus kans op wildkleur, creme en stippen als het lukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-23 07:18 



 
Profiel   

[ img ]
De stal is er klaar voor. Ze heeft deze nu helemaal (6x8) voor zichzelf en de pony en kwpn-er staan in de paddock er direct naast. De kwpn-er werd steeds claimeriger dus nu heeft ze wat meer rust als ze niet op de wei staan.
Ze zit pas op 321 dagen dus het kan (en mag) nog even duren. Wij zijn zelf onrustiger dan de merrie momenteel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 20:12 



 
Profiel   

Leuke veulentjes en spannend iedereen die aan het insemineren / dekken is!!

Onze FS Clarimo X Djamai du bois merrie is mooi drachtig in 1x van Nilo!
[ img ]
Zaten nog te twijfelen tussen Geronimo Taonga, Nilo en Harveys Dream of Gold maar na Nilo in het echt gezien te hebben zijn we verliefd!

Karina en Geron doen het super. Geron groeit super door en is echt een mooi veulen. Staat tevens te koop.

Zaterdag nog een nieuwe pony opgehaald. Een C pony van O'Soloution. Echt de perfecte kinderpony, te braaf. Komt ook te koop deze zomer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 21:15 



 
Profiel   

Iedereen volop bezig met het veulen seizoen en dekken hier.
Ik ga niet opnieuw dekken dit jaar.
Eerst maar eens zien hoe de 2 jonkies het gaan doen.
Quality is inmiddels 1 jaar oud geworden en heb gister in de wei snel wat mobiele foto's gemaakt.
[ img ]
[ img ]

Ze is inmiddels een 1.30m denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 10:37 



 
Profiel   

Ahh ik had ze gemist Marjolein! In ieder geval de foto's. Leuke combinaties! <3
Ben heel benieuwd!

Surfdiary super leuk dat je merrie drachtig is van Nilo! Vind dat ook echt een fijne hengst. <3

Hier nog (on)geduldig aan het wachten tot ze hengstig worden. :+
Een begint nu hengstig te worden, dus die mag morgen of donderdag op date.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 10:52 



 
Profiel   

Mooie combinaties. Ben benieuwd hoe Happy ze gaat geven Marjolein! Mag eigenlijk niet op kleur selecteren haha, maar ik zou graag een zwarte of smokey black op mijn wildkleur vos zetten in de toekomst.

Nilo vond ik ook positief opvallen.

Hier vooral druk met de huidige pony's. Ben wel vast begonnen met het bewerken van vriendlief in de hoop dat ik over een jaar of 3-8 weer twee veulentjes kan fokken, maar tot nu toe loopt hij niet super warm voor het idee :') Ik wil zo graag mijn drie generaties hebben lopen haha en de Duitser lijkt me ook tof om een veulentje uit te fokken tegen die tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 10:57 



 
Profiel   

Gewoon per ongeluk met je arm in de merries vallen tegen die tijd Mooney. :))

Wildkleur zou ik ook nog wel graag willen! Grullo <3
Hier in Zweden staat nu een dunskin, maar vind m niet goed genoeg.

De combinaties nu zijn bruin x palomino (vos, palomino, bruin en valk), vos x bruin (vos, bruin en zwart) en de derde ben ik nog niet helemaal overuit, maar waarschijnlijk dunskin x palomino.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 11:09 



 
Profiel   

Volgend jaar hopelijk een paar hele andere types sportpony's. Momenteel 2 merries bij de hengstenhouder staan, Reedhill's Dancing Queen (Charming Daylight x Stardust Boy van 't Stedeke) en Reedhill's Eyecatcher (Benthof's Amir x Denny James). De eerste is ook in mijn profiel te vinden, de 2de zo geen foto's van ( :o ) alleen gejat. Zij worden gedekt door Chestnuts Stepping Stone.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 19:22 



 
Profiel   

Morgenochtend scannen.
Spannend

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 20:07 



 
Profiel   

Scannen op hartslag astrea?

Leuk Neon, inderdaad een heel ander kaliber maar wel echte Sportpony’s die Hackneys :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 20:54 



 
Profiel   

Nee op veulen hengstigheid.
Pony toont helemaal niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 21:08 



 
Profiel   

Oh ik dacht dat je merrie al drachtig was, sorry!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 21:26 



 
Profiel   

Nee vorig week pas bevallen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 22:58 



 
Profiel   

Gaat goed met de dekkingen zo te lezen! Ik heb mijn glamourdale merrie voor ze hengstig zou moeten worden naar België gebracht, de hengst cheyvano mocht haar dekken. Ze staal lekker samen en ze vinden elkaar wel leuk. Ze hebben HET ook al gedaan.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 01:47 



 
Profiel   

xsurfdiary schreef
Karina en Geron doen het super. Geron groeit super door en is echt een mooi veulen. Staat tevens te koop.

Zaterdag nog een nieuwe pony opgehaald. Een C pony van O'Soloution. Echt de perfecte kinderpony, te braaf. Komt ook te koop deze zomer.

Ik ben naar beide erg benieuwd, heb je foto's beschikbaar? :9

Kent iemand de merrie Golden Queen, een duitse rijpony van golden rock x halifax. Ik ben met name benieuwd naar het karakter en evt. filmpje.
https://www.rimondo.com/de/horse-detail ... en-queen-6
dit had ik gevonden op internet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 06:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 70 van de 106 [ 2628 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 106  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen