Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 59 van de 103 [ 2557 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 103  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic ponyfokkerij

 
Profiel   

EllyC schreef
Gevoelsmatig vind ik het nog al veel. DA adviseerde wel om de brok te gaan voeren omdat de nageboorte dan ook beter af zou komen. Maar ik denk dat merrie ontploft op 3 kilo.

Beetje extra calcium doet wonderen, kun je ook wat luzerne geven of extra calcium bijvoeren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 09:36 



 
Profiel   

Zijn er bepaalde hengsten in de D maat waar jullie extra fan van zijn?

Wil eens een beetje onderzoek doen maar weet niet waar te beginnen :D :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 19:32 



 
Profiel   

zaterdag naar Houten gaan ....... Dutch Ponychampionship Stallionsnight.

https://dutchponychampionship.nl/stallionsnight/

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 19:35 



 
Profiel   

EllyC schreef
zaterdag naar Houten gaan ....... Dutch Ponychampionship Stallionsnight.

https://dutchponychampionship.nl/stallionsnight/

Precies! Daar komen erg leuke hengsten :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 20:43 



 
Profiel   

Bedankt voor de tip! Dat is erg kort bij :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 09:09 



 
Profiel   

Ik vind het echt een goed initiatief DPC. Een stukje professionaliseren van het pony fokken.
Al begreep ik wel dat de bijdrage per hengst wel stevig was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 10:05 



 
Profiel   

De entree is gratis voor de bezoekers, en de locatie moet natuurlijk ook betaald worden, dus ik kan het me wel voorstellen. Ergens moet er dan geld binnenkomen om dat te bekostigen natuurlijk. Daarnaast hopelijk ook een heel grote (en gerichte) doelgroep/aanwezig publiek. Paar dekkingen en het is er weer uit. :P

Ik heb er in ieder geval heel veel zin in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 10:17 



 
Profiel   

Ja, hopelijk loont het voor de hengstenhouders. Dan kunnen we er elk jaar van genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 10:44 



 
Profiel   

EllyC schreef
Ja, hopelijk loont het voor de hengstenhouders. Dan kunnen we er elk jaar van genieten.


Dat zou natuurlijk top zijn! Vind het een prachtig initiatief & hoop dat het succesvol is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 10:55 



 
Profiel   

Helemaal mee eens! Ze hadden van mij ook een bijdrage aan bezoekers mogen vragen, iets van 5 euro zou prima zijn. En de catalogus koop ik ook, denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 11:21 



 
Profiel   

Catalogus ga ik ook kopen, altijd handig.

Ik heb vandaag maar even de deken afgedaan, ze had het gewoon warm eronder. Vanmiddag maar eens kijken of ik voor de nacht een dunnere op kan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 11:29 



 
Profiel   

Ik ga denk ik ook voor een catalogus inderdaad, niet zozeer omdat ik die in dit geval zo hard nodig heb, maar als bijdrage. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 12:18 



 
Profiel   

Nu ben ik erg benieuwd wat jullie er van vonden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 08:22 



 
Profiel   

Veel hengsten heel braaf met alles wat eromheen was en gebeurde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 08:27 



 
Profiel   

Super georganiseerd en gevarieerd programma, ik heb genoten. Top, zeker zo'n eerste keer. Meeste hengsten inderdaad erg braaf, ik heb er ook niet een echt zien (door)flippen. En er zaten genoeg jonkies bij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 08:36 



 
Profiel   

Tja, ik ben wat wisselend.
Mede omdat het de eerste x was, uitaard voordeel van de twijfel.
Ik had een tribune verwacht, 3 a 4 uur moeten staaan was wat minder.
Het was een show, ik vond niet echt dat je ze goed kon bekijken, mede door de gelijkvloerse opstelling van het publiek maar ook het licht vond ik wel erg romantisch.
Waarom er nu ineens paarden naar binnen kwamen was me ook niet duidelijk.

Leuk avondje uit maar ik zie het niet als een tool dat je gebruikt om de hengst uit te kiezen.
Maar goed heb mijn keuze nog even in de stal bekeken en ik vond Cream de luxe opvallen. Dat zal hem niet worden ivm de kleur maar beweging en model stond me aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 08:51 



 
Profiel   

Ik vond het ook een heel mooie show. Druk!
Het programma zat goed in elkaar, de hengsten volgden elkaar vlot op, geen gewacht. Veel spektakel en sfeer. Ik vond het ook jammer dat er geen tribune oid was, lang staan inderdaad en daarbij niet altijd goed zocht op de baan.
Ik denk dat een show sowieso niet per se is om definitief je keuze te maken maar wel om een indruk te krijgen van de hengst en zijn beweging. Mijn keuze is bevestigd :)
Oh en jammer van de loterij, dat vond ik wel raar lopen. En ik heb van horen zeggen dat het restaurant enorm lange wachttijden kende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 08:55 



 
Profiel   

Kon er helaas niet bij zijn (zo jammer dat ze het altijd zo ver weg organiseren :)) ).

Maar dankzij Annash wel mee kunnen genieten. <3

Cream du Luxe vond ik ook echt opvallend. Op de HK vond ik hem niet heel bijzonder, mooi type, maar beetje gewoon in beweging. Echter nu onder het zadel was ik heel positief verrast.

Davinci ook erg fijne pony!

Mijn keuze ook bevestigd. Ook al heb ik uit deze hengsten sowieso heel weinig keuze. :Y)

Helaas is mijn eerste keuze voor de vos pas vanaf 15 juni EU beschikbaar... dus heb nog even na te denken wat ik ga doen. Wil liever niet pas dan beginnen (tenzij ze toch drachtig blijkt, dan komt het weer mooi uit :+ ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 09:02 



 
Profiel   

Reitland's sir obama vond ik ook stoer.

hoe ging de lotrij dan? daar heb ik niet op gewacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 09:12 



 
Profiel   

Ja die zou eind van de show zijn, maar toen werd ineens omgeroepen dat de uitslag van de loterij online werd gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 09:55 



 
Profiel   

Wbt tribune kan ik me voorstellen dat ze dat dit jaar nog niet gedaan hebben omdat ze ook niet wisten hoeveel mensen er zouden komen? En dat ze dat gezien de hoeveelheid publiek dat volgend jaar misschien wel doen.

Restauranttijden waren inderdaad belachelijk maar denk dat de organisatie van de show daar los van staat, lijkt me een andere groep mensen dat erop zit?

Wij waren er een uur van te voren, hadden zelf stoeltjes meegenomen maar we konden nog op de krukken bij een hoge tafel gaan zitten. Was echt perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 10:25 



 
Profiel   

LaDonna75 schreef
Ja die zou eind van de show zijn, maar toen werd ineens omgeroepen dat de uitslag van de loterij online werd gezet.


Om even binnen te vallen, dit moest ook na de show maar de omroeper had dit blijkbaar ineens zelf bedacht. Organisatie was daar zelf ook absoluut niet blij mee.

Ik vind het super! Eens moet eerste keer zijn en verwacht dat volgende keer echt wel tribune er is. Het is toch afwachten hoeveel mensen nou daadwerkelijk gaan komen voor de eerste keer.

Ik vond erg gaaf dat ze zo show eens in Nederland hadden. Wij hebben gezellige avond gehad. Restaurant was een drama maar dat was niet de fout bij DPC.

Gaat weer in meeleesmodus :’)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 10:27 



 
Profiel   

De zwarte hengst van trafalgar snapte ik ook niet helemaal, tof dier maar veel te groot om in te zetten voor de pony's.
Dragonfly samen met zijn paardenvader vond ik wel leuk en relevant.

De loterij liep raar inderdaad, wordt ook lastig als het online wordt gedaan. Ben benieuwd hoe en wat daar nog over wordt gecommuniceerd.

Ik vond de setting wel heftig voor de ponys, vond het ontzettend knap dat ze zich zo goed lieten bewerken over het algemeen.
De catalogus is ook erg waardevol, soms ben je uren aan het googlen voordat je een hengstenhouder hebt gevonden. Nu lekker in een mooi boekje.

Cream de Luxe vond ik inderdaad opvallender dan ik had verwacht. Nilo, Dream of Gold en nog wat anderen vond ik echt positief opvallen.

Ik ben maar klein, dus ben toen ze werden neergezet gelijk op een bankje gaan staan en er niet meer afgekomen haha. Was in mijn eentje dus geen eten of drinken gehaald.

Maar ik was blij te zijn geweest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 10:41 



 
Profiel   

Eerste helft stonden we op de kopse kant niet heel goed kunnen zien dus, maar wat mij dan opviel en waarom ik cream de luxe zou laten staan is dat hij wijd ging achter.

Dream of gold en davinci vond ik ook fijn.

Geronimo heb ik gemist, die had ik graag in het echt willen zien.

Vooraf lekker gegeten in restaurant. Kopje thee en daarna cola. Kreeg een glazen flesje en lekker wat ijs erbij.

Later nog 3 cola gehaald, 9 euro en glaasjes getapt uit een fles zat maar voor 2/3 vol en zonder ijs. Dat was wel een heel contrast. Maar ook wel begrijpelijk alleen is 3 euro imo dan buiten proporties.

Edit lees net dat geronimo wel er was maar er klein ongelukje gebeurd was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 12:03 



 
Profiel   

Geronimo inderdaad niet in de baan geweest, echt heel jammer. Had hem graag gezien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 12:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 59 van de 103 [ 2557 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 103  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen